mboost-dp1
Hvad brænder du mest på CD/DVD?
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Afstemninger
Linux distroer og evt. en Tiny XP en sjælden gang, musik til bilen, hvis der ikke er iPod tilslutning i den.
Så musik (lovlig), software (fri) og software (pirat), dog kan jeg ikke tage det seriøst, når jeg har op til flere købte og betalte Windows XP cd'er liggende.
#1 det skulle du have tænkt på, før du købt den.
Så musik (lovlig), software (fri) og software (pirat), dog kan jeg ikke tage det seriøst, når jeg har op til flere købte og betalte Windows XP cd'er liggende.
#1 det skulle du have tænkt på, før du købt den.
De fleste brænder vel ikke ret meget andet end O/S diske idag?
Harddiske er blevet så billige at de nærmest bliver kastet i nakken på en, så jeg ser ingen grund til at brænde længere.
Omkring 2003 havde jeg dog over 1700 film brændt ud på diske, de er nu væk og ligger på mine harddiske :D (Som er krypteret hvis APG skulle få lyst til at kigge forbi)
Harddiske er blevet så billige at de nærmest bliver kastet i nakken på en, så jeg ser ingen grund til at brænde længere.
Omkring 2003 havde jeg dog over 1700 film brændt ud på diske, de er nu væk og ligger på mine harddiske :D (Som er krypteret hvis APG skulle få lyst til at kigge forbi)
Den sjældne gang jeg brænder en skive, er det et styresystem (fri software). Alt andet kan fragtes rundt på SD kort.
Madopskrifter? wtf...
Har ikke brændt en cd i lang tid nu, men brændte en iMovie film til mine bedsteforældre fra deres tur til Australien for noget tid siden...
Som flere siger, så er det jo meget nemmere lige at smide tingene over på en usb eller en xhd i stedet for at skulle brænde en skive...
Har ikke brændt en cd i lang tid nu, men brændte en iMovie film til mine bedsteforældre fra deres tur til Australien for noget tid siden...
Som flere siger, så er det jo meget nemmere lige at smide tingene over på en usb eller en xhd i stedet for at skulle brænde en skive...
Hvor er muligheden "alt (pirat)" henne? Jeg brænder dog ikke rigtig, da jeg har en 8 GB USB-pind, som fint tilfredsstiller min indre nørd.
90% af det jeg brænder på CD er billeder til mine kunder, er ellers helt gået væk fra diverse løse medier, bortset fra harddiske og flashram.
Har omkring 10 eksterne harddiske fra 300GB og op.
Har omkring 10 eksterne harddiske fra 300GB og op.
Har, som flere af jer også skriver, ikke brændt en cd i evigheder. Tværtimod har jeg arbejdet på at få mine cd'er og dvd'er med spil registreret på fx steam, og på anden vis smidt på min computer. Skiver med musik ripper jeg så snart jeg har kigget indholdet igennem.
Kan ikke rigtig se behovet for dem mere. Har 2 bærbare, et par eksterne 2.5" diske og et par usb dongles med 2 GB plads (overvejer at købe en på 64GB på et tidspunkt). Det sjove er dog at jeg for et års tid siden blev nød til at købe et ekstern floppydrev og en pakke med 10 disketter, for at få installeret nogle RAID drivere til min gamle stationære, men maskinen røg dog ud efterfølgende. Drevet har jeg stadig liggende :) Så har egentlig haft mere brug for floppy end cd/dvd drev det sidste lange stykke tid
Kan ikke rigtig se behovet for dem mere. Har 2 bærbare, et par eksterne 2.5" diske og et par usb dongles med 2 GB plads (overvejer at købe en på 64GB på et tidspunkt). Det sjove er dog at jeg for et års tid siden blev nød til at købe et ekstern floppydrev og en pakke med 10 disketter, for at få installeret nogle RAID drivere til min gamle stationære, men maskinen røg dog ud efterfølgende. Drevet har jeg stadig liggende :) Så har egentlig haft mere brug for floppy end cd/dvd drev det sidste lange stykke tid
Jeg brænder i ny og næ en skive med et OS, da jeg sjældent gemmer dem jeg har brugt tidligere.
Har images af de forskellige OS jeg bruger vær det sig en IPcop eller et Windows.
Det er faktisk alt jeg brænder i dag hvor optiske lagringsmedier er blevet temmelig overflødige.
Har images af de forskellige OS jeg bruger vær det sig en IPcop eller et Windows.
Det er faktisk alt jeg brænder i dag hvor optiske lagringsmedier er blevet temmelig overflødige.
Du brænder en madsopskrift således:
1
Du tager Camilla Plum - Mors Mad, og hiver et par sider ud (dem du hader mest)
2
Du finder en maske frem, da tryksværte kan være giftigt, og påfører masken.
3
Du tager en tændstik, eller en flammekaster, og holder flammen ind under papiret
4
Du fryder dig ved synet, af koriander, fennikel gå op i røg, så det ikke sker i dit køkken.
5
Du skynder dig at sætte resterne af bogen på plads i reolen og rydder op, så du ikke bliver hængt af konen.
1
Du tager Camilla Plum - Mors Mad, og hiver et par sider ud (dem du hader mest)
2
Du finder en maske frem, da tryksværte kan være giftigt, og påfører masken.
3
Du tager en tændstik, eller en flammekaster, og holder flammen ind under papiret
4
Du fryder dig ved synet, af koriander, fennikel gå op i røg, så det ikke sker i dit køkken.
5
Du skynder dig at sætte resterne af bogen på plads i reolen og rydder op, så du ikke bliver hængt af konen.
Jeg tager meget backup af familie foto samt Video, optaget af familie. Hvilken kategori høre den ind under af de valgmuligheder. For mig er de svarmuligheder man kan vælge imellem lidt for langt ude, det virker ikke særlig seriøst.
Brænder en sjælden gang imellem en cd med lidt musik, hvis jeg skal til en privat fest.. CD'en er så et mix af de lovlige cd'er jeg ejer - jeg ved egentligt ikke, om det er ulovligt? Det kan jeg ikke forstille mig det er. Jeg må vel gerne tage en lovlig cd med over til en ven, og høre den, mens jeg også selv er der.
Og så har jeg vist også en enkelt gang eller to brændt en (lovlig) downloadet cd ned på en skive, bare for at smide den i et cover og stille den op på hylden. Så kan jeg se, at jeg har den!
Og så har jeg vist også en enkelt gang eller to brændt en (lovlig) downloadet cd ned på en skive, bare for at smide den i et cover og stille den op på hylden. Så kan jeg se, at jeg har den!
Det er sjældent jeg brænder noget på en disk, men det sker at jeg kopierer nogle film, og en sjælden gang imellem et par CDer til festbrug. Men jeg har ikke nogen dedikeret CD/DVD/BluRay-afspiller, så jeg ser sjældent en grund til at overføre data til disse medier.
"x-Disk" konceptet er for mig historie. Jeg har ganske vidst en DVD Brænder i min maskine, med det er mest for at kunne installere de programmer jeg køber. Men det er jo stort set også histore, da det meste software alligevel er DLC efterhånden.
CD'er, DVD'er og ligende medier er simpelthen for store og pladskrævende. Skal man have alle de film, musiknumre og programmer man gerne vil have kan man jo fylde en stue med diske.
Nej tak, så heller DLC eller Micro SD (men sidstnævnte kan jo når alt kommer til alt også fylde et rum).
CD'er, DVD'er og ligende medier er simpelthen for store og pladskrævende. Skal man have alle de film, musiknumre og programmer man gerne vil have kan man jo fylde en stue med diske.
Nej tak, så heller DLC eller Micro SD (men sidstnævnte kan jo når alt kommer til alt også fylde et rum).
Valgte intet, men skulle nok have valgt Musik eller Software. 98% af alle ISO filer(etc) mounter jeg.
Det eneste jeg brænder er CDer fyldt MP3 filer bilen og så Linux til når en computer/server ikke kan remote mounte en installations CD/DVD.
Jeg købte 100 brændbare CDere for 5 år siden i Tyskland, jeg har nok 50 tilbage af dem. Jeg købte 10 brændbare DVDere for 2 år siden hvor jeg stadig har 7 tilbage af dem.
Det eneste jeg brænder er CDer fyldt MP3 filer bilen og så Linux til når en computer/server ikke kan remote mounte en installations CD/DVD.
Jeg købte 100 brændbare CDere for 5 år siden i Tyskland, jeg har nok 50 tilbage af dem. Jeg købte 10 brændbare DVDere for 2 år siden hvor jeg stadig har 7 tilbage af dem.
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Afstemninger
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.