mboost-dp1

Hvad ville du købe først, hvis alle var tilgængelig?

Gå til bund
Gravatar #1 - Takeshi_K
26. jun. 2012 11:51
Jeg stemte PS4. Jeg har altid været en fan af Sonys konsol, og Microsoft har endnu ikke givet mig nogen grund til at købe en Xbox. Det kan være de gør det med den nye konsol, det skal ikke siges. Men jeg er og bliver en Playstation-tilhænger.
Gravatar #2 - Slettet Bruger [3335259477]
26. jun. 2012 12:09
Forstår ikke at så mange vælger PS4, når Ms er så voldsomt langt foran på brugeroplevelse og features.

Begrund jer selv!
Gravatar #3 - lost-viking
26. jun. 2012 14:07
Forstår ikke at nogen vælger Ps4 og Xbox 720 når Wii U allerede nu er mile foran de to andre konsoller..
Gravatar #4 - Valkar
26. jun. 2012 14:20
Jeg ville foretrække en Wii U. Den eneste grund til at jeg ikke ejer en wii er den horibelt grimme grafik. Med en Wii U kunne jeg måske holde ud at se på det, og give mine unger en fantastisk børnevenlig konsol. Til mig er min PC rigeligt :-)
Gravatar #5 - Daniel.S
26. jun. 2012 14:35
MS X-box har alt for travlt med at indføre ligegyldige gimmicks og features i deres konsol, således at jeg efterhånden er ret ligeglad med den. Især da det meste er fokuseret omkring USA.

Nintendo Wii(U) bliver ved med at malke de samme titler som de altid har gjort.
Konsollen vil være middelmådig når den kommer ud, og alt for langsom om 2-3 år.

Det efterlader kun Sony Playstation, der stadig har fokus nogenlunde rettet på SPIL, lige fra konsollens interface, til deres marketing.

Vi kan jo kun stemme efter vores erfaring med den nuværende generation, da ingen, eller meget få, kan se ind i fremtiden.
Så derfor bliver det for mig PS4.
Gravatar #6 - Rockstar
26. jun. 2012 18:12
Daniel.S (5) skrev:

Det efterlader kun Sony Playstation, der stadig har fokus nogenlunde rettet på SPIL, lige fra konsollens interface, til deres marketing.

Nu har jeg begge dele og jeg vil da sige at der er større fokus på spil hos Xbox...
På PS store er der simpelthen et for dårligt udvalg af større titler imodsætning på Xbox's game store...
Desuden er der en del større fokus på online gaming ved Xboxen..
Jeg betragter mere min PS3 som en allround konsol, mht. browser, mediecenter osv.
Der er dog en del af disse funktioner der er blevet implementeret i Xboxen senere hen med diverse updates..
Gravatar #7 - Viggo
26. jun. 2012 18:17
SlettetBruger (2) skrev:
Forstår ikke at så mange vælger PS4, når Ms er så voldsomt langt foran på brugeroplevelse og features.

Begrund jer selv!

Jawohl Herr Kommandant! (ಠ_ಠ)!

Jeg har hverken Xbox eller PS, så er ikke HELT up to date med brugeroplevelser og lignende. Jeg dømte derfor efter eksklusive titler, da det er det jeg VIL BRUGE EN SPILLEKONSOL TIL.

Der ved jeg (!!!) at Microsoft for det meste henvender sig til retardo børnene, med spasser-titler for mindrebemidlede imbecile retarderede åndsamøber som Halo og Gears of War.

Hvorimod at hvis jeg tænker på Sony, tænker jeg mere i stil med Last Guardian og God of War.

Der er selvfølgelig undtagelser ved begge to.

Angående Nintendo... hmm, har jo rigtigt nok en Wii, men som jeg før har nævnt, så er enkelte eksklusive "super-awesome" titler som Zelda og Super Smask den eneste grund til at jeg ikke har solgt den for længst.
For helt ærlig, den appellerer jo stort set kun til husmødre og pattebørn over hele linjen, og meget få AAA studier laver kvalitetsspil til den :)
Gravatar #8 - XorpiZ
26. jun. 2012 19:36
Viggo (7) skrev:
Der ved jeg (!!!) at Microsoft for det meste henvender sig til retardo børnene, med spasser-titler for mindrebemidlede imbecile retarderede åndsamøber som Halo og Gears of War.

wat
Gravatar #9 - Mads47
26. jun. 2012 21:01
#7 er Gears of War rettet mod børn? , Spillet har altså lige fra en 15 til 18 års rating, det er bestemt ikke rettet mod børn. Jeg er overbevist om at du faktisk ikke har spillet nogle af de to eksempler du kom med, hvor imod at du har et snæversynet billed af hvad det er for nogle spil. Uden at kunne begrunde hvorfor.

Og hvorfor er xbox er for imbecile og retardobørn?, dit postulat giver ingen mening, da du slynger med konsonanter og vokaler i en ligegyldig rækkefølge. Det eneste du formåder at er svine xbox brugene til og nedgøre dem til evnesvage personer, under at begrunde dit postulat.

Men tilbage til Topic:

Hm, det er sku et svært valg, og tror i sidste ende jeg vil sige PS4, da jeg bruger min ps3 i et meget større omfang end min xbox.
Godt nok kan jeg best lide at spille på min xbox. på grund af deres controler. Men i sidste ende jeg jeg have både ps4 og x720.

Men jeg vil da helst spille på min PC, men ikke alle spil kommer til den platform :( (eks. Uncharted, Gears of war 2 og 3)
Gravatar #10 - Viggo
26. jun. 2012 22:54
Mads47 (9) skrev:
er Gears of War rettet mod børn?

Ja.
Mads47 (9) skrev:
Spillet har altså lige fra en 15 til 18 års rating, det er bestemt ikke rettet mod børn.

Siden hvornår betsemmer rating hvem et spil er rettet mod?
Det minder mig lidt om en anden "episode", på en nyhed angående Lego Batman 2 (7 og opefter), hvor en bruger herinde spurgte til hvorfor 2, umiddelbart voksne, gad at spille et børnespil.

Og det er jo egentlig rigtig nok... på samme måde som Gears med sin 15-18+ rating er for voksne, er Lego Batman 2 med sin 7+ rating jo for børn.

Mads47 (9) skrev:
Jeg er overbevist om at du faktisk ikke har spillet nogle af de to eksempler du kom med

Jeg kan forsikre dig om at din overbevisning er forkert. Har spillet begge. Jeg har dog ikke spillet God of War eller Last Guardian. Det kan du være fuldt overbevist om.

Mads47 (9) skrev:
Og hvorfor er xbox er for imbecile og retardobørn?

Det må du ikke spørge mig om. Hvem har fortalt dig det?

Mads47 (9) skrev:
dit postulat giver ingen mening, da du slynger med konsonanter og vokaler i en ligegyldig rækkefølge.

Det giver da fuldt ud mening. Det er vel det du har baseret ovenstående på... oder?

Mads47 (9) skrev:
Det eneste du formåder at er svine xbox brugene til og nedgøre dem til evnesvage personer

Hov hov, en ting er at smide svinere, men at lyve? Nu stopper festen altså! Jeg har svinet og nedgjort Gears, Halo og deres fans. Ikke Xbox. Måske en lille smule, indirekte.

Mads47 (9) skrev:
under at begrunde dit postulat.

Det mener jeg at jeg har gjort før herinde. Hvis du er dygtig med Google og vil vide det, så kan, det godt findes frem.
Gravatar #11 - Mads47
26. jun. 2012 23:59
"at Microsoft for det meste henvender sig til retardo børnene, med spasser-titler for mindrebemidlede imbecile retarderede åndsamøber som Halo og Gears of War."

Der siger du jo selv, at Microsoft for det meste henvender sig til "retardo børnene, med spasser-titler for mindremidlede imbecile retardede åndsamøber" Og hvis det er for det meste at de henvender sig til omtalte publikum, må dine klare holdning også være at det produkt microsoft sender ud også reflektere i deres bruger.

"Hov hov, en ting er at smide svinere, men at lyve? Nu stopper festen altså! Jeg har svinet og nedgjort Gears, Halo og deres fans. Ikke Xbox. Måske en lille smule, indirekte."

Syndes den måde du sætter det hele op får det mere til at lyde som et angreb på xbox brugerne.

"Siden hvornår betsemmer rating hvem et spil er rettet mod?"

Hvis spillet var rettet mod børn, ville det ikke have en 15+-18 rating. Spillet er rettet mod et mere voksen publikum, og det se tydeligt i selve spillets indhold. Det kan godt være at der børn der spiller det, men det ændre stadig ikke på hvem spillet er beregnet til. Hvis de sigtet mod et bræder publikum, ville spillet have fået en pg13 rating samt en masse af spillets meget vold ville have været indskærpet så det ville passe til et yngre spillere.

"Det mener jeg at jeg har gjort før herinde. Hvis du er dygtig med Google og vil vide det, så kan, det godt findes frem."

Ja det kan godt være du har gjord det før, men for folk der ikke har læst de ting du har skrævet på tideliger tidspunkter, ser det nærme ud som om at du bar skriger op, uden at enlig begrunde dit synspunkt. Det kunne være du selv kunne henvise til kilder du snakker om, istedet for at andre skal ud og lege "skattejagt"
Gravatar #12 - Zeales
27. jun. 2012 01:58
Min PS3 bliver stort set kun brugt Blu-ray afspiller.

Spil og således bliver købt til Xbox'en hvis det ikke findes til PC, af den simple grund jeg har det bedre med at støtte udviklerne af spil.

1. Xbox Live Arcade, hvor indie udviklere kan lægge deres ting op.
2. Brugerne af XBL betaler for trafikken genereret når der bliver downloadet DLC og andet, og ikke udviklerne som ved PS3'eren. Det betyder flere demo'er og lignende til Xbox'en.
3. Den test process alting skal igennem før det bliver udgivet på PS Store og XBL er meget hurtigere ved Xbox, så du har tingene før.

Det er lige hovedtrækkene jeg kan komme på.
Gravatar #13 - Dubio
27. jun. 2012 05:53
Gran Tourismo & Dust 514... 'Nough Said!
Gravatar #14 - MonsTruz
27. jun. 2012 13:27
Hvis jeg kan spille mine ps1, ps2 og ps3 spil på den næste Playstation, så bliver den helt sikker købt.
At man gik væk fra at PS3 kunne afspille PS2 spil er virkelig en sviner overfor de folk som har støttet Sony i mange år.

Far er ikke sur mere, men han er stadig skuffet..

Når det er sagt, så ender PS4'eren nok hjemme i stuen alligevel.
Gravatar #15 - terracide
27. jun. 2012 13:28
Folk der ikke mener at GoW er et kiddie-spil er fandme morsomme...eller vil de bare ikke indrømme at de kan lide børnespil? ;)
Gravatar #16 - Slettet Bruger [3335259477]
27. jun. 2012 13:36
#15 det gælder vel alle spil med aim-assist og ikke udfordrende slow-pace action... dvs alle mainstream konsolspil
Gravatar #17 - terracide
27. jun. 2012 13:48
#16:
Noget i den stil...når evner ikke er afgørnede...så taber jeg interessen...autoaim er for konsoltabere ;)
Gravatar #18 - Slettet Bruger [3335259477]
27. jun. 2012 13:55
Heldigvis er konsoller heaven for casual-gamers som jeg der ikke spiller oftere end 1-2 gange om måneden.
Gravatar #19 - terracide
27. jun. 2012 14:01
#18:
Sikkert...problemet er bare at casual og konsoller gamers er ved at ødelægge spilmarkedet...
Gravatar #20 - Slettet Bruger [3335259477]
27. jun. 2012 14:09
well, ved godt hvad du mener, men når du formulere det spilMARKEDET så er det jo netop økonomi der er den drivende kraft, ikke kvalitet eller udvikling. ;-)
Efter civilisationernes undergang skal der nok komme en revolution...
Gravatar #21 - Viggo
27. jun. 2012 14:42
Mads47 (11) skrev:
Og hvis det er for det meste at de henvender sig til omtalte publikum, må dine klare holdning også være at det produkt microsoft sender ud også reflektere i deres bruger.

Lyve, OG, fordreje mine ord, du er godt nok ved at være strid ):<

Nej. Jeg snakker om ekslusive titler, hvilket jeg pointerede i min første post. Det er nok det jeg ville tage efter hvis jeg skulle have en af de 2 konsoller. Jeg siger så at Microsoft for det meste henvender sig til mindrebemidlede imbecile retarderede åndsamøber med deres eksklusive titler. Jeg siger IKKE, som du påstår, at Microsoft henvender sig til mindrebemidlede imbecile retarderede åndsamøber med deres konsol eller generelle spil der er at finde på begge platforme. Selvfølgelig, hvis folk vælger en Xbox pga. Gears, Halo osv., gælder det dem.

Mads47 (11) skrev:
"Syndes den måde du sætter det hele op får det mere til at lyde som et angreb på xbox brugerne."

Nej nej... det er et angreb mod folk med en fesen smag inden for spil.

Mads47 (11) skrev:
Hvis spillet var rettet mod børn, ville det ikke have en 15+-18 rating.

Det kan det fint, jo.

FYI, et menneske på 15 år er et barn.
18+ rating kommer af blod og vold. Sanseløs vold. Lige noget for børn - sådan rent mentalt. Man kan jo sagtens være 30 og, f.eks., synes at deres chainsaw bayonet i Gears er sej...

Så sej, så sej...

Mads47 (11) skrev:
Spillet er rettet mod et mere voksen publikum

Jeg vil ikke benægte at deres intention var et voksent publikum. Dog ville jeg ikke blive overrasket hvis de sprang ud og sagde at deres publikum var børn (rent mentalt).

Mads47 (11) skrev:
og det se tydeligt i selve spillets indhold.

Ikke hvis vi snakker sanseløs vold, blod og død.

Mads47 (11) skrev:
Hvis de sigtet mod et bræder publikum, ville spillet have fået en pg13 rating samt en masse af spillets meget vold ville have været indskærpet så det ville passe til et yngre spillere.

[url=
Hvad deres rating sigter efter og hvem der køber spillet er 2 forskellige dele.

Mads47 (11) skrev:
Ja det kan godt være du har gjord det før, men for folk der ikke har læst de ting du har skrævet på tideliger tidspunkter, ser det nærme ud som om at du bar skriger op

Jamen det gør jeg jo. Altså skriger op.

Mads47 (11) skrev:
uden at enlig begrunde dit synspunkt.

Det var heller ikke et mål.

Mads47 (11) skrev:
Det kunne være du selv kunne henvise til kilder du snakker om, istedet for at andre skal ud og lege "skattejagt"

Hvorfor? Jeg skal jo selv lege "skattejagt" hvis jeg skulle finde den/dem. Jeg siger bare at det er der, og at det burde kunne findes, hvis det nu var at din krop skeg efter at få det at vide.
Gravatar #22 - Raptor
29. jun. 2012 01:02
Det er sq et svært spørgsmål, jeg har alle konsoller fra denne generation hvor Xbox 360 nok er min favorit (Mest på grund af den meget komfortable controller), men sidste konsol generation var PS2en min favorit, så det er umuligt at sige uden at vide hvilke spil de 3 konsoller tilbyder.

Og stop nu forhelvede de barnlige flamewars, alle 3 konsoller har tilbudt nogle unikke og fede exclusives i den her generation.
Gravatar #23 - Høegh
29. jun. 2012 09:00
SlettetBruger (2) skrev:

Begrund jer selv!

Bedre og flere spil der falder i min smag.
Det er vigtigere for mig end apps, og services der kun er tilgængelige i USA.
Og så gider jeg ikke tvinges af MS til at betale ekstra for ikke, at blive låst ude fra essentielle dele af mit spil (multiplayer).

Gravatar #24 - Andens999
30. jun. 2012 04:52
jeg har alle konsoller fra denne generation hvor Xbox 360 nok er min favorit (Mest på grund af den meget komfortable controller)

Det mener du da vel bare ikke seriøst vel??? Komfortabel nu må du sgu styre dig har du nogensinde spillet mere end en 1 time? For efter den tid begynder ens hænder(hvis man da ikke har små tøsehænder)at krampe sammen om controlleren og man ville ønske man sad og spillede på en playpippi.

Ontopic: Køber nok alle tre maskiner igen ligesom sidste gang da MS,SONY,NINTENDO smed nyt på markede.
Gravatar #25 - DEEF
30. jun. 2012 08:37
PS4 + Skate4 + GT6(selvom 5 er lidt en skuffelse).
Gravatar #26 - Raptor
30. jun. 2012 11:14
Spillede Skyrim på release i godt og vel 11-12 timer med den controller, så jo jeg er seriøs. Størrelsen og ergonomien passer bedre i min hånd og synes den er meget behagelig at spille med i længere tid af gangen end PS3 controlleren. Dualshock 3 er uden tvivl en god controller, men analog placeringen og L2/R2 synes jeg er bedre på 360 controlleren. Men sådan er vi jo alle forskellige.
Gravatar #27 - Chucara
1. jul. 2012 20:27
Xbox uden tvivl. Min PS 3 bliver udelukkende brugt til Bluray afspiller, i mine meget subjektive øjne har jeg svært ved at spotte bare ét punkt, hvor Xbox'en ikke er bedre.

Vil dog stadig hellere spille på min PC.
Gravatar #28 - Blaze
3. jul. 2012 06:55
Mangler en "Ingen af dem" option i den poll..
Gravatar #29 - lorric
3. jul. 2012 07:40
Blaze (28) skrev:
Mangler en "Ingen af dem" option i den poll..

Eller en "PC er stadig the shizzle"
Gravatar #30 - RMJ
3. jul. 2012 22:48
Hvis jeg have valget ville jeg købe Pc'en man kan på det tidspunkt, som vil have 5-10 gange mere kraft end de konsoller :D 4096p gaming ftw!.
Gravatar #31 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
5. jul. 2012 11:13
RMJ (30) skrev:
Hvis jeg have valget ville jeg købe Pc'en man kan på det tidspunkt, som vil have 5-10 gange mere kraft end de konsoller :D 4096p gaming ftw!.

Du har ret ... men ...

Den vil koste MEGET mere
Hvem ved om PS4 understøtter 4xHD?
Konsoller er bare mere sociale
Gravatar #32 - Makey
7. jul. 2012 17:12
Thoroughbreed (31) skrev:
Konsoller er bare mere sociale

Aaaah, ska vi nu ik' lige...

Det ville vidst være mere korrekt at sige at de er sociale på en anden måde, en måde som for mor i Familien Danmark måske bedre kan forstå end at sidde 'alene' foran computeren.

Jeg vil mene at en PC favner bredere socialt end en konsol, men at konsollen til gengæld er bedre til multiplayer-aktiviteter når man også er fysisk sammen.
Gravatar #33 - kblood
7. jul. 2012 18:35
Jeg ser også konsollens styrke som god til det sociale, der det er noget nemmere at være flere som spiller sammen eller imod hinanden.

Special Wii, da den er så anderledes fra de andre konsoller. De sociale spil de har er Guitar Hero og de andre musik spil. Der synes jeg godt nok at Wiien har en del mere at byde på af sjove simple spil man stort set ikke behøves at sætte sig ind i.

PCen vil bare altid være bedre til high end spil og FPS spil. Der er lige kamp spil som Street Fighter osv, da har da en fin plads på konsoller, men kan jo også fint spilles på en PC med controllere til. Men det kan det hele jo vidst.

X-Box og PS3 har da nogle gode spil her og der. Gad specielt godt at have Prince of Persia 1 remakes der er til PS3, og det nye Lemmings spil.
Gravatar #34 - RMJ
9. jul. 2012 20:48
Der er en skam at PC ikke er social, det må jeg lige fortælle de alle de millioner af børn som spiller Minecraft.

Der er intet på konsoller der er bare halv så social som Minecraft.

Ja de sidder måske ikke i samme rum?`så what?, de spiller med millioner af andre over hele verden inde i en stor kreativ verden.
Gravatar #35 - XorpiZ
10. jul. 2012 05:10
RMJ (34) skrev:
Der er intet på konsoller der er bare halv så social som Minecraft.

Minecraft findes også til xbox.
Gravatar #36 - MOTHERFARMER
11. jul. 2012 20:09
Quya
Gravatar #37 - PoulErik
11. jul. 2012 21:55
terracide (17) skrev:
autoaim er for konsoltabere ;)

Gude kommentar !
Gravatar #38 - KongHelmer
13. jul. 2012 07:24
Helt klart Xbox, PS3 var en kæmpe skuffelse. M$ har formået at lave et dejligt interface, og integrationen med mediecenter er simpelhen perfekt!

Jeg undres stadig over hvorfor PS er så populært, det må være hvad folk er vokset op dengang PS1 og PS2 var "the one and only!". De har helt klart de bedste exclusives, men det kan da ikke være nok.

Måske har jeg bare ikke fundet ud af de smarte ting Playstation kan fordi den har s dårligt et interface.

Gravatar #39 - snesman
13. jul. 2012 08:26
PoulErik (37) skrev:
Gude kommentar !
Den har han gentaget i det uendelige.
Gravatar #40 - markjensen
13. jul. 2012 08:32
KongHelmer (38) skrev:
De har helt klart de bedste exclusives, men det kan da ikke være nok.

Måske har jeg bare ikke fundet ud af de smarte ting Playstation kan fordi den har s dårligt et interface.

Du siger det selv, den har bedre exclusives (hvordan i alverden kan du vægte UI højere end exclusives? det er jo - næsten - ligegyldigt så snart du er inde i spillet). Og så er den bedre som mediecenter.

Nå ja, og så mener jeg at XMB er bedre end Xbox's UI.
Gravatar #41 - Space Hopper
13. jul. 2012 09:28
Jeg tror jeg har købt min sidste konsol.

Jim Sterling opsummerer fint hvordan jeg har det, så jeg vil linke til ham i stedet for en lang ramble:
http://www.escapistmagazine.com/videos/view/jimqui...
Gravatar #42 - kblood
13. jul. 2012 18:15
Space Hopper (41) skrev:
Jeg tror jeg har købt min sidste konsol.

Jim Sterling opsummerer fint hvordan jeg har det, så jeg vil linke til ham i stedet for en lang ramble:
http://www.escapistmagazine.com/videos/view/jimqui...

De har det godt nok med at være ret spot on :)

Jeg undrede mig også en del da jeg så min bror bruge sin PS3. Der er andre grunde til at jeg ikke bruger konsoller så meget, men Wii er jo rent faktisk en konsol der stadigt har konsol værdierne. Det synes jeg egentlig er det vigtigste ved den. For den primære grund til at man har en harddisk til PS3 og X-Box 360 er jo ikke at man kan få nyt content, men at udviklerne forbeholder sig retten til at fuldt ud at gennemteste deres spil inden de udgiver dem. Så de kan overholde de åndsvage deadlines udgiverne sætter, istedet for at vente på at spillet er færdigt.

Og så kan man endda med en Wii også vælge at kunne bruge en harddisk hvis man vil, og kopiere sine spil ind på harddisken. Så man fremover bare kan vælge sine spil fra en menu, men stadigt kan man også bare vælge at spille spillet fra skiven.

Men den primære og nu også eneste grund til at bruge en konsol idag er jo at man ikke skal bekymre sig om hardware settings. Der er sådan cirka en setting til grafikken. Den behøves ikke at være skalerbar.
Gravatar #43 - Space Hopper
15. jul. 2012 22:51
Har alle 3 konsoller (for some reason), og Wii er den jeg har brugt mindst. Jeg har været stor fan af Nintendo's tidligere konsoller, N64, og Gamecube havde mange fantastiske titler.

Det eneste jeg har været glad for var Zelda - Twilight Princess, og den var endda for nem. Alle Wii titler har det med at være en mere skrallet udgave af de gamle klassiske titler - for at gøre tingere "MORE ACCESSIBLE TO MAH GRANDMA!".

Nu forsøger Nintendo så at genvinde den mere hardcore gamer-crowd med Wii-U. Dog for sent, IMO. Køber ikke mere gimmicky nonsense fra dem.
Fokuser nu på spillene Nintendo... vil hellere have software gimmicks end hardware gimmicks. Jeg føler mig ikke mere immerse af at sidde og vifte med en wii kontroller.
Gravatar #44 - kblood
16. jul. 2012 01:18

Jeg ser det nu som mere end en gimmick at kunne spille bowling eller golf som om man spiller bowling eller golf. Eller skyde bue og pil som i Zelda.

I mange andre spil er jeg enig i at det skulle være en valgmulighed, for hvis der er noget jeg finder gimmicky, så er det spil hvis man så skal ryste controlleren for at komme fri fra et eller andet, eller som i mange konsol og nu også PC spil, at man skal trykke en eller anden åndsvag tastekombination for at bekæmpe en boss eller komme igennem et eller andet sted.

Så hvis dog bare klippet af at det sker, eller spring det over. Det er godt nok blevet trist når den slags kaldes gameplay. Det gav mening i Dragons Lair hvor spillet var baseret på det i det mindste. Men som en ekstra "feature" i et almindeligt spil? Der sucks det godt nok.

Prince of Persia har brugt det en hel del, og de nye Force Unleashed. Men også i spil som Crysis 2.

Wii Tennis og Wii boksning var også god underholdning. Og så er der Boom Blox, de spil har jeg godt nok fået utroligt meget sjov ud af.

Mange spil kunne godt have undværet de specielle Wii controls. Jeg er helt enig i at de kun burde være der når det giver mening, og det er desværre nok lang fra tilfældet. Men flere spil gør det rent faktisk godt med at give valgmuligheden. Smash Bros Brawl og Mario Kart Wii gav da muligheden for om man ville styre som man altid har styret de spil. Og man kunne endda bruge GameCube controllers til Smash Bros Brawl mener jeg.

Men det jeg nu nok bedst kunne li ved controlleren var netop at den kunne bruges til alle de klassiske spil fra Nintendo også. N64, Gamecube, SNES, alle Sega maskinerne og endda C64.

Hvis jeg skal have mig en PS3, så skal det da helt klart også være en som man kan spille PS1 og PS2 spil på. Men når det kommer til PS3 og X-Box 360, så er det jo bare stort set en PC i en anderledes indpakning og gammelt hardware. Hvis ikke der var ekslusive spil til de konsoller, så ville de godt nok tabe meget af deres popularitet vil jeg mene.
Gravatar #45 - kalaha
17. jul. 2012 10:10
PS4.
Jeg har haft PS1, PS2, PSP og PS3. Jeg elsker controlleren, ui'et, spillene og det hele.
Gratis multiplayer er et must. Jeg er typen der kan finde på at gå en måned uden at spille, så skal maskinen sgu ikke stå og trække penge fra kontoen.
Men hvorom alting er, så synes jeg andre konsoller er fine, på deres måde, men jeg overvejer ikke rigtig noget, der skal meget til, før PS mister pladsen som nummer 1 konsol i min verden.
Kunne dog godt finde på, at spæde op med en X720 ved lejlighed. WiiU har jeg ikke helt forstået, kan ikke helt gennemskue om den er en ligegyldig gimmick, eller om der er et eller andet ved den.
Gravatar #46 - joeyjoejoejoe
20. jul. 2012 11:56
playstation har altid haft de bested controller
Gravatar #47 - kblood
20. jul. 2012 12:50
joeyjoejoejoe (46) skrev:
playstation har altid haft de bested controller

Enig. Gamecube og N64 havde underlige kontrollers. NES controlleren var brugbar, men tydeligvis en af de første controller designs, Super Nintendo controlleren ser jeg som den bedste controller, indtil Playstation kom med deres bud på en controller.

Wii controlleren synes jeg er god til de formål den er lavet til, at den kan bruges NES controller og fungere godt som Tennis ketcher, golf kølle osv.

Og classic controlleren som kan kobles på Wiimoten er da også godt designet, men også kun fordi den er stort set identisk med Playstation controlleren i dens layout.
Gravatar #48 - one
24. jul. 2012 12:54
Da jeg kun kender detaljer på Wii U og ingen af de andre 2, har jeg ikke grundlag for at kunne stemme med her.

Jeg er personligt selv PS3 mand. Men jeg bliver simpelthen nødt til at se PS4 og Xbox3 før jeg kan bestemme mig. Tror desværre ikke at Wii U bliver en interessant konsol for mig, da modsat så mange andre at grafikken er en faktor i mit valg af ny konsol.
Gravatar #49 - Facey
24. jul. 2012 13:35
kblood (47) skrev:
Super Nintendo controlleren ser jeg som den bedste controller, indtil Playstation kom med deres bud på en controller.

enig her, men det er også nemt at se hvor PS fik idéen til deres controller fra.. SNES controlleren havde jo allerede dengang bumbers bag på :P
Gravatar #50 - Balios
26. jul. 2012 17:25
Ps4 fordi jeg er vandt til playstation, og xbox er ikke andet end problemer. (no flamewar intended)

Jeg har arbejdet i butik, og jeg så langt flere xbox, både DOA og løbende reperationer.
Typisk gjorde Microsofts behandlingstid, og det faktum er det er bedst kunden selv ringer, at jeg ofte anbefalede playstation over xbox.
Så var der jo også blueray, eller mangel på samme, og det var afgørende da jeg skulle købe.

Den ene xbox jeg har haft, fik red ring of death, den blev byttet, og den nye lavede en kæmpe ridse i et spil, som jeg ikke kunne få pengene tilbage for. (begrundelsen var at jeg jo selv måtte have rykket til maskinen mens skiven sad i)

Jeg har haft alt for mange negative oplevelser med xbox...
Jeg holder mig til playstation, hvis jeg da ikke kan nøjes med min pc.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login