mboost-dp1
Hvilken af de tre konsollers controller synes du bedst om?
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Afstemninger
iLike (3) skrev:Klart PS3 controlleren! Jeg synes at Xbox controlleren er for kluntet. Wii controlleren er bare en pain in the ass med henhold til navigering.
Tror egentlig det hænger sammen med hvor store hænder du har :)
Bruger selv en str 11
http://www.glove.org/glovemeasure.php
Synes også PS3 controlleren vejer for lidt. ødelagde een i forsøget på at installere mere vægt ^^
Xbox dimsen vinder her. Der er nogen af os der er vandt til at bruge hænderne ^^
Det er lidt ligesom med nye bilers gaspedaler.. de er lavet så de giver minimal modstand :S får krampe af ikke at kunne hvile foden ordentligt på noget modstand.
Føler det er bedre for hænderne at føle de har fat i noget, istedet for at man ubevidst ikke ved om man har noget i hænderne.
Xbox dimsen vinder her. Der er nogen af os der er vandt til at bruge hænderne ^^
Det er lidt ligesom med nye bilers gaspedaler.. de er lavet så de giver minimal modstand :S får krampe af ikke at kunne hvile foden ordentligt på noget modstand.
Føler det er bedre for hænderne at føle de har fat i noget, istedet for at man ubevidst ikke ved om man har noget i hænderne.
Mah Ballz (9) skrev:DS3 controllerne vejer betydelige mere end den gamle Sixaxis, prøv dem.
Det var dem jeg havde... men jo kan godt huske jeg var ved at lette fra jordens overflade da jeg fik six axis i hånden og forventede den vejede mer ^^
Til folket der nævner PS3 triggeren, så kan i med fordel købe nogen Realtriggers så de bliver mere som boxens.
Wii kontrolleren uden tvivl. Kan godt lide den frihed den giver. Men jeg vil nu til hver en tid foretrække den ultimative kontroller, N64-kontrolleren!
Vassag0 (7) skrev:360 controlleren stinker, alt for stor. PS3 controlleren har stadig samme form som ps1 controlleren, wonder why! Never change a winning team.
Det er sjovt... Jeg har lige siden jeg fik min første playstation brokket mig over hvor elendige controllere der var med:S Da jeg fik en 360 blev jeg simpelthen så overrasket over hvor fantastisk godt den lå i hånden i forhold til... Det var en stor del af årsagen til at jeg ikke købte en PS3... Simpelthen fordi jeg havde fået nok af den controller:S
*Er jeg den eneste der får ONDT i hænderne af at bruge PS-controlleren?
Coney (17) skrev:*Er jeg den eneste der får ONDT i hænderne af at bruge PS-controlleren?
Jeg gjorde i starten :) men det gik over.
SlettetBruger (14) skrev:Til folket der nævner PS3 triggeren, så kan i med fordel købe nogen Realtriggers så de bliver mere som boxens.
Men bryder du ikke EULA'en?? Har du ikke respekt for Sonys valg?? Hehe;) Blev bare nødt til at joke lidt med dig:)
Synes klart at X360 jopaddet er bedst. Større og bedre triggers og valget med farver og bogstaver til knapperne er lidt nemmere at huske og forklare til noobs, end firkant, trekant, bolle og kryds..
Helt klart PS3 controlleren. Ingen konkurrence overhovedet.
Nej?
iMan (19) skrev:Synes klart at X360 jopaddet er bedst. Større og bedre triggers og valget med farver og bogstaver til knapperne er lidt nemmere at huske og forklare til noobs, end firkant, trekant, bolle og kryds..
Nej?
Jeg har for nyligt købt en PS3... og har spillet en del Uncharted, Mirrors Edge og lidt Lego og Little Big Planet...
har str 11 hænder... og kan god få lidt krampe/ondt af at spille i længere tid...
min lillebror har Xbox360 men jeg har ikke spillet så meget med den til at kunne sammenligne dem...
Jeg synes dog ikke man kan sammenligne Wii med de to andre fordi Wii er skabt til at styre spil på en helt anden måde end XB/PS3
PS3 controlleren er måske en smule for glat og tricker'ne er lidt svære at bruge uden at få mega krampe...
man kan dog købe et hav af forskellige controllers til PS3 - så man kan jo bare vælge en der passer bedre ?
har str 11 hænder... og kan god få lidt krampe/ondt af at spille i længere tid...
min lillebror har Xbox360 men jeg har ikke spillet så meget med den til at kunne sammenligne dem...
Jeg synes dog ikke man kan sammenligne Wii med de to andre fordi Wii er skabt til at styre spil på en helt anden måde end XB/PS3
PS3 controlleren er måske en smule for glat og tricker'ne er lidt svære at bruge uden at få mega krampe...
man kan dog købe et hav af forskellige controllers til PS3 - så man kan jo bare vælge en der passer bedre ?
Jeg er ikke fan af PS3 controllerens analoge sticks. De er placeret uergonomisk, giver for lidt modstand samtidig med at de er 'glatte'. Triggers er tunge, mangler følsomhed, og plastikfornemmelsen er fremhævet af det lidt for lette design af hele controlleren.
At spille f.eks. bilspil som GT5:Prologue eller Ridge Racer på den er ikke just en behagelig oplevelse imo, men man vænner sig til det. Det er bare ikke den intuitive, rare, fornemmelse som de analoge sticks (og triggers) giver på Xbox360'erens controller.
D-pad er til gengæld bedre på PS3 sixaxis. Jeg har meget svært ved at ramme de skrå positioner med Xbox360'erens D-pad, ligesom samme er mere eller mindre ubrugelig imo i f.eks. Streetfighter 4.
Overordnet set, til lange spilsessioner, er jeg klart mest tilfreds med Xbox360 controlleren - ikke mindst fordi man i langt de fleste spil bruger analog sticks + trigger mest.
At spille f.eks. bilspil som GT5:Prologue eller Ridge Racer på den er ikke just en behagelig oplevelse imo, men man vænner sig til det. Det er bare ikke den intuitive, rare, fornemmelse som de analoge sticks (og triggers) giver på Xbox360'erens controller.
D-pad er til gengæld bedre på PS3 sixaxis. Jeg har meget svært ved at ramme de skrå positioner med Xbox360'erens D-pad, ligesom samme er mere eller mindre ubrugelig imo i f.eks. Streetfighter 4.
Overordnet set, til lange spilsessioner, er jeg klart mest tilfreds med Xbox360 controlleren - ikke mindst fordi man i langt de fleste spil bruger analog sticks + trigger mest.
Jeg lader kilderne tale for sig selv:
http://technabob.com/blog/2007/06/05/us-army-remot...
http://www.wired.com/dangerroom/2009/06/future-war...
og der er meget mere på nettet
http://technabob.com/blog/2007/06/05/us-army-remot...
http://www.wired.com/dangerroom/2009/06/future-war...
og der er meget mere på nettet
I så fald har begge controllere sin berettigelse, nemlig Xbox 360 til voksne mænd, og PS3 til børn plus voksne med små hænder :)
Anyway tror ikke på at nogen af dem er den ultimative controller, specielt D-Pad på Xbox 360 skuffer fælt.
Der er dog en på vej, der godt kunne være den ultimative controller, nemlig den her:
http://www.razerzone.com/thenextchapter/
Og Razer har heldigvis ikke lavet for meget om på det originale design, kun kommet med lidt forbedringer.
I så fald har begge controllere sin berettigelse, nemlig Xbox 360 til voksne mænd, og PS3 til børn plus voksne med små hænder :)
Anyway tror ikke på at nogen af dem er den ultimative controller, specielt D-Pad på Xbox 360 skuffer fælt.
Der er dog en på vej, der godt kunne være den ultimative controller, nemlig den her:
http://www.razerzone.com/thenextchapter/
Og Razer har heldigvis ikke lavet for meget om på det originale design, kun kommet med lidt forbedringer.
NGC-comntroller til Wii, anyone?
http://www.gzskydz.com/admin/upload_2/upload/20071...
Til GameCube var den i hvert fald ganske behagelig og fyldestgørende.
http://www.gzskydz.com/admin/upload_2/upload/20071...
Til GameCube var den i hvert fald ganske behagelig og fyldestgørende.
Helt sikker Xbox controlleren, Den ligger perfekt i minde hænder og den vejer også godt, jeg kan spille hele dagen med den uden at får vabler.
men der skal 2-3 timer til med ps3 controlleren får minde hænder strækker, syndes også den er alt for plastik agtig, mindre mest om noget du kan købe ved en isenkræmmer for 20-50kr.
Og syndes også det siger en Del at Razer, vil heller lave en 360 controller end ps3
Razer Mamba for life <3
men der skal 2-3 timer til med ps3 controlleren får minde hænder strækker, syndes også den er alt for plastik agtig, mindre mest om noget du kan købe ved en isenkræmmer for 20-50kr.
Og syndes også det siger en Del at Razer, vil heller lave en 360 controller end ps3
Razer Mamba for life <3
Det er egentlig sjovt, som afstemningen viser et helt andet billede end kommentarene. Jeg synes Playstationen er den værdige vinder. Man skal også tænke på, at af hensyn til det med at købe controllere er det jo ikke ligesom at købe sko, hvor man bare kan få den en størrelse større, hvis den ikke lige passer.
Det er altid det samme til alle og det vil jo sådan set altid ramme enten dem med store-, eller dem med små hænder.
Det er altid det samme til alle og det vil jo sådan set altid ramme enten dem med store-, eller dem med små hænder.
Er jeg den eneste der synes at den org. xbox controller faktisk var ganske god...
den til venstre
den til venstre
Tønder (33) skrev:Det er egentlig sjovt, som afstemningen viser et helt andet billede end kommentarene.
Jeg vil gerne væde på at folk har stemt på den controller som de tilfældigvis har derhjemme.
Ikke fordi de har prøvet andet.
På den måde er det jo ret svært at få et troværdigt resultat.
Det omvendte gør sig selvfølgelig også gældende for de andre controllere.
Undtagelse er så dem der rent faktisk har dem alle, eller som minimum har prøvet dem i nogle timer.
Ndrskv (34) skrev:Er jeg den eneste der synes at den org. xbox controller faktisk var ganske god...
den til venstre
NEJ! Den var herlig:D Jeg var SÅ skuffet da de udsendte miniudgaven af dem, og tog DUKE af markedet:(
gentox (38) skrev:Jeg vil gerne væde på at folk har stemt på den controller som de tilfældigvis har derhjemme.
Ikke fordi de har prøvet andet.
På den måde er det jo ret svært at få et troværdigt resultat.
Det omvendte gør sig selvfølgelig også gældende for de andre controllere.
Undtagelse er så dem der rent faktisk har dem alle, eller som minimum har prøvet dem i nogle timer.
De fleste kender vel en, der har en anden konsol end dem selv. Jeg har ihvf. mange timers erfaring med PS3-controllerne, og de irriterer mig grænseløst med deres fantastisk ringe analoge sticks.
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Afstemninger
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.