mboost-dp1

Hvad er din yndlingsplatform?

Gå til bund
Gravatar #1 - stargate
22. mar. 2008 19:08
Stemte Nintendo da Wii er nok den jeg har det sjovest på, Sq som den første dag vi havde den skulle min svigermor se hvordan man bruget det og vi skulle spille Wii sport (golf) hvor jeg ende med at give min svigermor et blåt øje fordi hun gik bagom mig da jeg skulle til at svinge

Men udover Wii har jeg både PC/PSP/DS/PSX men Wii er sQ toppen
Gravatar #2 - seron
22. mar. 2008 20:06
Spørgsmålet skulle måske lyde: Hvad er din ynglings _spil_ platform?

Well, jeg stemte PC da jeg klart bruger PC'en mest - jeg spiller dog pt. mest på min Wii, men det ændres nok når WAR engang udkommer.
Gravatar #3 - engfeh
22. mar. 2008 20:20

Spørgsmålet skulle måske lyde: Hvad er din ynglings _spil_ platform?

Ja se det forudsætter jo at man har børn...
Gravatar #4 - Tage
22. mar. 2008 20:52
Her er et lille interessant interview med id software's Steve Nix omkring pc gamere der flytter over til konsollerne.

Jeg stemte selv PC, da det er den platform jeg altid selv har foretrukket, men har da også købt en Xbox 360 og har gennem tiden ejet en SNES, N64 og GC'en, da spillene der kom dertil passede fint til hele "atmosfæren". Nu om stunder minder pc-spil og konsolspil, dog så meget om hinanden, at den eneste grund til at jeg har købt en "next gen" konsol i stedet for hårdnakket at holde fast i min high end pc som primære spille-aggregat, er at pc-spillere bliver taget i røven når det kommer til eksklusivtitler og releasedates. Det er jo stort set kun MMOs der bliver lanceret til PC, og hvor mange half-assed konsolkonverteringer har vi i øvrigt ikke set gennem de senere år? Ja, vi pc-spillere er måske på vej over på konsollerne, men det er sgu ikke med vores gode vilje. (Tillader mig lige at have lidt store armbevægelser her).
Men jeg er da heller ikke blind over hvorfor det sker: profit. Konsolspil koster kassen og piratkopiering til konsollerne er ikke i nærheden af at være lige så udbredt som til pc.
Jeg tuder nok bare fordi pc'en er det jeg voksede op med og har spillet utallige timer på; lidt synd at se den blive degraderet til andenrangs-underholdningsmedie.
Gravatar #5 - myplacedk
22. mar. 2008 21:01
Jeg stemte PC, da de andre mig bekendt kun (eller i hvert fald primært) er til at spille på, og jeg spiller stort set aldrig.

(Hvad laver jeg så her? Well, railgun-afstemningerne dukker jo op i newz.dk-sektionen. Jeg blev spurgt, jeg svarede.)
Gravatar #6 - bjerh
23. mar. 2008 00:54
PC.. Ja jeg har da en Wii. Men jeg har aldrig rigtigt brudt mig om at spille strategi eller fps på en konsol. Og det nu engang det jeg bruger min tid på, når der spilles. :)
Gravatar #7 - Norrah
23. mar. 2008 09:26
Spiller reelt set kun på pc for tiden. Audiosurf er min fortrukne underholdning.

Men min "yndlings" platform må være playstation. Konsol er lidt mere socialt opbygget.
Gravatar #8 - Avenger-
23. mar. 2008 11:47
Selvom jeg har både PC, Wii og Xbox 360, så stemmer jeg stadig PC, da det umiddelbart er det jeg er "vokset" op med, og har elsket at spille siden jeg var 8-9 år (intet som Stunt Driver 3D på min fars gamle arbejdspc!).

Selvom mange chefer inden for spilbranchen mener, at det peger mod konsollerne, så håber jeg ikke de glemmer PCen :(
Gravatar #9 - The-Lone-Gunman
23. mar. 2008 11:47
Hvor er Amiga?
Gravatar #10 - Norrah
23. mar. 2008 11:59
#9 Her

Hvis du skynder dig kan du nok stadig finde den.
Gravatar #11 - jeldtoft
23. mar. 2008 11:59
Jeg har selv en PS3, men det er jo så kun af de grunde I har nævnt. Men PC'en vil altid være, at foretrække!
Gravatar #12 - dyg
23. mar. 2008 23:54
PC'en er stadigvæk min favorit. Har både PS3 og Wii, men intet slår en god gang QW på den gamle spand.
Gravatar #13 - zin
24. mar. 2008 14:38
Wii. Der er intet der slår at se 2 gutter man kender stå og svede foran en omgang Raging Rabbids (1 eller 2) - vi har ligefrem en ilddåb... Den skulle være ret hård.
Gravatar #14 - moulder666
25. mar. 2008 08:33
Sådan lidt forskelligt -

Til bil- og kampspil er det PS

Til druk er det en Wii.

Til alt andet min PC - så det bliver helt klart pcen!
Gravatar #15 - Magten
25. mar. 2008 08:55
Helt klart Wii... Hvem kan leve uden Supermario ???
Gravatar #16 - MadsDOS
25. mar. 2008 09:16
Stemte pc
Hvilken jeg spiller mest på (hellgate,CS)
Jeg synes at man kan bruge en computer til så meget mere end en konsol, forestil jer at skrive en stil på en xbox 360 eller spille wow på en playstation :0
Gravatar #17 - reefermadness2
25. mar. 2008 10:03
PC!

Ærlig talt kan jeg ikke se det underholdende/udfordrende i at spille skydespil på en konsol...

Jeg mener, man kan jo ikke blære sig med sine 1337 skills når stortset alle skydespil til konsol har autoaim...
Gravatar #18 - Yens
25. mar. 2008 12:51
Tjaa... havde engang en PS2, men den blev hurtigt solgt. PC'en er nu bedst... Også lettere at finde "demo"-versioner af nye spil til den :)
Gravatar #19 - Norrah
25. mar. 2008 16:39
#18 med hensyn til demo'er så tror jeg faktisk både xbox og ps3 har systemer der fungere næsten bedre end det gør på pc...
Gravatar #20 - jeldtoft
25. mar. 2008 20:24
#17 Uncharted: Drakes Fortune har ikke autoaim :) Desuden vil jeg gerne forsvare Call Of Duty 4, hvor aimet faktisk fungerer utroligt godt.

Som #19 siger, så kan du downloade demoer på fx. PS3 med 3 klik, det bliver vist ikke nemmere ;)
Gravatar #21 - Thalion
26. mar. 2008 13:58
Stemte PC, har en wii og ville da ikke klage over at få en 360, men da jeg er afhængig af WoW, kan jeg ikke andet end at nyde min PC :-D
Gravatar #22 - David Munch
27. mar. 2008 11:48
Macintosh (Anden) med Nintendo som nummer to..

Men godt nok en mangelfuld stemmefætter.. O_o
Gravatar #23 - karga
27. mar. 2008 12:53
Det jeg mente med afstemningen var netop spilplatform.. men det gik jeg ud fra var underforstået

Det var lidt for at få nogle tal på hvor mange procent der spiller hvad.. eftersom op til flere i en tråd om GTA IV, påstod der var langt, langt flere konsolspillere
Gravatar #24 - Nagash
27. mar. 2008 14:56
C64 FTW \m/
Gravatar #25 - Nurú
28. mar. 2008 19:52
Da jeg foretrækker at bruge musen til alt så vælger jeg PC. Jeg føler mig handicappet ved en konsol, til alt andet end sports- og bilspil.
Gravatar #26 - Saenjaina
31. mar. 2008 14:05
Jeg vil mene PC.

Det skyldes mest, at jeg spiller den slags spil, hvor man ikke behøver at koncentrere sig 100% hele tiden. Dvs. der er tid til at tabbe ud og browse lidt eller tjekke mail, og ikke mindst, at skifte musik.

Jeg kan godt lide, at kombinere den tid jeg spiller i med andre former for underholdning. Tror sjældent jeg ville gribe en joypad og stene et konsolspil i længere tid. Det gjorde jeg engang, men nu hvor jeg er vant til at bruge PC, så ser jeg på computerspil med helt andre øjne.

Det handler om underholdning, om det så er 60% spillet, 20% internettet (i baggrunden) og 20% musikken (i baggrunden) - ja, det er lidt hip som hap.
Gravatar #27 - -xero-
1. apr. 2008 07:30

helt enig :)

imo er konsoller og den slags overflødige, for de har ikke så meget at byde på som PC'en ikke har, når det kommer til stykket..
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login