mboost-dp1
Hvem overvejer du at stemme på til det kommende valg?
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Afstemninger
Alrekr (89) skrev:Men i det mindste har han arbejdet med andet end politik - modsat de fleste unge politikere i dag. De tager en cand. og går direkte efter at blive politikere. VS ved i det mindste hvordan det er/har været på arbejdsmarkedet...
Er det et problem? I en virksomhed kræver man at man har de mest kompetente til at varetage forskellige stillinger. Stillinger som de har gået efter. Men hvorfor er det et problem hvis Folketingsmedlemmer også er "professionelle"?
Ministre derimod, de må meget gerne have en bred erhvervserfaring og ikke være Folkertingsmedlemmer samtidigt. Man skal ikke kunne lovgive og udøve samtidigt.
Så får venstrefløjen jo ingen stemmer... :D
Personligt står jeg mellem De Radikale og Liberal Alliance. Jeg hælder nok mest til Liberal Alliance, da jeg nok hellere vil have en borgerlig regering(selvom det er lidt valget mellem pest eller kolera).
Så får venstrefløjen jo ingen stemmer... :D
Personligt står jeg mellem De Radikale og Liberal Alliance. Jeg hælder nok mest til Liberal Alliance, da jeg nok hellere vil have en borgerlig regering(selvom det er lidt valget mellem pest eller kolera).
Ikke en enste af de pengeliderlige, løgnagtige, magtelskenden idioter, der ikke tænker på andet en genvalg og ikke hvordan det her land undgår at være fyldt med hud-ædende mutanter om 3-4 år, når alle med hjerne er flygtet og ingen virksomheder ønsker at være her, på grund af vores latterlige forhold.
Så kan de hygge sig med sosu-assistenterne og alle de andre, der har nasset sig til sygelige forhold og lønninger.
Stem blankt.
Så kan de hygge sig med sosu-assistenterne og alle de andre, der har nasset sig til sygelige forhold og lønninger.
Stem blankt.
Cloud02 (101) skrev:Er det et problem? I en virksomhed kræver man at man har de mest kompetente til at varetage forskellige stillinger. Stillinger som de har gået efter. Men hvorfor er det et problem hvis Folketingsmedlemmer også er "professionelle"?
Ministre derimod, de må meget gerne have en bred erhvervserfaring og ikke være Folkertingsmedlemmer samtidigt. Man skal ikke kunne lovgive og udøve samtidigt.
Det er i høj grad et problem. Politikerne skal repræsentere folket. 'Jamen så kan de stemme på dem, som de vil' siger du - ja, men langt de fleste som er på stemmesedlen aner ikke hvad hårdt arbejde er. Jeg er rød, det indrømmer jeg gerne, men jeg ved også, at der er mange lønarbejdere, som er nedslidte inden de fylder 60 år. Jeg har set det. Jeg går ind for en reformation af efterlønnen, men ikke 100 % afskaffelse. Hvis politikerne havde oplevet hvor hårdt det kan være at arbejde (skraldemænd, lagermedarbejdere, butiksansatte, sygeplejersker mm.), så havde de nok ikke haft travlt med at afskaffe efterlønnen 100 % - men det er så en anden diskussion.
#53 Statsgælden er pt. stigende, man kan ikke både give skattelettelser og øge antallet af offentligt ansatte.
Det er lidt lige USA, VK tror at pengene hænger på træerne og lån ikke skal tilbagebetales.
Det har den været siden 2007, altså før finanskrisen.
http://www.google.com/publicdata?ds=jnhjj7mtl7cmt_...
Det er lidt lige USA, VK tror at pengene hænger på træerne og lån ikke skal tilbagebetales.
-N- (106) skrev:#53 Statsgælden er pt. stigende, man kan ikke både give skattelettelser og øge antallet af offentligt ansatte.
Interessant at se hvordan Nyrup-regeringen faktisk afviklede lige så meget gæld som Fogh-regeringen gjorde (indtil 2007)... Dejligt skyts, mange tak :)
Edit: Mener selvfølgelig at raten af afvikling er den samme (hvis man tager højde for den formindskede afvikling 2001-2004 og den forøgede afvikling 2004-2007).
-N- (106) skrev:Statsgælden er pt. stigende, man kan ikke både give skattelettelser og øge antallet af offentligt ansatte.
Jo det kan man godt, hvis økonomien er til det. Det var jo sådan det foregik indtil finanskrisen. Men det er desværre ikke populært at fyre dem igen når tiderne bliver værre.
-N- (106) skrev:VK tror at pengene hænger på træerne og lån ikke skal tilbagebetales.
Wait... what!? Du er godt klar over hvad S-SF's plan er hvis de vinder, ikke? De vil låne en masse penge til investeringer. Hvad mon der sker hvis de ikke giver afkast?
Og da regeringen lånte penge til at sætte lidt gang i økonomien, råbte S-SF at der skulle bruges flere.
Håber nu alligevel Helle T. bliver statsminizzle, som #111 så fint påpeger, har VKO haft magten de sidste 10 år og jeg er ikke særlig tilfreds med resultatet!
Måske en VK regering uden DF ville klare sig bedre end den nuværende opstilling, men det er utopisk at tro det vil ske. DF har desværre fået for meget magt i disse tider :(
Måske en VK regering uden DF ville klare sig bedre end den nuværende opstilling, men det er utopisk at tro det vil ske. DF har desværre fået for meget magt i disse tider :(
Alrekr (108) skrev:
Interessant at se hvordan Nyrup-regeringen faktisk afviklede lige så meget gæld som Fogh-regeringen gjorde (indtil 2007)... Dejligt skyts, mange tak :)
Edit: Mener selvfølgelig at raten af afvikling er den samme (hvis man tager højde for den formindskede afvikling 2001-2004 og den forøgede afvikling 2004-2007).
VK regeringen har ikke synderligt meget af årsagen til at vi fik betalt gælden af. Det startede primært under Nyrup, og så red VK videre på den bølge, samt højkonjunkturen. Reelle politiske beslutninger og investeringer som regeringen har foretaget sig har enten fejlet eller har haft meget lidt effekt.
Hvis der er nogen herinde som kan fortælle om nogle succeshistorier er jeg lutter øren.
snesman (115) skrev:Jeg vurderer på valgdagen hvilken stemme der vil have størst indflydelse på at give DF mindre indflydelse.
Embedsmændene er de samme efter et valg alligevel og det er der den reelle magt ligger til den økonomiske politik.
Det var ikke ment som flamebait, det var helt oprigtigt.
Edit: Når man har en udenlandsk kæreste giver holdningen omkring DF omtrent sig selv.
Det omkring embedsmændene har jeg fra en embedsmand:)
Mht. efterlønnen overrasker det mig, hvorfor ingen har foreslået en statsstyret konsultation, hvor folk bliver erklæret egnet til efterløn, såfremt der er tydelige tegn på nedslidning pga. jobbet. Mange udnytter ordningen pt. og dén belastning skal vi have væk. Det er for nemt at afskrive ordningen for typer som Asger Aamund, der sidder i hans 50K kontorstol og lever en komfortabel tilværelse med minimal fysisk slid. Velfærdssumfundet skal trimmes, bureaukratiet mindskes - det er soleklart - men vi har stadig et ansvar over for dem, der har det svært pga. psykiske eller fysiske lidelser. Stemmer forresten Radikalt.
Goon (118) skrev:Mht. efterlønnen overrasker det mig, hvorfor ingen har foreslået en statsstyret konsultation, hvor folk bliver erklæret egnet til efterløn, såfremt der er tydelige tegn på nedslidning pga. jobbet
Så kan vi også kigge på om folk er nedslidte pga alt det sorte arbejde de har lavet. Eller?
Cloud02 (116) skrev:
VK regeringen har ikke synderligt meget af årsagen til at vi fik betalt gælden af. Det startede primært under Nyrup, og så red VK videre på den bølge, samt højkonjunkturen.
Det var også lidt min konklusion. Jeg er så blevet i tvivl om man kan konkludere noget mht. statsgælden på den graf, som der blev linket til. Den viser jo statsgæld ift. BNP i procent..
Jeg stemmer forskelligt afhængigt af om det er kommunal politik, regionsråd, folketing eller EU, idet jeg mener at forskellige partier varetager de forskellige områder bedre end andre. Sidste EU valgt stemte jeg SF og til kommunale valgt S (Vammen er det bedste der er sket for Århus i lang tid).
Til næste valg stemmer jeg på RV. Det gør jeg fordi jeg er liberal af ideologi, men også har en stærk interesse i det social uddannelse, miljøpolitik. Det er derfor RV kaldes social-liberalt.
Blokpolitik er ikke godt. Hellere nogle ordentlige brede midtersøgende forlig. Nu har vi haft 10 år med VK med O på vægtskålen, og tænk om vi får 10 år med S-SF og Ø eller O på vægtskålen). Det går ikke. Lad os få gang i de midtergående kompromiser.
Vi skal have en ny regering og nye ideer på banen. Ingen tvivl om det. VK er slidte. Det var Nyrup også efter hans 10 år.
Og helt ærligts, DF - At bruge 170 millioner kr om året på grænsekontrol for at forhindre kriminalitet. Hvad med at bruge 171 millioner kr om året og så bruge den sidste på million på at undersøge om kriminaliteten virkelig bliver nedsat med 170 millioner kr om året. Så lad os evaluere om 3 år.
Til næste valg stemmer jeg på RV. Det gør jeg fordi jeg er liberal af ideologi, men også har en stærk interesse i det social uddannelse, miljøpolitik. Det er derfor RV kaldes social-liberalt.
Blokpolitik er ikke godt. Hellere nogle ordentlige brede midtersøgende forlig. Nu har vi haft 10 år med VK med O på vægtskålen, og tænk om vi får 10 år med S-SF og Ø eller O på vægtskålen). Det går ikke. Lad os få gang i de midtergående kompromiser.
Vi skal have en ny regering og nye ideer på banen. Ingen tvivl om det. VK er slidte. Det var Nyrup også efter hans 10 år.
Og helt ærligts, DF - At bruge 170 millioner kr om året på grænsekontrol for at forhindre kriminalitet. Hvad med at bruge 171 millioner kr om året og så bruge den sidste på million på at undersøge om kriminaliteten virkelig bliver nedsat med 170 millioner kr om året. Så lad os evaluere om 3 år.
#53's kommentar "Igen efterløn > Danmark går bankerot."
Er en jo en åbenlys håbløs floskel. Hvad nu hvis man synes pengene skulle hentes et andet sted? På 10 minutter vil jeg kunne hente de første 100 mia. på statsbudgettet uden at røre efterlønnen.
Anyways... Det var ikke pointen. Egentligt synes jeg det er storartet af Terratrold, at han synes det er en god ide. Historisk set er efterlønnen jo oprettet med personer som ham for øje (lavt uddannet, manuelt arbejde, stor risiko for arbejdsløshed, lav levealder, lav pensionsalder). Han skal bare lige huske på, at han ikke forvente sympati i modydelse i sygehusvæsnet om 30år for efter a følger b.
Er en jo en åbenlys håbløs floskel. Hvad nu hvis man synes pengene skulle hentes et andet sted? På 10 minutter vil jeg kunne hente de første 100 mia. på statsbudgettet uden at røre efterlønnen.
Anyways... Det var ikke pointen. Egentligt synes jeg det er storartet af Terratrold, at han synes det er en god ide. Historisk set er efterlønnen jo oprettet med personer som ham for øje (lavt uddannet, manuelt arbejde, stor risiko for arbejdsløshed, lav levealder, lav pensionsalder). Han skal bare lige huske på, at han ikke forvente sympati i modydelse i sygehusvæsnet om 30år for efter a følger b.
#118,
Førtidspension?
Efterlønnen blev jo indført i 70'erne, da man ville have de ældre væk fra arbejdsmarkedet og de unge ind istedet, en situation der er milevidt fra det vi står med idag.
Det har bare taget 30 år før der var nogen der ville satse politisk kapital på at fjerne efterlønnen helt og aldeles.
Førtidspension?
Efterlønnen blev jo indført i 70'erne, da man ville have de ældre væk fra arbejdsmarkedet og de unge ind istedet, en situation der er milevidt fra det vi står med idag.
Det har bare taget 30 år før der var nogen der ville satse politisk kapital på at fjerne efterlønnen helt og aldeles.
Robotusch (123) skrev:#118,
Førtidspension?
Det var ikke kun for de unge, det var også til de nedslidte...
Lotti (122) skrev:#53's kommentar "Igen efterløn > Danmark går bankerot."
Hvor henne vil du hente pengene da?
Fjerne den offentlige sygesikring? For det er da det eneste som kan give de midler i kassen.
#119 man bliver nødt til at rede med den store kam og f.eks. fokusere på tidligere ansættelser og få fastlagt hvilke brancher der er mest udsat. Der er bestemt ikke noget skudsikkert system, ligesom der selvf. er fuldt ud arbejdsdygtige folk, der hygger sig med lidt dagpenge el. kontanthjælp og masser af frihed.
snesman (124) skrev:Robotusch (123) skrev:#118,
Førtidspension?
Øh, mener du at de nedslidte skulle ind på arbejdsmarkedet, eller?
Førtidspension gælder alle, uanset alder, fra de fylder 18 til de når folkepensionsalderen, og er beregnet til at dække folk der ikke længere er istand til at passe deres arbejde, bl.a. fordi de er blevet nedslidt efter et langt arbejdsliv med hårdt fysisk arbejde.
Efterlønnen gælder alle der har betalt ind til det, uanset om de er nedslidte eller ej. Der er ingen tvivl om, at der er folk der bliver efterlønnere fordi de er blevet nedslidte, men der er altså også folk der bliver efterlønnere på trods af at de sagtens kan fortsætte med at arbejde nogle år endnu. Og det er det hul vi skal have lukket.
#128 Efterlønnen koster stortset det samme som min private forsikring, der, i tilfælde af, at jeg går helt i stykker, også dækker et nogenlunde fornuftigt niveau resten af livet, så ja, det giver ikke så meget mening.
Nu har jeg stemt på Mogens Glistrup, fornuftens stemme fra Øst, siden 1973, og det har jeg ved gud grød alle intentioner om at fortsætte med!
#126 priser jf. 2014 budgettet. Nedlæggelse af militæret (+23). Afskaffelse af u-landsbistand (+15). Afskaffelse af Grønlandsstøtte (+4). Tilbagerulning af sundhedsvæsenet til 2009 niveau og nedlæggelse af uproduktive enheder (+44). Fjernelse af universitetsuddanelser med tvivlsom samfundsværdi (+7). Nedlæggelse af Kulturministeriet (+6). Det bør også indføres at her ikke er taget højde for de punkter på finansloven som har nogle sindsygt dyre afledte værdier. Heriblandt et uproduktivt skolevæsen (49), et meget dyrt beskæftigelsesministerie (204) og en uholdbar udlændingepolitik som er svær at sætte værdi på fordi den aflæses indirekte i Økonomi- og Erhvervsministeriet, Socialministeriet, Integrationsministeriet, Beskæftigelsesministeriet og Justitsministeriets budgetter blandt nogle, men der er et par gange sat en pris på der fluktuerer mellem 15 og 50 mia.
Jeg er klar over man ikke kan sætte det helt statisk op, men det er vitterligt ikke noget problem at snakke ændringer i 100 milliardsklassen i stedet for skyggespillet om efterløn eller ej.
Jeg er klar over man ikke kan sætte det helt statisk op, men det er vitterligt ikke noget problem at snakke ændringer i 100 milliardsklassen i stedet for skyggespillet om efterløn eller ej.
snesman (124) skrev:
Hvis du ikke er i stand til at arbejde kan du ikke få efterløn.
borger.dk skrev:
Du kan gå på efterløn, hvis du opfylder en række betingelser:
- du er medlem af en a-kasse
- du har nået efterlønsalderen, som i dag er 60 år. Efterlønsalderen bliver gradvist forhøjet til 62 år fra 2019 til 2022
- du skal som hovedregel have betalt efterlønsbidrag i 30 år og senest have startet betalingerne på din 30 års fødselsdag. Du kan opnå ret til efterløn efter nogle mildere krav, hvis du er født før 1. januar 1978
- du har ret til dagpenge på det tidspunkt, hvor du går på efterløn. Det betyder, at du bl.a. skal stå til rådighed for arbejdsmarkedet. Du må ikke være syg eller ude af stand til at påtage dig et arbejde. Du skal også opfylde beskæftigelseskravet, dvs. have arbejdet 52 uger inden for de sidste tre år. Hvis du er ledig, når du går på efterløn, må din ret til dagpenge ikke være ophørt
- du eller dit pensionsselskab el.lign. har indberettet værdien af dine pensioner til din a-kasse
- du bor i Danmark, Færøerne, Grønland, i et andet EU-/EØS-land eller i Schweiz
En eller anden spurgte, hvornår der var valg, men jeg kan ikke huske hvem (slemmebirk?), så her kommer en generel besked til alle:
Forhandlingerne om tilbagetrækningsreformen faldt på plads i går aftes. Det bedste bud er derfor, at valget bliver udskrevet på tirsdag d. 17. maj til afholdelse d. 7. juni.
Du burde dog helt automatisk modtage et valgkort, men kontakt gerne myndighederne - hvem ved jeg dog ikke. Er der et valgkontor på kommunen?
Forhandlingerne om tilbagetrækningsreformen faldt på plads i går aftes. Det bedste bud er derfor, at valget bliver udskrevet på tirsdag d. 17. maj til afholdelse d. 7. juni.
Du burde dog helt automatisk modtage et valgkort, men kontakt gerne myndighederne - hvem ved jeg dog ikke. Er der et valgkontor på kommunen?
Lotti (133) skrev:Nedlæggelse af militæret (+23).
Ikke realistisk, da en suveræn stat skal kunne forsvare sig selv og håndhæve dets terroriale grænser. 0 milliarder.
Lotti (133) skrev:Afskaffelse af Grønlandsstøtte (+4)
Og lade 50.000 grønlændere sulte og lide, fordi de ikke kan økonomisk klare sig selv? 0 milliarder.
Lotti (133) skrev:Tilbagerulning af sundhedsvæsenet til 2009 niveau og nedlæggelse af uproduktive enheder (+44)
Det kommer aldrig til at ske i den virkelige verden. 0 milliarder.
Lotti (133) skrev:Fjernelse af universitetsuddanelser med tvivlsom samfundsværdi (+7).
Og hvem vurderer, hvad der har samfundsværdi? Dig? 0 milliarder.
Kan du se, hvordan dine "100 milliarder på 10 minutter" hurtigt forsvinder mellem fingrene på dig, fordi du - undskyld udtrykket - ikke har forstand på politik og bare trækker tal ud af ærmet uden nogen form for realistisk sans?
"Og hvem vurderer, hvad der har samfundsværdi?"
Meh, du er politolog ikke? Det kan næppe komme som en overraskelse at man kan nedsætte et teknokratisk udvalg til at kigge på sagerne - præcis ligesom man nedsatte velfærdskommisionen der foreslog afvikling af efterlønnen. Danmarks største problem er uflødigt fedt, heriblandt en overflod af politologer, der sidder og råber nej det kan man ikke, baseret på egne overbevisninger. Igennem de sidste ti år er det gang på gang vist man kan ting som politologer og økonomer ikke helt kan få ind i hovedet at man kan. Det er ikke et spørgsmål om at tingene skulle gøres - spørgsmålet var at man sagtens kan finde 100 mia. på statsbudgettet hvis man vil og at efterlønsdebatten er et udtryk for smålig tankegang.
"Og lade 50.000 grønlændere sulte og lide, fordi de ikke kan økonomisk klare sig selv?"
God racistisk kommentar her...
Meh, du er politolog ikke? Det kan næppe komme som en overraskelse at man kan nedsætte et teknokratisk udvalg til at kigge på sagerne - præcis ligesom man nedsatte velfærdskommisionen der foreslog afvikling af efterlønnen. Danmarks største problem er uflødigt fedt, heriblandt en overflod af politologer, der sidder og råber nej det kan man ikke, baseret på egne overbevisninger. Igennem de sidste ti år er det gang på gang vist man kan ting som politologer og økonomer ikke helt kan få ind i hovedet at man kan. Det er ikke et spørgsmål om at tingene skulle gøres - spørgsmålet var at man sagtens kan finde 100 mia. på statsbudgettet hvis man vil og at efterlønsdebatten er et udtryk for smålig tankegang.
"Og lade 50.000 grønlændere sulte og lide, fordi de ikke kan økonomisk klare sig selv?"
Lotti (139) skrev:Meh, du er politolog ikke? Det kan næppe komme som en overraskelse at man kan nedsætte et teknokratisk udvalg til at kigge på sagerne - præcis ligesom man nedsatte velfærdskommisionen der foreslog afvikling af efterlønnen.
Det har stadig ingen betydning for, at vi hånden på hjertet ikke har en jordisk chance (no pun intended) for at vurdere, hvilke uddannelser der har hvilken værdi for samfundet.
Mange uddannelsers gode kan ikke opgøres i økonomiske termer, og derfor giver det ingen mening at gøre forsøget i første omgang.
Dit "forslag" er ikke andet end grebet ud af luften og vil have ingen gang på jord. Det er nemt at pege fingre af bl.a. humanistiske uddannelser, men når det kommer til stykket, vil man ikke kunne vurdere, hvad de er værd, for det ikke er muligt at værdisætte dem for at skære det ud i pap.
Lotti (139) skrev:"Og lade 50.000 grønlændere sulte og lide, fordi de ikke kan økonomisk klare sig selv?"
Nu skal du ikke kaste med sten, når du selv bor i glashus. Min kommentar afspejler den virkelighed, som vi agerer i; din kommentar er derimod præget af en vis racistisk undertone.
Der er en grund til, at vi støtter det grønlandske samfund økonomisk, og det er bl.a., at landet på ingen måde har mulighed for at opretholde den levestandard og nyde de goder, som de har nu, hvis vi ikke støttede dem økonomisk.
Det er de politiske og økonomiske realiteter. Dem kan du ikke benægte.
vandfarve (137) skrev:
Jeg håber stadig på de gennemfører reformen i sommerferien og udskriver valg til september, det ville fanem være stort =D
OxxY (141) skrev:Jeg håber stadig på de gennemfører reformen i sommerferien og udskriver valg til september, det ville fanem være stort =D
Her stopper min viden, så andre må hellere end gerne bidrage.
Men!
Jeg tror, at den accepterede procedure, der ikke er lov, men en gentlemansaftale på Christiansborg, som man bare ikke bryder, tilsiger, at en reform af denne størrelse først endeligt kan vedtages efter et valg.
Derfor mener jeg, at VK først bliver nødt til at udskrive valget og derefter få den vedtaget i Folketinget med de nye medlemmer.
Valget skal derfor først udskrives (og vindes), før reformen kan gennemføres, men ret mig endelig, hvis jeg tager fejl.
Yenzen (143) skrev:Angående Grønland: Hvis vi ser bort fra de sociale aspekter, så tænk på hvor mange gange investeringen betaler sig selv igen, hvis vi får en god bid af olien i området!
Hvis der er olie, så skal vi høre en antiimperiel klagesang om at vi skal holde grabberne væk, da olien skal bruges til at betale for det grønlandske forbrug af guldbajere.
Derfor er det eneste perspektiv i Grønland som er politisk korrekt i dag at et oliefund på Grønland kan føre til et eksporteventyr for Tuborg.
Yenzen (143) skrev:Angående Grønland: Hvis vi ser bort fra de sociale aspekter, så tænk på hvor mange gange investeringen betaler sig selv igen, hvis vi får en god bid af olien i området!
Der må jeg desværre skuffe dig (og resten af Rigsfællesskabet):
http://www.b.dk/politik/enighed-om-groenlands-olie-0 skrev:Indtægterne fra undergrunden deles mellem Danmark og Grønland, indtil Danmark med sin halvdel har fået dækket det 3,2 milliarder kroner store årlige bloktilskud fra Grønland. De første 75 millioner årlige kroner er Grønlands alene. Når det danske bloktilskud er dække, er olien grønlandsk, men også igen til forhandling.
Som det ser ud nu, kan Danmark maksimalt håbe på et "break-even", hvis der bliver fundet olie i eller ved Grønland. Grønlænderne kommer til at beholde overskuddet selv.
vandfarve (138) skrev:Ikke realistisk, da en suveræn stat skal kunne forsvare sig selv og håndhæve dets terroriale grænser. 0 milliarder.
Costa Rica klarer sig fint med et sikkerhedskorps.
Dog har vi en vis forpligtelse ift. NATO og så skal man endelig ikke glemme at frømandskorpset, jægerkorpset og søværnet er blandt de bedste på verdensplan.
Ellers er jeg enig i dine andre betragtninger.
OxxY (141) skrev:vandfarve (137) skrev:
Jeg håber stadig på de gennemfører reformen i sommerferien og udskriver valg til september, det ville fanem være stort =D
Hvis et forlig er blevet opsagt, indgås det næste først efter et valg så vælgerne har haft en chance til at stemme.
Det eneste scenarie hvor reformen ikke bliver er gennemført er, hvis S-SF-Ø kan mønstre 90 mandater uden R.
Du glemmer the big price:
Når Arktis smelter, så får vi meget mere anvendelig jord i Danmark...
Cloud02 (146) skrev:Costa Rica klarer sig fint med et sikkerhedskorps.
Der vil jeg mene, at vi snakker om undtagelsen, der bekræfter reglen. :)
Costa Rica har ikke problemer med at forsvare deres suverænitet over for nærgående canadiske flådestyrker eller provokerende russiske bombefly; det har Danmark til gengæld.
Mange politikere og eksperter diskuterer muligheden for et fremtidigt Danmark uden et luftforsvar (altså, kampfly), men det synes ikke muligt, når man løber argumenterne igennem.
Det er ikke uden grund, at dansk F-16-fly har bistået både de baltiske lande og Island med at opretholde landenes suverænitet.
Cloud02 (147) skrev:OxxY (141) skrev:vandfarve (137) skrev:
Hvis et forlig er blevet opsagt, indgås det næste først efter et valg så vælgerne har haft en chance til at stemme.
Det eneste scenarie hvor reformen ikke bliver er gennemført er, hvis S-SF-Ø kan mønstre 90 mandater uden R.
Så hvis den tildligere velfærdsreform (eller hvad den nu hed) ikke behøvede blive ændret kunne de godt vedtage den nye reform uden at træde nogen over tærene? Og er det lov, eller bare god skik at det skal forholde sig sådan?
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Afstemninger
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.