mboost-dp1
Hvilken Google service er den bedste (udover alm. søgning)?
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Afstemninger
Tror det er ret svært ikke at bruge google da det er den bedste søgemaskine atm.
Bare ærgeligt at de begynder og ta' mere og mere for deres commercielle services så som google ads osv.
Bare ærgeligt at de begynder og ta' mere og mere for deres commercielle services så som google ads osv.
Efter min mening er Google Earth et af de bedste frit tilgængelige koncepter i længere tid. Det er virkeligt en fed feature på mange forskellige måder, og idéen om at man kan se hele verden via Google er jo et genialt image for Google at få.
Gmail og Google Video er bestemt også noget jeg bruger, og generelt kan jeg faktisk godt lide at Google har båret sig frem på den måde.
Gmail og Google Video er bestemt også noget jeg bruger, og generelt kan jeg faktisk godt lide at Google har båret sig frem på den måde.
Hvad med google suggest? Det er godt nok "bare" en søgemaskine, men alligevel en service der på fineste vis bruger AJAX.
Den havde fået min stemme...
Den havde fået min stemme...
jeg vil sige picasa. Selv min mormor kan finde ud af at bruge det, så taler vi altså om seriøs bruger venlighed.
bagefter kommer earth
bagefter kommer earth
[:)]
Jeg stemte "Hvad er Google?" da jeg aldrig har hørt om dette..
[/:)]
Hmm mon der er NOGEN der ikke kender google?
Stemte Gmail
Jeg stemte "Hvad er Google?" da jeg aldrig har hørt om dette..
[/:)]
Hmm mon der er NOGEN der ikke kender google?
Stemte Gmail
Det er jo svært at vælge. Jeg bruger en kombination af:
Gmail
Google Earth
Google Picasa
Google Talk
Google Video
Men da jeg bruger Gmail mest, faldt valget på den.
Gmail
Google Earth
Google Picasa
Google Talk
Google Video
Men da jeg bruger Gmail mest, faldt valget på den.
Google Earth er et rigtig fedt program, så det stemte jeg! Men bruger flere af Googles services, som f.eks. Gmail, Calender, Groups, Video og til tider Talk og Translate. Selvfølgelig bruger jeg deres søgemaskine mest, af alle deres services.
Det er synd deres Google Picasa er så frygteligt langsomt at surfer billeder via, den mystiske måde billederne kommer frem på.
Jeg sidder på en 100 Mbit/s internet opkobling (ja så meget båndbrede har vi, også til nettet) og billeder tager flere sekunder at komme frem.
Personligt bruger jeg Google søgemaskine, og søgning i grupper og billeder, og google earth specielt via www.findvej.dk ellers er der ikke nogle af deres produkter der er anvendelige for mig.
Jeg sidder på en 100 Mbit/s internet opkobling (ja så meget båndbrede har vi, også til nettet) og billeder tager flere sekunder at komme frem.
Personligt bruger jeg Google søgemaskine, og søgning i grupper og billeder, og google earth specielt via www.findvej.dk ellers er der ikke nogle af deres produkter der er anvendelige for mig.
Jeg er ganske glad for gmail og gcalendar dog vil jeg gerne have en tættere integration imellem de 2 services. F.eks sådan at man ikke skal forlade sin gmail for at kikke i kalenderen og omvendt.
Gmail er klart den service jeg elsker højest. Jeg er dog også for nyligt blevet utroligt tilfreds med Google Browser Sync da jeg ellers er rigtigt god til at komme til at formatere min computer uden at ha' lavet backup af mine bookmarks.
Den var svær - Groups eller Toolbar, begge dele er livsvigtige i den daglige software udvikling - endte på groups da man kan bruge groups uden toolbar men ikke omvendt :-)
Bruger ikke Google,
da de ikke kan (eller har kunne) tilbyde mig noget som jeg ikke har,
jeg har andre gratis apps, der kan give mig det samme og mere,
ydermer så syntes jeg personligt at altavista er den bedste søgemaskine(selv efter yahoo overtog den)
da de ikke kan (eller har kunne) tilbyde mig noget som jeg ikke har,
jeg har andre gratis apps, der kan give mig det samme og mere,
ydermer så syntes jeg personligt at altavista er den bedste søgemaskine(selv efter yahoo overtog den)
Google Earth sammen med bbs.keyhole.com er en timekiller af format
Til dem som stemte Groups, Jeg har ikke helt fanget fidusen i at bruge deres uhjælpelige overblik når nu der er så mange rigtige newsreadere til Usenet derude..Er man væk fra sin egen pc, fair nok, så kan det da bruges, men ellers nej tak.
Til dem som stemte Groups, Jeg har ikke helt fanget fidusen i at bruge deres uhjælpelige overblik når nu der er så mange rigtige newsreadere til Usenet derude..Er man væk fra sin egen pc, fair nok, så kan det da bruges, men ellers nej tak.
Jeg valgte Anden Google service, da den service jeg bruger mest er Google deskbar - Forløberen til Google Desktop, inden Google begyndte at ødelægge den med alle mulige, ubrugelige, "futures".
Deskbar ligger en søgelinje i proceslinjen, og det er det. Simpel, enkelt og ligetil.
Du kan så selv om, om søgeresultaterne skal åbne i popup vinduet, eller i din browser. Selvfølgelig virker Ctrl+Alt+G fra andre programmer.
Deskbar er aldrig nået over beta stadiet, så den sidste version er 0.5.95 beta. Programmet er ikke længere tilgængelig hos Google, men man kan stadig finde den rundt om på nettet, bl.a. her (Type: rar, 0.39MB)
Bør prøves.
Deskbar ligger en søgelinje i proceslinjen, og det er det. Simpel, enkelt og ligetil.
Du kan så selv om, om søgeresultaterne skal åbne i popup vinduet, eller i din browser. Selvfølgelig virker Ctrl+Alt+G fra andre programmer.
Deskbar er aldrig nået over beta stadiet, så den sidste version er 0.5.95 beta. Programmet er ikke længere tilgængelig hos Google, men man kan stadig finde den rundt om på nettet, bl.a. her (Type: rar, 0.39MB)
Bør prøves.
Det interessante ved Groups er at man kan søge i posts fra praktisk talt alle nyhedghrupper fra de sidste 20 år (eller deromkring) og finde svar på spørgsmål som andre har stillet.
Jeg har aldrig brugt groups til at deltage, kun til at finde svar allerede givet, og det er der ingen newreader der kan gøre efter.
i 99.9% af alle tilfælde er der allerede nogen der har haft det samme problem og løst det, så hvorfor starte en ny tråd på en eller anden group?
Det interessante ved Groups er at man kan søge i posts fra praktisk talt alle nyhedghrupper fra de sidste 20 år (eller deromkring) og finde svar på spørgsmål som andre har stillet.
Jeg har aldrig brugt groups til at deltage, kun til at finde svar allerede givet, og det er der ingen newreader der kan gøre efter.
i 99.9% af alle tilfælde er der allerede nogen der har haft det samme problem og løst det, så hvorfor starte en ny tråd på en eller anden group?
Bruger selvfølgelig en del af googles services, og da især gmail.
Men stemte google desktop da jeg altid har den klar nær min tray, og så er det ellers med at søge på nettet, på computeren eller alt andet der nu kan indexeres! Takket være google desktop flyder mig skrivebord nu ikke med ikoner :D
Men stemte google desktop da jeg altid har den klar nær min tray, og så er det ellers med at søge på nettet, på computeren eller alt andet der nu kan indexeres! Takket være google desktop flyder mig skrivebord nu ikke med ikoner :D
Adsense er IMO det der virkelig batter for Google, og mon ikke det er deres hovedindtægtskilde (uden af vide det).
Det er jo en genial opfindelse. Ingen gider klikke på de intetsigende, forstyrende bannere - jeg gider ihvertfald ikke. Men de links man finder i Google ads har jeg klikket adskillige gange, fordi de ofte er interessante. Og uden alt det flimmer.
Det er jo en genial opfindelse. Ingen gider klikke på de intetsigende, forstyrende bannere - jeg gider ihvertfald ikke. Men de links man finder i Google ads har jeg klikket adskillige gange, fordi de ofte er interessante. Og uden alt det flimmer.
#12 - jeg tror du mener Google _EARTH_
Picasa har intet med din internetforbindelse af gøre :p
Picasa har intet med din internetforbindelse af gøre :p
Jo det har det, nå du smider dit galleri online og folk så skal se dine billeder.
http://picasaweb.google.com
Og tro mig det er langsomt zzzzzz zzzzzz.
p.s. Google Earth er et fedt program, selv på en 'sløv' 8Mbit opkobling :)
Jo det har det, nå du smider dit galleri online og folk så skal se dine billeder.
http://picasaweb.google.com
Og tro mig det er langsomt zzzzzz zzzzzz.
p.s. Google Earth er et fedt program, selv på en 'sløv' 8Mbit opkobling :)
Bruger faktisk kun Google til at søge med...
Gider sku ikke alt det der andet gejl, selvom det måske kan være nyttigt nogle gange :)
Gider sku ikke alt det der andet gejl, selvom det måske kan være nyttigt nogle gange :)
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Afstemninger
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.