mboost-dp1

Hvilken konsol har den bedste controller?

Gå til bund
Gravatar #1 - lost-viking
16. jul. 2009 09:44
helt klart playstation 2.. alt det der med trådløst og alt det holder jeg mig fra.. så jeg syntes klart at enten playstation 2 eller 1's controllere er de bedste :)
Gravatar #2 - mayhem
16. jul. 2009 10:20
hvis det bare var design/komfort det handlede om ville jeg klart også stemme på playstation. men wii's interaktive element gør den helt klart til en sikker vinder :)
Gravatar #3 - Proz
16. jul. 2009 10:30
Xbox 360 hands down.

Den er fantastisk at holde i hænderne, selv i lang tid af gangen.
Gravatar #4 - Kork
16. jul. 2009 10:54
Xbox 360 helt klart. Det er ligesom den reklame i Langt for Las Vegas.
Xbox 360 controler. Når man er vandt til at holde noget stort mellem benene
Gravatar #5 - Daniel.S
16. jul. 2009 11:16
Xbobs360 controlleren er uden tvivl min favorit.
Størrelsen er lige tilpas, og muligheden for at skifte batteri nemt og hurtigt er super.
Jeg kan bare ikke fordrage det "nye" dashboard (NXE) - hvorfor min PS3 er den eneste konsol i brug. Magen til elendig lille batterisvag controller skal man lede længe efter :(
Gravatar #6 - Kris
16. jul. 2009 11:53
Xbox360 controlleren er behagelig at sidde med i hånden, den holder forholdsvis længe på batterier, knapperne sidder tilpas og den går ikke så nemt i stykker hvis man "kommer til" at kaste med den i arrigskab.
Gravatar #7 - holmen
16. jul. 2009 12:08
De gode gamle playstation controllere, uden de latterlige analog-knapper, er klart min favorit.
Gravatar #8 - Elgaard
16. jul. 2009 12:16
Det afhænger for mig at se lidt af hvilket spil man spiller, men generelt set så vil jeg kalde Xbox 360 controlleren for vinderen, hvis man da ser bort fra dens D-Pad.
De fleste spil jeg spiller på konsol kræver at man bruge begge analoge sticks, samt begge triggers samtidigt, den kombination finder jeg simpelthen ikke behagelig på en PS-controller.

Dertil kommer muligheden for at bruge genopladelige AA-batterier, så man aldrig behøves at sætte kabel i controlleren for at lade op. Klart et plus i min bog.
Gravatar #9 - gentox
16. jul. 2009 12:47
foretrækker helt klart Xbox 360 controlleren, pga. af dens størrelse, vægt og ret gode trigger knapper. Den passer rigtigt godt til en voksen mands hænder.

Ps3 controlleren er lille let og fin, og holder rigtigt længe på en opladning. Den minder mest om de forgående controllere til både PSX og PS2, trigger knapperne er bare vinklet lidt anderledes så ens fingre konstant glider af.

Det gør i sidste ende controlleren ubrugelig for mit vedkommende, hvilket er lidt ærgerligt når jeg nu har begge maskiner til at stå.
Gravatar #10 - cjoey
16. jul. 2009 13:11
Helt klart xbox 360 controlleren, jeg har oveni købet en med kabel som jeg bruger når jeg spiller PES på PC med vennerne. Den er bare bedst for mine hænder.
Gravatar #11 - Jacksonist
16. jul. 2009 13:17
Tæt løb!

Men jeg bryder mig mest om PS3 controlleren! Jeg kan spille med den en hel dag, uden at blive anstrengt i hænderne, hvilket jeg sætter stor pris på.
Gravatar #12 - jeldtoft
16. jul. 2009 13:22
Jeg er også en PS1-mand. Den gode gamle lette controller uden analoge sticks var virkelig lækker. Må sige, at den "gamle" ps3 controller uden dualshock er kommet godt igen! Dejlig let!
Gravatar #13 - ph0ner
16. jul. 2009 13:34
Arcade joystick til C64 og Amstrad 64 har altid været den ultimative.
En knap, ligger lige god i begge hænder plus man ikke kunne slide den op :)
Gravatar #14 - smiley
16. jul. 2009 16:11
Mus.

...

Satans, det passer ikke til spørgsmålet!
Gravatar #15 - Jakob Jakobsen
16. jul. 2009 16:33
Nej, der er intet der slår speedking joysticket.
Går netop og venter på at det dukker ind af døren, så skal det konverteres til USB og så skal der ellers gambles Boulder Dash, Impossible Mission og High Noon.
Gravatar #16 - Xaxian
16. jul. 2009 17:52
Xbox 360 controlleren er nok min favorit atm, men har hellere intet imod PS3'ens controller
Gravatar #17 - gnаrfsan
16. jul. 2009 18:08
Xbox 360 klart. Har haft en Xbox 360 men er skiftet til PS3 af andre grunde.
Gravatar #18 - Sirius7dk
16. jul. 2009 22:37
SNES controller FTW!!!

:)
Gravatar #19 - TuxDK
17. jul. 2009 07:21
Har altid været meget glad for Playstation kontrollerne, så stemte PS3, selvom jeg gerne ville stemme på "Playstation kontroller" som én ting
Gravatar #20 - BuFFer
17. jul. 2009 10:34
Anden: PC - Mus og tastatur
Gravatar #21 - Systran
17. jul. 2009 20:42
over_stener (1) skrev:
helt klart playstation 2.. alt det der med trådløst og alt det holder jeg mig fra.. så jeg syntes klart at enten playstation 2 eller 1's controllere er de bedste :)

Hvorfor det? Det giver da ingen mening at holde sig væk fra den trådløse, eneste forskel er jo bare at du ikke er bundet til en bestemt lændge fra din Playstation.

Desuden gik alle R2 og L2-taster i stykker på PS2-controllerne og sad fast, i hvert fald alle dem jeg har spillet på. Det har de gjort noget ved på 3'eren.
Gravatar #22 - mee
17. jul. 2009 20:56

Savner mus og tastatur muligheden, så måtte stemme PS2 controlleren, de nye til PS3 er for små.
Gravatar #23 - 87oo-Gizmo
17. jul. 2009 20:59
en ps3 controller, med real triggers, til en halvtredser... så er man sku godt kørende /drool
Gravatar #24 - BluepaiN
18. jul. 2009 09:38
NES. Selv efter +20 år virker den upåklageligt. Det samme kan man ikke ligefrem sige om alle de andre controllere, der oftest ikke holder mere end et par år, før de går i stykker, på den ene eller anden måde.
Gravatar #25 - PJP
18. jul. 2009 12:33
foretrækker PS3 controller :) og så vidst længere oppe der var en der brokkede sig over batterisvigt... jeg sad i 12 timer nonstop og der er 3 streger og den faldt kun med 1...
Gravatar #26 - smiley
18. jul. 2009 13:17

PS3 Sixaxis er præcis lige så store, eller små, som PS2 dualshock controlleren. Så skulle det være fordi du har købt et andet brand, eller at der er kommet en officiel mindre controller til 3'eren.

Seriøst dem som stemmer irrelevant til mus/tastatur er jo for viderekomne. Humørforladte små folk altså...

Jeg foretrækker den trådløse PS3 controller. NES controlleren var en klar 2'er til gengæld, den var for nice. Xbox controllerne har jeg aldrig brudt mig om, den er lidt for stor og ligner noget jeg ville give til en hund at tygge på, eller et "Min første lydbox" legetøj til spædbørn.
Gravatar #27 - Tumleren
18. jul. 2009 20:58
Smiley (26) skrev:
Seriøst dem som stemmer irrelevant til mus/tastatur er jo for viderekomne. Humørforladte små folk altså...

Når nu spørgsmålet er konsol-controller, er det ikke specielt relevant at sige Mus/keyboard til PC.

Systran (21) skrev:
Desuden gik alle R2 og L2-taster i stykker på PS2-controllerne og sad fast, i hvert fald alle dem jeg har spillet på. Det har de gjort noget ved på 3'eren.

Præcis! Alle mine controllere havde det problem, og det var virkelig irriterende, specielt når man nu skulle skifte gear og den så ikke gad give slip.
Elsker den nye gummi-båndsagtige fornemmelse man får ved at trykke L/R2 på PS3. Helt klart min favorit controller
Gravatar #28 - Swankie
19. jul. 2009 22:40
Synes helt bestemt at xbox360 controlleren er bedst.
Og da jeg var med min svoger på besøg på IO-Interactive, fortalte han mig at det var xboxens controllere de hovedsaligt brugte, fordi man kunne sidde længere tid med dem.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login