mboost-dp1

Hvilken media player bruger du til film og musik?

Gå til bund
Gravatar #1 - dyg
3. nov. 2003 11:08
Ehhh. Jeg bruger WinAmp til mine album (når de ikke ryger i dvd'en) og mp3-filer, og til film-klip bruger jeg enten windows media player eller mplayer.
Gravatar #2 - karaffa
3. nov. 2003 11:15
om ikke andet så en lidt forvirrende afstemning....jeg har den fornæmmelse at det er de færreste der bruger den samme player til både musik og film, am i right ? personligt bruger jeg winamp til musik og power dvd til film.
Gravatar #3 - Gruesome
3. nov. 2003 11:29
Bsplayer til videoer og til enkelte stykker musik. foobar2000 får lov til at holde styr på mine playlists nu. mplayer er nu også rar når man får fat i et lille videoklip som der ikke er andet der gidder afspille, Windows versionen mangler desværre en hel del funktioner over *N?X versionen. :)
Gravatar #4 - stone
3. nov. 2003 11:32
underlig afstemming. jeg bruger naturligvis forskellige afspillere til musik og film, hvormed jeg kan finde bedre/optimerede produkter.

henholdsvis winamp 2.81 og videolan vlc.

/stone
Gravatar #5 - DjAlEx
3. nov. 2003 11:45
Jeg bruger BSplayer til mine film (medmindre jeg ser dem i stuen på xbox'en), er der enkelte film den ikke vil, bruger jeg mplayer eller windows mediaplayer. Og mit musik hører jeg i winamp 2.91.. Alt det der video og lignende pis i winamp 3 (der efter min mening bruger for mange resourcer) gider jeg ikke, så jeg er stadig til winamp classic ;)
Gravatar #6 - KozmoNaut
3. nov. 2003 11:47
MPlayer til film (den æder alle formater jeg har smidt efter den) og XMMS til musik. Bruger i øjeblikket en frontend til Xine der hedder Totem til at se DVD-film, da den har rigtigt god DVD-menu-understøttelse.
Gravatar #7 - LocWork
3. nov. 2003 12:00
Windows Media Player 6.4 (er det den der hedder classic?) til film/video, QCDPlayer til musik, AsusDVD når jeg en sjælden gang ser DVD materiale på min PC.

Der mangler en mulighed der hedder "Bruger mere end én afspiller" eller lignende.
Gravatar #8 - derb
3. nov. 2003 12:03
winamp til musika og wíndows media player til filmz..
Gravatar #9 - Kenneth-Olsen
3. nov. 2003 12:12
Winamp til musik, og Xbox'en til film
Gravatar #10 - Ronson ⅍
3. nov. 2003 12:18
Stemte Windows Media Player, da jeg bruger Windows Media Player 6.4 til alt video (på nær v7/8/9 wmv/wma), og nogle gange musik - og ellers WinAmp.

#9: Hvordan kan du bruge "Xbox" til video? Svarer lidt til at bruge "PC" til musik. Hvilket PROGRAM på xboxen du bruger ville nok være smartere at skrive, f.eks. XBMP, XBMC og hvad der nu ellers er.

Fatter ikke folk gider bruge WinAmp til video. Jeg bruger da heller ikke lysestager som WC. Og hvis jeg gjorde, så ville jeg ikke fortælle det på et forum.
Gravatar #11 - Grilleren-|
3. nov. 2003 12:19
wmp 4ever
Gravatar #12 - Znoo
3. nov. 2003 12:21
Foobar2000 er fin til musik. Den kan det er der nødvendigt. Til video og film bruger jeg MediaPlayer Classic
http://sourceforge.net/projects/guliverkli/

Skal jeg høre internet-radio bliver det med Winamp 2.91 eller 5'eren
Gravatar #13 - hundeboll
3. nov. 2003 12:37
Jeg synes XMMS mangler (Ved godt alle ikke kan være med, men jeg mener at den bliver brugt mange steder.)
Den kan i øvrigt også vise film hvis man henter et plug-in.

Bruger selv XMMS til musik og mplayer til video.
Gravatar #14 - AenimA
3. nov. 2003 12:47
Winamp 5beta2 (under testning, ellers Winamp 2.92) = Musik
WMP 9 = Divx, Mpeg etc.
Powerdvd = DVD-film

Med den konfiguration, er det umuligt at stemme hér.
Det havde været lidt nemmere, hvis vi bare skulle vælge enten vores musik-afspiller eller film-afspiller.
Gravatar #15 - Fjolle
3. nov. 2003 12:49
uhm... jeg bruger for det meste min dvd-afspiller, men ellers zoom player og foobar!
Gravatar #16 - sidios
3. nov. 2003 12:49
bruger the core media player
Gravatar #17 - kiwi
3. nov. 2003 13:58
Winamp 2.81 til musik.
Nyeste WM Player til film og video, ellers PowerDVD når dette er nødvendigt.
Gravatar #18 - nielsbuus
3. nov. 2003 14:14
Jeg bruger CoolPlayer [http://coolplayer.sourceforge.net] til musik og Media Player Classic til film.
Gravatar #19 - loadet
3. nov. 2003 15:54
windvd platinium & winamp classic
Gravatar #20 - FinnHolger
3. nov. 2003 15:57
WÆRSTE afstemning! :( - Det er jo et paradoks/dilemma det hér!

Jeg bruger Winamp2 til musik, og ZoomPlayer til alle film.. Utroligt ikke alle har set zoomet endnu). Engang imellem MP classic med Qtime/Realplayer plugin.

--------
Her, brug denne poll istedet..giver ligeså meget mening, dog uden dilemma :
"
Hvad bruger du til lavement?
O Amerikansk olie
O Svesker og haveslange
O Vac-o-Suck støvsuger
O QuickTime player (jeg får tyndskid af lortet)
O En sovse-ske eller lign.
O Jeg har altid diarré, så intet problem hér.
O Dårlige polls (de suger godt).
O Lavement?
O BVADDR!
"

Ej, ro på. så slemt er det altså ikke ment ;-)
Gravatar #21 - Wolly
3. nov. 2003 15:59
Jeg bruger mplayer til film og webstreaming. Den tager sq det hele, og så virker den som plugin i mozilla :-)

Xmms til musik, men fuck det er iriterende man ikke bare kan klikke på et nummer i filmanageren og få filen tilføjet playlisten! ( eller kan man ??? )
Gravatar #22 - Bl4d3
3. nov. 2003 16:14
#20 lol

Winamp beta 5 til musik, mplayer til... øhh levende billeder.
Gravatar #23 - DUdsen
3. nov. 2003 16:45
jeg kan da godt wolly på mit mandrake system skal jeg bare sætte den til at åbne filer af de valgte typer til xmms -e eller soundwrapper xmms -e.
Dette gøres i KDE ved at højreklikke på en fil af den type du vil ændre og vælge rediger filtype.
så vil de blive tilføjet men ikke afspillet.
Skal den også hoppe til den nytilføjede fil skal der noget scripting til.
Gravatar #24 - bitnissen
3. nov. 2003 16:52
Som så mange andre har antydet er vi langt fra alle der bruger samme film- og musik-afspiller. Samtidigt bør Winamp deles i to og omdøbes til Winamp 2.x og 3.x...

Personligt bruger jeg Winamp 2.x til musik, Media Player Classic (den der fra k-lite-folket) til at afspille al film, pånær dvd-film.
Gravatar #25 - DUdsen
3. nov. 2003 17:03
#23 hmm nu svarer jeg på mig selv men her er scriptet
addplay.sh
#/bin/sh
xmms -ep $1
davs=`xmms-shell -e "list"|wc -l|perl -pe 's/\040//g;'`
xmms-shell -e "jump $davs"

addplay.sh gøres eksekverbart og puttes et sted i din path ~/bin er et godt valg.
nu er det bare at vælge ~/bin/addplay.sh som afspiller for de ønskede filtyper ;-)

Nu fremgår det vel klart at jeg bruger xmms til musik til film bruger jeg gmplayer(gui versionen af mplayer).
Gravatar #26 - Wolly
3. nov. 2003 17:09
@ DUdsen

Sejt... Fuck jeg har været irriteret over det længe :-)

Jeg bruger naturligvis også gmplayer, men mente det var overflødigt at nævne... mon ikke de fleste gør det???
Gravatar #27 - Wolly
3. nov. 2003 17:13
@ DUdsen

Det virker naturligvis perfekt :-) Underligt jeg aldrig har kunne finde ud af at skrive "-e"... Jeg må være dum :-)
Gravatar #28 - flywheel
3. nov. 2003 17:31
eCS: WarpVision til DVD & DivX, PM123 til MP3/Ogg Vorbis
SuSE Linux : Xine (Kigger på forskellige UI's) til DVD & DivX, MPlayer til DivX&DR Netradio, Xmms til MP3
W2K : WinDVD til DVD, Zinf til MP3
Gravatar #29 - sguft
3. nov. 2003 18:18
Tjah valgte Winamp da det program kører 24/7 på min spand :)
Den bruger jeg dog kun til musik.
Til normale filmklip bruger jeg Windows Media Player 6.4 og til DVD's bruger jeg WinDVD Plat.
Gravatar #30 - The-Lone-Gunman
3. nov. 2003 18:30
Som alle siger; dumt at trække Musik og Video sammen...

Nå, men Winamp 2.91 til musik, har også Winamp 3 på, men bruger det ikke, det vil ikke køre i baggrunden, det skal nasse alt hvad det kan på mit system.

Og til video, Windows Media Player og bsplayer.

Syntes det er skod man ikke kan vælge RealPlayer, det er sådan en god afspiller, næsten lige så god som QuickTime ;>
Gravatar #31 - L-T-L
3. nov. 2003 18:38
winamp 5 beta2 til begge dele.
fungerer egentligt meget godt både til film og musik indtil videre :)
Gravatar #32 - ECFE11
3. nov. 2003 19:00
Bs Til film...
Og så den smarte iTunes til musik... Den kan fandeme nogle nice trix..
Gravatar #33 - sKIDROw
3. nov. 2003 19:40
XMMS til musik, Mplayer / Xine til video.
Har pt ikke noget dvddrev, så det har jeg ingen erfaringer med.
Gravatar #34 - x-zoom
3. nov. 2003 19:41
jeg sys det er en dum poll for ( film og musik ) jeg bruger bsplayer og power dvd til film og winamp til musik..... så man kan nærmest ikke stemme....!!!!??
Gravatar #35 - StarScream
3. nov. 2003 21:04
Jeg bruger Zoom Player til film og Winamp 5 beta til musik.
Gravatar #36 - Samuraikaj
3. nov. 2003 21:11
Musik kører jeg via Winamp eller iTunes, medmindre det er en cd hældt i den stationære dvd-afspiller.
Film afspilles i Windows mediaplayer, og en sjælden gang imellem afspilles de i realOneplayer. Ellers ryger de også lige lukt i dvd-afspilleren.

Ellers synes jeg ikke denne poll er tilstrækkelig, da jeg, og mange andre, bruger forskellig player til musik og film.
Men da det er winamp, jeg benytter mest, røg min stemme til det.
Gravatar #37 - Mr.Weasel
3. nov. 2003 21:39
Den sidste option er underlig. mp3blaster virker da fint i en konsol, det samme gælder Mplayer. Vedkommende der har fundet på den option har nok aldrig hørt om et framebuffer device.

XMMS til ogg og mp3
MPlayer til alle video formater. Har folk iøvrigt lagt mærke til at mange Windows brugere har svært ved at kunne afspille alle filformater. Jeg har hørt om mange (og set mange) der ikke har kunne få nogle DivX typer til at virke. Mplayer derimod har ikke den type problemer. Flamewar konklusion : Linux er en bedre media platform end Windows. :-)
Gravatar #38 - cr3ation,-
3. nov. 2003 21:51
Det er da råddent, at iTunes ikke er med på listen. Det kunne være lidt sjovt at se, om der var folk, der var begyndt at bruge den under Windows.
Gravatar #39 - EdTheMan
3. nov. 2003 22:10
Bruger WinAmp til musik og til Film bruger jeg Mplayer sluger ikke så meget som Windows Media Player 9.0 og tager mindre tid at indlæse
Gravatar #40 - Spontek
3. nov. 2003 23:32
Bruger oftest Real Player... under mig lidt at den ikke er nævnt
Gravatar #41 - Octafed
3. nov. 2003 23:37
Xmms til muzakken og xine eller mplayer til filmene. jow tak.
Gravatar #42 - repsac
3. nov. 2003 23:39
Xmms til ogg (musik)
Mplayer til alt andet -- hvad skal man med en grafisk version?
Gravatar #43 - CRiSpY
4. nov. 2003 00:07
Winamp 5 til musik og mplayer classic til film.
Gravatar #44 - Gruesome
4. nov. 2003 00:18
Hvor mange mon stemmer "mplayer" som værende den gamle (6.4) version af Windows Mediaplayer i stedet for den man kender til *N?X? :)
Gravatar #45 - Timmy
4. nov. 2003 05:55
Gruesom >> Ja og gad vide hvad folkene bag newz har ment :P
Men ialtfald har xmms den store plads til musikken her, og mplayer (den til *NIX :D) til film.
Gravatar #46 - Weezard
4. nov. 2003 07:10
Det var alligevel den dårlige afstemning. Jeg tror så det er de færreste der bruger SAMME player til audio og video. WinAmp til audio og MediaPlayer til video.
Gravatar #47 - MetZger
4. nov. 2003 08:06
bah jeg ville klage over den her afstemning og så er der 46 der har gjort det før mig! :((((
Gravatar #48 - Wacker
4. nov. 2003 08:40
Winamp til musik. Så bruger jeg bsplayer og powerdvd til film
Gravatar #49 - Disky
4. nov. 2003 09:13
Samuraikaj:
Du har en lille fejl i din signatur.

-1^2 = 1 eftersom - som er en unary operator i dette tilfælde har højere precedence end ^ altså skal det læses som (-1)^2 som du korrekt nok skriver er 1 :-)
Gravatar #50 - KokAmok
4. nov. 2003 09:47
Jeg bruger winamp 2.80 til afspilning af musikfiler. og den her til film i alle formater. Den henter glad film over netværket mellem den og pc'en inde på kontoret.
http://www.modzone.dk/gallery/showphoto.php?photo=...

KokAmok
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login