mboost-dp1

Hvilken konsol?


Gå til bund
Gravatar #1 - Miklos
22. nov. 2001 10:32
Og inden nogen begynder at brokke sig så er '80x25' muligheden for folk der nu synes UNIX er sjovt - inkl. mig :)
Gravatar #2 - PlattFuss6.7
22. nov. 2001 10:50
Hva er meningen med den her afstemning

<STRONG>Hvilken konsol?</STRONG>
er uddød?
er bedst?
Skal du have?
har det flotteste design?
har felst spil?

eller hvad er meningen ???
Gravatar #3 - MBG
22. nov. 2001 12:14
Enig med <STRONG>PlattFuss</STRONG> ! Spørgsmålet kan fortåes på mange forskellige måder !
Gravatar #4 - TYBO
22. nov. 2001 12:39
Hvilken konsol erstatter bedst en lolitadukke.
Helt klart XXXBox
Gravatar #5 - A-Taxx
22. nov. 2001 12:50
Helt ærligt: konsol = kun for lamere!

Rigtige mænd bruger computer!!!
Så derfor vil det ringtige svar på denne afstemning være: <STRONG>Ingen</STRONG>
Gravatar #6 - PlattFuss6.7
22. nov. 2001 12:58
<STRONG>Hvilken konsol har den flotteste fejl?</STRONG>
det rigtige svar = Xbox med sin GSOD
Gravatar #7 - Thrawn
22. nov. 2001 12:59
Rigtige mænd drikker øl, k... damer og køre i hurtige biler...

Basta
Gravatar #8 - Miklos
22. nov. 2001 14:53
Hvilken konsol (vil du vælge)?
Gravatar #9 - Skarr
22. nov. 2001 16:17
Hmm.
PS2 kan gå på nettet. Jeg går ud fra, at man også kan spille på nettet..?
Gravatar #10 - Yotus
22. nov. 2001 16:51
80x25 er det eneste der virkelig rykker. Al det andet grafik-hejs kan vi ikke bruge til noget :)
Gravatar #11 - -mr_nba-
22. nov. 2001 17:43
Min yndlings konsol - da helt klart 80x25, selvom jeg dog plejer at bruge en noget højere opløsning... 150x60.

Det næste spg kunne vel så passende være hvilken shell folk bruger på deres 80x25 konsol. Jeg bruger zsh og/eller bash.
Gravatar #12 - Fafler (RDX)
22. nov. 2001 17:57
... primært bash... men ellers alt man kan komme i nærheden af, hvor man kan få lov til at skrive noget... ingen gamepads til mig!
Gravatar #13 - Onde Pik
22. nov. 2001 18:14
Ikke meget for konsoller. Men GameCuben ser sgu dejlig ud.

Der er nok også en grund til at den solgte for langt flere penge på sin release en X-box gjorde. Og det er selvom den kun koster 2/3 af X-box pris.
Gravatar #14 - Trentors
22. nov. 2001 19:33
Konsoller er ikke for rigtige mænd! - Idioti eksisterer stadig!!

Eneste grund til man kun begrænser sig til PC'en som platform er at man kan lide gamle teknologier, grim grafik og have et ringe udvalg af spil.

Kig på Gamespot og IGN og se anmelderserne af de sidste spil til PC og konsollerne. F.eks.:
Halo 97%
GTA3 96%
Star Wars 94%
Metal Gear Solid 2 97%
Devil May Cry 96%

Bare for at nævne nogen stykker.

Og til dem som tror at X-Box vinder kampen tager grusomt fejl. Men det her er jo primært en PC-site som vi kan se på alle de spændende nyheder om Wolfenstein. Juhu. Jeg tror nok at Metal Gear Solid 2 er liiiiiidt mere spændende, flottere og generelt bare bedre!

Men som ægte PC-gamere kender de fleste jo nok kun navnet MS og derfor at X-Box får så mange stemmer. Dog mener de fleste analytikere at PS2 vinder og dette er også meget sandsynligt. Maskinernes grafik er ikke så varierende men det er klart PS2 der har de bedste titler. Og det bliver afgørende.

Nintendo får også succes. De har været her forever og har en stor fanskare med alle sine klassikere. Desuden er Gamecuben også teknisk overlegen i grafik-området og de spil som der er udkommet til den er lidt mere spændende end X-boxens middelmådige spil. Kun Halo er spændende i den sammenhæng.
Gravatar #15 - Supervaca
22. nov. 2001 20:20
Trentors:

Det er da godt at høre at der stadige er nogen der tror på konsoller, sidder du også og glæder dig til maxpayne ?? som efter gamespots anmeldelse se ud til at blive NÆSTEN lige så pænt på PS2 som det er på PC'en ??
konsollerne døde da det første 3dfx kort kom...
Gravatar #16 - Yotus
22. nov. 2001 20:27
Trentors:
Som sagt: Rigtige mænd bruger 80x25 :-)

Da det er brugerne selv der indsender nyheder til Newz.dk og der generelt har været meget fokus på Wolfenstein. Ja, så er det jo naturligt at nyhederne kommer til at handle om dette spil.
Da Newz.dk ikke kun bruges af MS-folk, men også af mange Linux-brugere, så har Wolfenstein nok også fået størrere opmærksomhed da spillet jo udsendes til Linux. (yay!)
---

Bash2 er min foretrukne shell, men jeg kan da godt bruge alle de andre, men jeg arbejder nu bedst med bash.
Gravatar #17 - Trentors
22. nov. 2001 22:06
Ja konsoller døde da de første 3DFX-kort kom frem. Det er derfor at 3DFX er gået fallit og det er også derfor at MS har gået ind på konsolmarkedet fordi det er en ren underskudsforretning!

Og det kan godt være at en ren polygon-pusher som Max Payne er svært at efterligne på en konsol, men det er fordi at konsollerne er lavet til den nye grafik-generation og det er en PC ikke uden et Geforce3 eller R8500.

PC-spillere tager til takke med en grim, statisk grafik som godt nok har mange polygoner men som er røvsyg og urealistisk at kigge på. Fordi at PC-spillere ikke har større krav om effekter (dem som spiller CS ønsker ikke engang lyseffekter) og derfor nærmest tigger om grim grafik - bare der er mange polygoner.

Og mth. til teknologier så er PC-spiludviklere simpelthen så LANGSOMME. Hvor mange spil er udgivet på DVD'er bare for at komme med et eksempel. Glæder mig til FFX på PC. Ingen effekter og et spil der fylder 7 cd'ere. Hurra.

Nu lyder det som jeg totalt kritiserer PC'en men nej. Jeg har selv en PC og spiller meget på den. Men jeg er bare træt af at PC-spillere er så skide snæversynet at de bare tager til takke med en høj opløsning og en kæmpe mængder polygoner - For herefter at påstå det er "pænt" grafik.

Hvis mig bare et bilspil på PC der har gameplay og grafik som Gran Turismo 3 på PS2. Eller mere en et spil som bruger DVD....eller vertex-shadere....eller Dolby Pro-Logic2.....eller som bruger rigtig Symfoni-musik med en ægte filmmusiker....osv.
Gravatar #18 - ghostcom97
23. nov. 2001 11:50
Jeg køber en GameCube når den kommer ud her i DK.
Jeg køber den ikke fordi jeg er overbevist om at den slår XBox i grafik-formåen eller PS2 i popularitet her i DK og resten af europa.
Jeg vil nu langfra kortfattet begrunde mit valg her...

<STRONG>XBox </STRONG>bliver nok ret stor da M$ har viljen og midlerne til at spytte de penge i deres konsol, det vil kræve at holde den blandt toppen. Jeg bryder mig ikke om den da den for mig "bare" er en PC med fastlåste specifikationer, der med DirectX og en modificeret Win2000 kernel bare representerer hvad min PC kan om 6-9 måneder, når en efterfølger til GF3-ti500 kommer på markedet med 2 vertex shadere. Det er det som er den hovedsagelige ting der gør at der kan pumpes hurtigere DOT3-bumpmapped grafik ud, end på en PC...
<STRONG>Spilene til XBox </STRONG>er da ret indponerende, men størstedelen af dem vil jo også komme ud til PC da springet mellem de 2 platforme er så lille at det ikke kan ignoreres (med mindre man betales penge af M$ for at lade være). Er der en vente tid imellem releasedates på de 2 platforme, må man jo bare vente og det skulle da være det mindste problem. Er man heldig vil den serere PC release være rettet i forhold til de fejl+mangler der blev klaget over i XBox-versionen... Desværre kommer der spil som er "XBox Exclusive". De vil nok nærmere barre irritere PC-gamerne da udviklerne ignorerer et så stort marked, end det vil få folk til at købe en XBox for at spille de spil. PC spil markedet er jo ikke dødt og at ignorere det når springet fra XBox til pc er forholdsvis nemt, vil jo være at være lidt dum!

----------

<STRONG>Playstation2</STRONG> vil jeg ikke sige så meget om... Den er en fin spille maskine og fordi den med en lille modchip er den perfekte "pirat-konsol" er jeg sikker på at den ikke foreløbig vil forsvinde... Dog vil det være sjovt at se hvis alle producenter villle gå over til DVD med EA's piratsikring. Tror nok at der så ville være lidt flere der ville købe spil fremover, hvis de hver gang de skulle spille måtte sidde der og lave "swap-trick" og spille et spil der var TOTAL rippet for film+andet guf, fordi det skal passe ned på en lille 700mb cd-rom
<STRONG>Grafisk</STRONG> er PS2 helt fin, men den er pisse svær at kode effektivt til. Der vil nok gå et år før vi ser spil der presser konsollen til det yderste, og det holder ikke. Desuden ved jeg at den ikke kan slå XBox i grafik. GameCube ligger over PS2 når man kikker på ren specs. Dog er GameCube er utrolig nem fra start at optimere kode til og derfor er den PS2 noget overlegen! Men hey, det er ikke grafikken der afgører 100% om et spil er fedt!
<STRONG>Spilene til PS2 </STRONG>er næsten et kapitel i sig selv. De er flotte og gameplayet bærer præg at PS2 har en god "konsol arv" med sig fra sin forgænger. Gameplayet er nemlig det jeg sætter i højsædet, men der er ikke nogen egentlige "PS2 Exclusive" spil der rigtig trækker i mig. De spil der kun vil komme ud til GameCube er meget bedre og en væsenlig faktor for mit køb af en GC. Mange af spilene fra PS2 vil også udkomme på de 2 andre konsoler. Så nej tak til en konsol fra Sony!

----------

<STRONG>GameCube </STRONG>(GC) er den jeg køber. Ikke fordi jeg er overbevist at den vil blæse nogen af de andre konsoler af markedet, men fordi jeg er vild med de kvaliteter Nintendo står for! Grafikken er en vigtig faktor, men ikke mere vigtig en godt gamedesign og gennemført gameplay. Grafisk vil GC indponere og vil også kunne holde status som nextgen-konsol lidt længere end Nintendo64 gjorde det.
<STRONG>Nintendos specs</STRONG> for GC er hvad man kan forvente der kan køres i et spil uden det hakker. Maskinen kan ikke noget overflødigt som alligevel ikke kan anvendes. Kan måske Xbox køre 256 lydkanaler på samme tid grafikken flyver afsted med 30-60fps? Nej selvfølgelig ikke, men de 64 som nintendo opgiver er hvad den kan under et spil. GameCuben er også den eneste af de 3 kosoler der pr. clocksycle kan have 8 samtidige textures (indponerende, da PS2 har 2 og XBox 4). Nintendos RAM og opgivet båndbredde er ikke delt med noget andet ligesom det er på Xbox (hele lortet er sharet med cpu, lyd og grafik).
MuseyX MIDI DLS og filter, samt Dolby Pro-logic og en fillrate over PS2 og tæt på Xbox, skal GameCube nok klare sig i "muskel-kapløbet" :-)
<STRONG>Hvad spilene angår</STRONG> så er der mange der forbinder Nintendo med børnespil, og det er ikke helt rigtigt. Ja Nintendo er skaberen af Pokemon og alt hvad det indebærer. Når ja -so what! Sony er da grønne af misundelse over de ikke tjener så mange penge på de produkter... Men fordi man laver en type spil er det jo ikke egensbetydende med at ALT hvad man laver er for børn! Indrømmet, ved første øjekast ligner Mario spilene lidt noget for børn. Men det gør Bust-A-Move spilene til PS2, måske ikke? De spilles jo også af andet end børn. Sammenlign det lidt med en Disney tegnefilm... De er jo så perfekt udformet at når at hele familien sidder og ser Alladin eller Hercules, formår ALLE at blive underholdt, da der er noget for alle aldre! Nintendos spil har igennem alle tider været opdelt i "niveauer" som man kun opfanger medens man spiller, hvis de er ment på ens allergruppe. Jeg er snart 23 år gammel og jeg morer mig kongeligt når jeg spiller Mariokart til N64, da det er sjovt og der er masser af udfordringer for mig som en ret seriøs gamer! Det er svært at forklare -det skal opleves.
Jeg elsker Nintendo pga. det overlegene gamedesign og kvaliteten af spilene!!
Heldigvis har Nintendo lettet helt for kravene hvad vold, blod og død angår i de spil der må komme ud til GameCuben. Licenseen er blevet lettet en del siden N64 og nu kan man også opleve død, vold og lign. på sin GC. Og det var da også på tide at de med N64 lærte lidt på den hårde måde, at det sælger med voldelige spil. Manglen på muligheder for at komme i kontakt med sin "mørke side" har nok også hjulpet med til at stemple Nintendo som "kun for børn". Ha! Det er ovre og med spil ude så som Starwars: Rouge Squadron II, Monkeyball og spil på vej så som Zelda, Perfekt Dark 2, Resident Evil serien og Phantasy Star Online <STRONG>KAN JEG SLET IKKE VENTE</STRONG>
<STRONG></STRONG>
My 2 cents
Gravatar #19 - angelenglen
23. nov. 2001 12:05
Jeg vil lige nævne at Xbox og DreamCast også kan gå på nettet ligesom PS2 kan...

Ligeledes har DreamCast grafik der tvinger PS2 i knæ (om det er fordi PS2 ikke udnytter sine muskler skal jeg ikke kunne sige..)
DreamCast er også WindowsCE kompatibel, og yderst brugervenlig.
<STRONG>GENIAL</STRONG> box! (og det kommer fra en der svor han aldrig ville eje en box)

og hvad fanden <STRONG>er</STRONG> en 80x25 ???
Gravatar #20 - ghostcom97
23. nov. 2001 12:05
Jeg fik måske ikke sagt det så tydeligt i indlæg nr 18, men jeg vælger også en GameCube fordi jeg med den, føler at jeg med min PC (der konstant opgraderes) og en GC dækker markedet for både konsol-spil og alm PC spil og undgår måske at der kommer et spil jeg kunne tænke mig, men sidder med en konsol+PC-løsning som gør jeg ikke vil kunne få det spil...
Gravatar #21 - ghostcom97
23. nov. 2001 12:08
80x25 er standart-opløsningen i en unix terminal. Tænk telnet hvis du er Windowsbruger :-)
Gravatar #22 - ghostcom97
23. nov. 2001 12:15
Nej XBox kan lige nu ikke gå på nettet på trods af den har et netkort!!!
Der er spærret for at den kan modtage en konfiguration af Gateway osv og få en ip-adresse via DHCP! Ligeledes kan man ikke manuelt sætte indstilingerne...
LAN kortet er lige nu kun til for at man med et krydset CAT5 kabel kan linke 2 Xbox'e sammen og game mod hinanden :-(
Lidt lamt, men DHCP særingen kan fjernes med en flash/software update til systemet fra Microsoft, men der er ingen tegn på at der er sådan en på vej!
Gravatar #23 - pr0fane
23. nov. 2001 22:38
Må lige kommentere den her Trentor:

"Desuden er Gamecuben også teknisk overlegen i grafikområdet og de spil som der er udkommet til den er lidt mere spændende end X-boxens middelmådige spil."

Hmmm ... jeg er overbevist om at det er omvendt. Xbox er både Gamecube og PS2 overlegen i grafisk ydeevne. Dens svage side må være udvalget af stærke titler, men med Halo ude til launch har den i hvert fald et bedre udgangspunkt end PS2, som i hvert fald ikke havde specielt imponerende titler bag sig da den udkom.

Titler som Halo og Unreal Championship lyder meget interessante i mine ører, men tiden vil vise om folk foretrækker at spille First Person Shooters på PC med mus og tastatur.
Gravatar #24 - ledderlappan
24. nov. 2001 11:11
Hvis jeg skulle købe en konsol, så ville jeg vælge en ud fra den's spil.
X-box og Playstation2's spil lægger sig meget op af de spil man har til PC -hvis ikke de er de samme. Derfor kan jeg ikke se det fede i at ha en sådan en konsol. GameCube (Nintendo) derimod har deres helt egen og <STRONG>unikke</STRONG> genre. Spillene fra Nintendo er slet ikke noget man normalt finder til pc'eren og ville dermed give mig en større spiloplevelse. Dvs. at med f.eks Playstation2 og X-box ville jeg føle at jeg lige så godt kunne sidde foran pc'eren. Man kan så sige at spillene fra Nintendo har været -til tider- en andelse for børnevenlige, men det vil der blive lavet om på fra nu af og frem i tiden.

<STRONG>GameCube</STRONG> ville helt klart være mit valg!!
Gravatar #25 - Trentors
24. nov. 2001 12:04
<STRONG>Nope jeg er sikker i min sag: Gamecube er grafisk overlegen!</STRONG>
<STRONG></STRONG>
Ser bare på spillene!!!! Well det kan være at MS har fået alle til at hoppe på vognen med deres sindsyge antal polygoner men hvís bare et spil der bruger dem!

Gamecuben har dobbelt så stor båndbredde til grafik-hukommelsen, kan klare 8 textures per pass og er samtidig gjort meget let at programmere til.

Men I kan jo bare sammenligne to spil:

Rogue Squadron II:
http://gamespot.com/gamespot/filters/products/medi...

Halo:
http://gamespot.com/gamespot/filters/products/medi...

Men det ironiske er at mange anmeldere er enige om at Metal Gear Solid 2 til PS2 faktisk er det grafisk flotteste spil uafhængig af platform.

Det ser også svedigt ud og det er en god grund til at købe en PS2. Men nu er udviklerne også blevet gode til at presse hardwaren så spillene ser godt ud til PS2!
Gravatar #26 - Hektor
24. nov. 2001 13:11
Hvem fanden køber et spil pga. grafikken? Jeg vil sgu da meget hellere spille et tekstbaseret spil med en rigtig sej historie/gameplay, end et spil med rigtig sejt grafik og et røvkedeligt/ikke-eksisterende historie/gameplay.
Gravatar #27 - Onde Pik
24. nov. 2001 14:21
Hmm grafikken i Halo sutter da, folk som har spillet det siger at man klart kan se at det køre i en meget lav opløsning.

Og Trentors, det holder ikke en fis at du sammenligner scores mellem PC og konsol. Da der kræves meget mere af et PC spil. Hvis vi som eksempel tager Metal Gear Solid, så har er dets score som PSX spil 92.61%(gennemsnit af 38 reviews) og som PC spil 82.16%(gennemsnit af 50 reviews).

Jeg lister et par andre eksempler.

FFVII
PSX 94.76(27 reviews)
PC 83.59(22 reviews)

FFVIII
PSX 91.13(46 reviews)
PC 75.20(38 reviews)

Tony Hawk Pro Skater 2
PSX 95.91(56 reviews)
PC 89.31(42 reviews)

Og grunden til at MS er gået ind i konsol markedet er sgu ikke fordi spile er bedre på konsoler, men "det kunne de lige så godt" og i højrere grad fordi pirat kopiereing er MEGET mindre udbredt inden for konsoller.

Og det passer jo ikke at PC spil har dårlig grafik, RTCW her nogle ekstremt flotte baner. Ikke mindst den første singleplayer bane. Hvis du slår alt eye-candy på, som corona, dynamic lightning, aniso og køre i en opløsning der lukker op for de store textures. Så ser det knagme godt ud. Og ja jeg har set PS2 og det er sgudda ikke pænt, der er jaggies over det hele.
Gravatar #28 - Onde Pik
24. nov. 2001 14:24
Vil dog lige sige at RE til NGC ser FANDME svedigt ud.
Gravatar #29 - ghostcom97
24. nov. 2001 14:26
Det ser ud at begrænsningen i XBox'en til kun at kunne bruge sit NIC til at linke sammen via et crossover kabel, er nu vendt om til det gode!
Nogle gutter har skrevet et Linux program der løser problemet. Programmet laver en ethernet-bridge mellem XBox'e over internettet, der for konsolerne til at tro at de er koblet sammen via et krydset kabel!

http://www.xboxgw.com/downloads.html kan man hente programmet som en RPM og for dem der IKKE kender til Linux (shame on you!) er der også et par bootdisketter der kan klare problemet!
Gravatar #30 - sim
24. nov. 2001 14:58
Som ghostcom97 pointere må det primært være spillene der er afgørende. Tror aldrig jeg kommer til at eje en konsol, sålænge Blizzard ikke udgiver spil til dem. StarCraft - BroodWar still rules!
Prøvede engang at spille Doom64 (på en Nintendo 64!). Jeg følte simpelthen at jeg var tilbage til Wolfenstein hvad styringen angik. Selvfølgelig gør øvelse mester, men jeg er sikker på til vær en tid at kunne banke en konsolspiller i et FPS spil, hvis jeg brugte PC, da der er meget bedere styring. Lige så sikkert ville jeg sikkert få bank hvis det var Tekken 3(hvis det nu fandtes til både det ene og det andet) der var tale om.
Min pointe er at konsoller er gode til nogle spil, mens PC'en styrer i andre.
Gravatar #31 - ghostcom97
24. nov. 2001 22:20
der findes starcraft og Red Alert til PSX
Gravatar #32 - pr0fane
25. nov. 2001 03:12
Hehe - det er vist at stramme den at påstå grafikken i Halo sutter. Jeg synes det er yderst imponerende.

Og igen; XBox er GC grafisk overlegen, og det er Nintendo da også godt klar over. Det er heller ikke det de markedsfører den på - det er nemlig originale spil og lav pris.

Dermed ikke sagt at GC ikke kan præstere en del grafisk, for det er sq en imponerende lille kasse :)
Gravatar #33 - pr0fane
25. nov. 2001 03:28
Jeg glemte vist at skrive at jeg klart foretrækker en PC, og nok ikke vil købe en konsol i den nærmeste fremtid.

For på trods af de nye konsollers flotte spiludvalg og imponerende grafik er de ikke andet end spillemaskiner, og for dem alle gælder det at online-delen virker lidt tåget.
Gravatar #34 - Fafler (RDX)
25. nov. 2001 07:48
Den bedste konsol må faktisk være den gamle playstation... den har lige præcis den egenskab, der gør en konsol værd at eje: lige meget hvad du gør, kan den ikke gå i stykker... konsoller skal kunne holde til at blive overhældt med cola, kastet med, sparket til, etc... og så skal der iøvrigt tilsluttes under 4 ledninger for at få den til at virke.
Gravatar #35 - Trentors
25. nov. 2001 14:29
<STRONG>Nej, nej, nej! X-Boxen har ikke bedre grafik en Gamecuben.</STRONG>

Utroligt at folk er så dumme at hoppe på alt hvad MS siger. Hvad med at kigge lidt på lidt data?

<STRONG>X-Boxens GPU har en højere clock.</STRONG>
Ja og vi ved jo allesammen at clock er det eneste der afgør performance. Kun clock! IPC har intet at skulle sige. Og at Gamecuben kan beregne 8 textures per clock og X-Boxen kun kan klare 4 har jo intet at sige. CLOCK styrer. En Pentium 3 er jo også kraftigere end en Xeon der er bare folk der er dumme og betaler mere for en Xeon.

<STRONG>Gamecuben har dobbelt så høj båndbredde på textures.</STRONG>
Men X-Boxen har tilgengæld delt båndbredde i hele maskinen. Det er jo især vigtigt at båndbredden er høj på lyd og AI. Der skal jo rykkes mange data. Hvorfor skulle båndbredden på textures nu være afgørende for performance? Alle ved jo at et grafikkort med SDRAM performer ligeså godt som et med DDR RAM.

<STRONG>Jamen Microsoft siger X-Boxen kan lave rigtig mange polygoner.</STRONG>
Nå siger MS det? Hmmmmm. Og hvilket spil som der er til X-Boxen nu kan vise bare en tiendel af MS flotte tal? Alle maskiner kan lave rigtigt mange polygoner - Uden textures og effekter. Sikke nogle flotte spil vi i såfald får fra MS!
Gravatar #36 - Net-Meister
25. nov. 2001 18:24
<B>ghostcom97: X-boxen kan nemt komme på nettet. Hvis du læser på activisons hjemmeside kan du se at Tony hawk 3 bliver det første X-box spil der kan spilles over nettet. </B>
Gravatar #37 - angelenglen
26. nov. 2001 08:24
<STRONG>Trentors:</STRONG>
Jeg er enig i dig med at X-box's specs ikke er helt så imponerende som mange tror, men alligevel...
Jeg tror ikke jeg kommer til at eje en konsol af den simple grund at spillene simpelthen er for dyre...Kig på Nintendo 64 - nogle af spillene koster 7-800,- pr. styk - og det nægter jeg sq at betale!Jeg tror stadig på den filosofi, at hvis de solgte alle spillene til 150,- ville piratkopieringen falde markant!Vil dog nævne en af konsollernes allerstørste fordele:Spiludviklerne ved PRÆCIS hvad for hardware du har, og kan dermed optimere spillene efter det - PC-programmørere har det med at være for dovne, og siger bare "De kan sq bare opgradere, hvis de vil spille vores spil" - det holder bare ikke!!Q3 kunne garanteret køre fint på en P2-200MHz, hvis den var programmeret lidt bedere...
Gravatar #38 - Onde Pik
26. nov. 2001 13:51
Hehe Trentors, jeg er ikke så sikker på at du skal svine Xbox'ens GPU. Det tyder nemmerlig på at NV25 er en modificeret Xgpu. Og R300 bliver jo designet af ArtX teamet fra Flipper samt nogle af ATI's lead engieneers.

Så hvis nu rygterne taler sandt, så for du jo svært ved at forsvarre Nvidia til foråret når de givet vis udkommer :D
Gravatar #39 - tnc99
26. nov. 2001 17:41
når programmørerne får styr på at programmere spillene til xbox, bliver gamecube+ps2,,, osv. kun noget man rør ved med en pind:),,, check lige de tekniske data igen...
Gravatar #40 - Trentors
26. nov. 2001 22:58
Ja det tekniske data.

Gamecuben - 8 textures per pass.
Dobbelt båndbredde på Texture Memory.

Hmmmmm. Hvorfor tror du lige at X-boxen skulle være sejere?

Besides så burde det jo ikke være svært at få styr på hardwaren. Det er jo DirectX der skrives til og det må man gå ud fra programmørene kender. Og desuden ser Rogue Squadron 2 bedre end alt andet end X-Boxens spil. Og begge maskiner er jo som bekendt nye og skulle være developer-friendly!
Gravatar #41 - tnc99
29. nov. 2001 13:27
<STRONG>Nintendo GameCube</STRONG>
Approximately 12 million polygons per second

<STRONG>Microsoft Xbox</STRONG>
Approximately 125 million polygons per second

da xbox har 4 textures per pass, kan der "teoretisk" komme dobbelt ud af gamecube = 24mega poly/sec... LOL

og dobbel båndbredde på tex-mem... hvad menes der med det?? at der bruges 1MB til tex-mem og 2 med dobbel,,, og hvad så ????? xbox kan jo bruge 10MB! hvis det er det der skal til ud af de 64MB (ddr der yder som 128!)....

med hensyn til programmeringen så er det IKKE bare dx, der programmeres til.......... når vi taler xgpu/gerforce 3 så check lige her...
http://www4.tomshardware.com/graphic/01q2/010419/i...
og husk nu at gpu'en kan overtage 20-40% af cpu'ens arbejde så der igen er mere plads til ai osv. osv. osv. glem nu heller ikke 8GB hd, bredbånd (twisted-pair), samt sejere lyd,,,

jeg er IKKE i tvivl!
Gravatar #42 - Skarr
29. nov. 2001 15:53
Hektor:

Tør vædde med, at du ville elske at spille et TSA. Men husk lige at lade være med at svine det hvis der er en stavefejl.
Gravatar #43 - ghostcom97
29. nov. 2001 17:34

til <STRONG>tnc99</STRONG>
Det du skriver kan man jo rigtigt nok læse over Xbox officielle side, men jeg tror at det ikke helt holder! Husk lige at hverken Microsoft eller Nvidia er kendt for at give særlig realistiske tal for deres produkter hvad angår "real world preformance". Her er det anderledes for Nintendo, da de ikke lover mere end de kan holde!
Har set en Xbox køre Halo og det kørte altså ikke hele tiden flydende. Det kunne godt hakke lidt ind imellem. Arrangementets Microsoft representant prøvede først at benægte det, men ændredede det senere til at det hakkede pga. "nogle ting ved spillet på det tidspunkt var i beta". YEAR RIGHT!


Anyway... Man kan kaste mudder efter hinanden i en uendelighed og aldrig blive enig om hvilken konsol der er bedst! Man er jo af forskellig opfattelse og det er jo helt iorden!
Jeg vil bare aldrig give penge for en konsol, der stort set kun kan tilbyde spil jeg også kan spille på min pc :-)
Gravatar #44 - Trentors
29. nov. 2001 17:38
<STRONG>tnc99 - Du har vist ikke meget styr på at forholde dig objektivt til</STRONG> en reklame-kampagne!!!

Den såkaldte max polygon-performance er snyd! MS kan måske presse 125 millioner polygoner ud af X-Boxen men det er ikke brugbare polygoner. Det er uden textures, uden shadere og uden noget som helst. <STRONG>TNC99 - DU VIL ALDRIG NOGEN SINDE KOMME I NÆRHEDEN AF AT SE ET SPIL DER BRUGER BARE 10 MILLIONER POLYGONER SAMTIDIG PÅ EN X-BOX. FAKTISK SKAL DU VÆRE HELDIG HVIS DER BARE ER EN 2-3 MILLIONER SAMTIDIG.</STRONG>
<STRONG></STRONG>
Og når Nintendo siger ca. 12 millioner polygoner så er det en anslået værdi af hvad der kan laves i spil!

Og mht. til båndbredden som du vist ikke har meget forstand på så er den <STRONG>den vigtigste faktor for hvor hurtigt 3D-grafik kan renderes.</STRONG> Faktisk handler dit link om hvordan Nvidia har prøvet at omgå dette problem. Og en Geforce 3 er sgu imponerende med sin 7.4 Gb/s i sekundet. Men X-Boxen har kun 6.4 Gb/s og <STRONG>Gamecuben har 12.8 Gb/s.</STRONG> Hvorfor tror du at ATI har købt ArtX? Fordi de syntes det var sjovt eller fordi de har skabt den højeste texture-båndbredde set på et kommercielt produkt!!!!

Og nej din sammenligning med 4 vs. 8 TEXTURES per pass passer ikke - Faktisk er den dum. Polygoner og textures behøver jo ikke at have noget med hinanden at gøre.

Men okay jeg vil prøve at komme med en sammenligning: På en fabrik hvor der produceres røde mursten står der en mand og laver murstenen og en anden mand der maler dem. Hvis manden der maler er hurtigere end manden der laver murstenen bliver der så produceret dobbelt så mange røde mursten? Nej vel?

Og Nvidia's påstår at GPU'en kan lave 20-40% af CPU'ens arbejde.....tror du ikke det kommer an på hvad den laver? Jeg har et Geforce 3 kort i min maskine og det har altså ikke gjort min CPU hurtigere.....DOH! Det bliver fandme svært at få en Geforce 3 til at styre et spils AI, men prøv endelig.

Med hensyn til harddisken så er den absolut nødvendig for at få det til at virke som om at X-Boxen loader hurtigere. En standard DVD-ROM loader nemlig ikke særlig hurtigt. Derfor går der også lang tid når en X-Box starter visse spil simpelthen fordi den kopiere data til HD'en. Nintendo har løst dette problem med deres eget hurtige mini-DVD format som ifølge anmeldere føles næsten så hurtigt som ROM-kapsler.

Og bredbånd....jamen det kan man også få på Gamecuben. Til gengæld kan man ikke få Modem til X-Boxen.

Og lyden er bedre.... hvorfor? Har du nu kigget på X-Box-reklamer igen? X-Boxen har teoretisk flere lydkanaler men de bliver jo aldrig brugt fordi det ville tage al CPU-kraften fra den svage P3 på 733 Mhz. OG vi ved jo at P3 helst ikke vil have for mange opgave samtidig på grund af dens oldgamle ISA-32 CISC struktur som ikke engang kan håndtere ÆGTE multitasking. Men det kan den PowerPC RISC CPU som sidder i Gamecuben. En CPU-type som er langt mere overlegen til multitasking!

Men prøv at lær at læse igennem manipulationen fra MS. Check dette link hvor nogen som fatter hvad der er fakta fremfor fup : http://cube.ign.com/news/29756.html

P.S. Jeg har meget interesseret i din DDR-RAM teorie. Tror du at 64 Mb er det samme som 128 Mb?
Gravatar #45 - west
30. nov. 2001 21:24
Et ord: GTA3.

ArgumentET for at vælge PS2 !
Stadig nogen der er i tvivl? :o)
Gravatar #46 - Trentors
30. nov. 2001 22:54
GTA3? Hvem kan dog umuligt interessere sig for dette når der findes Metal Gear Solid 2 og Devil May Cry. For ikke at nævne FFX som er på trapperne!! JUHU!
Gravatar #47 - Ordneren
5. dec. 2001 02:52
Xbox spil : http://www.bigbluebox.com/ -> game .. Jeg ved ikke med jer, men jeg synes det ser rimelig godt ud ;)
Gravatar #48 - Maddogl
20. mar. 2002 11:00
(((




<B>#22 (new)</B>Bruger:<B>ghostcom97</B>13:15 23-11-2001


Nej XBox kan lige nu ikke gå på nettet på trods af den har et netkort!!!
Der er spærret for at den kan modtage en konfiguration af Gateway osv og få en ip-adresse via DHCP! Ligeledes kan man ikke manuelt sætte indstilingerne...
LAN kortet er lige nu kun til for at man med et krydset CAT5 kabel kan linke 2 Xbox'e sammen og game mod hinanden :-(
Lidt lamt, men DHCP særingen kan fjernes med en flash/software update til systemet fra Microsoft, men der er ingen tegn på at der er sådan en på vej!
)))

Kan man bare bruge en ganske normalt krydset netkabel... Elller skal man købe et specialt til Xbox for 300kr.. ???
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login