mboost-dp1
Hvilken office-pakke bruger du primært?
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Afstemninger
Overvejer at lærer latex inden jeg skal afleverer rapport igen. Tror faktisk det vil gøre tingene en del lettere.Som en der bruger LaTeX meget og har skrevet store mængder af rapporter og lignende i det kan jeg helt sikkert fortælle dig at det ikke gør noget som helst lettere. Du kommer til at slås med et elendigt pakkesystem og et dybt forældet sprog, som resulterer i fejlmeddelelser og problemer som du ikke i din vildeste fantasi havde forestillet dig kunne komme.
Til gengæld giver det nogle muligheder som man ikke har i rigtige officepakker og med lidt øvelse kan man lave dokumenter i en den præcise opsætning som man vil have. Dog er font-systemet også fuldstændig til grin.
MSOffice på jobbet
Hjemme er det nok med Wordpad og Zoho hvis det skal være lidt mere avanceret (hvad det meget sjældent er)
http://www.zoho.com/
Hjemme er det nok med Wordpad og Zoho hvis det skal være lidt mere avanceret (hvad det meget sjældent er)
http://www.zoho.com/
Bruger LaTeX til naturvidenskabe lige rapporter på HTX. Det er lang nemmere at lave formler, specialtegn og molykyler end i de grafiske programmer hvor man skal sidde og nørkle rundt i menuner med musen. Ellers bruger jeg MS Office 07 til stile etc.
53: mathiass
Det kommer bag på mig, at du havde som mange problemer med pakker. Jeg lavede bare et standard dokument som inkludede alle de pakker jeg skulle bruge, også kunne jeg ellers bare compile uden noget besvær!
53: mathiass
Det kommer bag på mig, at du havde som mange problemer med pakker. Jeg lavede bare et standard dokument som inkludede alle de pakker jeg skulle bruge, også kunne jeg ellers bare compile uden noget besvær!
Writeroom når der bare skal skrives, InDesign når det skal se godt ud. Har aldrig kigget på LaTeX, men efter hvad jeg har forstået kommer det ikke til at gavne mig nok til at jeg gide bruge tiden på at lære det.
Google Docs til collabs en sjælden gang i mellem. Har også Office:mac installeret, men det er meget sjældent at det bliver brugt.
Brugte Open Office før i tiden på Mac, men det var ikke besværet værd dengang, og interfacet var strømlinet til mac platformen. Dengang var alternativet NeoOffice men det virkede ret ... beta agtigt.
Måske ændrer mine brugsvaner sig når jeg begynder i skole igen efter sommer, men jeg tvivler. :)
Google Docs til collabs en sjælden gang i mellem. Har også Office:mac installeret, men det er meget sjældent at det bliver brugt.
Brugte Open Office før i tiden på Mac, men det var ikke besværet værd dengang, og interfacet var strømlinet til mac platformen. Dengang var alternativet NeoOffice men det virkede ret ... beta agtigt.
Måske ændrer mine brugsvaner sig når jeg begynder i skole igen efter sommer, men jeg tvivler. :)
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Afstemninger
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.