mboost-dp1
Holder din macbook strøm ligeså længe som skrevet?
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Afstemninger
Kunne godt tænke mig hvis man ved alle maskiner også fortalte hvor lang tid produkter kan holde strøm hvis den kører fuldt belastet.
Min late 2010 MBP 15" kunne holde stroem i ~8 timer naar jeg sad og skrev. Fuld load var ~3 timer.
Min early 2011 model kan holde stroem i 4-6 timer, meget svingende.
Apple har virkelig ikke vaere for heldige med den her model >.<
Fuld load giver mig ~2 timer.
JEg har saa ogsaa det store grafikkort i, etc.
Min early 2011 model kan holde stroem i 4-6 timer, meget svingende.
Apple har virkelig ikke vaere for heldige med den her model >.<
Fuld load giver mig ~2 timer.
JEg har saa ogsaa det store grafikkort i, etc.
Jo de lavde nogle nye test metoder der skulle simulere rigtigt brug ved at være på net lidt og spille lidt musk osv.
Fra Apple selv:
Jo de lavde nogle nye test metoder der skulle simulere rigtigt brug ved at være på net lidt og spille lidt musk osv.
Fra Apple selv:
Wireless web testing conducted by Apple in February 2011 using pre-production 2.2GHz quad-core Intel Core i7–based 17-inch and 15-inch MacBook Pro units and pre-production 2.7GHz dual-core Intel Core i7–based 13-inch MacBook Pro units. The wireless web test measures battery life by wirelessly browsing 25 popular websites with display brightness set to 50%. Battery life varies by use and configuration. See www.apple.com/dk/batteries for more information.
Tja, det gjorde den da, fik seks timer ud af den, hvis jeg skrev på den, nu, efter 7 mdr er den nede på 3 timer på en god dag.
Min MBP 17" kan arbejde i ca. 2½ time med tung hd rendering. Det gjorde blandt andet at jeg kunne lade den rendere videre da jeg skulle køre på arbejde. Så mens jeg kørte stod computeren i bunden af passager siden og arbejdede på højtryk.
Jeg klager ikke da ingen PC jeg tidligere har haft har kunne nærme sig.
Jeg klager ikke da ingen PC jeg tidligere har haft har kunne nærme sig.
De normalle nikkel batterier er ikke glade for varme, det skal man huske på når man snakker levetid. Så hvis ens klap er i brug mange timer om dagen og måske varmer batteriet op på en 40+ grader kan det nemt lade sig gøre at halvere batteriets effektivitet med 50% på under et år. Selv ved stuetemperatur og normalt brug ryger der nemt 25-50% på 2 år.
Laptop producenterne er dog glade for at kunderne ikke ved det, da de fleste bare køber en ny klap når den gamle ikke holder batteri længere i stedet for at skfite batteriet.
Laptop producenterne er dog glade for at kunderne ikke ved det, da de fleste bare køber en ny klap når den gamle ikke holder batteri længere i stedet for at skfite batteriet.
Er det virkelig så meget?
Jeg bruger min computer meget (og den bliver let varm), og har haft den i mere end et år, men batteritiden er langt fra halveret.
/Edit: Det er ikke en MB, men det samme må jo gælde for min.
Er det virkelig så meget?
Jeg bruger min computer meget (og den bliver let varm), og har haft den i mere end et år, men batteritiden er langt fra halveret.
/Edit: Det er ikke en MB, men det samme må jo gælde for min.
DanaKaZ (16) skrev:#14 Har du nogen kilde på dine påstande? For umiddelbart lyder det forkert.
Og din lille brain fart, hjælper ikke på din kredibilitet.
Ikke lige pt. det var i en bog om batteri-drevede strømforsyninger , og hvordan batterier opfører sig i deres levetid, var noget jeg læste da jeg studerede. De fleste lithium legeringer får en meget forringet levetid ved opbevaring i højere temperaturer. Og der SKAL ikke meget til før man når ned på 50% hvis man ofte har batteriet over 40 grader.
http://batteryuniversity.com/learn/article/how_to_...
Jeg fandt lige en kide. Tabel 3 illustrerer hvor meget mere tab man har ved højere temperaturer.
Nu bliver macbooks nok ikke helt så varme som nogle af de laptops vi brugte for et par år siden, da jeg studerede. Men hvis man tit har sin klap sat til strømforsyningen og samtidig bruger den meget så den bliver lun, så æder det altså ret meget af batteritiden.
Jeg fandt lige en kide. Tabel 3 illustrerer hvor meget mere tab man har ved højere temperaturer.
Nu bliver macbooks nok ikke helt så varme som nogle af de laptops vi brugte for et par år siden, da jeg studerede. Men hvis man tit har sin klap sat til strømforsyningen og samtidig bruger den meget så den bliver lun, så æder det altså ret meget af batteritiden.
DanaKaZ (20) skrev:#19
Du er ikke så god til det med batteri typer.
http://en.wikipedia.org/wiki/Lithium-ion_polymer_b...
Så vidt jeg ved er Lithium Polymer stadig Lithium Ion batterier *shrugs* Hvis de batterier mac, bruger ikke lider under de samme begrænsinger er det da bare dejligt, det ville bare overraske mig.
Det i diskuterer står jo penslet ud på Apple's hjemmeside om batterierne:
"Tip
Hvis du bruger iPod, iPhone eller en bærbar computer ved temperaturer over 35°C, risikerer du at mindske batteriets kapacitet. Det betyder, at batteriet ikke kan levere strøm til enheden ret længe pr. opladning. Du kan mindske kapaciteten endnu mere, hvis du oplader enheden ved disse temperaturer. Et batteri kan også blive ødelagt, hvis det opbevares ved høje temperaturer."
http://www.apple.com/dk/batteries/
Der står mere om specifikt MB batterier her:
http://www.apple.com/dk/batteries/notebooks.html
"Tip
Hvis du bruger iPod, iPhone eller en bærbar computer ved temperaturer over 35°C, risikerer du at mindske batteriets kapacitet. Det betyder, at batteriet ikke kan levere strøm til enheden ret længe pr. opladning. Du kan mindske kapaciteten endnu mere, hvis du oplader enheden ved disse temperaturer. Et batteri kan også blive ødelagt, hvis det opbevares ved høje temperaturer."
http://www.apple.com/dk/batteries/
Der står mere om specifikt MB batterier her:
http://www.apple.com/dk/batteries/notebooks.html
#23 Der er ikke nogen der betvivler at opbevaring ved høje temperature har en negativ effekt på batteriernes kapacitet. Det er omfanget af effekten der diskuteres.
Det som jeg ihvertfald stejlede overfor var:
Hvilket jeg vil mene at ikke engang OxxY's eget link påviser. Der er et tab på 4% ved korrekt opbevaring ved 25 grader.
Det som jeg ihvertfald stejlede overfor var:
OxxY (12) skrev:Selv ved stuetemperatur og normalt brug ryger der nemt 25-50% på 2 år.
Hvilket jeg vil mene at ikke engang OxxY's eget link påviser. Der er et tab på 4% ved korrekt opbevaring ved 25 grader.
OxxY (19) skrev:Nu bliver macbooks nok ikke helt så varme som nogle af de laptops vi brugte for et par år siden, da jeg studerede. Men hvis man tit har sin klap sat til strømforsyningen og samtidig bruger den meget så den bliver lun, så æder det altså ret meget af batteritiden.
Min (+ min brors) Macbook Pro bliver altså pænt varme ret hurtigt lige over tastaturet (mest til venstre). Jeg synes Macbooks bliver alt for varme, så jeg håber virkelig ikke at du har ret.
Angående batterilevetid, så er jeg også tilfreds. Men jeg når altså ikke op i nærheden af det de lover under normalt brug. Oftest ret langt fra.
aben (25) skrev:Måske ikke helt nej, men det holder pænt.
Min bil kører heller ikke lige så langt på literen som de lovede.
Hvor gammel er det og hvilken en? Det plejer altså at være muligt, at få den ret langt over. Det er en standardiseret test.
Mht. batteritid må jeg sige at jeg har haft en positiv oplevelse ved køb af en MBP. Den holdte gerne op til 9 timer uden tastaturlys og med lavt baggrundslys + wifi (15" mid 2010). I dag er det nok nærmere 6 timer hvilket lige er nok til en skoledag uden lader.
Batteriet har vist sig at holde væsentligt bedre end på nogen anden computer jeg har haft.
Jeg synes lidt der mangler nogle svarmuligheder som: "Lidt kortere" eller "lidt længere". Jeg svarede nej, for den holder ikke så længe som skrevet.
Batteriet har vist sig at holde væsentligt bedre end på nogen anden computer jeg har haft.
Jeg synes lidt der mangler nogle svarmuligheder som: "Lidt kortere" eller "lidt længere". Jeg svarede nej, for den holder ikke så længe som skrevet.
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Afstemninger
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.