mboost-dp1

Hvad brænder du mest på CD/DVD?

Gå til bund
Gravatar #1 - LsV
8. apr. 2009 08:06
Svært at brænde CD/DVD'er med MB Air :)
Gravatar #2 - Zombie Steve Jobs
8. apr. 2009 08:07
Linux distroer og evt. en Tiny XP en sjælden gang, musik til bilen, hvis der ikke er iPod tilslutning i den.
Så musik (lovlig), software (fri) og software (pirat), dog kan jeg ikke tage det seriøst, når jeg har op til flere købte og betalte Windows XP cd'er liggende.

#1 det skulle du have tænkt på, før du købt den.
Gravatar #3 - cyandk
8. apr. 2009 08:17
De fleste brænder vel ikke ret meget andet end O/S diske idag?

Harddiske er blevet så billige at de nærmest bliver kastet i nakken på en, så jeg ser ingen grund til at brænde længere.

Omkring 2003 havde jeg dog over 1700 film brændt ud på diske, de er nu væk og ligger på mine harddiske :D (Som er krypteret hvis APG skulle få lyst til at kigge forbi)
Gravatar #4 - XorpiZ
8. apr. 2009 08:24
Jeg brænder næsten kun musik-cd'er. Om det er pirat eller ej, er vel lidt en gråzone, når jeg har adgang til TDC Play, men ikke kan få lov at brænde det ud. Så henter jeg sangene istedet.. Nok ikke helt lovligt, meeeen..
Gravatar #5 - Orange
8. apr. 2009 09:24
Jeg kan ikke huske hvornår jeg sidst har brændt en cd. Man kan jo få en trilliard GB på en memory stick nu om dage, og hvis man vil afspille film/musik kan man få en afspiller, der kan læse memory sticks til under 500 kr.
Gravatar #6 - spectual
8. apr. 2009 09:28
Efterhånden har jeg ikke behov for at brænde andet end drivere og os installations software på cd'ere og det er kun fordi jeg ikke har et bedre alternativ p.t.
Gravatar #7 - BurningShadow
8. apr. 2009 09:37
Den sjældne gang jeg brænder en skive, er det et styresystem (fri software). Alt andet kan fragtes rundt på SD kort.
Gravatar #8 - MiniatureZeus
8. apr. 2009 09:49
Madopskrifter? wtf...

Har ikke brændt en cd i lang tid nu, men brændte en iMovie film til mine bedsteforældre fra deres tur til Australien for noget tid siden...

Som flere siger, så er det jo meget nemmere lige at smide tingene over på en usb eller en xhd i stedet for at skulle brænde en skive...
Gravatar #9 - cyandk
8. apr. 2009 10:05
Ham (dem) som har stemt madopskrifter, kan i ikke lige komme ud i lyset så vi lige kan le af jer?

Tak.
Gravatar #10 - Daniel-Dane
8. apr. 2009 10:15
Hvor er muligheden "alt (pirat)" henne? Jeg brænder dog ikke rigtig, da jeg har en 8 GB USB-pind, som fint tilfredsstiller min indre nørd.
Gravatar #11 - J4F
8. apr. 2009 11:17
Jeg brænder sjældn't.
Bestemt efter jeg fandt ud af hvordan jeg kunne bruge min 16 GB USB til at installere operativ-systemer.
Gravatar #12 - Tumleren
8. apr. 2009 11:38
Brænder næsten aldrig, og når det endelig sker, er det som regel office, XP eller Vista
Gravatar #13 - Jakob Jakobsen
8. apr. 2009 11:51
90% af det jeg brænder på CD er billeder til mine kunder, er ellers helt gået væk fra diverse løse medier, bortset fra harddiske og flashram.
Har omkring 10 eksterne harddiske fra 300GB og op.
Gravatar #14 - CableCat
8. apr. 2009 12:00
Installation boot CD'er er det jeg mest brænder.
Gravatar #15 - Clauzii
8. apr. 2009 12:08
Brænder hovedsagligt egen musik og koncerter jeg har lavet lyd på, hvis de vil have det. Bruger desuden DVD R/W til backup.

Hvis jeg skal ud at lave en computer for en, har jeg de fleste filer i min telefon (MS Bootwiz, AVG/S&D, FF og programmer til at reparere med).
Gravatar #16 - ktg
8. apr. 2009 12:14
Har, som flere af jer også skriver, ikke brændt en cd i evigheder. Tværtimod har jeg arbejdet på at få mine cd'er og dvd'er med spil registreret på fx steam, og på anden vis smidt på min computer. Skiver med musik ripper jeg så snart jeg har kigget indholdet igennem.

Kan ikke rigtig se behovet for dem mere. Har 2 bærbare, et par eksterne 2.5" diske og et par usb dongles med 2 GB plads (overvejer at købe en på 64GB på et tidspunkt). Det sjove er dog at jeg for et års tid siden blev nød til at købe et ekstern floppydrev og en pakke med 10 disketter, for at få installeret nogle RAID drivere til min gamle stationære, men maskinen røg dog ud efterfølgende. Drevet har jeg stadig liggende :) Så har egentlig haft mere brug for floppy end cd/dvd drev det sidste lange stykke tid
Gravatar #17 - bjerh
8. apr. 2009 12:22
Thus burning down them recipes, on a portable media, making me the victor!
Gravatar #18 - Skak2000
8. apr. 2009 12:46
God afstemning! Man har dog glemt serier...

Gravatar #19 - Insanara
8. apr. 2009 12:53
Brænder kun cd/dvd'er i forbindelse med aflevering af projekter, så antager det som databackup
Gravatar #20 - thomasmorkeberg
8. apr. 2009 13:09
brænder KUN madopskrifter....
Gravatar #21 - mryom
8. apr. 2009 13:36
domaz (20) skrev:
brænder KUN madopskrifter....

Hvorfor ? hvorfra ? hvordan ? hvorledes ?

Forstår ikke konceptet... Kan du indvie os ?
Gravatar #22 - Cyrack
8. apr. 2009 13:56
Brænder: never... hvis enheden ikke kan boote fra USB-disk gider jeg ikke pille ved den.
Bruger dog DVD-drevet derhjemme en hel del... HTPC'en skal jo fodres med nye film og nyt musik ind imellem :-)
Gravatar #23 - Chillyskye
8. apr. 2009 14:55
Jeg brænder i ny og næ en skive med et OS, da jeg sjældent gemmer dem jeg har brugt tidligere.
Har images af de forskellige OS jeg bruger vær det sig en IPcop eller et Windows.

Det er faktisk alt jeg brænder i dag hvor optiske lagringsmedier er blevet temmelig overflødige.
Gravatar #24 - squad2nd
8. apr. 2009 14:59
Jeg har to spiraler der er fyldt med DVD'er... tomme.
Jeg har ingen anelse om hva faen jeg skal brænde ud?

De fleste DVD afspillere har alligevel mulighed for at afspille film / musik / billeder der ligger på en USB-key.
Gravatar #25 - ztyle
8. apr. 2009 15:03
Har stemt "Brænder ikke CD/DVD'er", tager backup på USB disk og de data som er ekstra vigtige, tager jeg en ekstra backup af på BD.
Gravatar #26 - gentox
8. apr. 2009 16:03
Grafisk bestillings arbejde, samt redigeret video.
Men ikke en mulighed i denne afstemning.
Gravatar #27 - Clauzii
8. apr. 2009 19:44
#25:
Blu-Ray Disc? Af ren nysgerrighed - Det funker bare?
Har selv overvejet BD.
Gravatar #28 - Lss_1405
8. apr. 2009 20:11
Du brænder en madsopskrift således:

1
Du tager Camilla Plum - Mors Mad, og hiver et par sider ud (dem du hader mest)

2
Du finder en maske frem, da tryksværte kan være giftigt, og påfører masken.

3
Du tager en tændstik, eller en flammekaster, og holder flammen ind under papiret

4
Du fryder dig ved synet, af koriander, fennikel gå op i røg, så det ikke sker i dit køkken.

5
Du skynder dig at sætte resterne af bogen på plads i reolen og rydder op, så du ikke bliver hængt af konen.

Gravatar #29 - HenrikAppel
8. apr. 2009 21:21
Jeg tager meget backup af familie foto samt Video, optaget af familie. Hvilken kategori høre den ind under af de valgmuligheder. For mig er de svarmuligheder man kan vælge imellem lidt for langt ude, det virker ikke særlig seriøst.
Gravatar #30 - m910q
8. apr. 2009 22:07
Hvor er Madopskrifter (pirat) ?
Gravatar #31 - Systran
9. apr. 2009 00:21
Jeg brænder forholdsvis tit en cd til bilen.
Gravatar #32 - Kirsebær
9. apr. 2009 06:39
Som ung pirat blev der brændt dvd film, men som man bliver ældre så forsvinder interessen for det. Jeg bruger det en gang imellem til at installere et gammelt spil, og install af O/S, men ellers så idler det bare.
Gravatar #33 - ajust
9. apr. 2009 13:01
Brænder en sjælden gang imellem en cd med lidt musik, hvis jeg skal til en privat fest.. CD'en er så et mix af de lovlige cd'er jeg ejer - jeg ved egentligt ikke, om det er ulovligt? Det kan jeg ikke forstille mig det er. Jeg må vel gerne tage en lovlig cd med over til en ven, og høre den, mens jeg også selv er der.

Og så har jeg vist også en enkelt gang eller to brændt en (lovlig) downloadet cd ned på en skive, bare for at smide den i et cover og stille den op på hylden. Så kan jeg se, at jeg har den!
Gravatar #34 - BurningShadow
9. apr. 2009 15:47

Det kan jeg ikke forstille mig det er.
Men det er det :-(
Gravatar #35 - joachimnb
9. apr. 2009 15:58
OS diske er da det sidste der er smart med fare for read errors osv. Næ, i dag bruger man forhåbentligt ikke længere optiske medier og foretrækker selv usb sticks til OS installering. Det går også lidt hurtigere.
Gravatar #36 - knasknaz
9. apr. 2009 16:48
Sikke ærlige folk er i den her afstemning! :D
Gravatar #37 - Hůňděštějlě2
9. apr. 2009 16:52
Det er sjældent jeg brænder noget på en disk, men det sker at jeg kopierer nogle film, og en sjælden gang imellem et par CDer til festbrug. Men jeg har ikke nogen dedikeret CD/DVD/BluRay-afspiller, så jeg ser sjældent en grund til at overføre data til disse medier.
Gravatar #38 - DarX
10. apr. 2009 07:29
Linux-distributioner.. Er dog gået mere over til bare at bruge USB i stedet, men brænder da stadig en DVD når det er en ny Slackware der er udkommet..
Har også en enkelt gang skulle brænde en musik CD til min mor..
Gravatar #39 - anazonda
10. apr. 2009 08:36
"x-Disk" konceptet er for mig historie. Jeg har ganske vidst en DVD Brænder i min maskine, med det er mest for at kunne installere de programmer jeg køber. Men det er jo stort set også histore, da det meste software alligevel er DLC efterhånden.

CD'er, DVD'er og ligende medier er simpelthen for store og pladskrævende. Skal man have alle de film, musiknumre og programmer man gerne vil have kan man jo fylde en stue med diske.

Nej tak, så heller DLC eller Micro SD (men sidstnævnte kan jo når alt kommer til alt også fylde et rum).
Gravatar #40 - Trogdor
10. apr. 2009 10:23
Valgte intet, men skulle nok have valgt Musik eller Software. 98% af alle ISO filer(etc) mounter jeg.
Det eneste jeg brænder er CDer fyldt MP3 filer bilen og så Linux til når en computer/server ikke kan remote mounte en installations CD/DVD.

Jeg købte 100 brændbare CDere for 5 år siden i Tyskland, jeg har nok 50 tilbage af dem. Jeg købte 10 brændbare DVDere for 2 år siden hvor jeg stadig har 7 tilbage af dem.
Gravatar #41 - Bateman
10. apr. 2009 18:20
Det eneste jeg rigtig bruger mine brændbare cd'er til er at brænde GNU/Linux distroer :-)
Gravatar #42 - mayhem
10. apr. 2009 20:41
modopskrifter FTW :)
til mit nye komfur med BD-drev self :D
Gravatar #43 - BluepaiN
10. apr. 2009 21:54
Brænder ikke en dyt. Alle de skiver jeg har brændt ud i tidens løb, kan tælles på under 2 hænder.
Havde engang en plan om at brænde de film ud, jeg har liggende på computeren. Men et kabel fra computeren til fjernsynet var en hel del nemmere og hurtigere, så fik det aldrig gjort.
Gravatar #44 - Norrah
10. apr. 2009 21:59
Har en genbrændelig køre skive.

Så musik(lovlig)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login