mboost-dp1
Hvad er den største fordel ved piratkopiering fremfor lovlige alternativer?
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Afstemninger
All of the above (except "Der er ingen fordele"). Speaking of større udvalg af titler; Hvor kan man købe Funky Forest i Danmark?
Som det ser ud nu:
Lettere, Større udvalg af titler, større udvalg af formater.
At det så også er "Billigere" er en fakter der ikke er det afgørende.
Kunne jeg få noget som tilbød mig at download filer/streame lovligt, som havde samme udvalg at titler, vis ikke flere. Hvor jeg kan vælge hvilket format jeg vil download det i, evt om jeg vil have undertekster og hvilket sprog. Da jeg efterhånden ser film på det sprog de er indspillet på og med engelske undertekster, så gider jeg da ikke have alt det andet der ligger og fylder.
Vis nogle laver sådan noget til alt mellem 100-400 om måneden (evt en doner knap til film så man selv kan vælge at støtte de film man finder gode) med en lækker gui, evt bygge op om p2p så brugere der har film liggende kan uploade til hinanden (så kan firmaet spare lidt forbindelse, evt give lide tilbage til folk med en høj upload)
OG INGEN DRM, TAK!
Bestemmer selv hvor, hvornår og på hvad jeg vil se film!
Lettere, Større udvalg af titler, større udvalg af formater.
At det så også er "Billigere" er en fakter der ikke er det afgørende.
Kunne jeg få noget som tilbød mig at download filer/streame lovligt, som havde samme udvalg at titler, vis ikke flere. Hvor jeg kan vælge hvilket format jeg vil download det i, evt om jeg vil have undertekster og hvilket sprog. Da jeg efterhånden ser film på det sprog de er indspillet på og med engelske undertekster, så gider jeg da ikke have alt det andet der ligger og fylder.
Vis nogle laver sådan noget til alt mellem 100-400 om måneden (evt en doner knap til film så man selv kan vælge at støtte de film man finder gode) med en lækker gui, evt bygge op om p2p så brugere der har film liggende kan uploade til hinanden (så kan firmaet spare lidt forbindelse, evt give lide tilbage til folk med en høj upload)
OG INGEN DRM, TAK!
Bestemmer selv hvor, hvornår og på hvad jeg vil se film!
Er det ikke lidt overflødigt både at have "Mindre DRM" og "Lettere"? I min verden er de en og samme.
Min primære grund til ikke at købe musik er, at jeg kan hente det gratis i 320kbit/s el. flac, og får kun 256kbit/s når jeg køber det i iTunes.
Den musik, hvor jeg ikke synes, at der er det store tab ved at have det i 256Kbit/s, så køber jeg det for det meste, men er kvaliteten vigtig, så er jeg tvunget til at kopiere det.
Jeg kan ikke forstå, hvorfor man ikke får 320kbit/s i iTunes, det virker lidt absurd.
Den musik, hvor jeg ikke synes, at der er det store tab ved at have det i 256Kbit/s, så køber jeg det for det meste, men er kvaliteten vigtig, så er jeg tvunget til at kopiere det.
Jeg kan ikke forstå, hvorfor man ikke får 320kbit/s i iTunes, det virker lidt absurd.
Lettere & bedre kvalitet. Sørgeligt men sandt. :/
Hvordan fanden skulle jeg ellers komme til at se Colbert Report eller Conan for den sags skyld? :)
Løsningen jeg vil have er til stede, bare ikke i Danmark takket være en forældet forretningsmodel.
Billigere: Mnæææh, jeg betaler allerede mesterslanten for Yousee kabeltv, favorit pakker og alt hvad jeg ellers kunne komme i nærheden af. Jeg kunne selvf. opsige det og spare 6000kr om året og så kunne man tale om det var billigere.
Hvordan fanden skulle jeg ellers komme til at se Colbert Report eller Conan for den sags skyld? :)
Løsningen jeg vil have er til stede, bare ikke i Danmark takket være en forældet forretningsmodel.
Billigere: Mnæææh, jeg betaler allerede mesterslanten for Yousee kabeltv, favorit pakker og alt hvad jeg ellers kunne komme i nærheden af. Jeg kunne selvf. opsige det og spare 6000kr om året og så kunne man tale om det var billigere.
jeg er enig med #7
Hvis det var lige så nemt som det er at downloade en film som pirat så ville piraterne nok stoppe.. og hvis det var til lad os sige 400 eller 500kr om måneden.. det ville der komme gode penge i kassen af..
et af de store problemer er at hvis man i dag sidde en søndag og kommer i tanke om at man egentlig godt ku tænke sig at se Water World eller en anden film.. så må man altså vente til mandag og der efter håbe at lokale film butik har den film stående.. derfor vælger mange at downloade.. fordi at du kan få det du skal bruge lige med det samme og det tager meget kort tid at få fat i.. og du får det som du vil have det..
Hvis det var lige så nemt som det er at downloade en film som pirat så ville piraterne nok stoppe.. og hvis det var til lad os sige 400 eller 500kr om måneden.. det ville der komme gode penge i kassen af..
et af de store problemer er at hvis man i dag sidde en søndag og kommer i tanke om at man egentlig godt ku tænke sig at se Water World eller en anden film.. så må man altså vente til mandag og der efter håbe at lokale film butik har den film stående.. derfor vælger mange at downloade.. fordi at du kan få det du skal bruge lige med det samme og det tager meget kort tid at få fat i.. og du får det som du vil have det..
For et halvandet års tid siden var jeg rundt i 3-4 forskellige fysiske musikbutikker for at finde en bestemt cd til en julegave. Et af stederne tilbød de at bestille den hjem og at jeg kunne forvente at få den midt i Januar. På nettet kunne selvsamme album findes på 2 minutter.
Lost-Viking (11) skrev:og hvis det var til lad os sige 400 eller 500kr om måneden.
det kraftedeme også mange penge !!
-N- (9) skrev:Jeg kan ikke forstå, hvorfor man ikke får 320kbit/s i iTunes, det virker lidt absurd.
fordi der ikke er nogen i hele verden der kan høre forskel på 256 og 320 kbit AAC (og heller ikke ved MP3)
+ hurtigere tilgængelighed
+ bedre format (MKV filer på 5-10 GB som kan kyles rundt på netværket) (de fleste fjernsyn fucker alligevel billedet op når det kommer fra DVD'en -> samme kvalitet som MKV)
Fra tid til anden kommer der et smart tiltag, men så virker det kun for folk i USA.. useless!!
Jeg troede faktisk at det var pga. prisen men må indrømme at det faktisk er besværlig at gøre tingene lovligt, og det koster ikke bare mere at købe eller leje sig adgang til et medie, men ofte er det også forbundet med et abonoment hos Yousee, og så skal man også lige købe endnu en sort boks der skal stå ved TV'et.. NOT GONNA HAPPEN!
Jeg glæder mig sår'n til Apple TV 2 eller afløseren slår igennem i Danmark.
Jeg troede faktisk at det var pga. prisen men må indrømme at det faktisk er besværlig at gøre tingene lovligt, og det koster ikke bare mere at købe eller leje sig adgang til et medie, men ofte er det også forbundet med et abonoment hos Yousee, og så skal man også lige købe endnu en sort boks der skal stå ved TV'et.. NOT GONNA HAPPEN!
Jeg glæder mig sår'n til Apple TV 2 eller afløseren slår igennem i Danmark.
Min prioritering af fordelene:
Hurtigere
Jeg kan se filmen/tv-serien her og nu. Hvorfor skal vi vente 6+ måneder før vi MÅSKE får muligheden for at se tv-serien i TV med tvungne underskrifter og irreterende rekvalmer. For ikke at sige at jeg ikke rigtigt har mulighed for at vide, hvornår et bestemt afsnit bliver vist i tv. I tv-bladet står der bare at i dag vises afsnit 523, men hvilken episode i hvilken sæson er det?
Når jeg trykker på play, så starter filmen med det samme, jeg skal ikke først se en video hvor de sammenligner mig med en pirat, voldtægtsforbryder, nazist og the devil himself
Lettere
Det kræver lige et par klik med musen og lige en halv time til at hente filmen ned og pakke ud, så er den klar til at blive set på ens mediecenter
Kræver næsten ikke at jeg gør noget
Større udvalg af titler
Jeg er ikke bundet til kun at kunne se de film der er blevet udgivet i DK og er ofte nemmere at finde gamle titler
Mindre DRM
Hvis jeg køber noget, så skal det altså virke på alt* uden problemer
*alt hvad der giver mening... ikke at jeg forventer at musik-cd'en jeg lige købte skulle kunne afspilles i min microovn :)
Billigere
Jeg ville lyve, hvis jeg sagde at prisen ikke havde noget at sige, men den er langt fra alt-afgørende, hvilket man kan se hvis man kigger på min DVD-samling
Siden jeg har installeret Steam er det også tydeligt at antallet at pirat-spil jeg har hentet ned er blevet tydeligt mindre, da det er så dejligt nemt at købe fra Steam
Hurtigere
Jeg kan se filmen/tv-serien her og nu. Hvorfor skal vi vente 6+ måneder før vi MÅSKE får muligheden for at se tv-serien i TV med tvungne underskrifter og irreterende rekvalmer. For ikke at sige at jeg ikke rigtigt har mulighed for at vide, hvornår et bestemt afsnit bliver vist i tv. I tv-bladet står der bare at i dag vises afsnit 523, men hvilken episode i hvilken sæson er det?
Når jeg trykker på play, så starter filmen med det samme, jeg skal ikke først se en video hvor de sammenligner mig med en pirat, voldtægtsforbryder, nazist og the devil himself
Lettere
Det kræver lige et par klik med musen og lige en halv time til at hente filmen ned og pakke ud, så er den klar til at blive set på ens mediecenter
Kræver næsten ikke at jeg gør noget
Større udvalg af titler
Jeg er ikke bundet til kun at kunne se de film der er blevet udgivet i DK og er ofte nemmere at finde gamle titler
Mindre DRM
Hvis jeg køber noget, så skal det altså virke på alt* uden problemer
*alt hvad der giver mening... ikke at jeg forventer at musik-cd'en jeg lige købte skulle kunne afspilles i min microovn :)
Billigere
Jeg ville lyve, hvis jeg sagde at prisen ikke havde noget at sige, men den er langt fra alt-afgørende, hvilket man kan se hvis man kigger på min DVD-samling
Siden jeg har installeret Steam er det også tydeligt at antallet at pirat-spil jeg har hentet ned er blevet tydeligt mindre, da det er så dejligt nemt at købe fra Steam
Jeg valgte Mindre DRM, fordi ca. alt andet kommer derfra.
Større udvalg af formater
Når man ikke kan hente i helt almindelige kendte always-works formater er det enten dovenskab eller fordi de vil stoppe DRM i skidtet. (Eller for at gøre det simpelt, eller for at spare båndbredde. Men DRM er da helt klart en del af det.)
Lettere
Selvfølgelig er det lettere, hvis man kan få det i et format afspilleren kan tage. Og man ikke skal bøvle med licens-servere osv.
I stedet for at udbyderen fx. bruger tid på at lave sin egen elendige afspiller, så kan folk bare downloade og afspille. Det er da let!
Så mangler vi bare en søgemaskine som går på tværs af butikkerne, så man kun skal søge ca. ét sted. Torrentz.com for butikker, tak!
Større udvalg af titler
Uden DRM er der vel én mindre forhindring for at få fat i ting, som ikke er udgivet i Danmark. Altså, større udvalg.
Billigere
Det må være den mindst tvivlsomme. Altså de slipper for at bruge ressourcer på DRM, men det er nok ikke den største ændring. Mindre DRM må ændre salget, spørgsmålet er hvilken vej. Hvis de sælger mere, kan de sænke prisen. (Og så er spørgsmålet om de gør det.)
Prisen er klart en vigtig faktor. Men når alt det andet forhindrer mig i at købe eller bruge produktet alligevel, så er prisen alligevel en forsvindende lille faktor.
Større udvalg af formater
Når man ikke kan hente i helt almindelige kendte always-works formater er det enten dovenskab eller fordi de vil stoppe DRM i skidtet. (Eller for at gøre det simpelt, eller for at spare båndbredde. Men DRM er da helt klart en del af det.)
Lettere
Selvfølgelig er det lettere, hvis man kan få det i et format afspilleren kan tage. Og man ikke skal bøvle med licens-servere osv.
I stedet for at udbyderen fx. bruger tid på at lave sin egen elendige afspiller, så kan folk bare downloade og afspille. Det er da let!
Så mangler vi bare en søgemaskine som går på tværs af butikkerne, så man kun skal søge ca. ét sted. Torrentz.com for butikker, tak!
Større udvalg af titler
Uden DRM er der vel én mindre forhindring for at få fat i ting, som ikke er udgivet i Danmark. Altså, større udvalg.
Billigere
Det må være den mindst tvivlsomme. Altså de slipper for at bruge ressourcer på DRM, men det er nok ikke den største ændring. Mindre DRM må ændre salget, spørgsmålet er hvilken vej. Hvis de sælger mere, kan de sænke prisen. (Og så er spørgsmålet om de gør det.)
Prisen er klart en vigtig faktor. Men når alt det andet forhindrer mig i at købe eller bruge produktet alligevel, så er prisen alligevel en forsvindende lille faktor.
Er fuldstændig enig med #18.
DRM er hovedårsagen til at jeg foretrækker at piratkopiere musik fremfor at købe den online. En gang imellem køber jeg da også en CD for at støtte musikerne, men jeg afspiller aldrig - og jeg mener virkelig aldrig - musikken direkte fra CD'en. Den bliver kun brugt til at rippe til FLAC.
Giv os en onlinebutik hvor man kan købe musik i FLAC, 320 kpbs MP3 og/eller andre DRM-frie formater for rimelige penge, så er der jo ingen grund til at piratkopiere - med mindre man er en nasserøv.
Så simpelt er det.
DRM er hovedårsagen til at jeg foretrækker at piratkopiere musik fremfor at købe den online. En gang imellem køber jeg da også en CD for at støtte musikerne, men jeg afspiller aldrig - og jeg mener virkelig aldrig - musikken direkte fra CD'en. Den bliver kun brugt til at rippe til FLAC.
Giv os en onlinebutik hvor man kan købe musik i FLAC, 320 kpbs MP3 og/eller andre DRM-frie formater for rimelige penge, så er der jo ingen grund til at piratkopiere - med mindre man er en nasserøv.
Så simpelt er det.
Vil helt klart sige frihed for DRM er den største fordel, det er sjovt at det kun er dem er betaler der skal døje med DRM. Dem der kopierer har ingen problemer. Som om det ikke rigtigt er godt for noget, det bliver alligevel cracket i løbet af ingen tid, tit før releasedagen.
WTF sker der forresten for svarmuligheden spænding, som der mærkeligt nok er 0 % der har valgt?!
WTF sker der forresten for svarmuligheden spænding, som der mærkeligt nok er 0 % der har valgt?!
i second that..
OT
primært fordi det er billigere (freebie) men også fordi det er 1000x lettere som pointeret tidligere i tråden
i second that..
OT
primært fordi det er billigere (freebie) men også fordi det er 1000x lettere som pointeret tidligere i tråden
Stemte andet fordi jeg også mener all of the relevant choices above.
Her de sidste par år har tilgængelighed og udvalg været det vigtigste for mig. Pris siger mig ikke så meget længere nu hvor jeg har fast arbejde etc, men jeg synes ting er alt for dyre, specielt når man tænker på at spil, film og musik henvender sig meget til unge folk som ikke har en øre.
Hvis man gjorde sit lort billigt nok til at de havde råd til det, kunne det være de ville købe det i stedet for en pakke smøger eller en sodavand eller whatever og det ville sprede sig som en steppebrand imellem venner.
Anyway, tilgængelighed og udvalg... jeg er røv træt af ikke at kunne købe HD afsnit af amerikanske serier og bare få lov til at se dem når de kommer, i stedet for at vente på at TV3 nosser sig sammen til at købe rettigheder og i øvrigt lige smide et ton af reklamer i. Det er fandeme noget svineri og det er dybt forældet.
Og så fordi det er NEMMERE end at skulle vente på et specifikt tidspunkt af dagen, hvis man ikke lige har en tivo eller lignende og man behøver ikke vade ned i en butik for at få fat i hvad man vil have.
Steam er utvivlsomt grunden til at jeg ikke går ned og køber en fysisk kopi af noget som helst spil, længere. Selv Collectors Editions etc bestiller man jo bare online. Steam er grunden til at jeg ikke gider piratkopiere spil længere og grunden til at jeg støtter indie-spil til et par €.
DE har fattet salgs strategien, på tværs af verden, modsat musik og film industrien som stadig sidder efterladt håbløst tilbage, begrænset af licensering. Fy for helvede.
Og så kan Terracide stoppe en kaktus op i røven med alt hans lovpis, han fatter ikke en skid af hvordan verden fungerer alligevel og kan ikke forestille sig at skulle tænke for sig selv, hvis der ikke var regler at forholde sig 100% til.
Her de sidste par år har tilgængelighed og udvalg været det vigtigste for mig. Pris siger mig ikke så meget længere nu hvor jeg har fast arbejde etc, men jeg synes ting er alt for dyre, specielt når man tænker på at spil, film og musik henvender sig meget til unge folk som ikke har en øre.
Hvis man gjorde sit lort billigt nok til at de havde råd til det, kunne det være de ville købe det i stedet for en pakke smøger eller en sodavand eller whatever og det ville sprede sig som en steppebrand imellem venner.
Anyway, tilgængelighed og udvalg... jeg er røv træt af ikke at kunne købe HD afsnit af amerikanske serier og bare få lov til at se dem når de kommer, i stedet for at vente på at TV3 nosser sig sammen til at købe rettigheder og i øvrigt lige smide et ton af reklamer i. Det er fandeme noget svineri og det er dybt forældet.
Og så fordi det er NEMMERE end at skulle vente på et specifikt tidspunkt af dagen, hvis man ikke lige har en tivo eller lignende og man behøver ikke vade ned i en butik for at få fat i hvad man vil have.
Steam er utvivlsomt grunden til at jeg ikke går ned og køber en fysisk kopi af noget som helst spil, længere. Selv Collectors Editions etc bestiller man jo bare online. Steam er grunden til at jeg ikke gider piratkopiere spil længere og grunden til at jeg støtter indie-spil til et par €.
DE har fattet salgs strategien, på tværs af verden, modsat musik og film industrien som stadig sidder efterladt håbløst tilbage, begrænset af licensering. Fy for helvede.
Og så kan Terracide stoppe en kaktus op i røven med alt hans lovpis, han fatter ikke en skid af hvordan verden fungerer alligevel og kan ikke forestille sig at skulle tænke for sig selv, hvis der ikke var regler at forholde sig 100% til.
Wow, den var faktisk svær, for det er både lettere, udvalget er større, og man får indholdet i nogen fornuftige formater.
Mit valg faldt dog på "Mængden af titler", da jeg har en underlig smag der ikke passer med hverken pladebutikkers eller filmbutikkers udvalg her i landet.
Jeg er sådan set enig med ovenstående i, at prisen ikke er nogen særligt vigtig faktor (hvilket naturligvis kan ændre sig i takt med nationens - og derved mit - generelle økonomiske forfald)
Mit valg faldt dog på "Mængden af titler", da jeg har en underlig smag der ikke passer med hverken pladebutikkers eller filmbutikkers udvalg her i landet.
Jeg er sådan set enig med ovenstående i, at prisen ikke er nogen særligt vigtig faktor (hvilket naturligvis kan ændre sig i takt med nationens - og derved mit - generelle økonomiske forfald)
-N- (9) skrev:Den musik, hvor jeg ikke synes, at der er det store tab ved at have det i 256Kbit/s, så køber jeg det for det meste, men er kvaliteten vigtig, så er jeg tvunget til at kopiere det..
Ingen tvinger dig nogensinde til at købe et produkt, og ingen tvinger dig til at lade være med at gå ned i en butik og købe en cd, og rippe CD'en til et uncompressed format.
Hvornår fatter folk at underholdning IKKE er en menneskeret - Hvis i er utilfredes med deres produkter, (pris, kvalitet, udvalg o.lign) så lad VÆRE med at brug tid på deres produkter!.
Montago (13) skrev:det kraftedeme også mange penge !!
Det samme som en stor TV pakke vel... Her kan du dog se lige hvad du vil.
#25 Nææh, jeg synes egentligt også at jeg er villig til at acceptere en dårlige kvalitet for at få "lov" til at betale ved at jeg vælger at købe min musik, når jeg ikke synes der er synderlig stor forskel på 320 kontra 256.
Min pointe er, at de vælge ikke at levere et produkt som er inden for de rammer der f.eks. passer til mig, som primært går fra MP3/320 -> FLAC.
Jeg føler mig ikke tvunget til at bryde loven, og jeg er opmærksom på at det er mit valg.
... Og nu er afstemning jo målrettet "dårlige undskyldninger for at piratkopiere" :-D
Det var så min dårlige undskyldning :-D
Tilgængelighed i dag gælder kun film og serie, hvor det på musik og spil er nemmere at købe end at kopiere.
Min pointe er, at de vælge ikke at levere et produkt som er inden for de rammer der f.eks. passer til mig, som primært går fra MP3/320 -> FLAC.
Jeg føler mig ikke tvunget til at bryde loven, og jeg er opmærksom på at det er mit valg.
... Og nu er afstemning jo målrettet "dårlige undskyldninger for at piratkopiere" :-D
Det var så min dårlige undskyldning :-D
Tilgængelighed i dag gælder kun film og serie, hvor det på musik og spil er nemmere at købe end at kopiere.
Det er jo nok fordi, at 320 kbit/s fylder ret meget, og at det kun er på de færreste lydenheder, hvor du kan høre forskel på 320 kbit/s og 256 kbit/s.
Det er jo nok fordi, at 320 kbit/s fylder ret meget, og at det kun er på de færreste lydenheder, hvor du kan høre forskel på 320 kbit/s og 256 kbit/s.
Som tidligere nævnt kunne plade og filmbranchen lære noget af steam. Jeg kan ikke huske sidste gang jeg har piratkopieret til spil, men har til gengæld 200 spil på steam.
Nu mangler vi bare en steaming service til musik, og en ligeså til film til fornuftige priser og høj kvalitet, så er der ingen grund til at piratkopiere mere. Men jeg nægter pure at betale for noget, jeg *måske* kan bruge om et par år pga. DRM.
Nu mangler vi bare en steaming service til musik, og en ligeså til film til fornuftige priser og høj kvalitet, så er der ingen grund til at piratkopiere mere. Men jeg nægter pure at betale for noget, jeg *måske* kan bruge om et par år pga. DRM.
Forskellen mellem 256 og 320 kbit mp3 er ikke noget jeg ville påstå jeg kunne høre i en blindtest. Flac er til gengæld noget jeg godt vil give ekstra for! Jeg ville nok sætte det sådan her op:
Ukomprimeret = fuld pris.
Lossy kompression = halvér prisen.
DRM = halvér prisen igen.
Ukomprimeret = fuld pris.
Lossy kompression = halvér prisen.
DRM = halvér prisen igen.
Chucara (30) skrev:Som tidligere nævnt kunne plade og filmbranchen lære noget af steam.
Du mener ligesom netflix i USA, et land der stadig har masser af Piratkopiering?
Ingen DRM er helt sikkert vigtigt for mig, men mest fordi jeg ikke vil begrænses til at bruge WMP eller iTunes (eller whatever). Jeg vil bruge XBMC, og om et år vil jeg garanteret bruge noget andet. Og jeg vil ikke til at downloade hele mit bibliotek igen.
Men jeg er også klar på at man kan gøre det så let - mit torrent-program henter automatisk mine serier fra rss og flytter filerne hen hvor de hører til. Så får jeg bare en mail når der er nyt guf.
Jeg glæder mig til at mediebranchen vågner og tilbyder noget lignende.
Men jeg er også klar på at man kan gøre det så let - mit torrent-program henter automatisk mine serier fra rss og flytter filerne hen hvor de hører til. Så får jeg bare en mail når der er nyt guf.
-N- (9) skrev:Min primære grund til ikke at købe musik er, at jeg kan hente det gratis i 320kbit/s el. flac, og får kun 256kbit/s når jeg køber det i iTunes.
Kvalitetsmæssigt er 256 kbit encodingen i iTunes ofte lige så god kvalitet som 320 MP3 fordi AAC kodning er MP3 overlegen (specielt i de tilfælde hvor LAME ikke benyttes).
Desuden er mange af de ulovlige MP3-filer man kan skaffe i 320 kbit kun kodet med Stereo, hvor iTunes AAC altid benytter Joint Stereo. 320 kbit stereo kan sammenligner med 160-192 kbit Joint Stereo, hvilket betyder at selv med 320 er kvaliteten faktisk et godt stykke under hvad du får i iTunes.
FLAC er selvfølgelig dog stadigvæk langt overlegen.
En af fordelene er også at alt er samlet på ét sted. Man skal ikke rundt i en masse forskellige butikker for at lede efter ting, eller rundt på Steam, Origin, Direct2Drive og hvad pokker de nu ellers hedder. Man besøger én side, og der er alt mellem himmel og jord, inkl. de fordele som bl.a. #17 og #18 nævner.
SlettetBruger (32) skrev:Du mener ligesom netflix i USA, et land der stadig har masser af Piratkopiering?
Du får svært ved at bevise at piratkopiering er et større problem i dag på trods af netflix, men jeg er sikker på at man snildt kan finde info om hvor godt netflix klarer, hvilket kun fortæller at der er et marked for det.
Der vil altid være folk der piratkopierer, enten fordi de ikke har råd(typisk teenagere etc) eller fordi de af princip ikke vil købe ting når de kan få det gratis.
Worthless statement.
Nu gad jeg ikke læse alle svar, har heller ikke tid lige nu, men jeg er nok den der skiller mig ud her i flokken. Gider ikke downloade, det er sgu for besværligt. I meget sjældne tilfælde støder jeg på en skive som min udstyr ikke kan læse, og så henter jeg en kopi fra nettet, så jeg kan nyde skidtet alligevel, men det er sådan ca. også det.
Besværligt, langsomt og der er intet tilfredsstillende ved at downloade. D' tøvs a.
benne^
Besværligt, langsomt og der er intet tilfredsstillende ved at downloade. D' tøvs a.
benne^
For mig er det lettere fordi jeg smidder det hele direkte på min iPad, så vil jeg hellere downloade den rette fil-format fra nettet istedet for at rippe en DVD eller CD, da jeg har erfaring med at et rip går pisse langsomt og at man derefter skal til at konvertere filen. Så jeg er mere tilbøjelig til bare at downloade en film jeg alligevel ejer. Et stort plus er også at jeg så har det hele samlet på ét sted, uden så mange dikkedare.
#40 hvorfor skal man retfærdiggøre noget, man ikke har et problem med? Jeg har heller ikke det store problem med at køre 160 km i timen på motorvejen, sådan er det, når ens bil når derop på tilkørselsrampen, altså det er da ulovligt, men I don't give a shit, jeg får bøden. failbilanalogi, men hvad.
Lettere, nej hvor er det bare let, at skrive sin titel, search, stream, så kører det.
Derp.
Downloader aldrig noget, streamer det hele.
Selv alt muligt gammelt sært skrammel, kan man finde.
Og så gider jeg ikke vente 2 år, eller hvor lang tid tv-stationer nu er om at få sendt det i vores pisland, eller se på reklamer på DVD'en, eller alt det andet bøvl, der er med de medier.
Det er bare nemmere.
Skulle bare nedlægge deres indkøbsafdelinger for tv og film og koncentrere sig om egenproduktion og/eller nyheder.
Tilgengæld køber jeg alle min spil via. steam, fordi bøvlet med at hente en pirat er større end at betale.
Så, tilgængelighed rocks.
Lettere, nej hvor er det bare let, at skrive sin titel, search, stream, så kører det.
Derp.
Downloader aldrig noget, streamer det hele.
Selv alt muligt gammelt sært skrammel, kan man finde.
Og så gider jeg ikke vente 2 år, eller hvor lang tid tv-stationer nu er om at få sendt det i vores pisland, eller se på reklamer på DVD'en, eller alt det andet bøvl, der er med de medier.
Det er bare nemmere.
Skulle bare nedlægge deres indkøbsafdelinger for tv og film og koncentrere sig om egenproduktion og/eller nyheder.
Tilgengæld køber jeg alle min spil via. steam, fordi bøvlet med at hente en pirat er større end at betale.
Så, tilgængelighed rocks.
Lettere, ingen DRM og større udvalg.
Har en konto ved Voddler, og der er også en del film derpå, som jeg gerne ville se.
Skulle jeg det, vil jeg dog være nødt til at vælge imellem:
1. Sidde ved min PC og se filmen.
2. Hente en piratudgave og se på Mediecenteret, imens jeg har lejet den på Voddler.
Hvorfor? Rettighedhaverne tillader ikke at Voddler tilbyder deres tjeneste på Linux platformen.....
Daniel-Dane (6) skrev:Voddler.
Har en konto ved Voddler, og der er også en del film derpå, som jeg gerne ville se.
Skulle jeg det, vil jeg dog være nødt til at vælge imellem:
1. Sidde ved min PC og se filmen.
2. Hente en piratudgave og se på Mediecenteret, imens jeg har lejet den på Voddler.
Hvorfor? Rettighedhaverne tillader ikke at Voddler tilbyder deres tjeneste på Linux platformen.....
Jeg ville også have stemt hurtigere, jeg skal bruge lang tid for at hente noget i byen eller bestille hvor det kommer næste dag. Med fibernet har man det jo på ingen tid alligevel.
iTunes er 100% DRM, bare lige så du ved det. Det virker som en generel misforståelse at folk tror man er låst til at bruge iTunes til at afspille ens indkøb, det er man så langt fra, da stortset samtlige afspillere kan spille aac, man skal nemlig ikke betale Apple noget som helst for at distribuerer i aac formatet, kun hvis man vil lave et codec. Kilde: http://en.wikipedia.org/wiki/Advanced_Audio_Coding...kalleguld (33) skrev:Ingen DRM er helt sikkert vigtigt for mig, men mest fordi jeg ikke vil begrænses til at bruge WMP eller iTunes (eller whatever). Jeg vil bruge XBMC, og om et år vil jeg garanteret bruge noget andet. Og jeg vil ikke til at downloade hele mit bibliotek igen.
Oh, jeg stemte på lettere, da jeg er heftig bruger af iTunes, lets face it, who cares om man får 256 kbit aac+ eller 24 bit wave, jeg kan hvertfald næsten ikke høre forskel. Jeg bruger også Steam rigtig meget, men til film piratkopierer jeg, da der bare ikke er et ordenligt alternativ. :/
SpYkE112 (45) skrev:iTunes er 100% DRM
iTunes+ musik er DRM-fri og 256 Kbit AAC... så hvidt jeg husker kan iTunes lave din musik om til MP3 (og ellers findes der tools til det)
Athinira (37) skrev:Til gengæld har piratkopiering:
1) Bedre priser (gratis)
2) Større udvalg
3) Ingen DRM
Større udvalg betyder bestemt noget, men hverken gratis og ingen drm tror jeg er specielt store faktorer i forhold til hvor belejligt det er at bruge.
Hvis DRM ikke er til gene - hvis man slet ikke opdager at det er der, så er det pludseligt ligegyldigt.
Pris er tricky. Hvis det er gratis men noget besværligt at piratkopiere i forhold, i forhold til noget der er let at købe til hvad der betragtes som en rimelig pris, så vil sidste mulighed vinde.
Prisen vil blive sat, så den går så tæt på smertegrænsen som muligt.
Det vil naturligvis være folk der af princip ikke betaler for noget, hvis det på nogen måde er muligt at få gratis eller for hvem piratkopiering simpelthen er en principsag og er en måde for den enkelte, at vise sin foragt for dem der producerer ens underholdning, men dette er et mindretal.
Jeg har både sagt og skrevet det mindst tusind gang og jeg tror stadig på det: man kan ikke forhindre piratkopiering, men man kan gøre det mindre attraktivt, ved at komme med et bedre lovligt alternativ.
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Afstemninger
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.