mboost-dp1

Hvad er det første du gør når du tænder din computer?

Gå til bund
Gravatar #1 - fjols
11. maj 2007 19:23
Jeg hopper da på irc med det samme. Tænk nu hvis jeg gik glip af noget!
Min computer står som regel tændt 24/7, men hvis jeg endelig rebooter er der mirc der startes som det første.
Gravatar #2 - Huleboeren
11. maj 2007 19:26
Jeg åbner browseren, startsiden er wwww.netvibes.com
Min Netvibe indeholder alle de nyheder jeg vil læse, mails, storage, alt.
Gravatar #3 - natik
11. maj 2007 19:34
Ville have stemt "Starter music program" hvis i havde skrevet det istedet for winamp, bruger det ikke, så valgte "Det er tilfældigt hvad jeg gør".
Gravatar #4 - trylleklovn
11. maj 2007 19:37
Hopper på msn og gtalk med det samme. Herefter bliver mailklienten startet op.. Herefter smutter min browser ind på macnyt.dk, newz.dk, digg.com, politiken.dk og diverse andre ting.
Gravatar #5 - OxxY
11. maj 2007 19:43
Har for vane at starte IRC+miranda først. Og så ellers mailprogram+nyheder/news/etc.
Gravatar #6 - kaweb
11. maj 2007 19:44
Tjahh... Med en mac tænder man jo ikke computeren. Den står bare på standby. Min har pt "kun" været tændt i 23 dage.

Men ellers tjekker jeg først mediamac.dk for at se om der er kommet noget nyt mac gejl jeg kan fyre mine penge efter, og derefter hopper jeg ind på newz.dk, for at se hvor mange der nu er hoppet på mac-vognen og kommer med indlæg a la den jeg har skrevet her :-D

God weekend.
Gravatar #7 - Hundestejle
11. maj 2007 19:44
Starter Firefox og tjekker mail og RSS på iGoogle. Herefter et smut på politiken.dk for at læse Rocky og Wulffmorgenthaler, og et efterfølgende besøg på Hodjas Blog.
Hvis ikke liiige damen sidder og læser til eksamen som sædvandlig, bliver der også fyret godt op under Winamp... Til stor fornøjelse for naboen og overboen.
Gravatar #8 - BurningShadow
11. maj 2007 19:48
Min er altid tændt, så jeg valgte "Tænder computeren?"
Gravatar #9 - Man in Black
11. maj 2007 19:49
Nu tænder jeg kun computeren i tilfælde af at den har været slukket for at udskifte dele e.l. -Men den bliver da genstartet en gang hver anden uge eller der omkring...

msn logger automatisk på, så det første jeg kaster mig over er at få startet noget p2p!
Gravatar #10 - Jace
11. maj 2007 19:56
Hehe, damn der er mange afstemninger i kø. Jeg foreslog denne afstemning i starten af februar :)
Gravatar #11 - MiniatureZeus
11. maj 2007 20:19
starter altid med at starte taskmgr. op når jeg tænder den bærbare... ellers kan jeg ikke komme på nettet hvis ikke firefox skal tvinges ned et par gange :P
Gravatar #12 - Ronson ⅍
11. maj 2007 20:46
Starter samurize for at se om der er mail på nogle af mine konti, derefter læses de (hvis der er nogen) samtidig med miranda (icq+msn) starter.
Gravatar #13 - rackbox
11. maj 2007 20:48
Min første reaktion, når jeg møder min (altid tændte!) laptop er at tjekke mail. Derefter newz.dk og et andet websted, jeg ofte besøger. Endelig ser jeg, om nogen har været så uforsigtig at sende mig en besked over messenger eller google talk i nattens løb.
Gravatar #14 - Xill
11. maj 2007 21:02
alt det som bare skal starte ... det gør min PC selv ..

så det første aktive jeg bør bruge min PC til er skole relateret, og efter som jeg gerne vil udskyde det lidt læser jeg newz.dk som det første .. :D
Gravatar #15 - -xero-
11. maj 2007 21:49
Logge på MSN
Gravatar #16 - dyg
11. maj 2007 21:49
Logger på IM netværk, læser filmz.dk og tjekker mails. Rækkefølgen er svingende.
Gravatar #17 - Windcape
11. maj 2007 23:19
- Læser mails
Nej, jeg modtager altså ikke mails mellem klokken 3 og klokken 6

- Logger på IRC/MSN/ICQ (86)
Jeg logger slet ikke af

- Tjekker newz.dk
ok, min startside er 127.0.0.1, men jeg checker newz.dk som noget af det første.

- Læser almindelige nyheder
Nej, det er da for kedeligt

- Tænder computeren?
Kan man slukken ens computer ?

- Starter winamp
Kører allerede, jeg trykkede bare på mute da jeg gik i seng.

- Starter noget p2p
Hvis man brugte sådanne, ville det også kører 24/7 :p

- Læser andres blogs
nej, det venter jeg med til jeg har mødt i skolen

- Opdaterer min blog
blogs er for folk som ikke bruger IRC :-) Vi fører live-blogging på IRC.

----------

Tror mig rigtige svar ville være: Åbner skærmen på min laptop, og tænder for skærmen til den stationære.
Gravatar #18 - kba
11. maj 2007 23:53
Tænder? Pt. er uptime: 4wks 4days 11hrs 47mins 6secs, og når jeg egentlig bliver påkrævet et reboot, så genoptager jeg det, jeg var i gang med. IRC er dog det første der startes.

Jeg stemte 'Tænder computeren?'.
Gravatar #19 - Redeeman
12. maj 2007 01:17
når jeg starter, er det første jeg gør enten at starte xchat, kopete og konsole. Tit konsole/xchat først, så de får første row i taskbaren.

Nok de fleste gange er det Konsole, så skriver jeg passphrase til min keychain, og så starter jeg xchat/kopete.
Gravatar #20 - Footracer
12. maj 2007 05:47
Har valgt: Tænder computeren?

For hvorfor skulle jeg tænde computeren når den alligevel altid er tændt. :D
Gravatar #21 - d0rk
12. maj 2007 07:14
Stemte "Læser mails" for det er ofte det allerførste jeg gør...

Lige bagefter er det dog:

Læser newz.dk
Læser eb.dk
Starter winamp
Logger på MSN
Gravatar #22 - el_senator
12. maj 2007 10:20
Nu' det jo lidt noget fis at der står "tænder for Winamp" i stedet for "tænder for musikken", men jeg valgte den alligevel(bruger dog Winamp når jeg en sjælden gang imellem er i Windows). :)
Gravatar #23 - el_senator
12. maj 2007 10:22
#19, Rigtige mænd bruger xterm. :P Nej, spøg til side. Godt at se endnu en Linux bruger. Men os er der vel nogle stykker af herinde efterhånden.
Gravatar #24 - tgr
12. maj 2007 11:13
Det første jeg gør er altid at tjekke Top 10 nyheder på digg.
Gravatar #25 - baever
12. maj 2007 11:28
Jeg starter altid med at boote et OS :-D
Gravatar #26 - TullejR
12. maj 2007 11:52
Har folk ikke hørt om sessionsstyring? Så slipper man da for at starte de samme programmer hver gang man logger på ;-)
Gravatar #27 - milandt
12. maj 2007 12:12
Det første jeg gør er at logge ind i Travian :P
Gravatar #28 - b4@
12. maj 2007 16:16
Lukker alle unødvendig spyware malware og andet (Picasa, MSN, Gtalk, Skype), og så åbner jeg for reader.google.com
Gravatar #29 - bitnissen
12. maj 2007 21:04
Det var lidt svært at svare, da bestemt ikke er tilfældigt hvad jeg gør når jeg tænder computeren, men det er bestemt heller ikke det samme jeg gør hver gang (forskelligt != tilfældigt), men tjah, jeg er nyhedsfreak, så blev de almindelige nyheder der fik en stemme.
Gravatar #30 - m_abs
12. maj 2007 23:16
Nu er den eneste computer jeg tænder (næsten) daglige den på mit arbejde, så det første er gør er at køre "svn up"
Gravatar #31 - Sattie
13. maj 2007 00:50
"Tænder computeren?" er et trik spørgsmål!

Man tænder jo netop computeren, når man tænder den!
Gravatar #32 - Mnc
13. maj 2007 06:50
Valgte "Tænder computeren?".
PS. Kan den slukkes?
Gravatar #33 - flywheel
13. maj 2007 11:03
Psi, Amarok, KBitorrent, KGet osv startes automatisk, så det første bevidste er nok at hive Thunderbird op, derefter Firefix (Så får jeg også et overblik over mine GMail konti, via Gmail Manager) for at tjekke en stribe nyhedssider, primært udenlandske, men også et par indenlandske såsom lifal/suseforum/version2/avisen
Gravatar #34 - lagoni
13. maj 2007 12:51
Eftersom MSN Messenger logger automatisk på, er det nok det første der gøres. Men filmz.dk er nok det første jeg selv åbner.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login