mboost-dp1

Hvilken sektion mangler newz.dk mest?

Gå til bund
Gravatar #1 - ninja
27. maj 2008 17:59
Man kunne altid godt tænke sig en sektion om Nyheder fra Linux verden :)
Gravatar #2 - searchia
27. maj 2008 18:00
ja, nå MAC har sin egen section hvorfor så ikke en linux/bsd sektion
Gravatar #3 - roennow
27. maj 2008 18:05
Hvad med muligheden for ingen :)?
Gravatar #4 - terracide
27. maj 2008 18:10
Mere hardware...
Gravatar #5 - fidomuh
27. maj 2008 18:13
Hvad med en windows sektion, af samme aarsag som macnation - saa man kan slippe for at laese om det ? :D

Jeg kan ikke se noget behov for en dedikeret linux sektion, der kommer ikke synderligt mange linux nyheder ind alligevel.
Hardware eller Windows er de eneste jeg ser mange nyheder om, fra den liste :)
Gravatar #6 - Mandalae
27. maj 2008 18:15
#5,

Men hvis man nu valgte ud fra egne interesser istedet for de nyheder der alligevel var på sitet i forvejen ;)

Jeg kunne forestille mig det var en afstemning for at finde ud af om der er belæg for at lave en ny sektion med nyt indhold :)

Skal lige siges at jeg ikke ved noget om det, da jeg har næsen dybt begravet i andre ting for tiden :)
Gravatar #7 - fidomuh
27. maj 2008 18:23

Som i, de vil ansaette skribenter udover Penicious? :)

Det haaber jeg da saa sandelig ikke.. Saa kan man jo snart ikke se indholdet for bare reklamer :P

- Men det var jo ikke derfor MacNation blev oprettet i sin tid. Det var for at luge ud i Mac nyheder for folk der ikke var interesseret i disse :)
Gravatar #8 - arne_v
27. maj 2008 18:28

Måske ville der komme flere Linux nyheder med en Linux sektion.
Gravatar #9 - jagd156
27. maj 2008 18:52
Jeg stemmer linux i håbet om flere Linux nyheder! Og ikke kun linux som styresystem, men bare Open Source generelt, fx er der mange interessante open source spil som ikke bliver dækket af railgun.
Gravatar #10 - MiniatureZeus
27. maj 2008 18:59
Har ikke direkte noget med afstemningen at gøre, men fælles for alle sektioner, nye eller gamle, er at de bliver ikke til noget, hvis der ikke er nogle til at skrive for dem.
Dette er blandt andet derfor at PCinsider ikke er kommet online endnu.

Udover dette, skal der selvfølgelig være nyheder til det, men umiddelbart er dette vidst ikke et problem med ovenstående valgmuligheder; Det er jo bare om at kigge de rigtige steder ;)
Gravatar #11 - mj
27. maj 2008 19:01
Jeg synes det er fint, som det er nu. I stedet for at oprette en masse undersider man skal til at se igennem, så kunne det være smart, hvis det var muligt at sammensætte de nyheder man er interesseret i (f.eks. ville jeg flerne et flueben i MacNation, og tilføje newz.dk og railgun), og stadig have alle nyheder på forsiden før man logger ind.
Bare en idé, men jeg tror ikke, det er en god idé, at lave en masse små undersider, som man skal tjekke for at holde sig ajour.
Gravatar #12 - Niklas H
27. maj 2008 19:15
Stemte Linux-sektion. Men det kunne nu være en smule federe med en OpenSource-sektion generelt.
Gravatar #13 - Louis
27. maj 2008 19:42
Jeg stemte Linux sektion. Jeg synes Danmark mangler et stort IT-medie, der sætter fokus på Linux og Open Source. Lige nu er den kun mindre sider som LinuxIN og LinuxForAlle der sætter fokus på Linux, imens både Newz og Comon har en serskidt Mac-sektion.
Ang. Windows sektion, så ser jeg ikke det som nødvendigt, da de fleste jo bruger Windows og interessante Windows-nyheder derfor altid bliver postet på de generelle nyhedssider.
Gravatar #14 - arne_v
27. maj 2008 20:03

Foruden at Windows er ret homogent. Antallet af Windows versioner er relativt lille. Der er en workstation udgave og en server udgave - og der kommer en ny version af hver med en 3-5 års mellemrum.

Linux er en "frodig urskov" af distroer. Ny Ubuntu 2 gange om året bliver måske nok nævnt som generel nyhed, men der er jo mange andre mindre mainstream distroer.

Og udvider man med *BSD, OpenSolaris etc. bliver billedet jo endnu mere nuanceret.
Gravatar #15 - NioBe
27. maj 2008 20:17
Jeg tror at jeg er sådan lidt all arounder...
Jeg har stemt Hardware, for det kan man da aldrig få nok af, især fordi der heletiden kommer nyt på markedet, synes jeg... Men alligevel så er jeg også ret hooked på gadgets og videnskab!
Gravatar #16 - Spiderboy
27. maj 2008 20:34
Jeg stemte videnskab.

Selvfølgelig kunne Linux-nyheder være spændende, men bliver det ikke let noget a la "Version x.y.z frigivet"-agtige nyheder? Det synes jeg ofte det er, når der er Linux-nyheder på Newz.
Gravatar #17 - MiniatureZeus
27. maj 2008 20:42
16 skrev:
Jeg stemte videnskab.

Selvfølgelig kunne Linux-nyheder være spændende, men bliver det ikke let noget a la "Version x.y.z frigivet"-agtige nyheder? Det synes jeg ofte det er, når der er Linux-nyheder på Newz.

Umiddelbart så er problemet jo, at der ikke rigtig er nogle i crew som interessere sig for OpenSource, så derfor er det både begrænset hvor mange nyheder der kommer, men også hvor meget indhold nyhederne har.

Men når man ser, hvor mange der interessere sig for Linux her på newz.dk, så er det jo underligt, at der ikke bliver skrevet flere brugernyheder omkring det ; ) <-- opfordring!
Gravatar #18 - Hůňděštějlě2
27. maj 2008 22:05
Linuuuuux!
Gravatar #19 - ricehigh
27. maj 2008 23:17
Videnskab

Jeg synes der er god balance omkring de andre topics.
Gravatar #20 - hundeboll
28. maj 2008 00:29
Jeg ville gerne have stemt newz.dk v3, men den kommer nok ikke :)
Gravatar #21 - froksen
28. maj 2008 05:46
Forstår godt folk umiddelbart stemmer "Linux", men selvom jeg er gammel bruger, så må jeg alligevel sige at jeg IKKE synes der er brug for en linux-sektion.
Der findes, ligesom der gjorde til Mac, allerede rigtig gode community sider, som levere lidt af hvert. Der findes blandt andet LinuxForAlle.dk og linuxin.dk.
Istedet for at starte noget nyt, hvorfor så ikke gå ind og støtte disse sider, og give dem mere liv? Det mangler der helt klart :)

Dog kan jeg langt bedre forstå hvis folk ønsker at have en "Åben/Fri Verden" sektion. Som kan indeholde alt fra frie systemer til helt almindelige programmer, som vi alle sammen bruger.

Jeg stemte selv "Gadgets/Forbrugerelektronik" fordi det kunne være sjovt at se og holde sig orienteret af andre brugere og ikke som på Comon, hvor det er skribentskrevet alt sammen :)

Men spørgsmålet er om, der er brug for en sektion mere? Hvorfor ikke bare holde nyhederne på det nuværende niveau og så istedet for måske lave noget "Web-TV"?
Gravatar #22 - gnаrfsan
28. maj 2008 06:56
Linux+Videnskab=Lidenskab? Ja tak, mere af det!

Jeg er selv Windows bruger, men jeg ville velkomme en nyhedssektion om linux, for det er en jungle at finde rundt i, hvis man ikke er "inde" i det. Men kunne den evt. sektion ikke også omfatte BSD?
Gravatar #23 - moulder666
28. maj 2008 06:58
Jeg stemte "Off-topic/junk" fordi der ikke var mulighed for at svare "jeg synes ikke der mangler flere sektioner".

Antallet af nyheder i øjeblikket er udmærket, men der er bare ikke nok til at det er grund til at åbne en sektion til! Hvis man f.eks. smider Linux/BSD-nyheder i sin egen sektion, vil det mest være et irritationsmoment for mig over, at jeg skal ind på endnu et faneblad for at se alle nyheder...for der kommer sjældent mere end een eller to Linux/BSD-nyheder dagligt!

Og hvis man laver en til Windows...så bliver der sgu tomt på forsiden! :D
Gravatar #24 - Makey
28. maj 2008 07:05
Kunne være rart med en Off-Topic sektion, så kunne man måske udrydde en del af de ligegyldige kommentarer i de andre sektioner. Ud over det vil det også være et sted hvor man kan poste uden det ville betyde noget siden det jo er off-topic.
Gravatar #25 - Pernicious
28. maj 2008 07:09
Afstemningen skal mest ses som nysgerrighed. Som nævnt tidligere, så er det ikke umiddelbart noget vi har ressourcer til p.t. under alle omstændigheder, men er jo interessant at vide hvad man måske skulle fokusere mere på i fremtiden.

Angående Linux, så har jeg ændret den til "Linux / Open source".

Angående hvilke nyheder man gerne vil se, så kan man jo allerede nu, i sin profil, vælge om man vil se indholdet fra de andre sektioner på forsiden og derudover filtrere nyheder(evt. hel sektion) fra efter tags.
Gravatar #26 - paradise_lost
28. maj 2008 07:13
En open source sektion tag, med linux, bsd og generelt open source
Gravatar #27 - -N-
28. maj 2008 07:38
Spam mig på en kanel, jeg kan klare det :-D

Jeg forstår ikke opdelingen, det er ikke fordi det er overvældende med nyheder.
Gravatar #28 - xt0m
28. maj 2008 07:42
Hvis der så bare generelt var lidt flere meningsfyldte kommentatorer..
Gravatar #29 - -xero-
28. maj 2008 07:55
En videnskab sektion ville være nice
Gravatar #30 - vision-dk
28. maj 2008 08:37
"Pc-hardware"

Synes sådan set alle afstemningsmulighederne er interessante (måske ikke så meget foto, men det er bare sådan jeg er ;-)).
Gravatar #31 - Isendk
28. maj 2008 09:11
Kom endelig med en Linux/Open Source section, så kan vi også lettere sætte "den slags" i bås, som vi længe har gjort det ved dem med æblerne :-)
Gravatar #32 - thorjak
28. maj 2008 10:37
Jeg vil da hellere have alle nyheder over en kam, nu skal jeg jo tjekke 3 steder, for at få det hele med.

Nogen steder jeg kan vælge at få alt på engang ?

Edit: Ja det kunne man sørme. Lige meget
Gravatar #33 - sKIDROw
28. maj 2008 10:44
Jeg ser da gerne en FLOSS sektion:

http://en.wikipedia.org/wiki/FLOSS

Ikke en Linux sektion, da jeg også mener den skal kunne rumme Opensolaris, BSD'erne og andet frit software..
Gravatar #34 - Wikzo
28. maj 2008 12:13
Jeg stemmer for en YouTube-kanal, hvor alle kan poste sine sjove videoer :P

Ej, spøg til side. Jeg vil helt klart helst se en sektion for open source og Linux. Dét vil bare være kanon! :D
Gravatar #35 - Lobais
28. maj 2008 14:03
Jeg ville gerne have stemt: "Sektioner? Huh, har I hørt om web 2.0"

Jeg kan stadig ikke helt forstå, hvad der var galt med det gamle tagging system?
Gravatar #36 - cazotaro
28. maj 2008 14:37
offtopic:
7 skrev:
- Men det var jo ikke derfor MacNation blev oprettet i sin tid. Det var for at luge ud i Mac nyheder for folk der ikke var interesseret i disse :)

Men stadigvæk, ser det ud til at den der ellers så smarte 10 nyeste nyheder funktion, lige under søg-funktionen, nu viser alle nyheder. Og ikke kun dem fra den sektion man er under, som det gjorde dengang RailGun og MacNation udkom.

Dette forudsager at den eneste grund til at gå ind på de andre sektioner er for at tjekke for afstemninger, foruden de lidt anderledes forum dele.

Kan være jeg har misset en tråd om dette, så derfor postede jeg ikke om det før. Hvis det da er en fejl. Jeg har kikket 'indstillinger' igennem, men kan da godt være jeg skal have briller/lære at læse-forstå ?

ontopic:

Stemte "offtopic/junk", fordi det som andre har nævnt, vil give alt for mange sider at hoppe rundt mellem, og med den nuværende mængde "linux / open source" nyheder bliver en sådan sektion simpelthen for tom. Og en "offtopic/junk" ville være fin til alle "WNZ" nyhederne.
Kommer der tilgengæld flere nyheder ud af en ekstra sektion, (gør der vel fordi den er der?), synes jeg at alt undtagen "foto" og "windows", ville være ganske interessant.
Gravatar #37 - skyttegaard
28. maj 2008 19:21
Hvad med en sektion om digitale rettigheder, forbrugerpolitik, lovgivning osv. Til at samle nyheder om telelogning, antipiratgruppen, RIAA, Infosec-direktiv os alt muligt andet i den retning.
- Peter -
Gravatar #38 - rackbox
28. maj 2008 19:30
Man kan jo læse afstemningsoplægget på to måder. Enten kan man stemme på en ny sektion, fordi man vil have mere af den slags nyheder, som passer til sektionen. Eller også kan man stemme på en sektion for at få sorteret sektionens område væk fra hovedsiden.

Udfra dette lille dilemma stemte jeg "Gadgets", fordi jeg gerne vil have mere af det. Men jeg ville nok stemme "hardware", hvis jeg ville have sorteret noget fra hovedsektionen "newz.dk".

Hohumm..
Gravatar #39 - Millenium
28. maj 2008 19:32
Nu er jeg godt nok ny bruger herinde men har fulgt lidt med på sitet gennem de sidste måneder, så det var tid til at slå til og blive fuldblodsmedlem :-)

Jeg kunne dog virkeligt godt tænke mig en videnskabelig sektion, der retter fokus på alt lige fra sanfundsvidenskab, humaniora til naturvidenskab.

Man er vel lidt en nørd af natur ;-)
Gravatar #40 - vandfarve
29. maj 2008 07:34
#39 Noget a la Illustreret Videnskab bare i digital form? Det var netop også det, som jeg gerne ville have af netop samme årsag, som du fremfører.

Det ville dog hverken gøre mig noget, hvis en Linux/Open Source, Hardware eller Gadgetz-undersite, da det alt andet lige vil styrke sidens indhold. Enten får man mere af det, som man elsker, eller også bliver alt det, man hader, sorteret fra, som Rackbox påpeger, og det kan jo ikke være alt for dårligt.

(Åhhh damn, man burde snart nok begynde at læse op og lade være med at spilde tiden på Newz. Pis pis pis pis...)
Gravatar #41 - ranrar
29. maj 2008 08:45
Syntes man skulle slå alt OS sammen og smide på en side, ellers bliver det bare som osnews.com hvis man begynder at lave en side for hvert os
Gravatar #42 - mbs
29. maj 2008 14:48
Som Linux bruger ser jeg egentlig også lidt flere Linux nyheder. Eller generelt Open Source :-)

Lidt off topic. Burde det ikke hedde AppleNation og ikke MacNation? Ser da også andre nyheder der ikke omhandler Mac.
Gravatar #43 - cyandk
29. maj 2008 17:03
Mere hardware...

Ingen tvivl der, hol.dk er en skygge af sig selv nu om dage og der mangler et alternativ.
Gravatar #44 - searchia
29. maj 2008 17:05
ja den er blevet meget mere mainstreamet syntes jeg
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login