mboost-dp1
Hvilken indflydelse har IT haft på dit papirforbrug?
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Afstemninger
jeg brugte ikke meget papir før jeg fik computer (lavede aldrig lektier) og bruger stadig ikke meget papir :)
Svært at sige. Jeg tror dog at jeg snakker mindre i telefon. Der er mange ting der tidligere blev klaret over telefonen som nu bliver klaret via mail.
"Bruger intet papir mere"... Det må være den nærmeste på det jeg ville vælge "Bruger mindre papir" ;)
Nægter at stemme. Ville stemme "Bruger langt mindre papir" eller "Bruger mindre papir"
Hvem har dog lavet den pool.
Hvem har dog lavet den pool.
#6 ja det er underligt jeg er nødt til at stemme uændret eller noget da jeg da stadig køber bøger og da også stadigt tager notater i hånden, og udover det printer jeg da stadigvæk en gang imellem ting da papir ofte er den eneste accepterede måde at aflevere ting på.
Men dybest set er mit papirforbrug vel gået lidt ned eftersom jeg da trods alt får nogle ting jeg plejede at læse som døde træer ind på skærmen i stedet, og der går da også ting ud elektronisk der ællers havde været sendt på papir.
Men dybest set er mit papirforbrug vel gået lidt ned eftersom jeg da trods alt får nogle ting jeg plejede at læse som døde træer ind på skærmen i stedet, og der går da også ting ud elektronisk der ællers havde været sendt på papir.
Ja det var dog en stiv poll. Jeg bruger langt mindre papir - men der er sguda ikke nogen, der overhovedet ikke bruger papir. Det tror jeg ikke på. Og hvad menes der egentligt? Hvad gælder som papir?
Nice at der (pt.) er 68 stemmer på 'intet papir', det er satme uhygiejnisk..
Må tilslutte mig flere af de andre, der også finde en poll en anelse tam og mangelfuld.
Må tilslutte mig flere af de andre, der også finde en poll en anelse tam og mangelfuld.
Hvor er det da fuldstændigt latterligt at der ikke er en option der hedder "Jeg bruger mindre papir"
Uændret. Da jeg kun har en stationær/har brændt den bærbare af er jeg lidt nødsaget til stadig at tage notater til skolen i hånden. Dog er min håndskrift så utydelig, at det er nødvendigt at skrive det rent på computer:)
jojo, IT'en har fået mig til at stoppe helt med at bruge papir! ingen takke-kort, post-kort, føsdags-kort eller andre kort... meget nemmere at sende en diskette med et PDF dokument eller sende bare en mail. Hvorfor tøre sig selv bagi med gammeldags papir når man kan bruge CD-ROM'er... kilder lidt i starten, men man vender sig til det.
fagre nye verden...
fagre nye verden...
Det er svært at svare på, da de færreste vel kan forestille sig en verden uden IT efterhånden...
Har stemt bruger mere papir, da et ark papir jo slår enhver form for skærm tusinde gange. Så hvis jeg skal læse et længere dokument, ryger det ud på laserprinteren.
Men hvis der ikke fandtes IT, kunne det jo tænkes man til gengæld brugte en hel masse papir i form af bøger?
Har stemt bruger mere papir, da et ark papir jo slår enhver form for skærm tusinde gange. Så hvis jeg skal læse et længere dokument, ryger det ud på laserprinteren.
Men hvis der ikke fandtes IT, kunne det jo tænkes man til gengæld brugte en hel masse papir i form af bøger?
Det mangler måske den mulighed at man har et lavere papirforbrug.
Men til nogle ting kan papir ikke erstattes. I hvert fald ikke før det digitale papir bliver allemandseje.
Men til nogle ting kan papir ikke erstattes. I hvert fald ikke før det digitale papir bliver allemandseje.
Ang. utydelig håndskrift - du kan trøste dig med at du har real-time kryptering af dine notater.. :P
Ang. utydelig håndskrift - du kan trøste dig med at du har real-time kryptering af dine notater.. :P
Jeg bruger mindre papir (brugte primæt papir til afleveringer).
Nu om stunder får læreren bare en mail, men problemet er at han til gengæld bruger mere papir, da det nu er hans job at printe ud for at sætte røde streger.
Nu om stunder får læreren bare en mail, men problemet er at han til gengæld bruger mere papir, da det nu er hans job at printe ud for at sætte røde streger.
Yep, er også post-it junkie, uundværlige på arbejdet når man sidder og roder på 2 skærme og en bruger så ringer med et problem, er der sku ikke lige tid til at finde et tekstdokument frem :)
Stemte "bruger mere papir" pga udprintning på arbejde, og så lige det at IT arbejdsområdet kræver en del kaffe, og det koster et par ekstra wc besøg ;)
Yep, er også post-it junkie, uundværlige på arbejdet når man sidder og roder på 2 skærme og en bruger så ringer med et problem, er der sku ikke lige tid til at finde et tekstdokument frem :)
Stemte "bruger mere papir" pga udprintning på arbejde, og så lige det at IT arbejdsområdet kræver en del kaffe, og det koster et par ekstra wc besøg ;)
Æhhhh fik min første computer + printer for 10-12 år siden... hvor meget papir brugte jeg før det? Well jeg var teenager, kan næppe sammenlignes med min nuværende situation, så det at jeg bruger mere papir i dag har intet med IT at gøre, men blot at jeg laver andre ting...
Argh, frustrerende ikke at kunne være skråsikker. Da jeg har haft computer siden jeg gik i 4-5 klasse. Jeg ved sgu ikke hvor stor en isoleret effekt IT har fået på mit papirsforbrug.
Vil dog skyde på at jeg havde brugt mindre papir uden computere. Det er jo lidt lettere at udskrive det samme tre gange, i stedet for at lede efter originalen i rodet :)
Vil dog skyde på at jeg havde brugt mindre papir uden computere. Det er jo lidt lettere at udskrive det samme tre gange, i stedet for at lede efter originalen i rodet :)
Ja, det er da en underlig debat der mangler den vigtige valgmulighed: "Bruger mindre papir"... Kan vi ikke få slettet den eller få den startet forfra med valgmuligheden "Bruger mindre papir"?
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Afstemninger
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.