mboost-dp1
Hvilke konsoller fra den nye generation ejer du?
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Afstemninger
Alle 3 plus PSP og NDS, og nogle tidligere konsoller.
Har ikke nogen god grund, ud over fordi jeg havde råd :P
Den der bliver spillet mest på er Xbox 360, da det er den med den bedste online del, og flest spil.
Men spiller ikke så meget som jeg gerne ville, da tiden ikke er til det, valgmulighederne er dog åbne :)
Har ikke nogen god grund, ud over fordi jeg havde råd :P
Den der bliver spillet mest på er Xbox 360, da det er den med den bedste online del, og flest spil.
Men spiller ikke så meget som jeg gerne ville, da tiden ikke er til det, valgmulighederne er dog åbne :)
Har ejet det hele, ps3+360+wii+psp -dog blev wii'en ret hurtigt solgt, den var ekstremt sjov når man var samlet med venner og alkoholer, men grundet manglen på gode spil dengang begyndte den hurtigt at samle støv i hjørnet...
Ellers er det nok 360'eren der bliver brugt mest, primært fordi det er den jeg har haft længst og derfor har flest spil til.
Min ps3 er kun et par uger gammel og blev købt med det formål at game MGS4 og de andre ps3 exclusives senere på året -little big planet :]~~~
Efter jeg fik ps3'en ind af døren har den dog været min foretrukne konsol, interfacet er utroligt lækkert og jeg nyder alle de mediecenter capabilities den har. Desuden er min 360 ved at stå af for 4 gang, så den fungerer lidt alternativt/elendigt for tiden.
Ellers er det nok 360'eren der bliver brugt mest, primært fordi det er den jeg har haft længst og derfor har flest spil til.
Min ps3 er kun et par uger gammel og blev købt med det formål at game MGS4 og de andre ps3 exclusives senere på året -little big planet :]~~~
Efter jeg fik ps3'en ind af døren har den dog været min foretrukne konsol, interfacet er utroligt lækkert og jeg nyder alle de mediecenter capabilities den har. Desuden er min 360 ved at stå af for 4 gang, så den fungerer lidt alternativt/elendigt for tiden.
#6 -ja jeg gjorde det så sent som i går, det virkede perfekt. -til gengæld har jeg modsat dig haft mange problemer med at streame til min xbox, det har været plaget af hakken osv.
Men mht. din ps3, så er det måske en firmware opdatering eller noget der skal til?
http://gizmodo.com/gadgets/ps3/playstation-3-xvid-...
Men mht. din ps3, så er det måske en firmware opdatering eller noget der skal til?
http://gizmodo.com/gadgets/ps3/playstation-3-xvid-...
Og der er mit problem, jeg bruger netop IKKE WMP11 til at streame.
Vil meget gerne være uafhængig af Microsoftprodukter, og da Xbox 360 er ligeglad med hvilket system der leger mediaserver, passer det mig glimrende.
Med hensyn til firmware på min PS3, kører den selvfølgelig med den nyeste.
Edit: Og kan så se ved en nærlæsning, at de først fik Xvid til at virke via en ekstern HDD, ikke det jeg kalder at streame.
TVersity er jeg heller ikke så vild med da den omkoder filen løbende, med forringelse af kvaliteten til følge.
Nej jeg venter og ser om de ikke får styr på det, i næste firmware opdatering, så man kan benytte en standard UPnP Mediaserver.
Og der er mit problem, jeg bruger netop IKKE WMP11 til at streame.
Vil meget gerne være uafhængig af Microsoftprodukter, og da Xbox 360 er ligeglad med hvilket system der leger mediaserver, passer det mig glimrende.
Med hensyn til firmware på min PS3, kører den selvfølgelig med den nyeste.
Edit: Og kan så se ved en nærlæsning, at de først fik Xvid til at virke via en ekstern HDD, ikke det jeg kalder at streame.
TVersity er jeg heller ikke så vild med da den omkoder filen løbende, med forringelse af kvaliteten til følge.
Nej jeg venter og ser om de ikke får styr på det, i næste firmware opdatering, så man kan benytte en standard UPnP Mediaserver.
Har haft en X360 - som jeg købte 1 måned efter release - der dog er blevet udskiftet med en PS3.
Angående PS3 streaming, så kan den jo tage H.264, dog ikke i mkv. Der findes dog et program som kan muxe en mkv, til en mpg, som PS3'eren godt kan afspille; mkv2vob. Virker perfekt - og så bare streame med Tversity, uden at den transcoder, da WMP ikke kan finde ud af de filer mkv2vob laver. Dog er jeg gået over til, at bare sætte bærbaren til TV og højtalere, virker meget meget bedre.
Angående PS3 streaming, så kan den jo tage H.264, dog ikke i mkv. Der findes dog et program som kan muxe en mkv, til en mpg, som PS3'eren godt kan afspille; mkv2vob. Virker perfekt - og så bare streame med Tversity, uden at den transcoder, da WMP ikke kan finde ud af de filer mkv2vob laver. Dog er jeg gået over til, at bare sætte bærbaren til TV og højtalere, virker meget meget bedre.
Jeg har ingen af konsollerne, men jeg har en Wiimote jeg bruger til computeren. Den var oprindeligt tiltænkt Guitar Hero, men den er nu også meget sjov at bruge til Need For Speed og Half-Life 2.
Dog føler jeg mig noget handikappet med den, så hvis jeg spiller online er det altid med mus og tastatur.
Dog føler jeg mig noget handikappet med den, så hvis jeg spiller online er det altid med mus og tastatur.
Jeg har X360 grundet at grafikken er bedre i størstedelen af multiplatform spil.
http://www.xboxlife.dk/forum/viewtopic.php?t=40669...
Derudover er jeg vild med Gears of War og Halo. Xbox Live er også MEGET større end PSN så min X360 bliver KUN brugt til gaming. Jeg skal da klart have en PS3 til MGS4 og Blu-Ray film. Men den vil højst sandsynligt ikke blive brugt til andet end film og exclusive spil som f.eks MGS og Tekken.
http://www.xboxlife.dk/forum/viewtopic.php?t=40669...
Derudover er jeg vild med Gears of War og Halo. Xbox Live er også MEGET større end PSN så min X360 bliver KUN brugt til gaming. Jeg skal da klart have en PS3 til MGS4 og Blu-Ray film. Men den vil højst sandsynligt ikke blive brugt til andet end film og exclusive spil som f.eks MGS og Tekken.
PS, PS2 og PC har ikke en af de nye, har simpelthen ikk råd..
Gør nu ikke så meget da jeg mest spiller FPS og strategi, og det gør man nu bedst ved en PC imo..
PS2'eren er til THPS og tekken
Gør nu ikke så meget da jeg mest spiller FPS og strategi, og det gør man nu bedst ved en PC imo..
PS2'eren er til THPS og tekken
Playstation 3. Købte den fordi den har Blue-Ray, var billigere end X-box alt medregnet og langt pænere og mere stille.
Men dermed er det ikke sagt, at X-box'en ikke har sine fordele.
Men dermed er det ikke sagt, at X-box'en ikke har sine fordele.
Har vist "alt" der findes pt. - men har dog ikke, siden CDTV, været så skuffet over en maskine, som jeg er over min PS3. Var/er vild med Drake og har da også hygget med ok med EG:WT, men for resten af tiden er jeg på X360'eren eller Wii'en.
Især X360 har virkelig overrasket mig - virkelig en lækker konsol (jeg køber mine konsoller for at game).
Især X360 har virkelig overrasket mig - virkelig en lækker konsol (jeg køber mine konsoller for at game).
#24 den er vel en kategori for sig selv, tror ikke håndholdte konsoler deler generation med konsoler.
Har da selv en PSP, byttede mig til en med 5 spil. For en wow account jeg havde tænkte mig at brænde... så cool.
Har godt nok aldrig brugt den, den ligger hos min mindre fætter og bliver slidt rigtigt.
Har da selv en PSP, byttede mig til en med 5 spil. For en wow account jeg havde tænkte mig at brænde... så cool.
Har godt nok aldrig brugt den, den ligger hos min mindre fætter og bliver slidt rigtigt.
OK Vil da give TVersity en chance igen.
Havde bare problemer med det sidst, da jeg var i gang med at finde den UPnP mediaserver der virkede bedst med mit setup.
Har ellers været ret glad for TwonkyMedia, da den bruger meget små ressourcer, og virker på de fleste OS.
På den anden side, hvad skal jeg egentlig med 3 mediastreamere, når jeg kun har 2 TV...
Et stk. dedikeret, Xbox 360 og PS3.
OK Vil da give TVersity en chance igen.
Havde bare problemer med det sidst, da jeg var i gang med at finde den UPnP mediaserver der virkede bedst med mit setup.
Har ellers været ret glad for TwonkyMedia, da den bruger meget små ressourcer, og virker på de fleste OS.
På den anden side, hvad skal jeg egentlig med 3 mediastreamere, når jeg kun har 2 TV...
Et stk. dedikeret, Xbox 360 og PS3.
30 skrev:#29 Fordi det er en billig BR afspiller der indtil videre understøtter de nyeste BR formater?
Og så er det jo bare bonus at man samtidig får et "mediecenter", internetbrowser og spillemaskine oven i hatten.
Syntes bare det lyder så åndsvagt at købe en spillemaskine for at bruge den til alt andet end at spille. Mediecenter har jeg allerede et der er bedre, internetbrowser ser jeg ikke noget brugbart i (højst til at surfe ind på youtube for at afspille et par musik videoer) og det at spille på den vil jeg ikke bruge den til (er trods alt MEGET bedre at bruge PC'en til at spille på)
At ps3 så er den bedste blu-ray afspiller der er på markedet nu, har ikke noget med sagen at gøre IMHO
Hvorfor ikke? Det er da fuldstændig ligegyldigt at det er en spillekonsol, hvorfor skulle man ikke købe den for at have en Blu-ray afspiller?
Hvorfor ikke? Det er da fuldstændig ligegyldigt at det er en spillekonsol, hvorfor skulle man ikke købe den for at have en Blu-ray afspiller?
Flere grunde:
Jeg bryder mig ikke om Sony og jeg ønsker ikke at være med til at få ps3 til at få mere success end den allerede har, bare for at få en afspiller til blu-ray... Det vil dog ikke gøre nogen forskel om det ville være en hvilken som helst anden spillemaskine der bliver til den bedste blu-ray afspiller på markedet
Det at bruge en spillemaskine, som video-afspiller ser jeg som totalt kikset. Jeg ville være flov over at have en spillemaskine ved siden af mit tv, bare for at have den som blu-ray afspiller (makes it look too cheap)
Så vil jeg meget hellere vente på at der kommer en ordentlig blu-ray afspiller på markedet, som har de features jeg ønsker, end at købe en spillemaskine nu og ærgre mig selv senere
Jeg bryder mig ikke om Sony og jeg ønsker ikke at være med til at få ps3 til at få mere success end den allerede har, bare for at få en afspiller til blu-ray... Det vil dog ikke gøre nogen forskel om det ville være en hvilken som helst anden spillemaskine der bliver til den bedste blu-ray afspiller på markedet
Det at bruge en spillemaskine, som video-afspiller ser jeg som totalt kikset. Jeg ville være flov over at have en spillemaskine ved siden af mit tv, bare for at have den som blu-ray afspiller (makes it look too cheap)
Så vil jeg meget hellere vente på at der kommer en ordentlig blu-ray afspiller på markedet, som har de features jeg ønsker, end at købe en spillemaskine nu og ærgre mig selv senere
købte mig en wii den 16/4 i den tro at super smash bros brawl ville komme den 23/4, men det bliver så først den 27/6..
Har dog på ingen måde fortrudt, selvom spiludvalget er lidt begrænset
Har dog på ingen måde fortrudt, selvom spiludvalget er lidt begrænset
Gik fra PS2, til en 3'er.
Jeg har i mange år været en stærk modstander af konsoller, men efter at have boet sammen med kæresten i et år, så konstaterede jeg at en konsol nok ville være god underholdning for begge, og til gæster.
Der har været nogle unikke spil som jeg har holdt meget af, så jeg købte en 3'er for nyligt, og det er siden blevet til lidt af en dyr oplevelse... så måtte jeg jo også købe en full HD fladskærm, og det rigtige HDMI kabel, og optisk kabel... etc etc
Jeg turde ikke købe en xbox da der nærmest flyver skrækhistorier rundt om hvor dårlig kvalitet der er med chip etc...
Og hvis der er noget jeg har absolut 0 tolerence overfor, så er det at en færdig maskine har så høj fejlrate.
Wii'en er lidt for meget mario genbrug.. Nintendo har ikke fattet at lave nye innovative spil i meget lang tid.
Det er ligesom Yahtzee siger, i stedet for at trykke repetativt på knapperne, så svinger du bare en pind, repetativt.
Er der i øvrigt nogen der ved om man kan bruge sin computer som mediacenter via netværket til sin PS3?
Jeg har i mange år været en stærk modstander af konsoller, men efter at have boet sammen med kæresten i et år, så konstaterede jeg at en konsol nok ville være god underholdning for begge, og til gæster.
Der har været nogle unikke spil som jeg har holdt meget af, så jeg købte en 3'er for nyligt, og det er siden blevet til lidt af en dyr oplevelse... så måtte jeg jo også købe en full HD fladskærm, og det rigtige HDMI kabel, og optisk kabel... etc etc
Jeg turde ikke købe en xbox da der nærmest flyver skrækhistorier rundt om hvor dårlig kvalitet der er med chip etc...
Og hvis der er noget jeg har absolut 0 tolerence overfor, så er det at en færdig maskine har så høj fejlrate.
Wii'en er lidt for meget mario genbrug.. Nintendo har ikke fattet at lave nye innovative spil i meget lang tid.
Det er ligesom Yahtzee siger, i stedet for at trykke repetativt på knapperne, så svinger du bare en pind, repetativt.
Er der i øvrigt nogen der ved om man kan bruge sin computer som mediacenter via netværket til sin PS3?
Du bryder dig ikke om Sony? Hvorfor, om man må spørge. Dernæst, du kan lide dem nok til at købe en spillekonsol for at spille, men ikke nok for kun at se Blu-Ray? Sjov grænse at trække.35 skrev:Flere grunde:
Undskyld, men det er noget af det dummeste jeg længe har hørt. Nu er det jo ikke fordi PS 3 er specielt grim (imo), men hej, du skal jo endelig ikke se for nærig ud foran dine venner.35 skrev:Det at bruge en spillemaskine, som video-afspiller ser jeg som totalt kikset. Jeg ville være flov over at have en spillemaskine ved siden af mit tv, bare for at have den som blu-ray afspiller (makes it look too cheap)
Hvorfor skulle PS 3 ikke være ordentlig?35 skrev:Så vil jeg meget hellere vente på at der kommer en ordentlig blu-ray afspiller på markedet, som har de features jeg ønsker, end at købe en spillemaskine nu og ærgre mig selv senere
Nu behøver spil jo heller ikke være innovative for at være gode, Legend of Zelda: Twilight Princess, anyone? Derudover var Super Mario Galaxy da rimelig innovativt, men ja, det var selvfølgelig mere Mario.37 skrev:Wii'en er lidt for meget mario genbrug.. Nintendo har ikke fattet at lave nye innovative spil i meget lang tid.
Hvis der er noget der kan pisse mig af, så er det alle de sammenligninger mellem PS3'erens & Xbox360'eren.. Der er fordele og ulemper ved begge konsoller, men når alt kommer til alt, så er det utrolig få ting der adskiller dem. Det er så latterligt når anmeldere fra forskellige gaming sites sidder og sammenligner skærmbilleder fra begge konsoller og siger: Uhh, ja se den texture der, på den og den konsol er den mindre blurred, og træder derfor bedre frem. Eller "jaa.. se kontrasten er meget bedre her på denne konsol, end den anden".
For, surprise surprise.. er der nogen der ligger mærke til det mens de gamer, næ.. bliver spiloplevelsen bedre på den ene konsol frem for den anden? næ..
Der kommer ganske givet snart et blueray-drev til XBox360 (om det så bliver internt eller eksternt må tiden jo vise), PS3's spilnetværk bliver vel også bedre med tiden og så er der endnu mindre forskel. I sidste ende, så er det et spørgsmål om personlige præferencer - er man til Microsoft eller Sony?
Jeg er dog enig med #35 i, at ingen af konsollerne absolut pynter blandt ens øvrige ting iblandt musikanlægget og dvd-afspilleren. Når nu begge konsoller gerne vil være mediacentre, hvorfor så ikke give dem et lidt mindre spillekonsol-agtigt udseende?
For, surprise surprise.. er der nogen der ligger mærke til det mens de gamer, næ.. bliver spiloplevelsen bedre på den ene konsol frem for den anden? næ..
Der kommer ganske givet snart et blueray-drev til XBox360 (om det så bliver internt eller eksternt må tiden jo vise), PS3's spilnetværk bliver vel også bedre med tiden og så er der endnu mindre forskel. I sidste ende, så er det et spørgsmål om personlige præferencer - er man til Microsoft eller Sony?
Jeg er dog enig med #35 i, at ingen af konsollerne absolut pynter blandt ens øvrige ting iblandt musikanlægget og dvd-afspilleren. Når nu begge konsoller gerne vil være mediacentre, hvorfor så ikke give dem et lidt mindre spillekonsol-agtigt udseende?
38 skrev:Nu behøver spil jo heller ikke være innovative for at være gode, Legend of Zelda: Twilight Princess, anyone? Derudover var Super Mario Galaxy da rimelig innovativt, men ja, det var selvfølgelig mere Mario.
Jeg kunne gå ned og købe en NES, SNES, N64 eller Gamecube for at få samme oplevelse.
Når du piller grafik og gimmicks(som er Wii'ns primære salgspunkt) så har du i bund og grund den samme ide, og i hvert fald de samme temaer.
I stedet for at være kløgtige og sprede deres brands ud over en længere periode så folk tænker "Mario, shit mand det var gode tider", så mætter de folk igen og igen.
Der er selvfølgelig de nye generationer, men de bliver jo så også dumpet igen til fordel for den næste generation etc.
Det er ikke en enlig teori, det er faktum.
Der er massere af gamere derude der deler samme mening, og håber at N snart kommer med noget der hiver os ind igen.
Indtil da vil jeg jo så bare lade være med at købe nogen af deres ting
Jeg synes min sorte PS3 står skideflot til mit 40" Samsung fjernsyn. Jeg ville derimod ønske mit sølvgrå Sony anlæg var sort også. =)
Præcis, der er jo åbenbart folk der ikke er trætte af Mario, så hvorfor skulle de ikke fortsætte at lave spil med ham?
Fordi de måske kunne komme frem med nye klassikere?
Og fordi der er ret mange som *er* trætte af ham?
For at sætte eksempel for andre udviklere?
For at tjene flere penge?
Der er da ikke nogen grund til *ikke* at bevæge sig videre.
Selv die-hard Nintendo fans er ved at slå hovedet i bordet hver gang de ser et nyt mario spil.
Og fordi der er ret mange som *er* trætte af ham?
For at sætte eksempel for andre udviklere?
For at tjene flere penge?
Der er da ikke nogen grund til *ikke* at bevæge sig videre.
Selv die-hard Nintendo fans er ved at slå hovedet i bordet hver gang de ser et nyt mario spil.
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Afstemninger
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.