mboost-dp1
Hvad kostede den første PC du selv betalte for (inkl. skærm)?
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Afstemninger
UHA!
Min første maskine var fra Zitech. Dengang (1993) lå Zitech i forbindelse med Blovstrød kro og havde vareudlevering i en container omme på parkeringspladsen.
Det var et MONSTER i et flot hightower.
Husker ikke de præcise specs, men her er det jeg husker...
80486 DX 50 (Ikke noget med DX2 her, men RIGTIGE 50 Mhz.)
Tseng ET4000 Grafik
1,44 MB Floppy
Må hjem og grave i gemmerne og se om jeg kan finde ordresedlen.
MEN prisen er ikke glemt...
20.003,75 Kr.
Min første maskine var fra Zitech. Dengang (1993) lå Zitech i forbindelse med Blovstrød kro og havde vareudlevering i en container omme på parkeringspladsen.
Det var et MONSTER i et flot hightower.
Husker ikke de præcise specs, men her er det jeg husker...
80486 DX 50 (Ikke noget med DX2 her, men RIGTIGE 50 Mhz.)
Tseng ET4000 Grafik
1,44 MB Floppy
Må hjem og grave i gemmerne og se om jeg kan finde ordresedlen.
MEN prisen er ikke glemt...
20.003,75 Kr.
Min var en 120 Mhz 8 ram (blev hurtigt til 16) 1,2 gb HD 1 mb grafik (blev hurtigt til et Riva TNT) og en 14" skærm!
10.499,- og det var nok omkring 96 - 97
10.499,- og det var nok omkring 96 - 97
Min første PC som jeg selv betalte, købte jeg efter min konfirmation.. Det var vidst en
17" AOC skærm
1 Ghz K7 Athlon
256mb ram
30gb harddisk
og et geforce MX kort tror jeg...
Kan huske alle mine venner misundede min dejlig runde frekvens hastighed :)
17" AOC skærm
1 Ghz K7 Athlon
256mb ram
30gb harddisk
og et geforce MX kort tror jeg...
Kan huske alle mine venner misundede min dejlig runde frekvens hastighed :)
Damm hvor jeg føler mig gammel i forhold til jer andre herinde.
Mange af jeres nye computere, er jo nymodent i forhold til min første computer.
Men okay mange af jeg var jo sikkert ikke engang født i 1982, hvor jeg fik min første, og da var jeg allerede 10 år.
Mange af jeres nye computere, er jo nymodent i forhold til min første computer.
Men okay mange af jeg var jo sikkert ikke engang født i 1982, hvor jeg fik min første, og da var jeg allerede 10 år.
#54 Kan godt være jeg kun er 18, men jeg har da brugt en del Floppys alligevel.
Nå "on topic"
Jeg har egentlig nasset på mine forældre ved de første 3 maskiner, arh. okay de første to var Arve maskiner. 3 var min konfirmations PC.
Men så fik jeg en produktionsskole og penge i nakken, og så blev det til en samle selv PC.
1.86 GHz Core 2 Duo E6300
2 GB Ram Kingston
250 GB Harddisk
InnO3D GeForce 8600GTS 256 MB PCI-E
Asus P5ND2-SE bundkort
DVD Brænder 16X Speed
Senere er den blevet lidt gamer opgraderet:
3,0 GHz Core 2 Duo E8400
3 GB ram
Sapphire Radeon HD3870 Ultimate 512 MB PCI-E
Jeg før opgraderingerne gav jeg 5500 ca.
Og så havde jeg en skærm fra min gamle PC, men hvis jeg nu tager min nuværende skærm og lægger oveni er det så snyd eller hvad? Nå men så bliver prisen ihvertfald: 7300 ca.
Og så lige Off Topic igen.
Jeg føler mig som en snothvalp og en nasserøv, når jeg nu sidder og læser jeres første køb.
"On Topic igen"
Skal vi se på min første arve PC, bare sådan for nostalgiens skyld? Ja vi skal
Det var en Amitech med:
Intel Pentium (det rykkede jo dengang, dvs. i 1995 tror jeg det var vi fik den i) Men den havde altså 75 vilde MHz
16 MB ram (senere opgraderet til 32MB)
2 GB harddisk (Opgraderet til 10 GB 1 år før den døde, hvilket den gjorde i 2002 tror jeg det var)
ATI grafikkort med 2 MB
Creative Sound Blaster 16 Bit
CD Læser 6X Speed
Kan godt nok ikke lige huske hvad bundkort den havde, men det var et uden ONBoard enheder) Alt sad på via PCI porte og AGP port.
Windows 95 OEM, jou jou.
Men den blev der giver ca. 10.000 for.
Den har godt nok også spillet meget Duke 3D, Doom & Roller Coaster Tycoon, og Transport Tycoon ej at forglemme.
(Ups det var off topic igen, sorry hehe)
Nå "on topic"
Jeg har egentlig nasset på mine forældre ved de første 3 maskiner, arh. okay de første to var Arve maskiner. 3 var min konfirmations PC.
Men så fik jeg en produktionsskole og penge i nakken, og så blev det til en samle selv PC.
1.86 GHz Core 2 Duo E6300
2 GB Ram Kingston
250 GB Harddisk
InnO3D GeForce 8600GTS 256 MB PCI-E
Asus P5ND2-SE bundkort
DVD Brænder 16X Speed
Senere er den blevet lidt gamer opgraderet:
3,0 GHz Core 2 Duo E8400
3 GB ram
Sapphire Radeon HD3870 Ultimate 512 MB PCI-E
Jeg før opgraderingerne gav jeg 5500 ca.
Og så havde jeg en skærm fra min gamle PC, men hvis jeg nu tager min nuværende skærm og lægger oveni er det så snyd eller hvad? Nå men så bliver prisen ihvertfald: 7300 ca.
Og så lige Off Topic igen.
Jeg føler mig som en snothvalp og en nasserøv, når jeg nu sidder og læser jeres første køb.
"On Topic igen"
Skal vi se på min første arve PC, bare sådan for nostalgiens skyld? Ja vi skal
Det var en Amitech med:
Intel Pentium (det rykkede jo dengang, dvs. i 1995 tror jeg det var vi fik den i) Men den havde altså 75 vilde MHz
16 MB ram (senere opgraderet til 32MB)
2 GB harddisk (Opgraderet til 10 GB 1 år før den døde, hvilket den gjorde i 2002 tror jeg det var)
ATI grafikkort med 2 MB
Creative Sound Blaster 16 Bit
CD Læser 6X Speed
Kan godt nok ikke lige huske hvad bundkort den havde, men det var et uden ONBoard enheder) Alt sad på via PCI porte og AGP port.
Windows 95 OEM, jou jou.
Men den blev der giver ca. 10.000 for.
Den har godt nok også spillet meget Duke 3D, Doom & Roller Coaster Tycoon, og Transport Tycoon ej at forglemme.
(Ups det var off topic igen, sorry hehe)
Ah, gode tider med den første pc. Gav lige omkring 13500 for den i sin tid. Omkring '95 vil jeg tro.
Den indeholdt 100 Mhz Pentium, 1 GB HD og, hold fast, 16 ram. Jeg var sgu glad for den.
Lidt off topic:
Er jeg den eneste der aldrig har fået computere eller noget der koster bare lidt i den retning af mine forældre? Har faktisk selv betalt alt hvad jeg har af elektronik ud af mine surt tjente penge. Gik og skovlede hundelorte på en kennel og senere væltede jeg mig i sure ølslatter som flaskedreng for at få råd til det kram jeg skulle bruge. Jeg føler næsten at jeg må være kommet fra en fattig familie, hvilket ikke ligefrem er tilfældet. Hmm.
Den indeholdt 100 Mhz Pentium, 1 GB HD og, hold fast, 16 ram. Jeg var sgu glad for den.
Lidt off topic:
Er jeg den eneste der aldrig har fået computere eller noget der koster bare lidt i den retning af mine forældre? Har faktisk selv betalt alt hvad jeg har af elektronik ud af mine surt tjente penge. Gik og skovlede hundelorte på en kennel og senere væltede jeg mig i sure ølslatter som flaskedreng for at få råd til det kram jeg skulle bruge. Jeg føler næsten at jeg må være kommet fra en fattig familie, hvilket ikke ligefrem er tilfældet. Hmm.
Nej du er ikke den eneste.
Jeg har også selv betalt alle de computere jeg selv har ejet. Har selvfølgelig også haft firma betalte maskiner, men dem må man jo ikke beholde når man smutter fra firmaet.
Mange af de andre her på sitet er øjensynligt bare snot forkælet. :-)
Nej du er ikke den eneste.
Jeg har også selv betalt alle de computere jeg selv har ejet. Har selvfølgelig også haft firma betalte maskiner, men dem må man jo ikke beholde når man smutter fra firmaet.
Mange af de andre her på sitet er øjensynligt bare snot forkælet. :-)
Købte min første maskine da jeg blev konfirmeret.
Vidunderet bestod af:
Pentium 200 MHz
4 gb harddisk
64 mb ram (tror jeg nok)
S3 Virge PCI med 4 mb ram
Den fik jeg for den nette sum af 15.000 kr.
Relativt kort tid efter købte jeg: (forøvrigt min første nethandel)
HP 2x cd brænder til 3200 kr
Vodoo kort som kostede et par tusindende eller sådan noget, det er ved at være længe siden, så jeg husker det ikke længere :)
Vidunderet bestod af:
Pentium 200 MHz
4 gb harddisk
64 mb ram (tror jeg nok)
S3 Virge PCI med 4 mb ram
Den fik jeg for den nette sum af 15.000 kr.
Relativt kort tid efter købte jeg: (forøvrigt min første nethandel)
HP 2x cd brænder til 3200 kr
Vodoo kort som kostede et par tusindende eller sådan noget, det er ved at være længe siden, så jeg husker det ikke længere :)
Første PC - År 2001
1,83 GHZ
256 MB Ram
128 MB Nvidia Gforce
20 GB Harddisk
"19" Tommer Skærm
Pris: 12980 kr. Føniks Computerer.
Den gik i stykker 8 gange før jeg fik sendt en hel sprit ny uden problemer... Og fordi at der havde været så store problemer med den fik gratis et Joystick til 50.- WOW.... Det var min konfirmation som sponsorerede de penge.... :D
1,83 GHZ
256 MB Ram
128 MB Nvidia Gforce
20 GB Harddisk
"19" Tommer Skærm
Pris: 12980 kr. Føniks Computerer.
Den gik i stykker 8 gange før jeg fik sendt en hel sprit ny uden problemer... Og fordi at der havde været så store problemer med den fik gratis et Joystick til 50.- WOW.... Det var min konfirmation som sponsorerede de penge.... :D
Min første PC arvede jeg fra min fars firma. Den hed NOSTROMO (også selvom der ikke var netværk i den endnu; jeg var bare fremskreden for min tid ;) ).
Det var den brutale maskine af 386DX40 (med turboknappen trykket HELT i bund) med 4 MB EDO RAM. Dertil 40 MB HD og S3 2D grafikkort.
Senere købte min far en P90 med 15" (top vilderen) skærm. Skærmen fik jeg og jeg smed et P90 med 8 MB ram i. Dertil et Sound Blaster AWE32 og en 170 MB HD og så var jeg godt kørende. For bræt+cpu+ram+disk+lydkort betalte jeg vist 3500,- af mine dyrt sammenskrabede sparepenge.
De var dog givet godt ud, for med et Inno3D Voodoo2-kort og et Matrox Mystique 220 (for i alt 2100,-) i måsen på den, så var jeg KONGEN af Quake 2!
#67 P120 var vist også den hurtigste chip overhovedet i 1995 og 1GB var den største disk. Desuden var 15" skærme ikke standard endnu og 17" skærme var ekstremt dyre. :)
Det var den brutale maskine af 386DX40 (med turboknappen trykket HELT i bund) med 4 MB EDO RAM. Dertil 40 MB HD og S3 2D grafikkort.
Senere købte min far en P90 med 15" (top vilderen) skærm. Skærmen fik jeg og jeg smed et P90 med 8 MB ram i. Dertil et Sound Blaster AWE32 og en 170 MB HD og så var jeg godt kørende. For bræt+cpu+ram+disk+lydkort betalte jeg vist 3500,- af mine dyrt sammenskrabede sparepenge.
De var dog givet godt ud, for med et Inno3D Voodoo2-kort og et Matrox Mystique 220 (for i alt 2100,-) i måsen på den, så var jeg KONGEN af Quake 2!
#67 P120 var vist også den hurtigste chip overhovedet i 1995 og 1GB var den største disk. Desuden var 15" skærme ikke standard endnu og 17" skærme var ekstremt dyre. :)
Den første pc jeg selv købte var 3½ år siden, brugte en 10-12k på den. MSI K8N SLI Platinum, AMD Athlon64 3000+, 1 GB ram, 200 GB SATA hdd, 2x GeForce 6600GT, 19" LG Flatron skærm.
Men jeg har haft mange andre:
Commadore Amiga 520 (med 512 KB xtra ram, så var oppe på 1 MB!) Er ikke selv så gammel, fik den af min fætter. Og bæstet kører stadig, finder den frem engang imellem. Der er bare mange firkanter på et 32" :P
2x gamle pc'er med 3.11 (kan ikke huske hva der sad i, men de havde turbo knap! :P),
IBM med 95 (100 mhz pentium tror jeg, 35 mb ram (ved godt at 35 lyder underligt, men det havde den!), 800 mb hdd, 14,x" skærm).
Og så har jeg haft en del andre, men gider ikke skrive dem alle, så bliver jeg ik færdig i dag :P
Men jeg har haft mange andre:
Commadore Amiga 520 (med 512 KB xtra ram, så var oppe på 1 MB!) Er ikke selv så gammel, fik den af min fætter. Og bæstet kører stadig, finder den frem engang imellem. Der er bare mange firkanter på et 32" :P
2x gamle pc'er med 3.11 (kan ikke huske hva der sad i, men de havde turbo knap! :P),
IBM med 95 (100 mhz pentium tror jeg, 35 mb ram (ved godt at 35 lyder underligt, men det havde den!), 800 mb hdd, 14,x" skærm).
Og så har jeg haft en del andre, men gider ikke skrive dem alle, så bliver jeg ik færdig i dag :P
Commodore 128 - der står faktisk "Personal Computer" på model-tagget!
Med Philips BM80 amber (gul) skærm
Commodore 1571 diskettedrev - tosidet!
Commodore 1531 båndstation
Citizen 120D 9-nåls matrixprinter
Kostede over 12.000 i Bilka! 1986, vil jeg tro.
Har det hele endnu - undtagen printeren, som senere blev udskiftet med en 24-nåls og sat på min Amiga 2000.
Jeg brugte faktisk min Commodore 128 til noget fornuftigt. SuperScript 128 og SuperBase 128 var glimrende programmer i 80 tegn. Og GEOS! :D Programmerede også lidt selv.
Det var ikke min første computer. Det var en Lambda (ZX-81 klon). Og der var også en Commodore 64 imellem. Men 128'eren var den første computer jeg reelt brugte som en PC.
Damn, der blev slæbt mange aviser... O_o
Kids these days... Get off my lawn!
Med Philips BM80 amber (gul) skærm
Commodore 1571 diskettedrev - tosidet!
Commodore 1531 båndstation
Citizen 120D 9-nåls matrixprinter
Kostede over 12.000 i Bilka! 1986, vil jeg tro.
Har det hele endnu - undtagen printeren, som senere blev udskiftet med en 24-nåls og sat på min Amiga 2000.
Jeg brugte faktisk min Commodore 128 til noget fornuftigt. SuperScript 128 og SuperBase 128 var glimrende programmer i 80 tegn. Og GEOS! :D Programmerede også lidt selv.
Det var ikke min første computer. Det var en Lambda (ZX-81 klon). Og der var også en Commodore 64 imellem. Men 128'eren var den første computer jeg reelt brugte som en PC.
Damn, der blev slæbt mange aviser... O_o
Kids these days... Get off my lawn!
Kom til at læse det som den første PC, så stemte 10.000 kr. Men den jeg selv købte var en til 7000 kr - derefter har jeg givet mere og mere for de stationære, bortset fra min seneste, som kun kostede 3000 (stod og manglede en til skolen, den anden var gået i stykker).
Pentium 166 (Med MMX!!!), 16 mb ram, 1,2 gb harddisk og ikke mindre end 2 mb skærmkort. 11.500 bananer med en 15" skærm - POW.
Hvem var dum nok til at betale 2000,- ekstra for en 233 mhz, når man bare kunne flytte på en jumper? Det kan godt være at den spillede en lille melodi når man startede den, som angav at der ikke var særligt meget juice til overs til køleren, men den holdt da i 5 år indtil jeg fik råd til at købe noget bedre... :)
Egentlig, så var min første computer en Amiga A500, som jeg fik da jeg var 6 år, men mine forældre og jeg betalte hver 1/3 af den, så det tæller vel ikke helt. Familieturnering i Dynablaster = Epix... :P
Hvem var dum nok til at betale 2000,- ekstra for en 233 mhz, når man bare kunne flytte på en jumper? Det kan godt være at den spillede en lille melodi når man startede den, som angav at der ikke var særligt meget juice til overs til køleren, men den holdt da i 5 år indtil jeg fik råd til at købe noget bedre... :)
Egentlig, så var min første computer en Amiga A500, som jeg fik da jeg var 6 år, men mine forældre og jeg betalte hver 1/3 af den, så det tæller vel ikke helt. Familieturnering i Dynablaster = Epix... :P
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Afstemninger
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.