mboost-dp1

Hvilken gamermus er bedst?

Gå til bund
Gravatar #1 - Cugel
3. apr. 2008 11:53
helt klart G9 efter min mening =)
virkelig nice med at gemme ens egen profil i musen og at man kan skifte "cover" på den =)
Gravatar #2 - Norrah
3. apr. 2008 12:20
Bedste mus jeg har haft er en Logitech MX Air. Ikke en gamer mus som sådan, men det er den bedste jeg har haft.
Gravatar #3 - NioBe
3. apr. 2008 12:22
Jeg er rigtig glad for min Logitech G5 mus. Den er lige sådan som jeg vil have den også mht til den vægt du kan proppe i den.
Gravatar #4 - moulder666
3. apr. 2008 13:47
I og med, at jeg sjældent spiller meget FPS, er min foretrukne "gamermus" den jeg har, hvor den trækker strøm direkte fra musemåtten...så slipper jeg for at skulle skifte batterier konstant - beautiful!
Gravatar #5 - briandanielsen
3. apr. 2008 13:59
#4 Fedt, vidste ikke de fandtes, kan jeg få dig til at sende et link?

Jeg sværger til MS 3.0 i alle situationer, både alvor og for sjov :)
Gravatar #6 - benne
3. apr. 2008 14:04
Stemte på Diamondback. Den lå mellem Diamondback, Copperhead og Boomslang, men valgte Diamondback fordi det er den jeg sidder med lige nu, ellers ville jeg nok ha' valgt Anden mus.

(Min stemme går på Razer BSCE07)
Gravatar #7 - cazotaro
3. apr. 2008 14:05
bruger selv en G7'er, er ganske tilfreds med den, men om den er bedst kan jeg ikke sige, da jeg ikke rigtigt har prøvet nogle af de andre så valgte "ved ikke".
Gravatar #8 - dummyddd
3. apr. 2008 15:08
For at være helt ærlig synes jeg at a4tech's gaming muse generelt er bedre end musene fra de mere kendte producenter som logitech, razor og microsoft. Det er dog muse af kinesisk kvalitet, så de holder ikke så længe, men de er meget præcise, behagelige, billige og har ofte features, som f.eks. ultratynde ledninger og thumbknapper der faktisk kan bruges, før f.eks. logitech.
Gravatar #9 - Avenger-
3. apr. 2008 15:13
Var tæt på at ramme MS 3.0 eller G5, men begge har jeg "ødelagt" adskillige af, eller også er de bare gået i stykker. Af en eller anden grund kan jeg ikke håndtere dem, så jeg er gået over til Razer Krait, der virkelig fungerer godt for mig, så det er mit valg :)

Men hvis jeg skulle vælge en jeg ville vide flest ville gå efter er det 3.0'eren
Gravatar #10 - Pephers
3. apr. 2008 18:13
MS 3.0 all the way :) Har haft min siden 2002 :D
Gravatar #11 - David-B
3. apr. 2008 18:22
Hvor er Steelseries Ikari? :( Den er jeg ihvertfald rigtig glad for. Ikke alt det gejl med vægtsystem, lys, "coverskift" etc.
Gravatar #12 - Lunxed
3. apr. 2008 20:09
#11 Helt enig!

Min steelseries Ikari optisk, fungere som en drøm. Og den laver ikke negativ acceleration, som størstedelen af dem i nævner gør.
Gravatar #13 - FreeLanZer.com
3. apr. 2008 20:20
Alle ved at der kun findes én ægte gamer mus.. Logitech G9!
Gravatar #14 - moulder666
3. apr. 2008 21:33
#5 www.a4tech.com

"Wireless optical mouse" jeg købte den på gadgets.dk - det eneste negative ved den er, at den er en anelse plastic-agtig - ellers skøn!
Gravatar #15 - SpYkE112
4. apr. 2008 05:38
Logitech MX-510 *drrooooool* har prøvet de nyere modeller, men synes stadig MX-510 er den bedste :)
Gravatar #16 - AzCii
4. apr. 2008 06:15
Jeg har lige fået en SteelSeries Ikari og jeg skal aldrig ha en anden mus igen.
Gravatar #17 - engfeh
4. apr. 2008 06:59
Der er også en anden fantastisk opfindelse kaldet en "ledning"!
Den består ofte af en tynd plasticskal indeholdende en mængde tynde, bøjelige kobbertråde, isoleret fra hinanden i bundter. Dermed kan musen både sluttes direkte til computeren så man undgår forsinkelse i den trådløse forbindelse, og få strøm fra computeren gennem to separate kobberforbindelser. Samtidig slipper man for at binde sig til den musemåtte der følger med musen.
Gravatar #18 - tewic
4. apr. 2008 06:59
Finder det ganske sjovt at G5 rangere så højt.

Logitech's pr afdeling har virkelig bildt folk en løgn ind.

MX518/MX510 burde rangere højere end G5... samme form, men bedre sensor.

og, Razer DeathAdder som en af de bedste da den med sin 3G sensor har den bedste sensor på markedet.
Gravatar #19 - vision-dk
4. apr. 2008 07:16
Ved ikke / Anden mus

Har en Microsoft IntelliMouse, gammel fætter, så sikkert v1 eller sådan noget. Ligemeget har altid fungeret upåklageligt, har faktisk ikke ønske om at skifte den ud.
Gravatar #20 - fjols
4. apr. 2008 07:18
Det havde måske været nærliggende at have Microsoft Habu med. En mus specielt til gamere lavet i samarbejde med Razer.

Nå, men det blev Anden...
Gravatar #21 - Space Hopper
4. apr. 2008 07:45
Som gaming/fps mouse: MX518

Har prøvet mange, men jeg holder mig til den.
Diode teknologien brugt er utroligt "fleshed out".

Når laser mus er 10'ende generation vil jeg overveje at prøve dem igen. ;)
Gravatar #22 - MadsDOS
4. apr. 2008 07:55
Efter som der bliver spurgt "Hvilken gamermus er bedst?" så vil jeg mene at man ikke kan sprøge folk på railgun, det ville være mere passende at spørge "Hvilken gamermus har du?"
Man ville jo altid vælge den mus man sidder med/har prøvet eller noget i den stil.
For at finde ud af hvilken mus der er best kan man jo lave en test.
Gravatar #23 - Danish Dude
4. apr. 2008 11:54
Ved ikke/Anden mus!

Jeg sværger personligt til den Medion, som fulgte med til min mors sidste pc.
Man skal godt nok nogle gange pille kuglen ud og rense den for snavs - men SÅ kører det for vildt igen!!
Tror ikke, at det fåes bedre...

Dude...
Gravatar #24 - kogt
4. apr. 2008 12:03
Razer BoomSlang helt klart har lige koebt 2 stk en til pynt og en til at bruge... nr 00417 og nr 01635 ud af 10000

stemte Boomslang....
Gravatar #25 - Xill
4. apr. 2008 16:56
Ved ikke/Anden mus!

hvorfor er Logitech MX 1000 ikke på listen, det er den eneste Logitech med de rigtige knapper, og på samme tid er god at holde på ..

http://www.logitech.com/index.cfm/mice_pointers/mi...
Gravatar #26 - zin
4. apr. 2008 16:58
Jeg synes ikke jeg kan se nogen trackball mus på listen.. :-/
Gravatar #27 - Thalion
4. apr. 2008 21:45
Stemte G3...

Det er den jeg har... passer bare perfekt til min hånd. Den er enda blevet misbrugt ret groft, da den næsten altid er med når jeg har min bærbare med. Så en perfekt mus for mig tbh :-D
Gravatar #28 - Windcape
4. apr. 2008 22:20
Den som passer bedst til din personlige håndstørrelse.
Ingen af de overstående kan bruges til mig.

Det eneste mus på markedet jeg kan bruge for tiden er MX-400.
Alle de andre er simpelthen for små!
Gravatar #29 - gentox
5. apr. 2008 08:29
Den mus der ergonomisk har passet bedst til min hånd er Logitech iFeel MouseMan.
Men den er død for længe siden, og var slet ikke så præcis som min nuværende G5 V2 mus.

Men jeg savner størrelsen og formen, fra de gamle Logitech mus.
Gravatar #30 - zygorator
5. apr. 2008 12:34
Touchpad!!!
Gravatar #31 - UltimateW
5. apr. 2008 12:49
Logitechs G serie, men BoomSlang var klart en super mus for sin tid, der var ingen andre på det tidspunkt der kom i nærheden af den.... BoomSlang!
Gravatar #32 - Bundy
5. apr. 2008 14:41
IE3.0 - Heldigvis er de begyndt at lave dem igen \o/
Gravatar #33 - Graversen
5. apr. 2008 15:10
Jer der stemmer eller vil have mulighed for at stemme på en trådløs mus har misforstået hvad denne afstemning handler om, da der endnu ikke er lavet en trådløs mus som kan konkurrere med en kabel mus når der er tale om gaming-mus. Da der er delay på alle de trådløse.

Det er også forkert at antage at en Laser mus er mere præcis end en optisk, for ofte er det lige omvendt
Det har nemlig aldrig været med henblik på at lave en mere præcis mus, at man opfandt Lazer-mus-teknologien, men derimod muligheden for at kunne kører på mange forskellige og ujævne overflader.

Læs mere om hvorfor lazer ik er bedre end optik til gaming:
link til FragYou.net

Se resultatet af en stor gaming-mus test fra 2007, hvor det blev den virkelig gamle MX500 der vandt!:
link til ESReality
Gravatar #34 - Xill
5. apr. 2008 15:31
#33 .. jeg var også glad for min MX500 ..

men personligt vil jeg have en mus der ikke pludselig mangler ledning, eller kun virker på små uduelige musemåtter. Min MX 1000 virker på hele mit skrivebord, og derfor er jeg glad for at det er an laser mus.

med hensyn til at den er trådløs, så kan jeg ikke se at det er et problem, hvis bare man bruger den nok til at man er klar over hvor meget man skal flytte på den, for at opnå det man ønsker. Man skal virkelig ikke bruge sin mus meget for at opnå den fornemmelse.

Men når du skriver gaming, så mener du nok FPS, hvor at skærmen altså følger musen, og derfor er mere afhængig af at der ikke er et sådan delay, for hurtigst muligt at se hvad man ønsker at se, for derefter at komme videre i spillet.

men med hensyn til RTS, så er spilleren ikke påvirket på samme måde, da spilleren konstant kan se hvad den næste handling er, også selv om han ikke er færdig med den tidligere.
Gravatar #35 - Luxeus.dk
5. apr. 2008 16:09
Lachesis Gaming Mouse
Roccat Kone
Razer Boomslang, Copperhead, diamondback
Gravatar #36 - roennow
6. apr. 2008 12:19
MX300, men da den ikke produceres mere har jeg en G1, som har fået det gamle skjold fra en mx300 smidt på.
Gravatar #37 - Niklas H
6. apr. 2008 13:30
Kørte førhen med en Logitech G5 jeg var super glad for. Men den døde så og jeg skulle have en ny. Selvom jeg egentlig var imod Razer, så købte jeg mig en DeathAdder, og den er jeg super glad for. Mere end jeg var for min G5. Vil ikke kunne gå tilbage igen.
Gravatar #38 - smiley
6. apr. 2008 15:30
MX 518.

Fordi:
Den er solid (Den kan tage en god gang straf)
Den har det gode design (som passer bedst til min hånd)
Den har en tråd (Ingen batterier)
Den virker nøjagtig som den skal (modsat nogle af de nyere logitech mus som hurtigt bliver overkompliceret, og lider deraf)

Jeg er på min 3. af dem, og jeg har 2 uåbnede pakker af dem endnu, til når de ikke er solgt længere.

Jeg har prøvet adskillelige mus, og værst af alle, for mig, er de symmetriske og meget lave, som razer og intellimouse.

Det er typisk at når folk prøver en Logitech, så afviger de med det samme fordi den er meget høj og de tror den er svær at vænne sig til :D

Men hvad fa'en.. flere af dem til mig. =)
Gravatar #39 - hr. værk
6. apr. 2008 21:34
Pleomax laser mus til 75kr i bilka... den har 5 knapper + hjulet i midten og ikke noget træls synligt lys... virker upåklageligt, er behagelig at holde ved og den var BILLIG!
Gravatar #40 - frey
7. apr. 2008 12:11
Uden tvivl MX700
Gravatar #41 - overkongen
8. apr. 2008 01:17
Razer DeathAdder. Der er bare ingen vej tilbage, når man først har prøvet den.
Gravatar #42 - -xero-
8. apr. 2008 07:33
g5 ftw!!!!
Gravatar #43 - silan
8. apr. 2008 08:55
1. Diamondback
2/3. Ms 3.0/Logitech Gaming mouse (http://www.logitech.com/repository/450/gif/3478.1.... - har sgu glemt navnet).

De 2 sidste sad perfekt i hånden, da 3.0 døde ville jeg prøve Razer vognen, og har ikke fortrudt det. Den passer ikke lige så godt til min hånd, men efter tilvendingsperioden kan jeg mærke at mouse1/2/3/mwheel er så meget mere præcise, og den reagere også helt perfekt. Kan tydeligt huske hvordan jeg pludselig kunne bunnyjumpe i diverse FPS da jeg fik rigtigt gang i min Diamondback :).
Gravatar #44 - silver
9. apr. 2008 08:25
G5 ftw !
den bedste mus jeg har fået købt mig til dato (:
Gravatar #45 - YoBilee
10. apr. 2008 10:19
Hvordan kan folk herinde bedømme hvilken af 15 muse, der er den bedste, det er jo højest sandsynligt kun meget få der har prøvet dem alle, mod hinaden. Og derfor vil 90 % alligevel bare stemme på den de selv har.
-----
Er selv superglad for min G5, den har holdt halvandet år uden problemer og er behagelig at holde ved, dog med mit forbrug af spil er den dog alt for overkill
Gravatar #46 - smiley
11. apr. 2008 07:51

jeg tvivler på at der er nogen der forventer et kvalificeret bud.. :D
Omend ikke andet, kan man se hvad folk foretrækker.
Gravatar #47 - smfe
11. apr. 2008 08:37
Razer Copperhead 4-ever for gaming!
Gravatar #48 - Mezzo
11. apr. 2008 09:21
Tvunget til at stemme MX-518 da det er den jeg bruger nu og det er kun fordi jeg ikke kan finde et sted hvor jeg kan købe en ny MS IT 4.0 :P!
Gravatar #49 - Derfor
11. apr. 2008 12:11
Før i tiden har jeg haft en G5 som jeg var meget godt tilfreds med, den gik desværre i stykker så jeg var ude at kigge efter ny mus, denne gang anskaffede jeg mig en G7. Desværre irriterede det mig at jeg hele tiden skulle skifte batteriet i den, og glemte ofte at sætte det andet batteri til opladning, når jeg løb tør mens jeg spillede. Senere hen blev der valgt en løsning for mig(Jeg smed modtageren væk), en ny mus.

Denne gang havde jeg et krav til den næste mus jeg skulle have, den SKULLE være med ledning. Valget faldt så på min nuværende mus Logitech G9, og den er jeg godt tilfreds med, den er dejligt at holde på(endnu bedre end G5), og når man begynder at få håndsved fordi man har gamet en tand for meget, kan man skifte musens cover, til en lidt mere rug overflade, så man har bedre fat i musen.

Logitech G9 længe leve!
Gravatar #50 - RMJdk
11. apr. 2008 14:46
Klart Logitect mx 518 :) Deres trådløse skidt kan de stoppe derop hvor solen ikke skinner :) det fungere bare ikke optimalt.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login