mboost-dp1
Hvad bruger i internettet til? (projekt opgave)
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Afstemninger
Hey!Jeg er i gang med at lave en projekt opgave sammen med nogle af mine venner (9. klasses projekt opgave).Og vi vil gerne have hjælp fra jer til at lave den opgave. Vi vil lave en undersøgelse om hvad folk bruger internettet til.Spil, chat, nyheder, bank osv.Så hvis i vil skrive en mail til mig eller reply til denne post ville det være FEEEE' ps. dette er et seriøst indlæg, hold helst alt muligt andet uden om.På forhånd tak!
Det er et seriøst men ikke repræsentativt indlæg.
Hvis i vil have repræsentative svar må i sørge for at ramme folk tilfældigt. Det her holder slet ikke. Det er da ligesom at rende ind i en Boomtown netcafé og spørge der hvad folk bruger internettet til. Noget siger mig at de alle vil sige <STRONG>"spil"</STRONG> ikke?
Spørg på skolen eller noget, og sørg for at spørge andre en dem i kender...
Hvis i vil have repræsentative svar må i sørge for at ramme folk tilfældigt. Det her holder slet ikke. Det er da ligesom at rende ind i en Boomtown netcafé og spørge der hvad folk bruger internettet til. Noget siger mig at de alle vil sige <STRONG>"spil"</STRONG> ikke?
Spørg på skolen eller noget, og sørg for at spørge andre en dem i kender...
Primært bruger jeg det til nyheder, da jeg ikke ser TV, og kun i begrænset omfang læser papir aviser.
Derudover er det naturligvis informationssøgning, og diskussioner i diverse fora, samt i yderst begrænset omfang også chat.
En stor del af kommunikationen foregår ligeledes over nettet, ved email og lindene.
Derudover er det naturligvis informationssøgning, og diskussioner i diverse fora, samt i yderst begrænset omfang også chat.
En stor del af kommunikationen foregår ligeledes over nettet, ved email og lindene.
Mit svar må være præcist det samme som BurningShadow (#3)... dog + CS og Utopia (online spil).
Jeg vil også give lyck (#2) ret... I skal passe på at kalde det en reel undersøgelse, da det, hvis I opgiver kilder, nemt kan give bagslag... i form af, at jeres lærer underkender jeres undersøgelse, fordi den er lavet på et forkert grundlag.
(det prøvede jeg nemlig... og det var ikke sjovt :(
Det bedste er, hvis man vil lave en undersøgelse, at spørge en masse folk du ikke kender, fx still dig midt i gågaden og spørge forbipasserende. På den måde får man et bredere udsnit af befolkningen med.
P.S. .. rart at se, at der stadig er folk der har fundet sig et ordentlig emne... ligsom vi andre ;)
Jeg vil også give lyck (#2) ret... I skal passe på at kalde det en reel undersøgelse, da det, hvis I opgiver kilder, nemt kan give bagslag... i form af, at jeres lærer underkender jeres undersøgelse, fordi den er lavet på et forkert grundlag.
(det prøvede jeg nemlig... og det var ikke sjovt :(
Det bedste er, hvis man vil lave en undersøgelse, at spørge en masse folk du ikke kender, fx still dig midt i gågaden og spørge forbipasserende. På den måde får man et bredere udsnit af befolkningen med.
P.S. .. rart at se, at der stadig er folk der har fundet sig et ordentlig emne... ligsom vi andre ;)
det er helt rigtigt at denne undersøgelse ikke vil give et reelt resultat for alle herinde bruger nok internettet til at læse nyheder....
Personligt bruger jeg det til: Nyheder, CS, chat osv.
Personligt bruger jeg det til: Nyheder, CS, chat osv.
Jeg takker for jeres indlæg.
Jeg er enig i at de fleste på newz.dk nok bruger nettet primært til nyheder, men der er også mange brugere af newz.dk der vil bruge det til meget andet.
Vi har lavet indlæg på flere andre forums så vi sikre os at få et bredt udsnit af befolkningsgrupper.
Jeg er enig i at de fleste på newz.dk nok bruger nettet primært til nyheder, men der er også mange brugere af newz.dk der vil bruge det til meget andet.
Vi har lavet indlæg på flere andre forums så vi sikre os at få et bredt udsnit af befolkningsgrupper.
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Afstemninger
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.