mboost-dp1
Hvem er din ISP?
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Afstemninger
Århus Universitet/forskernet. Inkluderet i huslejen og sandsynligvis noget af det hurtigste der eksisterer her i landet.
Fuck jeg kommer til at savne den forbindelse når jeg flytter.
#46 tgr
Det håber jeg fandeme ikke, for kæresten har samme mega hurtige forbindelse :S
Fuck jeg kommer til at savne den forbindelse når jeg flytter.
#46 tgr
Remember kids ... the faster you download, the bigger your penis is.
Det håber jeg fandeme ikke, for kæresten har samme mega hurtige forbindelse :S
#17 FullRate sender ZyXel routere med ud - ligesom CC. De kører så vidt jeg ved ikke på samme centraler (eller også lejer de sig ind efterhånden som de får råd), eftersom de ikke har ligeså god dækning som CC.
Du kan se på "Hvem er vi" siden hos FullRate og se at alle (i ledelsen) har fortid hos CC ;-)
OnTopic: Jeg har TDC - ikke af egen fri vilje :-) Arbejder selv ved anden dansk ISP, men ikke mig der står for internet beslutninger i husholdningen.
Du kan se på "Hvem er vi" siden hos FullRate og se at alle (i ledelsen) har fortid hos CC ;-)
OnTopic: Jeg har TDC - ikke af egen fri vilje :-) Arbejder selv ved anden dansk ISP, men ikke mig der står for internet beslutninger i husholdningen.
Jeg har Cybercity 4mbit/512kbit. Ikke noget der rykker helt vildt, men når man nu får det gratis klager jeg ikke.
#34 og #51: HELT enig...
#53: hvis den anden ende kan følge med er det som sagt 8MB/s, det er sq rart at gå igang med at hente en fil på 40-50 mb og den er hentet næste med det samme...
har en enkelt gang haft den oppe på 8MB/sek, det var SP2 til winXP der blev suget i løbet af ingen tid - elsker forskernet og min Download accelerator
(fik jeg sagt jeg betaler 100kr/halvår for min 100/100?)
#53: hvis den anden ende kan følge med er det som sagt 8MB/s, det er sq rart at gå igang med at hente en fil på 40-50 mb og den er hentet næste med det samme...
har en enkelt gang haft den oppe på 8MB/sek, det var SP2 til winXP der blev suget i løbet af ingen tid - elsker forskernet og min Download accelerator
(fik jeg sagt jeg betaler 100kr/halvår for min 100/100?)
Jeg ved på K-Net, altså forskernet, er der begrænsninger, da der ingen porte er åbnet. Ligeledes er der en begræsningen på max 24 gb download om måneden.
Hvis man har behov for åbne porte, kører vi igennem JayNet, som så tilgengæld koster 1kr pr 1gb indenlands trafik og 10k pr gb udenlands trafik... altså sidst jeg tjekkede.
http://www.k-net.dk og http://knet.jay.net
Hvis man har behov for åbne porte, kører vi igennem JayNet, som så tilgengæld koster 1kr pr 1gb indenlands trafik og 10k pr gb udenlands trafik... altså sidst jeg tjekkede.
http://www.k-net.dk og http://knet.jay.net
#13 Ved ikke hvordan jeg er blevet registreret med vote da jeg slet ikke har ville vote i denne tråd, og ikke har læst de tidligere indlæg.
Desværre tillader vote-systemet ikke at man ændre/fjerner sin vote.
Hans forbindelse er i øvrigt ikke større end min - selvom det måske havde været en legitim begrundelse for at vote Flamebait ;-)
Desværre tillader vote-systemet ikke at man ændre/fjerner sin vote.
Hans forbindelse er i øvrigt ikke større end min - selvom det måske havde været en legitim begrundelse for at vote Flamebait ;-)
#60 - hvorfor?
Her kører alting fint, har ikke haft problemer de sidste 3 år (hvor vi rykkede ind i dette domicil). Selvfølgelig foruden de strømproblemer vi havde hen over den sidste periode med sne (man kan vel næppe kalde det vinter, det var feb/marts!), hvor vi selvfølgelig ikke havde internet :-)
Priserne ved TDC er nok lidt pebrede, det vil jeg give dig ret i.. Men.. Kvalitet/oppetid/support er så derefter.
Her kører alting fint, har ikke haft problemer de sidste 3 år (hvor vi rykkede ind i dette domicil). Selvfølgelig foruden de strømproblemer vi havde hen over den sidste periode med sne (man kan vel næppe kalde det vinter, det var feb/marts!), hvor vi selvfølgelig ikke havde internet :-)
Priserne ved TDC er nok lidt pebrede, det vil jeg give dig ret i.. Men.. Kvalitet/oppetid/support er så derefter.
#60 et eneste du kan genere ved TDC internet, er prisen.. men som jlor også skriver, så er servicen fantastisk og oppetiden også.
#63: Det er jo fordi du sidder bag en router med fælles IP, prøv at gå ind på ordbogen.com og se at dagens opslag for længst er brugt...
En ting der er spærret for er afaik p2p, og indtil igår var der også lukket for userfriendly.org, men den lader til at være lovlig (?) igen...
En ting der er spærret for er afaik p2p, og indtil igår var der også lukket for userfriendly.org, men den lader til at være lovlig (?) igen...
Lige skiftet til fullrate fra ClearWire (Wiimax)
Må sige at Clearwire var et trist bekendskab, hvor mit internet meget ofte var nede, eller at jeg ikke kunne spille mine ynglingsspil online fordi der var så dårligt (trådløst) signal. (Var "selvfølgelig" bundet i et ½år)
Fullrate har jeg nu har i 2½ måned, med 10mbit / 512kb (De har lige givet mig dobbelt op til 1 mbit op, på grund af fødselsdag) .... har endnu ikke haft nogle problemer. Har dog læst en del kommentare omkring på nettet omkring at deres router ikke rigtigt kan håndtere deres 20mbit forbindelse ordentligt, og at man derfor kun kan udnytte de 12mbit ned.... (også derfor jeg valgte 10mbit).
PS.
Hvis nogle overvejer Clearwire, så husk lige at kigge på
Alle abonnementer er med frit normalforbrug.
og det oblikatoriske...
Minimum aftaleperiode er seks måneder.
Må sige at Clearwire var et trist bekendskab, hvor mit internet meget ofte var nede, eller at jeg ikke kunne spille mine ynglingsspil online fordi der var så dårligt (trådløst) signal. (Var "selvfølgelig" bundet i et ½år)
Fullrate har jeg nu har i 2½ måned, med 10mbit / 512kb (De har lige givet mig dobbelt op til 1 mbit op, på grund af fødselsdag) .... har endnu ikke haft nogle problemer. Har dog læst en del kommentare omkring på nettet omkring at deres router ikke rigtigt kan håndtere deres 20mbit forbindelse ordentligt, og at man derfor kun kan udnytte de 12mbit ned.... (også derfor jeg valgte 10mbit).
PS.
Hvis nogle overvejer Clearwire, så husk lige at kigge på
Alle abonnementer er med frit normalforbrug.
og det oblikatoriske...
Minimum aftaleperiode er seks måneder.
Ville godt nok gerne have mig en synkron linie fra Dansk bredbånd, men det sker nok først når jeg flytter. :) Men så skal den store upload ellers også voldtaget godt og grundigt.
btw, har pt. cybercity. Deres solo
btw, har pt. cybercity. Deres solo
Telia Stofa.
Men har lige modtaget modem fra Fullrate. Kunne ikke stå for deres 2/1 for 249,- pr. md.
Kan ikke forstå hvorfor så mange har noget imod TDC.
Husk lige på at TDC er tvunget til at levere bredbånd til hele landet til samme pris, mens de billige selskaber bare gør det hvor det bedst kan svare sig. Så det er sådan set dem der er nogle sviner...
Men har lige modtaget modem fra Fullrate. Kunne ikke stå for deres 2/1 for 249,- pr. md.
Kan ikke forstå hvorfor så mange har noget imod TDC.
Husk lige på at TDC er tvunget til at levere bredbånd til hele landet til samme pris, mens de billige selskaber bare gør det hvor det bedst kan svare sig. Så det er sådan set dem der er nogle sviner...
#64 Ja deres support/service er herlig. 5 af 6 supportere jeg snakkede med for at få åbnet min forbindelse fangede jeg i at lyve overfor mig - dvs. først efter jeg havde siddet 90 minutter i kø. Jeg skal normalt ikke bruge support til noget, men når jeg endelig skal bruge den, og det er ISP'en der har et problem, så skal supporten også virke. Det er en and, at TDC har bedre service end de andre udbydere.
Jeg har en delt forbindelse mellem mit kollegie og mit universitet. Den er på mindst 100/100. Følger med i de 1500 kr jeg giver i husleje. For det meste har man også mindst 10/10 man selv kan bruge og meget ofte meget mere. Men aner ikke hvem der er min ISP de skulle havde lavet en der hed ved ikke.
TDC 4096/256 kb/s per senest 1 maj. (2048/128 kb/s ligenu)
Min teori er, at man får hvad man betaler for hvad angår ISP.
TDC = support, maximal "oppetid" m.m., og de graver nye kable ned med et smil når de gamle begynder at knase. :)
Min teori er, at man får hvad man betaler for hvad angår ISP.
TDC = support, maximal "oppetid" m.m., og de graver nye kable ned med et smil når de gamle begynder at knase. :)
#77 altså 100 kbit/s er da også meget pænt i disse dage - altså medmindre man skal download noget, hente mails, eller surfe...nåehja spil vil nok heller ikke køre så godt - men kan du finde en af de originale terminal-baserede tjenester på nettet, så har du rigelig med båndbredde...
Hvor får du 100kbit fra?
Terabit/1000 = gbit
Selv hvis det bliver div i 1000 dele får man stadig en hel megabit.
Og nu var det mere nævnt for at få folk ned af
"jeg har mere end jer andre" trenden, der lige kørte herinde :>
Og ja, så kan man altså kun få gbit linjer igennem dixen. Man kan self være heldig at man kan route sit trafic igennem en af de svenske ix'er som har 10gbit, men ellers er man da begrænset til en gbit.
Hvor får du 100kbit fra?
Terabit/1000 = gbit
Selv hvis det bliver div i 1000 dele får man stadig en hel megabit.
Og nu var det mere nævnt for at få folk ned af
"jeg har mere end jer andre" trenden, der lige kørte herinde :>
Og ja, så kan man altså kun få gbit linjer igennem dixen. Man kan self være heldig at man kan route sit trafic igennem en af de svenske ix'er som har 10gbit, men ellers er man da begrænset til en gbit.
#68 Hubert
Eller også er min kæreste en pige, hvorfor det ville være temmelig uheldigt hvis hun havde en pik, right?
Hvis jeg endelig var homoseksuel, skulle du ikke være bange for at jeg ville invitere dig med til mine "lege". Man har vel en vis standart ;)
jeg kan jo så konkluderer at du enten er en pige eller er en mand der skal holde sig en armslængde fra mig. Ikke fordi jeg har det fjerneste imod homoseksuelle de skal bare ikke invitere mig med til nogle af deres "lege"...
Eller også er min kæreste en pige, hvorfor det ville være temmelig uheldigt hvis hun havde en pik, right?
Hvis jeg endelig var homoseksuel, skulle du ikke være bange for at jeg ville invitere dig med til mine "lege". Man har vel en vis standart ;)
#31 Mht. de problemer du nævner, kan jeg tilføje jeg havde (ja HAVDE) nøjagtigt samme problemer fra første dag med linien. Problemet var hverken modem eller støj på linien. Mit problem lå nedgravet ude i haven - nemlig selve antennekablet, som var utæt, og dermed vand i kablet, som irer lortet til. Ringede efter antennemanden, som åbnede boxen i skellet og konstaterede at kablet var iret til helt op til boxen. Jeg gravede en ny rende tværs gennem haven hen til huset fra boxen, dagen efter kom antennemanden igen og tilsluttede det nye kabel. Der har ikke været et eneste problem siden med linien.
Du kan hvis du er heldig allerede konstatere det via dit TV. Fornemmer du en svag støj i billedkvaliteten på bare nogle af kanalerne, ja så kan det være galt med kablet og det er nok til den følsomme internet forbindelse.
Nårh ja, glemte at sige jeg også har A+ som ISP - 2048/512
Du kan hvis du er heldig allerede konstatere det via dit TV. Fornemmer du en svag støj i billedkvaliteten på bare nogle af kanalerne, ja så kan det være galt med kablet og det er nok til den følsomme internet forbindelse.
Nårh ja, glemte at sige jeg også har A+ som ISP - 2048/512
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Afstemninger
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.