mboost-dp1
Hvilken media player bruger du til film og musik?
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Afstemninger
om ikke andet så en lidt forvirrende afstemning....jeg har den fornæmmelse at det er de færreste der bruger den samme player til både musik og film, am i right ? personligt bruger jeg winamp til musik og power dvd til film.
Bsplayer til videoer og til enkelte stykker musik. foobar2000 får lov til at holde styr på mine playlists nu. mplayer er nu også rar når man får fat i et lille videoklip som der ikke er andet der gidder afspille, Windows versionen mangler desværre en hel del funktioner over *N?X versionen. :)
Jeg bruger BSplayer til mine film (medmindre jeg ser dem i stuen på xbox'en), er der enkelte film den ikke vil, bruger jeg mplayer eller windows mediaplayer. Og mit musik hører jeg i winamp 2.91.. Alt det der video og lignende pis i winamp 3 (der efter min mening bruger for mange resourcer) gider jeg ikke, så jeg er stadig til winamp classic ;)
MPlayer til film (den æder alle formater jeg har smidt efter den) og XMMS til musik. Bruger i øjeblikket en frontend til Xine der hedder Totem til at se DVD-film, da den har rigtigt god DVD-menu-understøttelse.
Windows Media Player 6.4 (er det den der hedder classic?) til film/video, QCDPlayer til musik, AsusDVD når jeg en sjælden gang ser DVD materiale på min PC.
Der mangler en mulighed der hedder "Bruger mere end én afspiller" eller lignende.
Der mangler en mulighed der hedder "Bruger mere end én afspiller" eller lignende.
Stemte Windows Media Player, da jeg bruger Windows Media Player 6.4 til alt video (på nær v7/8/9 wmv/wma), og nogle gange musik - og ellers WinAmp.
#9: Hvordan kan du bruge "Xbox" til video? Svarer lidt til at bruge "PC" til musik. Hvilket PROGRAM på xboxen du bruger ville nok være smartere at skrive, f.eks. XBMP, XBMC og hvad der nu ellers er.
Fatter ikke folk gider bruge WinAmp til video. Jeg bruger da heller ikke lysestager som WC. Og hvis jeg gjorde, så ville jeg ikke fortælle det på et forum.
#9: Hvordan kan du bruge "Xbox" til video? Svarer lidt til at bruge "PC" til musik. Hvilket PROGRAM på xboxen du bruger ville nok være smartere at skrive, f.eks. XBMP, XBMC og hvad der nu ellers er.
Fatter ikke folk gider bruge WinAmp til video. Jeg bruger da heller ikke lysestager som WC. Og hvis jeg gjorde, så ville jeg ikke fortælle det på et forum.
Foobar2000 er fin til musik. Den kan det er der nødvendigt. Til video og film bruger jeg MediaPlayer Classic
http://sourceforge.net/projects/guliverkli/
Skal jeg høre internet-radio bliver det med Winamp 2.91 eller 5'eren
http://sourceforge.net/projects/guliverkli/
Skal jeg høre internet-radio bliver det med Winamp 2.91 eller 5'eren
WÆRSTE afstemning! :( - Det er jo et paradoks/dilemma det hér!
Jeg bruger Winamp2 til musik, og ZoomPlayer til alle film.. Utroligt ikke alle har set zoomet endnu). Engang imellem MP classic med Qtime/Realplayer plugin.
--------
Her, brug denne poll istedet..giver ligeså meget mening, dog uden dilemma :
"
Hvad bruger du til lavement?
O Amerikansk olie
O Svesker og haveslange
O Vac-o-Suck støvsuger
O QuickTime player (jeg får tyndskid af lortet)
O En sovse-ske eller lign.
O Jeg har altid diarré, så intet problem hér.
O Dårlige polls (de suger godt).
O Lavement?
O BVADDR!
"
Ej, ro på. så slemt er det altså ikke ment ;-)
Jeg bruger Winamp2 til musik, og ZoomPlayer til alle film.. Utroligt ikke alle har set zoomet endnu). Engang imellem MP classic med Qtime/Realplayer plugin.
--------
Her, brug denne poll istedet..giver ligeså meget mening, dog uden dilemma :
"
Hvad bruger du til lavement?
O Amerikansk olie
O Svesker og haveslange
O Vac-o-Suck støvsuger
O QuickTime player (jeg får tyndskid af lortet)
O En sovse-ske eller lign.
O Jeg har altid diarré, så intet problem hér.
O Dårlige polls (de suger godt).
O Lavement?
O BVADDR!
"
Ej, ro på. så slemt er det altså ikke ment ;-)
jeg kan da godt wolly på mit mandrake system skal jeg bare sætte den til at åbne filer af de valgte typer til xmms -e eller soundwrapper xmms -e.
Dette gøres i KDE ved at højreklikke på en fil af den type du vil ændre og vælge rediger filtype.
så vil de blive tilføjet men ikke afspillet.
Skal den også hoppe til den nytilføjede fil skal der noget scripting til.
Dette gøres i KDE ved at højreklikke på en fil af den type du vil ændre og vælge rediger filtype.
så vil de blive tilføjet men ikke afspillet.
Skal den også hoppe til den nytilføjede fil skal der noget scripting til.
Som så mange andre har antydet er vi langt fra alle der bruger samme film- og musik-afspiller. Samtidigt bør Winamp deles i to og omdøbes til Winamp 2.x og 3.x...
Personligt bruger jeg Winamp 2.x til musik, Media Player Classic (den der fra k-lite-folket) til at afspille al film, pånær dvd-film.
Personligt bruger jeg Winamp 2.x til musik, Media Player Classic (den der fra k-lite-folket) til at afspille al film, pånær dvd-film.
#23 hmm nu svarer jeg på mig selv men her er scriptet
addplay.sh
#/bin/sh
xmms -ep $1
davs=`xmms-shell -e "list"|wc -l|perl -pe 's/\040//g;'`
xmms-shell -e "jump $davs"
addplay.sh gøres eksekverbart og puttes et sted i din path ~/bin er et godt valg.
nu er det bare at vælge ~/bin/addplay.sh som afspiller for de ønskede filtyper ;-)
Nu fremgår det vel klart at jeg bruger xmms til musik til film bruger jeg gmplayer(gui versionen af mplayer).
addplay.sh
#/bin/sh
xmms -ep $1
davs=`xmms-shell -e "list"|wc -l|perl -pe 's/\040//g;'`
xmms-shell -e "jump $davs"
addplay.sh gøres eksekverbart og puttes et sted i din path ~/bin er et godt valg.
nu er det bare at vælge ~/bin/addplay.sh som afspiller for de ønskede filtyper ;-)
Nu fremgår det vel klart at jeg bruger xmms til musik til film bruger jeg gmplayer(gui versionen af mplayer).
Tjah valgte Winamp da det program kører 24/7 på min spand :)
Den bruger jeg dog kun til musik.
Til normale filmklip bruger jeg Windows Media Player 6.4 og til DVD's bruger jeg WinDVD Plat.
Den bruger jeg dog kun til musik.
Til normale filmklip bruger jeg Windows Media Player 6.4 og til DVD's bruger jeg WinDVD Plat.
Som alle siger; dumt at trække Musik og Video sammen...
Nå, men Winamp 2.91 til musik, har også Winamp 3 på, men bruger det ikke, det vil ikke køre i baggrunden, det skal nasse alt hvad det kan på mit system.
Og til video, Windows Media Player og bsplayer.
Syntes det er skod man ikke kan vælge RealPlayer, det er sådan en god afspiller, næsten lige så god som QuickTime ;>
Nå, men Winamp 2.91 til musik, har også Winamp 3 på, men bruger det ikke, det vil ikke køre i baggrunden, det skal nasse alt hvad det kan på mit system.
Og til video, Windows Media Player og bsplayer.
Syntes det er skod man ikke kan vælge RealPlayer, det er sådan en god afspiller, næsten lige så god som QuickTime ;>
jeg sys det er en dum poll for ( film og musik ) jeg bruger bsplayer og power dvd til film og winamp til musik..... så man kan nærmest ikke stemme....!!!!??
Musik kører jeg via Winamp eller iTunes, medmindre det er en cd hældt i den stationære dvd-afspiller.
Film afspilles i Windows mediaplayer, og en sjælden gang imellem afspilles de i realOneplayer. Ellers ryger de også lige lukt i dvd-afspilleren.
Ellers synes jeg ikke denne poll er tilstrækkelig, da jeg, og mange andre, bruger forskellig player til musik og film.
Men da det er winamp, jeg benytter mest, røg min stemme til det.
Film afspilles i Windows mediaplayer, og en sjælden gang imellem afspilles de i realOneplayer. Ellers ryger de også lige lukt i dvd-afspilleren.
Ellers synes jeg ikke denne poll er tilstrækkelig, da jeg, og mange andre, bruger forskellig player til musik og film.
Men da det er winamp, jeg benytter mest, røg min stemme til det.
Den sidste option er underlig. mp3blaster virker da fint i en konsol, det samme gælder Mplayer. Vedkommende der har fundet på den option har nok aldrig hørt om et framebuffer device.
XMMS til ogg og mp3
MPlayer til alle video formater. Har folk iøvrigt lagt mærke til at mange Windows brugere har svært ved at kunne afspille alle filformater. Jeg har hørt om mange (og set mange) der ikke har kunne få nogle DivX typer til at virke. Mplayer derimod har ikke den type problemer. Flamewar konklusion : Linux er en bedre media platform end Windows. :-)
XMMS til ogg og mp3
MPlayer til alle video formater. Har folk iøvrigt lagt mærke til at mange Windows brugere har svært ved at kunne afspille alle filformater. Jeg har hørt om mange (og set mange) der ikke har kunne få nogle DivX typer til at virke. Mplayer derimod har ikke den type problemer. Flamewar konklusion : Linux er en bedre media platform end Windows. :-)
Det er da råddent, at iTunes ikke er med på listen. Det kunne være lidt sjovt at se, om der var folk, der var begyndt at bruge den under Windows.
Bruger WinAmp til musik og til Film bruger jeg Mplayer sluger ikke så meget som Windows Media Player 9.0 og tager mindre tid at indlæse
Hvor mange mon stemmer "mplayer" som værende den gamle (6.4) version af Windows Mediaplayer i stedet for den man kender til *N?X? :)
Gruesom >> Ja og gad vide hvad folkene bag newz har ment :P
Men ialtfald har xmms den store plads til musikken her, og mplayer (den til *NIX :D) til film.
Men ialtfald har xmms den store plads til musikken her, og mplayer (den til *NIX :D) til film.
Det var alligevel den dårlige afstemning. Jeg tror så det er de færreste der bruger SAMME player til audio og video. WinAmp til audio og MediaPlayer til video.
Samuraikaj:
Du har en lille fejl i din signatur.
-1^2 = 1 eftersom - som er en unary operator i dette tilfælde har højere precedence end ^ altså skal det læses som (-1)^2 som du korrekt nok skriver er 1 :-)
Du har en lille fejl i din signatur.
-1^2 = 1 eftersom - som er en unary operator i dette tilfælde har højere precedence end ^ altså skal det læses som (-1)^2 som du korrekt nok skriver er 1 :-)
Jeg bruger winamp 2.80 til afspilning af musikfiler. og den her til film i alle formater. Den henter glad film over netværket mellem den og pc'en inde på kontoret.
http://www.modzone.dk/gallery/showphoto.php?photo=...
KokAmok
http://www.modzone.dk/gallery/showphoto.php?photo=...
KokAmok
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Afstemninger
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.