mboost-dp1

Hvad synes du om IE7 ?

Gå til bund
Gravatar #1 - milandt
20. dec. 2006 23:25
Jeg synes at IE7 er fed, og der er mange forbedringer...

.. betyder dog stadig ikke at jeg rent faktisk ville gå hen og bruge skidtet
Gravatar #2 - Hack4Crack
20. dec. 2006 23:33
bruger kun IE til homebanking, så IE7 siger mig intet.
Så hellere vente til Vista, istedet for wannabe vista in xp
Gravatar #3 - Bornslippy
20. dec. 2006 23:39
har brugt IE7 siden Vista 5384...
Før det brugte jeg FF, men synes sq at den er bedre end FF nu.
Var glad for de lavede tabs, og RSS understøttelse, det var da også på tide.

"Fedt - god forbedring"
Gravatar #4 - mr ac
20. dec. 2006 23:44
Firefox !
Med alle de plugins jeg efterhånden har hældt i, ville det være uretfærdigt at sige noget skidt om IE7, da den out-of-the-box kan meget - men bare ikke helt det jeg gerne vil have min browser skal kunne.

Men når vista er kørt ind (læs: når SP1 er ude), så skal IE7 da lige have et spin
Gravatar #5 - DEEF
21. dec. 2006 02:32
Har ikke prøvet IE7 da den ikke vil installere på min XP (gavide hvorfor *host host*). Jeg bruger den gamle IE til netbank og ikke andet.
Gravatar #6 - Razzia
21. dec. 2006 03:31
Jeg har lige leget lidt med den, og er slemt skuffet. Jeg synes IE7 er rigtig langsom at arbejde med. Jeg holder mig til Firefox, det ved man hvad er.
Gravatar #7 - mtoft
21. dec. 2006 04:47
Jeg bruger ikke Windows og bruger derfor heller ikke IE. Når jeg så alligevel lander foran en kammerats Windows i et uheldigt øjeblik, så holder jeg mig langt fra IE, da jeg har FFs tastaturgenveje siddende i fingerspidserne :)
Gravatar #8 - nerddk
21. dec. 2006 04:57
Hvor er: Har ikke prøvet det ???
Gravatar #9 - manisto
21. dec. 2006 07:18
Jeg bruger ikke IE som primær browser, kun i kraft af, at jeg designer hjemmesider, men synes stadig den er acceptabel?
Gravatar #10 - TWFH
21. dec. 2006 07:58
Bruger selv kun IE til sider der ikke vises korrekt i Firefox (visse netbutikker og så fremdeles), men heldigvis funker min netbank fint i FF, så det er relativt sjældent jeg kører IE ud af sin garage.

7'eren virker dog til at være et solidt forsøg på et comeback, men som det vanedyr jeg er, skal der særdeles store forbedringer til, før jeg skifter hest ;)
Gravatar #11 - Zehnox
21. dec. 2006 08:26
Jeg er også kun på IE, hvis der er sider der ikke kan vises i Opera, som er min primære browser - og selv min netbank virker heri, så det er godtnok sjældent at jeg bruger den!

Jeg synes dog at den er lidt skuffende, deres wannabe-tabsystem fungerer elendigt. Når man klikker på et link, vil den hellere starte en ny IE op, i stedet for at lave en tab.
Gravatar #12 - bubbi83
21. dec. 2006 08:34
IE's brugergrænseflade er meget enkel, lidt for enkel til mig.
Desuden har man ikke de store omrokeringsmuligheder som tidligere..
jeg kan f.eks. ik' finde muligheden for at flytte "stop" og "opdater" knapperne rundt, hvilket jeg meget gerne ville, da jeg selv synes at deres tidligere placering i venstre side var helt som jeg ville have dem..

Men hvis vi så derimod kommer til deres JS og til CSS understøttelsen m.m. er der stadig meeeeget langt igen.. Der er nogle ting som stadig er fuldstændig umuligt at udføre gennem alm. CSS uden at benytte hacks.. De har så sjovt nok valgt at fixe de fejl som kunne bruges til noget.. f.eks. at man skrev "* html" eller _ (understregning) til at give nogle IE specifikke styles.
Men de har glemt at fixe de fejl, som man netop benyttede de ovenfornævnte fejl til!

Det gør det sgu ik' nemmere at udvikle hjemmesider som alle skal kunne se.

jeg håber seriøst at de kommer med en opdatering tidligt i 2007 med en masse fixes til deres CSS fortolker..

Og noget helt andet er at addons til IE i visse tilfælde koster penge.. nogle gange MANGE penge faktisk..
man kan selv se det på IE Add-Ons
Gravatar #13 - Windcape
21. dec. 2006 08:49
IE7... dybt skuffende.

Microsoft har endeligt bevist at de ikke giver en skid for moderne webudvikling, ved at TOTALT ignorer alle W3Cs recomendations igen igen.

TAK microsoft, fordi at vi SKAL fakturere vores kunder 25% ekstra for at deres sider virker i IE. Det er virkelig en dejlig ekstra betaling som erstatning for alle de hår vi har revet af hovedet mens vi fik siden til at virke bare nogenlunde i IE.
Gravatar #14 - kiwi
21. dec. 2006 09:21
Jeg bruger reelt set ikke IE, men jeg har da testet IE7. Det er en klar forbedring af IE6, men jeg syntes det virker som en mellemting mellem IE6 og FF. Det er ikke længere en superhurtigt letvægtsbrowser, men en mindre god udgave af FF.
Gravatar #15 - reaper.dk
21. dec. 2006 10:05
Jeg bruger IE7 nu. Gik væk fra FF da IE7 B1 kom.
Gravatar #16 - -N-
21. dec. 2006 10:27
I vista virker FF meget gammel dags og kedelig, men når jeg er i XP er det helt klart min fortrukkende browser... Håber de opper sig lidt og får smidt en ny browser med en opdateret brugerfalde ud... Men det sker vel ikke før april/maj...
Gravatar #17 - Proz
21. dec. 2006 11:04
IE7 har været min primære browser siden Beta2 kom ud, og efter min mening er det den bedste browser på markedet. I starten var jeg utroligt træt af designet, da det ikke virkede intuitivt, men efter et par uger fandt jeg ud af hvor rart det faktisk er i forhold til det gamle. Det at Go/update og stop er flyttet ud ved siden af adresse-drowpdown er bare en af de gode opdateringer som man kommer til at elske efter lidt tid. De sidste 4 måneder har jeg kørt vista, og der er jeg fuldstændigt flyttet over til IE, da jeg lige som #16 synes at FF ser gammeldags ud og så crasher FF 2 hvert andet sekund.
Gravatar #18 - Diskill
21. dec. 2006 11:38
Jeg bruger næsten aldrig IE7, men jeg synes nu alligevel at det er fedt nok med tabs og add-ons.
Gravatar #19 - superfrog
21. dec. 2006 11:50
Nogen der kan fortælle mig hvor mange procent af newz.dks besøgende der faktisk bruger FF, Opera, IE7 osv.? Nogen fra crewet?

Lidt mere on topic, så bruger jeg IE7, har gjort det så længe den har været i public beta, jeg har installeret FF og bruger den f.eks. til at debugge javascript, men +95% af min browsertid foregår i IE7. Fedt endeligt at få tabs, med developer toolbaren, løser den stort set alle mine browser needs.

Jeg tror min primær grund til at bruge IE er at det er det man får, f.eks. hyler #13 meget over at det ikke virker som han syntes det skal virke. Jeg kan kun sige at det er en usæriøs tilgang til webudvikling. Ifølge thecounter (jaja, men det giver et fint indtryk) så er 82% af hjemmesidevisninger i IE6 eller IE7. Hvordan kan man acceptere at noget ikke virker for 82% af brugerne. Jeg syntes det er usæriøst.

Livet ville sikkert være nemmere hvis alle brugte FF, men det gør alle ikke, det gør faktisk de færeste. Med det argument var det nemmere at designe hjemmesider hvis ikke vi havde internettet.

Jeg tror mest denne diksussion handler om "jeg hader Micro$oft", det er meget muligt at I finder det er problem, det acceptere jeg gerne, men verden ser nu engang ud som den gør, lev i den!

Jeg vil da så gerne takke FF/Opera folkene for at lave nogle fine browsere, uden lidt særiøs konkurence havde vi sikkert ikke engang fået IE7 endnu. Så tak for det!
Gravatar #20 - Spook
21. dec. 2006 13:02
Jeg bruger ikke IE.

prøvede apt-get IE7, men det virkede ikke.
Gravatar #21 - ZOPTIKEREN
21. dec. 2006 13:06
Jeg har ikke lige adgang til den uvidede statistik, men den simple statistik er åben for alle på; http://newz.dk/stats/.

Heraf fremgår det for november måned, at omkring 53 % af newz' brugeres browsere udgiver sig for at være IE og omkring 35 % browserne udgiver sig for at være Netscape(Firefox).
Gravatar #22 - Quake
21. dec. 2006 13:20
Synes den er super lækker!! men kunne godt tænke mig at man kunne lukke alle de åbne mapper i Add To Favorites (Create in)

Nogle der ved hvornår den kommer på dansk?? i en tidliger tråd her på Newz blev der skrevet 1-11-06 http://newz.dk/forum/item/67402/#62

Findes der en genvejs tast der kan åbne den samme siden som man kigger på i en New Tab?? kender godt Ctrl+T men det er jo en tom side
Gravatar #23 - Bornslippy
21. dec. 2006 13:37
#22:
IE7 localized in Italian, Dutch, Russian, Sweden, Danish, Norwegian, Polish, Hebrew er klar 1-Jan-07

Du kan holde Ctrl nede når du klikker på et link, så åbner den siden i et nyt tab vindue, ellers kan du klikke med musens scrollhjul så åbner den også links i et nyt tab vindue.

EDIT:
Kan se du allerede kan hente en dansk XP (SP2) af IE7 nu.
Download
Gravatar #24 - ZOPTIKEREN
21. dec. 2006 13:38
#22 Du kan hente den nu. Jeg skal ikke sige om den virker, da jeg ikke er bootet op i Windows. http://www.microsoft.com/danmark/windows/ie/defaul...
Gravatar #25 - Quake
21. dec. 2006 13:39
#23 Hehe ja tak :o) har lige opdaget at den er kommet. fedest!!
Gravatar #26 - Quake
21. dec. 2006 14:15

Det virker helt fint! jeg afins. den IE7.eng først og på med den danske :o)

Jeg tænkte om der var en genvejs tast som den gode gamle Ctrl+N. men hvor den bare åbner den samme siden i en tab?? i stedet for et nyt vindue. det ville bare være dejligt

Tak for hjælepn! og god jul til jer alle :o)
Gravatar #27 - Denn
21. dec. 2006 14:40
Hvem bruger netbanking i IE? - Det er jo fuldstændig tåbeligt. Det er jo livsfarligt.
Gravatar #28 - Zehnox
21. dec. 2006 14:43
IE er da livsfarlig så længe den er installeret? :P
Gravatar #29 - procrastinator
21. dec. 2006 15:11
Jeg ville ønske at jeg kunne stemme "jeg bruger ikke IE", men i kraft af at jeg designer hjemmesider bliver jeg desværre nødt til at hive den frem på min ene Windowsmaskine en gang imellem. Jeg stemte "det er en om'er", idet MS _stadig_ ikke vælger at opfylde W3Cs standarder.

#13 Du giver mig en idé: Hvorfor ikke begynde at skrive det på prislisten/fakturaen? Det giver både kunderne lidt at tænke over, plus en utrolig lykke den dag der er en kunde der bestiller et site uden ekstraordinær IE-tilretning :)
Gravatar #30 - Proz
21. dec. 2006 16:21

Så dvs. at du udvikler til under 20% af brugerne hos dine kunder og så kræver ekstra for at få det til at virke for de resterende 80%?
Gravatar #31 - Target
21. dec. 2006 17:37

Jeg bruger IE til min webbank, hvis jeg skal sende en "mail" igennem den, da lige netop denne funktion ikke virker i Firefox.
Ellers bruger jeg kun Firefox til at browse med.

Jeg arbejder dog til dagligt som web udvikler, og har derfor på min arbejds PC IE7 installeret, for at teste de sider jeg laver.

Med IE7 er MS kommet meget tættere på at overholde W3C standarderne, men der er stadig et godt stykke endnu.

Sidder til dagligt med samme frustrationer som jeg kan forestille mig #13 og #29 sidder med.
Gravatar #32 - Denn
21. dec. 2006 18:08
Jeg kan også dele de frustrationer med jer med hensyn til W3C standarderne :)
Gravatar #33 - PeterPanComplex
21. dec. 2006 19:38
Firefox og atter firefox. Jeg er ligeså skuffet over IE7, som jeg er med Vista. De kører kun på designet. Dog skal det nævnes, at jeg faktisk ikke engang bryder mig om det i IE7.

Som tidligere nævnt: Firefox det ved man, hvad er!

Jeg støtter stadig den nye internetlov, som skal gøre det ulovligt at lave en hjemmeside, der kun virker i IE.
Gravatar #34 - sKIDROw
21. dec. 2006 19:53
#30 Proz

Så dvs. at du udvikler til under 20% af brugerne hos dine kunder og så kræver ekstra for at få det til at virke for de resterende 80%?

Det han gør er at programmere til anbefalingerne, og så lave de nødvendige workarounds, til defekthederne i enkelte browsere bagefter. Herunder især IE. Men andre browsere, går heller ikke altid fri, for ting skal må tages højde for.

Det er den rækkefølge det gøre i. Officialle specifikationer først og fremmest, og grimme browserspecifikke workarounds bagefter. At designe op imod ÉN browser, at tomhjernet i bedste fald. Så har man ikke forstået, hvad internettet drejer sig om.
Gravatar #35 - Ivajl
21. dec. 2006 20:54
stemte bruger ikke IE.. men det passer ikke.. bruger IE6 sp2.. så der mangles en valgmulighed
Gravatar #36 - dvaske
22. dec. 2006 08:37
Bruger ikke ie...
men ville hellere have stemt "den følger med windows update"
Gravatar #37 - TonyMontana
22. dec. 2006 11:10
Bruger IE7.. Har ellers altid brugt FireFox men Microsoft har udviklet en virkelig god og hurtig browser som overhaler FireFox.
Gravatar #38 - ipper
22. dec. 2006 11:32
Den er lækker, der kunne firefox og de andre godt lære noget. Watch and learn people.
Gravatar #39 - Zehnox
22. dec. 2006 12:04
Når de fjerner support for de helvedes Active X komponenter, så kan vi måske begynde at snakke om det

What?

Alt hvad IE kan nu, er noget Opera og FF har kunnet i mange år.
Gravatar #40 - tgr
22. dec. 2006 12:46
#39 Og? Nu kan den det samme, hvis vi ser bort fra addons til de forskellige browsere og hvis ipper eller andre godt kan lide udseendet eller andet i IE7, har de vel deres fulde ret til at have sin mening om et stykke software.

Prøv at se udover religion og husk på at det ikke er alle der kigger på hvem der var først med visse teknologier.

Bare lige for en god ordens skyld; Jeg bruger Firefox.
Gravatar #41 - mat
22. dec. 2006 12:58

Jeg tror #39 gerne vil vide hvad det er andre browsere kan lære af IE7, og det vil jeg egentlig også gerne, er det designet?

Jeg har ikke prøvet IE7, og gider det egentlig heller ikke før jeg hører om et eller andet helt uundværligt feature i den.
Gravatar #42 - Zehnox
22. dec. 2006 13:06
Ja, det var ligenetop hvad de andre kunne lære. :) Derfor argumentet med, at de andre kom "først"

Og jo, jeg prøver lige at kigge udover mig "religion". Jo, det er rart at de har implementeret hvad der var i de andre browsere. På min arbejdsplads er det nemlig KUN IE der må bruges (desværre), så det er da klart en forbedring.

Jeg mener bare ikke, at de andre har noget at lære.
Gravatar #43 - Zombie Steve Jobs
22. dec. 2006 13:32
#42 Jeg har også lidt svært ved at forstå, hvad der er så fantastisk. Det eneste, der for mig er fantastisk, er at microsoft endelig har fulgt med tiden, efter jeg ved ikke hvor lang tid i middelalderen.

#19 Jeg har foreslået Newz.dk at lave en statistik, hvor man kunne se hvilke browsere, folk der benytter Newz.dk bruger.
Men det blev desværre koldt afslået.
Jeg synes det ville være pisse interessant at se.
Gravatar #44 - mini-kaliffen
22. dec. 2006 15:36
IE7 er jo bare en kopi af firefox, bare med et nyt skin
Gravatar #45 - Target
22. dec. 2006 16:25
http://newz.dk/stats/

Der kan du se stats over hvilke browsere folk på Newz.dk bruger
Gravatar #46 - demolition
22. dec. 2006 21:34
45: Under december 2006 står der at de fleste bruger 'Micro$oft Internet Exploder'. Det lyder ikke helt seriøst - hvilken browser har den streng som user agent?

Mht. topic, så er jeg ikke vild med IE7. Brugerfladen har lidt for meget 'plastic wrap' over sig, og er klart langsommere end IE6.

Jeg er til gengæld glad for Fx 2, som er dejligt hurtigere end de tidligere versioner, og de har kun ændret meget lidt på det tidligere gode layout. IE bliver kun hevet frem hvis en side ikke vises korrekt i Fx, men det er efterhånden meget sjældent.. Ok, så bruger jeg også IE hvis jeg skal bruge min digitale signatur, men så er det også det.
Gravatar #47 - Cyrack
23. dec. 2006 08:26
Har brugt IE7 i et par dage, men den fylder simpelthen for meget på skærmen! Firefox kan sættes op så der kun bruges ~30px på UI (+ vinduesdekorationer) men IE er fuldstændig umulig at få under 60px. Måske er det ligemeget for mange, men i min verden skal jeg ikke kigge på browseren, men siderne som den viser.

Ville gerne have stem på en om'er og at jeg ikke bruger IE. Blev at jeg ikke bruger IE.
Gravatar #48 - kasperd
23. dec. 2006 15:26
Jeg er imponeret over hvor mange der tilsyneladende finder sig i at deres netbank kun fungerer i IE.

Da jeg oprindeligt fik netbank kunne man vælge mellem Netscape og IE. Men derfra gik det hurtigt ned ad bakke. For det første var man nødt til at lave nogle afsindigt grimme hacks for at få konfigurationsfilerne gemt det rigtige sted. Og banken understøttede kun den samme gamle udgave af Netscape selv da den var blevet håbløst forældet. Og når man henvendte sig til dem fik man blot den besked, at det bestemt aldrig havde været meningen, det skulle virke i Netscape. Senere sørgede de da også for at det holdt helt op med at virke i Netscape.

Det fandt jeg mig så i lidt for længe. Da jeg indså at deres supportere ikke var interesseret i at hjælpe mig prøvede jeg så at kontakte en af medarbejderne i den lokale filial. Hun var meget mere hjælpsom, men hvad nytter det, når det eneste hun kunne gøre for at hjælpe mig var at ringe til selvsamme supportere og slet ikke forstod, hvad de sagde.

Til sidst måtte jeg så tage konsekvensen og finde en netbank der virkede (ikke noget svært valg da alle de råd jeg havde hørt pegede i samme retning). Siden er der gået to år uden jeg har haft et eneste problem med netbanken. Det skulle jeg have gjort meget tidliger.
Gravatar #49 - apoltix
23. dec. 2006 21:54
Er trofast Firefox bruger, men er nødsaget til at inkludere IE7 til webudvikling. Efter over fem år med IE6 er IE7 stadig en skuffende udgave, IMO. Dog er det godt med forbedret (ikke fuldstændig, men forbedret) CSS support. Og THANK GOD nu kan man endelig bruge PNG-24 billeder med alpha channel uden at bruge ActiveX plugin. Bedre, Microsoft, men ikke godt nok...
Gravatar #50 - simonsweb
23. dec. 2006 23:02
Bruger MAC - Det nye IE7 ligner for meget Firefox.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login