mboost-dp1
Hvem overlever ikke mobiltelefon priskrigen?
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Afstemninger
Er der nogensinde nogen der fant ud af hvorfor pollen ikke regner rigtigt
f.eks. 26+14+11+10+10+9+5+3+2 = 91 ?? er det ikke 90
Jeg er bare nysgerig :-)
f.eks. 26+14+11+10+10+9+5+3+2 = 91 ?? er det ikke 90
Jeg er bare nysgerig :-)
ahh cmon, lad os udrydde TDC :P
Anyway, tror det bliver Debitel der bugger under, folk er vist generelt ved at være godt trætte af dem og deres pudsige tiltag :)
Anyway, tror det bliver Debitel der bugger under, folk er vist generelt ved at være godt trætte af dem og deres pudsige tiltag :)
Orange tror jeg ikke ryger, de har sq en for stærk kapital baggrund.. Hvis det går skidt kommer mor og klapper dem i numsen:)
Min stemme til dette øråd går til: M1
Grunden til dette er: Jeg syntes selskabet er for unsynligt (har faktisk aldrig hørt om det), umiddelbart tror jeg ikke de har penge nok i ryggen til at kunne overleve.
Grunden til dette er: Jeg syntes selskabet er for unsynligt (har faktisk aldrig hørt om det), umiddelbart tror jeg ikke de har penge nok i ryggen til at kunne overleve.
jeg tror at der er flere der ikke overlever priskrigen, men i den forstand at de enten fusionerer eller bliver opkøbt. Det er ikke sandsyneligt at der er nogen der bare lukker og slukker, da deres kundeportefølge er meget værd for andre selvskaber. Orange er ikke lige sådan til at opkøbe pga. den stærke baggrund, men jeg tror faktisk at de kunne blive tvunget til at trække sig fra markedet, for de taber markedsandele, og får meget negativ omtale. Den store vinder bliver teledanmark, for de ejer telmore, så de har både et billig og et "ikke-billig" selvskab. Sonofon skal nok også klare sig godt, deres selvhenter abonoment er så billigt at der ikke er mange der har lyst til at vælge et andet selvskab for at spare de ekstra 10 øre, og sonofon er enormt store i forvejen.
Burde man måske ikke omformulere spørgsmålet lidt? Som det er beskrevet nu, kunne det jo godt læses som priskrigen på de fysiske mobiltelefoner, og ikke priserne på samtale og SMS. Iøvrigt, kan næste afstemning ikke blive om noget andet end mobiler ;)
Jeg syntes jeg kan huske at Orange fik en rimelig kontant besked på at den saltvands-indsprøjtning de fik efter at fru Zetterström var smidt ud til venstre. Nemlig at enten fik de plus på bundlinien eller også lukkede de.
Så min stemme går til Orange.
Så min stemme går til Orange.
Jeg tror ikke CBB Mobil dør. De har allerede været langt nede i pris i lang tid, og stadig har de fået et stort overskud. De kan gå længere ned, og stadig tjene penge, det er der mange andre der ikke kan.
Jeg forstår ikke at Telmore ikke får flere stemmer. Jeg tror de smutter før CBB Mobil.
Jeg forstår ikke at Telmore ikke får flere stemmer. Jeg tror de smutter før CBB Mobil.
Nu arb. jeg på gallup...og kan sige at Telmore nok ikke ryger, hvor den negative stemning fra vores respondenter er imod...Debitel, Orange(til dels deres raklamer er begyndt at virke) CBB er det kun de unge forbruger der kender, hvor 25-45 også kender Telmore
#23:
Debitel ville jeg ikke have noget mod røg.. Dem har jeg været kunde ved, stoler ikke på dem..!
Debitel ville jeg ikke have noget mod røg.. Dem har jeg været kunde ved, stoler ikke på dem..!
Jeg er ikke sikker på nogen dør overhovedet. En prissænkning betyder næsten med garanti også at folk taler mere/længere i deres mobiltelefon .. Men lad os se hvordan det udvikler sig over de næste par måneder. Hvis CBB virkelig er villige til at gå helt ned på 50 øre/min., som de tidligere har udtalt, går vi et spændende efterår i møde.
Redhack:
Hvad skulle argumentet værre for at Telmore skulle dø, men ikke CBB ?
Husk Telmore har TDC i ryggen.
Hvad skulle argumentet værre for at Telmore skulle dø, men ikke CBB ?
Husk Telmore har TDC i ryggen.
Hmmm jeg har lige et teknisk spørgsmål.
Hvor hurtigt er GPRS ?
Og skal man samtidigt havde High Speed Data for at få en ordentlig hastighed ?
Jeg overvejer at købe en brugt P800 fra SonyEricsson nemlig
Hvor hurtigt er GPRS ?
Og skal man samtidigt havde High Speed Data for at få en ordentlig hastighed ?
Jeg overvejer at købe en brugt P800 fra SonyEricsson nemlig
#29:
Jah stor:( Men en ny koster cirka 3600kr, så det kommer an på hvor gammel den er..
Jah stor:( Men en ny koster cirka 3600kr, så det kommer an på hvor gammel den er..
#34 - Nu skal du huske, at jo flere Telmore kunder der bruger TDC's net, jo flere penge ned i TDC's lomme.
Så umiddelbart kæmper TDC ikke IMOD Telmore, men nok nærmere mod Selvhenter, CBB og alle de andre der IKKE benytter TDC's net.
TDC har ingen god grund til at få Telmore ned med nakken, eftersom langt de fleste af kunderne så ville skifte til Sonofon's netværk, eftersom det er selskaberne på dette netværk der pt. har de bedste priser.
Så umiddelbart kæmper TDC ikke IMOD Telmore, men nok nærmere mod Selvhenter, CBB og alle de andre der IKKE benytter TDC's net.
TDC har ingen god grund til at få Telmore ned med nakken, eftersom langt de fleste af kunderne så ville skifte til Sonofon's netværk, eftersom det er selskaberne på dette netværk der pt. har de bedste priser.
HAHAhA Pallefon. Hvor kært! - Med dækning på ca. 0,3% og hotline på Skt. Helena.
Et par hug fra hans FAQ:
"Q: Hvad står GPRS for?, og hvordan tilmelder jeg mig denne service?
A: GPRS står for General Palle Radio Service, og er en tillægsservice til bonus- aftalen.(ring og få en snak med supporten om dette)
Q: Hvordan opsiger jeg mit abonnoment?
A: Se spørgsmålet nedenfor
Q: Er det muligt at flytte mit nummer til et andet teleselskab?
A: Se forrige spørgsmål. "
Et par hug fra hans FAQ:
"Q: Hvad står GPRS for?, og hvordan tilmelder jeg mig denne service?
A: GPRS står for General Palle Radio Service, og er en tillægsservice til bonus- aftalen.(ring og få en snak med supporten om dette)
Q: Hvordan opsiger jeg mit abonnoment?
A: Se spørgsmålet nedenfor
Q: Er det muligt at flytte mit nummer til et andet teleselskab?
A: Se forrige spørgsmål. "
Er der nogen der fatter en brik af diagrammerne under "Priser" på pallefon.dk?
Jeg kan bedst lide cirkeldiagrammet i midten, det giver da absolut ingen mening.
Jeg kan bedst lide cirkeldiagrammet i midten, det giver da absolut ingen mening.
Har selv Orange og er supertilfreds, men jeg tror faktisk de ryger.
Hele deres koncept er ikke stillet op efter lavpris-principper. De har butikker i næsten alle større byer, hvis eneste funktion er at sælge abbonementer. De kan kun koste mange penge.
Desuden tilbyder de ingen reele lavpris aftaler for tiden.
Hele deres koncept er ikke stillet op efter lavpris-principper. De har butikker i næsten alle større byer, hvis eneste funktion er at sælge abbonementer. De kan kun koste mange penge.
Desuden tilbyder de ingen reele lavpris aftaler for tiden.
Jeg tror nu ikke at der er nogel som desideret bukker under, men Orange, SONOFON eller CBB ville efter min meninge være de mest oplagte til at fusionere eller lade sig opkøbe. Orange har rod i tingene og ejerne kan ikke blive eninge om hvad de vil - det samme gælder for SONOFON. CBB har gjort det OK! men har luftet tanken om at blive solgt.
M1 - tja... det tror jeg nu ikke deres produkt er OK! godt nok er der abb. men du få en række ting med som du ellers skal betale hos ved - tanke-op modellerne (er selv en tilfreds kunde). Jeg så der var en der skrev, at det var ejet af 2 privat personer !? M1 er mig bekedt et aktieselskab ligesom de andre selskaber.
TDC ejer ca ½ delen af Telmore med option på at købe resten - så det er et TDC selskab. Man vil nok nærmere se at MixIt lukkes -og man blot fortsætter i Telmore regi.
Hvem lukker så???
Jeg tror det kunne blive et farvel til MixIt, Orange eller "polle"
M1 - tja... det tror jeg nu ikke deres produkt er OK! godt nok er der abb. men du få en række ting med som du ellers skal betale hos ved - tanke-op modellerne (er selv en tilfreds kunde). Jeg så der var en der skrev, at det var ejet af 2 privat personer !? M1 er mig bekedt et aktieselskab ligesom de andre selskaber.
TDC ejer ca ½ delen af Telmore med option på at købe resten - så det er et TDC selskab. Man vil nok nærmere se at MixIt lukkes -og man blot fortsætter i Telmore regi.
Hvem lukker så???
Jeg tror det kunne blive et farvel til MixIt, Orange eller "polle"
Kan kun give Romario ret på nogle punkter.
Til gengæld tror jeg hverken Orange, SONOFON eller CBB bliver opkøbt eller noget i den retning. Meningen med konkurrencen er at uderydde op til flere mobilselskaber, som ikke har de likvide midler i orden. Orange og Sonofon har deres egen net i DK, og hvis en af dem ryger, så er der ingen der har penge/lyst til at overtage.
Tror personligt at Orange, M1, Debitel og Telia bliver dem som må lade sig lukke, hvis nogen skulle dreje nøglen.
Orange har år efter år fået milliard indsprøjtninger af den Franske stat, og tror ikke det fortsætter hvis ikke de snart selv kan stå på "egne ben".
M1, Debitel og Telia holder forhåbentlig ikke, de kommer godt nok med lave takster osv, men servicen er elendig, og tror ikke at de kan holde kunde mængden, og derved ikke betale sig fra de udgifter der bliver i forbindelse med leje af net osv.
/out
Til gengæld tror jeg hverken Orange, SONOFON eller CBB bliver opkøbt eller noget i den retning. Meningen med konkurrencen er at uderydde op til flere mobilselskaber, som ikke har de likvide midler i orden. Orange og Sonofon har deres egen net i DK, og hvis en af dem ryger, så er der ingen der har penge/lyst til at overtage.
Tror personligt at Orange, M1, Debitel og Telia bliver dem som må lade sig lukke, hvis nogen skulle dreje nøglen.
Orange har år efter år fået milliard indsprøjtninger af den Franske stat, og tror ikke det fortsætter hvis ikke de snart selv kan stå på "egne ben".
M1, Debitel og Telia holder forhåbentlig ikke, de kommer godt nok med lave takster osv, men servicen er elendig, og tror ikke at de kan holde kunde mængden, og derved ikke betale sig fra de udgifter der bliver i forbindelse med leje af net osv.
/out
Da Orange er pre-prikket taber de uvilkårligt i denne undersøgelse. M1 er en af de sikre vindere - hvis vi ellers kan tåle at bruge GPRS :-)
Orange og CBB er oplagte opkøbsemner indenfor de næste 2-3 år.
Telia er nordens største teleselskab, så jeg tvivler lidt på at de går nedenom og hjem - snarere vil de overtage CBB og/eller Orange og komme op på den kundemængde der vil gøre det virkeligt rentabelt.
Til gengæld tror jeg ikke på 3 - jeg tror at de kommer til at poste formuer i at sælge ideen om 3G og når de har gjort det kommer alle de andre med tilbud om samme. Man kan endda forestille sig at de selskaber med eget net (Telia, Orange, Sonofon, TDC) er begyndt at opgradere deres antenner stille og roligt så de kan klare 3G når det er nødvendigt (ie. når en mast skal udskiftes, flyttes etc. bliver den opgraderet).
Det der for mig at se er mest interessant er om det er Telia.dk eller Orange der bliver opkøbt, da det er umuligt for 4 fullservice providere at blive rentable i dk - mens 3 er muligt.
Og eftersom Orange virker som den mest lukningstruede vil jeg tro at det bliver dem.
Telia er nordens største teleselskab, så jeg tvivler lidt på at de går nedenom og hjem - snarere vil de overtage CBB og/eller Orange og komme op på den kundemængde der vil gøre det virkeligt rentabelt.
Til gengæld tror jeg ikke på 3 - jeg tror at de kommer til at poste formuer i at sælge ideen om 3G og når de har gjort det kommer alle de andre med tilbud om samme. Man kan endda forestille sig at de selskaber med eget net (Telia, Orange, Sonofon, TDC) er begyndt at opgradere deres antenner stille og roligt så de kan klare 3G når det er nødvendigt (ie. når en mast skal udskiftes, flyttes etc. bliver den opgraderet).
Det der for mig at se er mest interessant er om det er Telia.dk eller Orange der bliver opkøbt, da det er umuligt for 4 fullservice providere at blive rentable i dk - mens 3 er muligt.
Og eftersom Orange virker som den mest lukningstruede vil jeg tro at det bliver dem.
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Afstemninger
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.