mboost-dp1
Hvad laver du til dagligt?
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Afstemninger
Hvad hvis man er lærling?? Den passer ikke på nogen at mulighederne... Måske "Arbejder - ikke IT-relateret", men ikke særlig godt.
Hmm....uhyggeligt mange arbejdsløse newz.dk læsere....
Anyway. Arbejde, ikke IT. Starter snart medicinstudiet....
Anyway. Arbejde, ikke IT. Starter snart medicinstudiet....
Nu kan man vælge vidre gående uddannelse men hvad med bare uddannelse? Altså jeg læser til ingeniør og det kan man vel dårligt kalde en vidregående uddannelse kan man?(jeg ved godt man kan læse ph.d. bagefter men....)
Jeg syntes det kunne være interresant at HTX stod for sig selv. Det kunne være sjovt at se hvilke gymnasie uddanelser folk tog i stedet.
Self HTX!!!
Self HTX!!!
#19 Videregående uddannelse vil jeg nok kalde ingeniør.
Jeg ved ikke hvilken retning du læser, men f.eks. IT-Ingeniør, som jeg læser - tæller som en vid3rgående uddannelser.
Jeg mener ikke den er kort, da det siger mig så lidt som et kort kursus i Oracle eller OOP (Object Oriented Programming).
Mellemlang svarer det vel heller ikke til, da datamatikere (skod udddannelse nr 1) melder sig til )IT-Ingeniør uddannelsen án mass.
Jeg ville Klassificere ingeniøruddannelsen som en særdeles brugbar uddannelse, som ligger i de øverste lag...
Jeg ved ikke hvilken retning du læser, men f.eks. IT-Ingeniør, som jeg læser - tæller som en vid3rgående uddannelser.
Jeg mener ikke den er kort, da det siger mig så lidt som et kort kursus i Oracle eller OOP (Object Oriented Programming).
Mellemlang svarer det vel heller ikke til, da datamatikere (skod udddannelse nr 1) melder sig til )IT-Ingeniør uddannelsen án mass.
Jeg ville Klassificere ingeniøruddannelsen som en særdeles brugbar uddannelse, som ligger i de øverste lag...
At studere vil er per defintion kun for studerende.
I gymnasiet og folkeskolen er man elev, på videregående studiere er man studerende.
I gymnasiet og folkeskolen er man elev, på videregående studiere er man studerende.
MegaCore:
Det er nemlig korrekt.
Man bliver netop studerende (ikke kun fra gymnasiet) for at kunne studere.
Det er nemlig korrekt.
Man bliver netop studerende (ikke kun fra gymnasiet) for at kunne studere.
hvordan definerer man om man er på en kort, mellem eller lang, videregående uddannelse? :) jeg valgte selv at definere kort som 1-2 år, mellem som 3-4 og lang som derover... jeg er på en af de lange :)
Udover det.. en lærling er vel per definition en person der endnu ikke er færdig med deres uddannelse... :)
Og en sidste ting.. kan godt lide det faktum at der er færre mennesker herinde der er på henholdsvis korte og mellem videregående uddannelser, og elever i folkeskole, end der er arbejdsløse :}
Udover det.. en lærling er vel per definition en person der endnu ikke er færdig med deres uddannelse... :)
Og en sidste ting.. kan godt lide det faktum at der er færre mennesker herinde der er på henholdsvis korte og mellem videregående uddannelser, og elever i folkeskole, end der er arbejdsløse :}
#19:
Som en anden også skriver så er Ingeniør uddannelserne videregående uddannelser. En uddannelse er, så vidt jeg ved, videregående når man skal have en gymnasiel uddannelse inden man kan begynde på den (eller et længere adgangskursus).
Jeg læser også til IT Diplom-ingeniør, det er som andre bachelor uddannelser en mellem videregående uddannelse, og det er en lang hvis man tager overbygningen til civilingeniør (kandidat)..
Som en anden også skriver så er Ingeniør uddannelserne videregående uddannelser. En uddannelse er, så vidt jeg ved, videregående når man skal have en gymnasiel uddannelse inden man kan begynde på den (eller et længere adgangskursus).
Jeg læser også til IT Diplom-ingeniør, det er som andre bachelor uddannelser en mellem videregående uddannelse, og det er en lang hvis man tager overbygningen til civilingeniør (kandidat)..
Færdig som IT-dimplomingeniør (første årgang), og fortsætter med civilingeniør med fokus på robotstyring. Ved siden af laver jeg software hos det firma hvor jeg var i praktik. Sidder lige nu med en pokkers afleveringsopgave i mekanik, hvor halvdelen af det man skal vide kun findes i professorens hoved - ingen andre steder. Men det er stadig bedre end at have noget med Micro$oft at gøre :-)
#45 Herligt med så mange ingeniører. Er snart færdig som Teknisk fysik ingeniør, så hvis du skal have et mekanikhint så sig til.....
Ingeniør er i høj grad videregående (selv diplom) og som civil går man fem år som alle andre kandidater. Derudover er det en fed uddannelse (har gået en del op af fysikerne på KU, og det virker som om at DTU's metoder ville passe bedre for nogle af dem), så det kan kun anbefales.
Ingeniør er i høj grad videregående (selv diplom) og som civil går man fem år som alle andre kandidater. Derudover er det en fed uddannelse (har gået en del op af fysikerne på KU, og det virker som om at DTU's metoder ville passe bedre for nogle af dem), så det kan kun anbefales.
HTX styrer
Er selv tredje års, det er nice.
Og desværre er det rigtigt at vi mangler damer, men så får man også lidt motion når man skal gå over på alm. Gym.
Men pyt, det er alligevel os der får alle damerne senere....
Er selv tredje års, det er nice.
Og desværre er det rigtigt at vi mangler damer, men så får man også lidt motion når man skal gå over på alm. Gym.
Men pyt, det er alligevel os der får alle damerne senere....
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Afstemninger
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.