mboost-dp1
Hvilken social bookmarking tjeneste benytter du?
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Afstemninger
Dækker over et site hvor du kan have dine links samlinger så du har adgang til dem lige meget hvor du er, og kan dele dem med andre hvis man har lyst.
Nej, Digg er ikke bare tilfældige links.
Det KAN godt være tilfældigt shit, men bliver brugt som link samlinger så man lige kan samle det op senere eller lign.
Dækker over et site hvor du kan have dine links samlinger så du har adgang til dem lige meget hvor du er, og kan dele dem med andre hvis man har lyst.
Nej, Digg er ikke bare tilfældige links.
Det KAN godt være tilfældigt shit, men bliver brugt som link samlinger så man lige kan samle det op senere eller lign.
Jeg bruger generalt aldrig bookmarks.
Jeg lader derimod gerne tabs være åbne i et Firefox-vindue i længere tid, hvis det er en side jeg ved jeg får brug for i den nærmeste fremtid (der kan ofte godt gå uger).
Så har jeg altid de ting jeg skal bruge, ved hånden, og jeg ender ikke op med alen lange bookmarklister, fordi man lige har bookmarket noget man efterfølgende kun skulle bruge én gang.
Hvis det er sider jeg ofte vender tilbage til, så husker jeg URL'en, eller hvor jeg kan finde den.
Jeg lader derimod gerne tabs være åbne i et Firefox-vindue i længere tid, hvis det er en side jeg ved jeg får brug for i den nærmeste fremtid (der kan ofte godt gå uger).
Så har jeg altid de ting jeg skal bruge, ved hånden, og jeg ender ikke op med alen lange bookmarklister, fordi man lige har bookmarket noget man efterfølgende kun skulle bruge én gang.
Hvis det er sider jeg ofte vender tilbage til, så husker jeg URL'en, eller hvor jeg kan finde den.
Der mangler faktisk en mulighed, som jeg benytter mere end bookmarks.
Browseren husker hvor jeg har været. Hvis jeg skriver "n" i addresse feltet, kommer newz.dk frem øverst.
Så "History" mangler som mulighed (ved godt den er under "andet", men kom bare til at tænke på at det bruger jeg langt mere end bookmarks).
Browseren husker hvor jeg har været. Hvis jeg skriver "n" i addresse feltet, kommer newz.dk frem øverst.
Så "History" mangler som mulighed (ved godt den er under "andet", men kom bare til at tænke på at det bruger jeg langt mere end bookmarks).
Del.icio.us is delicious ;)
Har brugt det i mange år efterhånden. Det startede med at jeg bare ville have en måde at synkronisere bogmærker på i Firefox, men jeg fandt også ud af de fede features det har mht. at dele bogmærke/links-samlinger med venner. Er specielt glad for deres Firefox extension og de funktioner den har.
Har brugt det i mange år efterhånden. Det startede med at jeg bare ville have en måde at synkronisere bogmærker på i Firefox, men jeg fandt også ud af de fede features det har mht. at dele bogmærke/links-samlinger med venner. Er specielt glad for deres Firefox extension og de funktioner den har.
Ingen, er der et eller andet, jeg ikke kan huske, søger jeg bare i browserens historik, så plejer det, at dukke op.
Har engetlig altid undret mig over booksmarks, tror ikke jeg har brugt til til andet end "newz.dk quick indsend" og så hvis jeg har set et eller andet, jeg ville kikke mere på, men ikke har haft tid. Så kan jeg evt. drag drop et link på desktop.
Har engetlig altid undret mig over booksmarks, tror ikke jeg har brugt til til andet end "newz.dk quick indsend" og så hvis jeg har set et eller andet, jeg ville kikke mere på, men ikke har haft tid. Så kan jeg evt. drag drop et link på desktop.
Går ud fra at StumbleUpon også er en slags "social bookmarking tjeneste"? Det er i hvert fald det eneste af den slags jeg benytter, og har gjort det i efterhånden mange år. Har fundet frem til mange rigtig gode sider inden for fx DTP og Typografi, som jeg nok ellers ikke ville have stødt på selv.
Har også brugt alt for mange timer en sen aften på bare at stumble uden noget formål, i stedet for blot at gå i seng. Sgu en farlig service...
Har også brugt alt for mange timer en sen aften på bare at stumble uden noget formål, i stedet for blot at gå i seng. Sgu en farlig service...
Hvis man så bare kunne slette det fra Google Docs igen.Windcape (23) skrev:Google Docs -- altså bookmarks i min browser (Chrome), som så gemmes på Google Docs, og dermed synkroniseres!
En af mine primære grunde til at bruge Chrome.
Ud fra stemmemulighederne, går jeg ud fra der menes "social bookmarking" i den brede forståelse - Altså vil newz.dk også falde ind under denne kategori (nyheder indsendes af brugere, brugere kommenterer, osv). I den forbindelse: _Hvor er reddit?_
Mange har prøvet - og alle har fejlet.
Den åndssvage drukleg sidder bare fast nu. Og jeg har ikke engang leget den!
Den åndssvage drukleg sidder bare fast nu. Og jeg har ikke engang leget den!
En blanding af StumbleUpon og min browsers favoritter.
Flooded gamers
Og lol, jeg troede der stod Lu.scio.us ved en af dem - ups :p
Flooded gamers
Og lol, jeg troede der stod Lu.scio.us ved en af dem - ups :p
Har ikke brugt bookmarks i en hel del år, efterhånden.
Jeg ved som minimum hvad de sider jeg besøger hedder (ofte også adressen), og så hjælper browsernes historik som regel med at udfylde hullerne.
Derudover har jeg sat mine browsere op, så de starter med en blank side, men defineret mine 5 oftest besøgt sites som værende mine "Home" tabs.
Jeg ved som minimum hvad de sider jeg besøger hedder (ofte også adressen), og så hjælper browsernes historik som regel med at udfylde hullerne.
Derudover har jeg sat mine browsere op, så de starter med en blank side, men defineret mine 5 oftest besøgt sites som værende mine "Home" tabs.
Kan man gemme bookmarks i Facebook?
Men jeg bruger X-marks (tidligere foxmarks), der virker suverænt...
Men jeg bruger X-marks (tidligere foxmarks), der virker suverænt...
Før brugte jeg Digg men så kom version 4 og så var der ikke rigtig noget at komme efter. Nu bruger jeg reddit (forstår ikke den ikke er på listen) og det er faktisk en rigtig nice side.
Udover Chrome synced bookmarks. Ja, hvad så med Evernote? Ikke nødvendigvis social, og retter sig heller ikke direkte mod at være til dette formål, men egner sig godt til det, på grund af deres indeksering af tekst i billeder, som gør at det er meget nemt at finde noget man har gemt tidligere.
Tjek det ud evernote.com
Tjek det ud evernote.com
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Afstemninger
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.