mboost-dp1
Hvilken officepakke benytter du?
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Afstemninger
Men bruger da Microsoft Office, gider ik det bøvl med ikke at kunne konvertere dokumenter på skolen og når jeg skal sende dokumenter til mine lærere er det hundrede gange nemmere med ms office.
Har planer om at sætte mig lidt ind i TeX-mex næste gang jeg står og skal bruge noget. Bliver jo nok i forb. med næste skoleperiode.
Kan det kaldes en "Office pakke" ? Evt. ifb. GVim ? :)
Hader MS Office, specielt MS Word.
Jeg har en enestående evne til at fucke formatering up i ovennævnte.
Kan det kaldes en "Office pakke" ? Evt. ifb. GVim ? :)
Hader MS Office, specielt MS Word.
Jeg har en enestående evne til at fucke formatering up i ovennævnte.
I skal være mere aggrasive i jeres pools, fjern "Flere af overnævnte" og ændre spørgsmålet til "Hvilken officepakke benytter du primært?" At se fx. 10% på "Flere af overnævnte" siger ikke en pind.
Og forresten admins: Mon ikke der lige var en enkelt eller 2 muligheder for meget i afstemningen? :o)
"Office-pakke" ??
Det er sgu ikke dansk, hvorfor skal alle termer idag kunne relateres til Redmond, termer, talemåder og produkter ???
Holder mig så langt fra MS-Office som jeg kan, brugergrænsefladen er inkonsistent og mange steder direkte uhensigtsmæssig. Kompatibilitet findes ikke i ordbogen, den er end ikke kompatibel med sig selv. Husker da jeg hentede et 1300 siders dokument ind på en Amipro - det tog sgu sin tid at skifte skrifttype og størrelse på en i386'er - men den gjorde det, uden fejl. Prøv det med MS-Word (Som AFAIR er en af defå medlemmer af den produktivitetspakke som Redmond selv har udviklet).
Bruger Lotus Smartsuite 1.7.1 på eCS og har vist en Millenium installeret på W2K, hvor OpenOffice også er installeret. Har en OpenOffice installeret på SuSE Linux, men bryder mig ikke om den her, foretrækker KOffice.
Det er sgu ikke dansk, hvorfor skal alle termer idag kunne relateres til Redmond, termer, talemåder og produkter ???
Holder mig så langt fra MS-Office som jeg kan, brugergrænsefladen er inkonsistent og mange steder direkte uhensigtsmæssig. Kompatibilitet findes ikke i ordbogen, den er end ikke kompatibel med sig selv. Husker da jeg hentede et 1300 siders dokument ind på en Amipro - det tog sgu sin tid at skifte skrifttype og størrelse på en i386'er - men den gjorde det, uden fejl. Prøv det med MS-Word (Som AFAIR er en af defå medlemmer af den produktivitetspakke som Redmond selv har udviklet).
Bruger Lotus Smartsuite 1.7.1 på eCS og har vist en Millenium installeret på W2K, hvor OpenOffice også er installeret. Har en OpenOffice installeret på SuSE Linux, men bryder mig ikke om den her, foretrækker KOffice.
Jeg forstår ikke hvorfor folk bruger MS-office.
De gange jeg har været tvunget til at bruge den, har der gået en masse tid med meningsløse problemer.
En træls en er orddeling - når det ikke er installeret, kommer der fra tid til anden en boks op og sprørger om det skal gøres. Hvis man skriver hurtigt, og rammer mellemrum, sætter MSO gange i et eller andet der tager en hulens tid, før man kan komme videre. Hvis der så ikke lige er en der har en CD med dette her orddeling i nærheden, skal man være ekstremt opmærksom på denne her dialog.
Et andet træls problem, som jeg også har oplevet over flere versioner, er at den ikke altid kan finde ud af at tælle det samlede sidetal. Så når man får lavet en fin "Side x af y", bliver resultatet "Side 1 af 1", så "Side 2 af 2" osv.
Endelig crasher det meget let, lige så snart dokumenterne kommer over en hvis størrelse.
Næ, nej. Lotus smart suite er kanon god, og Open Office er lige så god (bare på andre punkter). Dog skal det siges at MS har væsentligt bedre support for div. vira.
De gange jeg har været tvunget til at bruge den, har der gået en masse tid med meningsløse problemer.
En træls en er orddeling - når det ikke er installeret, kommer der fra tid til anden en boks op og sprørger om det skal gøres. Hvis man skriver hurtigt, og rammer mellemrum, sætter MSO gange i et eller andet der tager en hulens tid, før man kan komme videre. Hvis der så ikke lige er en der har en CD med dette her orddeling i nærheden, skal man være ekstremt opmærksom på denne her dialog.
Et andet træls problem, som jeg også har oplevet over flere versioner, er at den ikke altid kan finde ud af at tælle det samlede sidetal. Så når man får lavet en fin "Side x af y", bliver resultatet "Side 1 af 1", så "Side 2 af 2" osv.
Endelig crasher det meget let, lige så snart dokumenterne kommer over en hvis størrelse.
Næ, nej. Lotus smart suite er kanon god, og Open Office er lige så god (bare på andre punkter). Dog skal det siges at MS har væsentligt bedre support for div. vira.
Bruger OpenOffice, og har gjort det siden MS Word97 crashede 3 dages arbejde med min Danskopgave og derefter nægtede at kendes ved min backup.
Er selvsagt lidt bitter på Officepakken efter den episode og synes at OpenOffice er langt mere stabil, og i de fleste tilfælde mere logisk opbygget.
Hvis man senere har behov for at åbne sit arbejde i MSO, kan man jo bare, som allerede påpeget, gemme en kopi af sine dokumenter som .doc :)
Bruger kun OpenOffice til at skrive tekster i (stavekontrol) og så bliver det smidt i et LaTeX dokument, medmindre der er tale om en dansk stil eller Service & Kommunikationsopgave...
Jeg midstede enhver tillid til MSO da den crashede (ikke bare pletvis men konstant) når man selv indtastede tal i indstillinger for typografi (MSO2K)
Jeg midstede enhver tillid til MSO da den crashede (ikke bare pletvis men konstant) når man selv indtastede tal i indstillinger for typografi (MSO2K)
Tja, jeg syntes at Microsoft Office er fint til mig, og husk lige man for Frontpage med!!!! ;>
Men jeg bruger det ikke så meget, og skriver _aldrig_ noget på over 3 sider (i kan selv spørge mine lærer ;)
---
Hæ, ja det er jo nok derfor så mange bruger Microsofts programmer.
Men jeg bruger det ikke så meget, og skriver _aldrig_ noget på over 3 sider (i kan selv spørge mine lærer ;)
---
Hæ, ja det er jo nok derfor så mange bruger Microsofts programmer.
#15: Ja, Frontpage er sgu' godt :)
Har brugt MS Office op gennem tiden (brugte engang Works, men det stank), og har egentlig været glad for især Word og Excel.
Nu nøjes jeg med Wordpad, som i princippet kan de ting jeg har brug for. Hvad man så godt kunne tænke sig ens tekstbehandlingsprogram kunne er en anden snak, men autorettelses-funktionen i Word stinker for hårdt, og hvis man taster en ugyldig værdi ind i feltet til manuel indstilling af sidemargen, crasher det ubønhørligt...
Har brugt MS Office op gennem tiden (brugte engang Works, men det stank), og har egentlig været glad for især Word og Excel.
Nu nøjes jeg med Wordpad, som i princippet kan de ting jeg har brug for. Hvad man så godt kunne tænke sig ens tekstbehandlingsprogram kunne er en anden snak, men autorettelses-funktionen i Word stinker for hårdt, og hvis man taster en ugyldig værdi ind i feltet til manuel indstilling af sidemargen, crasher det ubønhørligt...
#15: Come on, MS Office XP Pro koster 'kun' 4k.
Til sammenligning koster Lotus Smartsuite 1500, Corel WordPerfect Office 3k og StarOffice 300 ;P
Alt efter behov ville jeg vælge Smartsuite eller StarOffice til kontorbrug - OpenOffice er til gengæld mere end nok til hjemmebrug (kan godt li' OpenOffice fordi jeg så kan vænne mig til samme gui uanset om jeg kører 2k eller Linux eller [snart] AOS 4).
Imho er det ultimative setup SmartSuite, Notes og så en Domino server somewhere - nothing beats it. Så koster det self også (40% af MS Office + Win2k Server + Exchange + CAL)
Til sammenligning koster Lotus Smartsuite 1500, Corel WordPerfect Office 3k og StarOffice 300 ;P
Alt efter behov ville jeg vælge Smartsuite eller StarOffice til kontorbrug - OpenOffice er til gengæld mere end nok til hjemmebrug (kan godt li' OpenOffice fordi jeg så kan vænne mig til samme gui uanset om jeg kører 2k eller Linux eller [snart] AOS 4).
Imho er det ultimative setup SmartSuite, Notes og så en Domino server somewhere - nothing beats it. Så koster det self også (40% af MS Office + Win2k Server + Exchange + CAL)
'At se fx. 10% på "Flere af overnævnte" siger ikke en pind.'
Det er ikke i procent, dvs. at der er 10 folk der har stemt det :)
---
btw. hvad skal man med en kontorpakke når man har: NOTESBLOKKEN!
'At se fx. 10% på "Flere af overnævnte" siger ikke en pind.'
Det er ikke i procent, dvs. at der er 10 folk der har stemt det :)
---
btw. hvad skal man med en kontorpakke når man har: NOTESBLOKKEN!
En kasse, en manual, og en database, samt dansk stavekontrol.
Det med stavekonTROLDen :) løses nemt, da OO understøtter Aspell.
En kasse, en manual, og en database, samt dansk stavekontrol.
Det med stavekonTROLDen :) løses nemt, da OO understøtter Aspell.
Word har ingen problemer med at åbne 3ds-max biblen. Den er da kun på 3300sider. Tror bare det er dig der har været uhelddig.
Ellers virker ms-office fint til mig.
Dog blevet lidt træt af det efter at stavekontrollen får word til at crashe. Den kan ikke klare uendelige fejl. men kun et par få tusinde, men der er vel ingen andre programmer hvor der er en bedre dansk stavekontrol?
Word har ingen problemer med at åbne 3ds-max biblen. Den er da kun på 3300sider. Tror bare det er dig der har været uhelddig.
Ellers virker ms-office fint til mig.
Dog blevet lidt træt af det efter at stavekontrollen får word til at crashe. Den kan ikke klare uendelige fejl. men kun et par få tusinde, men der er vel ingen andre programmer hvor der er en bedre dansk stavekontrol?
Jeg bruger MS office. Jeg har prøvet OpenOffice.org, men den var mig en tand for ustabil og langsom.
Faktisk syntes jeg Office2k er helt utrolig stabil. Jeg har skrevet mange tekniske rapporter på den, uden nogen problemer. Rapporter som OpenOffice.org forøvrigt havde store problemer med.
Men ellers en ret go´ afstemning. Det var ret sjovt, at så mange bruger MS office, når man tænker på hvor meget nogle af de andre officepakker ofte fylder i diskussionerne herinde.
Faktisk syntes jeg Office2k er helt utrolig stabil. Jeg har skrevet mange tekniske rapporter på den, uden nogen problemer. Rapporter som OpenOffice.org forøvrigt havde store problemer med.
Men ellers en ret go´ afstemning. Det var ret sjovt, at så mange bruger MS office, når man tænker på hvor meget nogle af de andre officepakker ofte fylder i diskussionerne herinde.
Denne afstemning er da lidt overdrevet, for man kender jo dårligt nok halvdelen af programmerne.
Jeg syntes faktisk microsoft har været meget heldige med deres office xp. Det kører godt, og har en god stavekontrol.
Grunden til at mange kører office xp er nok at det er nemt at hente på internettet. (Ikke fordi jeg tror nogle af os gør det)
Næste vote kunne være:
1. office xp
2. Open Office
3. Star Office
4. Andet skidt.
Jeg syntes faktisk microsoft har været meget heldige med deres office xp. Det kører godt, og har en god stavekontrol.
Grunden til at mange kører office xp er nok at det er nemt at hente på internettet. (Ikke fordi jeg tror nogle af os gør det)
Næste vote kunne være:
1. office xp
2. Open Office
3. Star Office
4. Andet skidt.
Jeg Officepakker er overkill til næsten alt. Emacs og LaTeX gør det for mig. Der har man også meget mere kontrol over hvordan det hele kommer til at se ud, og mange flere muligheder for at skrive matematik ind.
Bruger OfficeXP... kører utroligt stabilt.
Bruger stort set kun word. Dertil har jeg Math Type.
#11:
Jeg forstår ikke, hvorfor folk bruger Lotus Smart Suite og Open Office ;o)
Lige meget hvilken pakke man bruger, er det nok altid godt at have [Ctrl] +[S] (medmindre det varierer ;o) på rygraden... så er man for det meste på den sikre side!
Bruger stort set kun word. Dertil har jeg Math Type.
#11:
Jeg forstår ikke, hvorfor folk bruger Lotus Smart Suite og Open Office ;o)
Lige meget hvilken pakke man bruger, er det nok altid godt at have [Ctrl] +[S] (medmindre det varierer ;o) på rygraden... så er man for det meste på den sikre side!
Ja, jeg foretrækker jo så Corel Office... Det er den mest brugervenlige officepakke jeg nogensinde har set, og mange (mindst en som jeg komme på på stående fod) af funktionerne ses stadigvæk ikke i nogen af de andre. Nåja, og så er ms Word jo i bund og grund bare et kopiprodukt af Word Perfect... Figures. Desværre virker Corel office ikke pisse godt til linux (noget med at det køres over Wine), så dér bruger jeg fortrinsvist Latex (skrevet gennem Emacs eller vim).
#29 Og du synes ikke at open office og star office ligger for tæt på af hinanden? Ved du overhovedet hvad det er? Bare fordi du er ignorant betyder det vel ikke at det skal smitte af på os andre.
#17 (deternal) - 3K for word perfect office? Hvor får du det fra? På deres hjemmeside står der 300$, hvilket ca. svarer til 2K... Iøvrigt kommer der snart (den tredie) en studieversion til 100$, og det er da også noget man lige kan få råd til...
#29 Og du synes ikke at open office og star office ligger for tæt på af hinanden? Ved du overhovedet hvad det er? Bare fordi du er ignorant betyder det vel ikke at det skal smitte af på os andre.
#17 (deternal) - 3K for word perfect office? Hvor får du det fra? På deres hjemmeside står der 300$, hvilket ca. svarer til 2K... Iøvrigt kommer der snart (den tredie) en studieversion til 100$, og det er da også noget man lige kan få råd til...
Jeg bruger udelukkende StarOffice. Jeg finder det mindst lige så nemt at bruge som MS Office, og så fik jeg det jo gratis. Og hvis man ikke lige får det gratis, så koster det sgu kun 300 spir. Det er jo ikke nogen herregård, vel? Især ikke når man tænker på hvor meget man egentlig får for pakken.
#32: Sry jeg mente selvfølgelig 4k for Corel WordPerfect Office 2002 standard og 5k for pro udgaven eks. moms self.:
http://www.ravenholm.dk/docs/software.asp?productI...
Mht. officepakker er her lige min mening om de forsk.:
Corel Office: Udemærket - suverænt bedste præsentationsdel og vektorgrafiken er dejlig at arbejde med i wordperfect også.
Lotus Smartsuite: Uden tvivl bedste database og regneark af alle officepakkerne. Besværligt GUI hvis man ikke er vant til det - og hvad sker der lige for lotus at de ikke har integreret organizer og notes?
StarOffice/OpenOffice - fint til alt hvad menigmand skal, SO er også ganske udemærket til det lille kontor men kan ikke helt være med på det større niveau (endnu).
MS Office: Stabil, alround go' pakke - ikke bedst til noget, dog er Outlook Pro rimeligt lækker (Outlook må dog gå i knæ iforhold til Notes R6).
KOffice: 2-3 år og så er der sikkert noget at komme efter ;)
Applixware: Ja de har forhåbentligt gjort det bedre end den version jeg legede med sammen med min SuSE 5.3 for den var ikke hurra :P
http://www.ravenholm.dk/docs/software.asp?productI...
Mht. officepakker er her lige min mening om de forsk.:
Corel Office: Udemærket - suverænt bedste præsentationsdel og vektorgrafiken er dejlig at arbejde med i wordperfect også.
Lotus Smartsuite: Uden tvivl bedste database og regneark af alle officepakkerne. Besværligt GUI hvis man ikke er vant til det - og hvad sker der lige for lotus at de ikke har integreret organizer og notes?
StarOffice/OpenOffice - fint til alt hvad menigmand skal, SO er også ganske udemærket til det lille kontor men kan ikke helt være med på det større niveau (endnu).
MS Office: Stabil, alround go' pakke - ikke bedst til noget, dog er Outlook Pro rimeligt lækker (Outlook må dog gå i knæ iforhold til Notes R6).
KOffice: 2-3 år og så er der sikkert noget at komme efter ;)
Applixware: Ja de har forhåbentligt gjort det bedre end den version jeg legede med sammen med min SuSE 5.3 for den var ikke hurra :P
#23 Openoffice kan bruges som klient til databaser.
Bruger openoffice nu aspell sidst jeg tjækkede gjorde den ikke.
Grunden til at openoffice ikke understøtter dansk "out of the box" er vist noget med at de ikke kan distribuere GPL komponenter og stadig lade SUN genpakke programmet og sælge det som staroffice.
Og at sslug's "den store danske ordliste" er udgivet under GPL
Bruger openoffice nu aspell sidst jeg tjækkede gjorde den ikke.
Grunden til at openoffice ikke understøtter dansk "out of the box" er vist noget med at de ikke kan distribuere GPL komponenter og stadig lade SUN genpakke programmet og sælge det som staroffice.
Og at sslug's "den store danske ordliste" er udgivet under GPL
Som IT medarbejder for et større firma i KBH ved jeg at hvis man installerer andet end MSO på workstations begynder folk at brokke sig, de kan simpelthen ikke overskue at skulle gemme i andre formater eller skulle lære et nyt interface, og jeg vil mene, at på baggrund af at de fleste der køber software i dag er store firmaer som har brugt MSO i LANG tid er det klart MSO der er mest succesfuldt.
BTW her er lidt kvalitativ statistik på avstemningen ca 20% af newz.dk bruger andenvender ikke MS Office og kun 72% andvender MS Office ekslusivt.
Statistiken er bragt til jer af kspread.
Så ja MS Office er pent succesfulgt men det er ikke successfuldt nok til at jeg ville betgne det som en udgivelses og extern udvekslings platform.
Statistiken er bragt til jer af kspread.
Så ja MS Office er pent succesfulgt men det er ikke successfuldt nok til at jeg ville betgne det som en udgivelses og extern udvekslings platform.
#38 Beansman
Den tankegang kender jeg godt rundt omkring.
Det må folk sgu selv om.
Jeg vælger for mit eget vedkommende software, som giver mig mest arbejdsglæde ved den pågældende opgave.
Hvis det er derfor de bliver hængende i MS Office, er det fint med mig.
Tvivler jeg dog på altid er tilfældet..
Jeg bliver dagligt frustreret over det properitære software, jeg skal installere hernede.
Så jeg holder mig til [url=www.gnu.org]fri software[/url].. :)
Den tankegang kender jeg godt rundt omkring.
Det må folk sgu selv om.
Jeg vælger for mit eget vedkommende software, som giver mig mest arbejdsglæde ved den pågældende opgave.
Hvis det er derfor de bliver hængende i MS Office, er det fint med mig.
Tvivler jeg dog på altid er tilfældet..
Jeg bliver dagligt frustreret over det properitære software, jeg skal installere hernede.
Så jeg holder mig til [url=www.gnu.org]fri software[/url].. :)
#38: Ja det har jeg også hørt flere gange - men jeg vil vove den påstand at skiftet fra MS Office 97 til MS Office 2k eller XP er lige så stort hvis ikke størrere end til StarOffice/OpenOffice. Og folk klarede da også skiftet fra WordPerfect i sin tid.
Jeg har ihvertfald hørt rigeligt med brok da vi skiftede til MS Office 2k på mit arbejde (fra MS Office 97 og Corel WordPerfect Office 8 - dog var det /klart/ Office 97 der blev brugt mest).
Hvorfor så skifte fra 97? Jo vi skiftede til Win2k og Office 97 er ikke just kendt for at køre top notch på Win2k (ellers havde vi self ikke skiftet).
Jeg har ihvertfald hørt rigeligt med brok da vi skiftede til MS Office 2k på mit arbejde (fra MS Office 97 og Corel WordPerfect Office 8 - dog var det /klart/ Office 97 der blev brugt mest).
Hvorfor så skifte fra 97? Jo vi skiftede til Win2k og Office 97 er ikke just kendt for at køre top notch på Win2k (ellers havde vi self ikke skiftet).
#32 @annoia:
Det er korrekt procedure at gange med 10, idet man så tager højde for alle de afgifter som du ikke kan se hvis du kun udregner prisen mod den aktuelle vekselkurs.
#37 @sKIDROw:
Pudsigt at du udelukkende reklamerer med og bekymrer dig om friheden, når dine valg falder på gratis produkter alene.
#40 @sKIDROw:
Er det ikke en selvmodsigelse når du siger at du vælger det værktøj der er bedst til opgaven, for selvom Microsoft Office var bedst ville du 'ikke røre det med en ildtang'.
Det er korrekt procedure at gange med 10, idet man så tager højde for alle de afgifter som du ikke kan se hvis du kun udregner prisen mod den aktuelle vekselkurs.
#37 @sKIDROw:
Pudsigt at du udelukkende reklamerer med og bekymrer dig om friheden, når dine valg falder på gratis produkter alene.
#40 @sKIDROw:
Er det ikke en selvmodsigelse når du siger at du vælger det værktøj der er bedst til opgaven, for selvom Microsoft Office var bedst ville du 'ikke røre det med en ildtang'.
Kan nu meget godt lide at arbejde med OpenOffice, men den er uvenner med min printer, så indtil jeg får taget mig sammen til at fixe det står den på MsOffice.
602Pro PC Suite kan jeg også varmt anbefale. Den er gratis og et glimrende alternativ hvis man bare skal have et skriveprogram, og ikke har brug for alle de funktioner de store pakker giver.
602Pro PC Suite kan jeg også varmt anbefale. Den er gratis og et glimrende alternativ hvis man bare skal have et skriveprogram, og ikke har brug for alle de funktioner de store pakker giver.
#46 Acro
[#37 @sKIDROw:
Pudsigt at du udelukkende reklamerer med og bekymrer dig om friheden, når dine valg falder på gratis produkter alene.]
Jeg foretrækker fri software til enhver tid, dem af dem som hverken tager penge for det eller nævner muligheder for donation er det jo svært at betale noget til.. ;)
Jeg har doneret til flere projekter som gør en god indsats, og er bl.a medlem af Mandrakeclub af samme grund [Bruger jo slet ikke Mandrake.. ;)]
For mig er det at betale ikke nogen hindrig, men vil have mine rettigheder respekteret.
Dem sikre og forsvarer GPL, så den foretrækker jeg naturligvis.. ;)
[#40 @sKIDROw:
Er det ikke en selvmodsigelse når du siger at du vælger det værktøj der er bedst til opgaven, for selvom Microsoft Office var bedst ville du 'ikke røre det med en ildtang'.]
Nej det er det ikke.
Det er jo ikke min skyld at de levere under de vilkår de gør.
Der står højt og tydeligt at jeg skal læse aftalen igennem, og at jeg ike må bruge produktet hvis ikke jeg kan acceptere betingelserne.
Allerede der knækker filmen jo.
Vilkårene er jo så en ting, men kildekoden mangler jo også.
'Jamen du er jo ikke programmør'
Nej men fri adgang til kildekoden, sikre mig bl.a imod at jeg er fucked den da de stopper supporten af mit produkt.
Jeg vil ikke binde mig til et firma, så ingen andre kan supportere mig.
Hvis jeg føler mig skidt behandlet, vil jeg kunne bede andre om at supportere min software.
Microsoft levere da en glimrende Office pakke, men jeg er ikke blevet så knyttet til den så jeg ikke kan bruge alternativerne.
Jeg vil ikke ofre min frihed med softwaren, for lidt kortsigtet bekvemmelighed.
Som jeg dog har svært ved at se kun skulle findes i MS Office.
[#37 @sKIDROw:
Pudsigt at du udelukkende reklamerer med og bekymrer dig om friheden, når dine valg falder på gratis produkter alene.]
Jeg foretrækker fri software til enhver tid, dem af dem som hverken tager penge for det eller nævner muligheder for donation er det jo svært at betale noget til.. ;)
Jeg har doneret til flere projekter som gør en god indsats, og er bl.a medlem af Mandrakeclub af samme grund [Bruger jo slet ikke Mandrake.. ;)]
For mig er det at betale ikke nogen hindrig, men vil have mine rettigheder respekteret.
Dem sikre og forsvarer GPL, så den foretrækker jeg naturligvis.. ;)
[#40 @sKIDROw:
Er det ikke en selvmodsigelse når du siger at du vælger det værktøj der er bedst til opgaven, for selvom Microsoft Office var bedst ville du 'ikke røre det med en ildtang'.]
Nej det er det ikke.
Det er jo ikke min skyld at de levere under de vilkår de gør.
Der står højt og tydeligt at jeg skal læse aftalen igennem, og at jeg ike må bruge produktet hvis ikke jeg kan acceptere betingelserne.
Allerede der knækker filmen jo.
Vilkårene er jo så en ting, men kildekoden mangler jo også.
'Jamen du er jo ikke programmør'
Nej men fri adgang til kildekoden, sikre mig bl.a imod at jeg er fucked den da de stopper supporten af mit produkt.
Jeg vil ikke binde mig til et firma, så ingen andre kan supportere mig.
Hvis jeg føler mig skidt behandlet, vil jeg kunne bede andre om at supportere min software.
Microsoft levere da en glimrende Office pakke, men jeg er ikke blevet så knyttet til den så jeg ikke kan bruge alternativerne.
Jeg vil ikke ofre min frihed med softwaren, for lidt kortsigtet bekvemmelighed.
Som jeg dog har svært ved at se kun skulle findes i MS Office.
Undrer mig egentligt at AbiWord ikke har været nævnt endnu. Det er rigtigt nok ikke en office pakke, men hvis man bare har brug for et skriveprogram så er det fantastisk. Bruger ingen hukommelse og kan stortset det samme som Word. Dog har det et minus, da det ikke kan bruge tabeller.
Ellers bruger jeg latex til kemi/biologi/fysik/teknologi opgaver. Dvs. opgaver hvor opsætningen kræver mere end hvad et almindeligt 'svagt' (efter min mening er både word og writer elendige hvad angår opsætning) skriveprogram kan klare.
Til regneark og andre småting bruger jeg openoffice, det starter langsomt men er stabilt.
Ellers bruger jeg latex til kemi/biologi/fysik/teknologi opgaver. Dvs. opgaver hvor opsætningen kræver mere end hvad et almindeligt 'svagt' (efter min mening er både word og writer elendige hvad angår opsætning) skriveprogram kan klare.
Til regneark og andre småting bruger jeg openoffice, det starter langsomt men er stabilt.
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Afstemninger
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.