mboost-dp1

Hvilken af disse Apple musikafspillere ejer du?

Gå til bund
Gravatar #1 - IT-ekspert Kejser
6. jun. 2008 13:53
Jeg har en iPod Shuffle.

Jeg kan godt lide ideen med at det altid er et "nyt" nummer man hører. Jeg sætter min iPod i min comp, så lader den iPoden op, og den tager automastisk et nyt hold musiknumre på den, så der altid er "frisk" musik på. Jeg synes det er dejligt med alsidighed. At det hele så er automatiseret er jo bare en bonus.
Gravatar #2 - Saxov
6. jun. 2008 14:14
Har en iPoc Classic... men kun fordi SimCorp smed en gratis efter mig - Hvad firmaer ikke gør i håb om at de kan få ansatte.. :)

(Hvis vi skal være helt seriøse, så vandt jeg den, ved at være blandt de få, der kunne løse 11 opgaver de havde stillet til en karrieremesse)
Gravatar #3 - fiskah
6. jun. 2008 15:43
Har en iPhone 16gb og en iPod nano 4gb. Bruger naturligvis kun iPhone - og så iPod nano når jeg løber mig en tur :)
Gravatar #4 - markjensen
6. jun. 2008 18:04
#3 Jeg spørger måske dumt, men hvordan holder du høretelefonerne fast, når du løber? Mine ryger ud, bare jeg cykler...
Gravatar #5 - PeterF
6. jun. 2008 18:06
Hvor blev "jeg bruger min mobiltelefon som musikaflspiller" af?
Gravatar #6 - DanaKaZ
6. jun. 2008 18:12
#5 I en afstemning om Apple musikafspillere? I wonder!
Gravatar #7 - PeterF
6. jun. 2008 18:14
Indså jeg først efter mit indlæg, my bad.. Den kunne til gengæld have været spændene at have med i en afstemning.
Gravatar #8 - rpey60
6. jun. 2008 18:58
Har stadig min 3G iPod med 20GB HDD i.
Fik den ca. et halvt år før de rigtig blev populære her hjemme i Danmark. Den gav godt nok meget opmærksomhed :D
Nu er jeg skiftet over til den 4GB iPod nano jeg fik med min MBP, da jeg ikke skal bruge så meget plads alligevel.

Stemte forresten "Har flere forskellige".
Gravatar #9 - lnc12
6. jun. 2008 20:09
Har en 4GB Ipod Mini silver og en Ipod 80GB Video 5th generation og soon en MacBook Pro med 4GB nano desuden bruger jeg også min Nokia 6220I (håber den bliver skiftt med en Iphone inden så længe)
Gravatar #10 - gnаrfsan
6. jun. 2008 21:09
Touch. Mit bedste elektronikkøb nogensinde. Efter at jeg jailbreakede den naturligvis.
Gravatar #11 - MiniatureZeus
6. jun. 2008 21:14
Har både en iPhone 16 GB som jeg bruger som primær afspiller, men derudover har jeg både en shuffle 2 GB som der står Statoil på, og som jeg har vundet, samt en 3.g 20 iPod, som jeg ligesom #8 fik laaang tid før alle andre, og var den eneste på hele min skole der havde en. Hvilket også gjorde det endnu mere sjovt at bruge den, selvom jeg næsten intet musik havde til den :P

Har desuden netop vundet en 8 GB Nano i en eller anden spørgeskema konkurrence, men har ikke fået den endnu.
Gravatar #12 - MiniatureZeus
6. jun. 2008 21:15
5 skrev:
Hvor blev "jeg bruger min mobiltelefon som musikaflspiller" af?

iPhone...
Gravatar #13 - Abesovs
6. jun. 2008 21:16
Jeg har en iPod shuffle, en iPod classic, en iPod classic (jeg har 2), en iPod touch og sidst, men ikke mindst en iPhone :)
Gravatar #14 - Norrah
6. jun. 2008 21:16
iPod Shuffle <- udlånt på ubestemt tid.
iPod Nano <- Kun til løbeture.
iPod Classic. v3 <- praktisk talt givet væk.
iPhone <- Til alt andet.
Gravatar #15 - Abesovs
6. jun. 2008 21:18
Hmm... Norrah... Det er underligt at vi begge to tager det "dårligste" Apple-produkt først, og det "bedste" sidst :P
Gravatar #16 - Norrah
6. jun. 2008 21:20
Da ikke, min nano er sejere end min classic.
Jeg har simpelthen taget dem efter størrelse, hvilket du nok også har.

Shuffle
Nano
Classic
Touch
iPhone
Gravatar #17 - Abesovs
6. jun. 2008 21:22
Hmm.. Ja okay, men så efter pris..

og ved mig var det nu bare helt tilfældigt, men måske spillede min underbevidsthed mig et puds :P
Gravatar #18 - MiniatureZeus
6. jun. 2008 21:24
Synes faktisk ikke, at Shufflen er så useless som jeg først troede. For det første er den god, at have med i byen når man f.eks. skal med tog eller bus og vil høre lidt musik, for det gør jo ikke det store hvis lortet bliver stjålet/væk/ødelagt.
For det andet så er klipsen altså genial. Hvis den, på en eller anden mystisk måde, blev bygget ind i 3g iPhonen, så ville den ryge i indkøbskurven asap! For det tredje så er det meget dejligt bare at have en mini afspiller med, når man bare lige vil hører lidt musik, og ikke gider slæbe rundt på iPhonen.
Gravatar #19 - Abesovs
6. jun. 2008 21:27

Nårh okay, nu har jeg aldrig brugt min, da alle mine Apple produkter er noget min far har smidt efter mig (rig macboy ftw) :D
Gravatar #20 - Norrah
6. jun. 2008 21:32
#17 det ved jeg nu ikke, det er den rækkefølge apple altid stiller dem op i. Så det føles vel mere naturligt.

Og med størrelse mente jeg versions størrelse, de har alle hvert deres marked jo.
Gravatar #21 - Abesovs
6. jun. 2008 21:34

Du snakker vel fysisk størrelse? For iPod touch har jo mindre plads end iPod classic :-)
Gravatar #22 - Norrah
6. jun. 2008 23:18
#21 jeg snakker om model størrelse.
Lidt det samme som BMW M3 M5 M6 hvis du er med?
Gravatar #23 - trylleklovn
7. jun. 2008 00:38
iPhone .
Gravatar #24 - atheist
7. jun. 2008 02:21
Ipod mini 4gb silver
Ipod touch 8gb

Touch'en er nok lidt for genial når man kan finde et åbent trådløst netværk...

Mini'en er efterhånden 2½ år gammel, og det kan mærkes på batteriet, men den er stadig lækker.

Jeg bliver dog nok nødt til at skaffe mig en macbook for at kunne bruge touch'en som extra-harddisk/usb-key...
Gravatar #25 - Wikzo
7. jun. 2008 10:40
Overvejede en Shuffle til podcast-brug, men så fandt jeg en Zen Stone 100 kr. billigere + den har 2 GB i stedet for 1 :P
Gravatar #26 - Mr.Weasel
9. jun. 2008 20:30
#4 Jeg tror det er et spørgmål om hvordan dine øre ser ud. Apple standard øretelefoner passer super godt i mine øre, og de bliver fint i ørene når jeg løber og træner, men jeg kender en del der ikke kan holde ud af bruge dem. Den nemme løsning er nok at du skaffe et par der passer bedre til dine øre, evt. kan man få nogen der har en lille bøjle der går over øret. F.eks. http://store.apple.com/Apple/WebObjects/dkstore.wo...
Gravatar #27 - reschat
9. jun. 2008 20:54
Creative Zen Stone Plus with built-in Speakers (4 GB edition)
Billig og lille. - Mellem 700 og 1000 kr. billigere end iPod Nano med 4 GB, og ca. samme pris som iPod Shuffle 2 GB (som er uden display, højtalere, radio, stopur og alle de andre gode ting Zen Stone Plus with built-in Speakers har).

Så jeg tror jeg holder fast ved Creatives produkter på dette område et stykke tid endnu.

(Glemte at nævne de lidt under 20 timer batteritid som der er i udgaver med "built-in speakers" - dejligt)

#25:
2 GB i stedet for 1? Hvad med 4 GB i stedet for 2?
Gravatar #28 - NioBe
10. jun. 2008 10:21
Jeg har svare iPod Nano, jeg bruger den til min løbetræning.
Gravatar #29 - BuFFer
10. jun. 2008 12:57
Sony Erricson W910i spiller min musik og film godt :)
Gravatar #30 - starn
10. jun. 2008 20:58
Har da helt sikkert en iPod Touch, det er nok den bedste musik afspiller jeg har haft, før var iPod "mini" og nano. :) Det er godt nok rart at kunne have sin kalender og kontakter med, sammen med sin musik afspiller, i et. Og en masse underlige spil og programmer ved siden af når man skal fordrive tiden.

Den næste bliver iPhone 3G :)
Gravatar #31 - gnаrfsan
10. jun. 2008 22:42
#24 Du kan også jailbreake den, og installere SSH, så du kan tilgå den over WiFi via dens IP-adresse, gennem f.eks. WinSCP. På den måde kan du smide alt det på den, du vil. Samtidigt kan du også få programmer til at vise PDF'er samt Word og Excel dokumenter. Der er i det hele taget et ret velfunderet open source community, der laver diverse programmer til den, f.eks. e-book readers.

Garantien ryger dog.

Men der er da en masse andre gode grunde til at købe en Macbook.
Gravatar #32 - chris
11. jun. 2008 13:12
ipod nano!

har

1G - ligger i en skuffe
2G - er den jeg bruger til dagligt
3G - udlånt til kæresten da den er pink

er vildt glad for min 2G´r...
min mor mente at hun ville være flink og "overraske" mig ved at vaske mit tøj engang jeg ikke var hjemme,,,
og JA jeg blev overrasket da jeg fandt ud af at hun havde vasket min mobiltelefon, min ipod og mit Dankort :S

heldigvis virker mobiltelefonen og Ipod´n endnu
- desværre døde mit dankort R.i.P

hvis jeg skulle have en Iphone - og det skal jeg
så bliver den kun til telefoni og internet...
hader at bruge min telefon til musikafspiller da der Aldrig er strøm når man skal bruge musik, eller når man er kommet forsent til sidste tog og skal ringe efter en taxa...

det fede ville være hvis "nogen" og med nogen mener jeg apple, lavede et dual-batteri-system så man havde et batteri til media, og et batteri til kommunikation
se DéT kunne være street

ps..
linux på en ipod er Street
Gravatar #33 - Magten
11. jun. 2008 13:33
En iPod Touch som fungerer ganske udemærket - efter et jailbreak selvfølgelig..

Dog ikke så meget jeg bruger den mere, da jeg har fået bil.. Glæder mig til jeg får mønter til en af de headunit's Alpine har lavet: http://www.alpine-electronics.dk/index.php?id=ida-... så jeg kan bruge den ordenligt i bilen :)
Gravatar #34 - Trogdor
12. jun. 2008 09:59
Jeg ved ikke hvad den hedder, det er den der kan spille video og er på 80gb

Jeg har fyldt den op med TV serier(ca 400 afsnit af forskellige serier) og 10 gb musik. Det er rart når man er ude at rejse/flyve. Har også altid et scart stik + ipod composite kabel i kufferten så jeg kan slutte den til TVet på hotellet. (er muligt ca 60% af tiden).
Gravatar #35 - Norrah
12. jun. 2008 10:02
#34 iPod classic.
Gravatar #36 - praktikant muffe AKA pewbe
13. jun. 2008 18:53
overvejer at købe en..

hvilken vil være det bedste valg? i forhold til prisen?
Gravatar #37 - Norrah
13. jun. 2008 21:09
#36 hvad skal den bruges til?
Gravatar #38 - starn
14. jun. 2008 04:38
#36, hvis du skal ud og løbe, så er shuffle god. Nano er dejlig lille, fylder ikke meget, så den kan man have med overalt. Touch fylder mere, men kan en masse. God hvis man gerne vil have en større skærm til kalender, web søgning, og sine kontakter lige ved hånden, se film, osv.
Gravatar #39 - trylleklovn
14. jun. 2008 23:36
31 skrev:

Garantien ryger dog.

Tror Apple får svært ved, at overbevise nogle danskere om, at en ændring i softwaren har noget som helst at gøre med garantien.
Gravatar #40 - izym
15. jun. 2008 00:05
#39 - Angående det, der er vel et tool i iTunes til at formatere den? Anyways, jeg skal 100% ha mig en iPhone 3G!
Gravatar #41 - trylleklovn
15. jun. 2008 09:17
#40 Ja, det er der nemlig.
Gravatar #42 - izym
15. jun. 2008 16:45
#41 Så hvis den bliver bricked, kan man vel bare formatere den?
Gravatar #43 - trylleklovn
15. jun. 2008 17:52
#42 Ikke hvis den bricking omfatter, at ens baseband er blevet smadret..
Gravatar #44 - izym
15. jun. 2008 18:11
#43 Hmm, ja okey, hvis der er noget hardware smadret, kan jeg godt se problemet.
Gravatar #45 - trylleklovn
15. jun. 2008 18:14
Det er ikke hardware, men vist nok bootloaderen eller noget i den stil.
Problemstillingen er selvfølgelig, at hvis den er fucked så kan ipod'en ikke engang boote ind i en restore tilstand og det er derfor helt umuligt at kommunikere med den.
Gravatar #46 - DanaKaZ
15. jun. 2008 18:36
#42 Bricked er en betegnelse for at den ikke kan reddes.

Basebandet er den software tager sig af telefon delen, der er også her man indtil fornyligt fjernede simlåsen. Efterhånden har de forskellige grupper så meget styr på telefonen, at et korrup baseband ikke er det store problem.

Bootloaderen voldede i en lang periode problemer fordi der kom en opdatering i nyere telefoner, som var besværlig at hacke. Det drejer sig om 4.6 der begyndte at komme i uge 45 sidste år, og først blev hacket en gang i februar.

Den nyeste opløsningsmetode, pwnage tool, benytter sig af et hack i en anden bootloader, som ikke er så potentiel skadelig og som kan renses ved at ligge en ren Apple firmware på.
Gravatar #47 - izym
15. jun. 2008 19:59
#46 Ahh, tak for informationen :)
Gravatar #48 - LennyBoy
21. jun. 2008 09:04
iPod Touch.. Fedeste MP3 afspiller ever :)

Bruges til musik, video podcast og meget andet :)
Gravatar #49 - Trazer
21. jun. 2008 12:22
Hvornår kommer der en ny afstemning?

Synes denne her har været på i en evighed...

Hvis i mangler ideer på redaktionen... så kommer der jo en lille ny telefon til landet den 11. juli... Gad vide om man ikke kan finde på en afstemning omhandlende den?
Gravatar #50 - Jakob Jakobsen
24. jun. 2008 10:42
HTC TYtn II (Kaiser)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login