mboost-dp1
Har StarCraft II levet op til dine forventninger?
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Afstemninger
Vildt at du ikke kan se forskellen. I SP har Blizzard lavet en bane, udformet spillereglerne og uddelt units til spilleren og AI. Man starter fra helt forskellige udgangspunkter og det handlere mere om at balancere sværhedsgraden for spilleren og gøre det sjovt, fremfor at balancere de forskellige units. Selvfølgelig skal man ikke lave en af dem helt vildt overpowered så man kan tromle igennem SP, men der er slet ikke så meget fokus på balancering andet end at det skal være sjovt og udfordrende for spilleren. Du har jo netop også forskellige sværhedsgrader hvis du synes at spillet er for let eller for svært.
I MP handler det om noget helt andet, flere spillere startere fra scratch med samme muligheder og man skal så udslette hinanden. Så nytter det jo ikke noget hvis den ene spiller har en fordel fordi spillet ikke er balanceret godt nok. Medics, Goliaths eller hvad der nu ellers er kan muligvis passe ind i SP, men i MP vil det risikere at ødelægge spillet fuldstændigt.
Men i bund og grund er det helt forskellige udgangspunkter.
Vildt at du ikke kan se forskellen. I SP har Blizzard lavet en bane, udformet spillereglerne og uddelt units til spilleren og AI. Man starter fra helt forskellige udgangspunkter og det handlere mere om at balancere sværhedsgraden for spilleren og gøre det sjovt, fremfor at balancere de forskellige units. Selvfølgelig skal man ikke lave en af dem helt vildt overpowered så man kan tromle igennem SP, men der er slet ikke så meget fokus på balancering andet end at det skal være sjovt og udfordrende for spilleren. Du har jo netop også forskellige sværhedsgrader hvis du synes at spillet er for let eller for svært.
I MP handler det om noget helt andet, flere spillere startere fra scratch med samme muligheder og man skal så udslette hinanden. Så nytter det jo ikke noget hvis den ene spiller har en fordel fordi spillet ikke er balanceret godt nok. Medics, Goliaths eller hvad der nu ellers er kan muligvis passe ind i SP, men i MP vil det risikere at ødelægge spillet fuldstændigt.
Men i bund og grund er det helt forskellige udgangspunkter.
XorpiZ (50) skrev:
Jeg kan ikke se din logik, må jeg indrømme.
Lige over
XorpiZ (50) skrev:
Problemet er ganske enkelt, at medics er overpowered i multiplayer, fordi de andre racer ikke har noget tilsvarende.
I single-player er det ligegyldigt, fordi Blizzard kan tweake missionerne til at tage højde for det. Det kan de ikke i multiplayer, fordi der er en million ting, der vil blive ændret.
Bare det at sige at "Blizzard kan tweaker missionerne til at tage højde for det" er det samme som at spille fallit. Hvis man laver spillet rigtigt burde der ikke være nogen som helst grund til at "tweake" SP missionerne
Det som jeg vil hen til er det her:
Hvis medics er overpowered i MP, hvorfor så smide dem ind i SP? Hvis man ikke smider dem ind i SP, slipper de for at "tweake" missionerne
Jeg kan ikke se noget logik i at smide en STANDARD unit ind i SP, uden at den skal ind i MP
Nej?
Men SP i dit hovede maa jo saa vaere det vi andre kalder Skirmish?
HVad fabler du om?
Hvis du med SP bare vil have skirmish, saa spil skirmish.
SP og MP er IKKE det samme, at all.
Fordi de tilfoejer endnu et strategisk element til spillet?
Nej?
Eller jo, men saa kan vi spille Skirmish istedet.. Wee ... :)
Det er ikke en STANDARD unit.
Bare det at sige at "Blizzard kan tweaker missionerne til at tage højde for det" er det samme som at spille fallit.
Nej?
Men SP i dit hovede maa jo saa vaere det vi andre kalder Skirmish?
Hvis man laver spillet rigtigt burde der ikke være nogen som helst grund til at "tweake" SP missionerne
HVad fabler du om?
Det som jeg vil hen til er det her:
Hvis medics er overpowered i MP, hvorfor så smide dem ind i SP?
Hvis man ikke smider dem ind i SP, slipper de for at "tweake" missionerne
Nej?
Jeg kan ikke se noget logik i at smide en STANDARD unit ind i SP, uden at den skal ind i MP
Jeg synes alle jer der mener det er helt normalt at det halve af units mangler i MP er helt galt afmarcheret!
Der er nogle misioner i SP, og nogle af dem har special units... vi har Raynor og tosh eks. og vi har den den der kæmpe mega robot - og det er klar det er special units kun til SP, det kan ingen være i tvivl om! Men medics som man har med fra første mision, og goliath som man også får rimelig tidligt, der er ingen grund til de skal være det ene sted og ikke det andet!
Uhh medic kan heale det kan de andre ikke..? ej men guess what, de kan ting som terran så ikke kan, der kan gøre op for det, der er ingen grund til forskellige racer hvis de ikke kan forskellige ting! Og goliath... de kan både skyde fly og ground enheder - big deal... hvorfor ik bare begrænse det hele til zerglins, marines og zealot og se hvem der kan smide flest ud så?
I stor grad spiller man singleplayer først for ligesom at komme lidt ind i spillet og lære det inden man kaster sig ud i at udfordre andre - når man så opdager at det halve af de units man har vænnet sig til man kan bygge hele tiden i campaign, pluslig slet ikke findes så er det sku lidt svært!
Der er ingen grund til at putte de units i single player delen hvis de ikke findes i multiplayer! som jeres argument selv er - der sidder de og kan tviste rundt med AI og få det hele til at passe! Man kan sku nok klare sig uden goliath i SP hvis man kan i MP - men når man får den introduceret og måske bliver glad for den så er det sku træls den pluslig er væk!
Der er nogle misioner i SP, og nogle af dem har special units... vi har Raynor og tosh eks. og vi har den den der kæmpe mega robot - og det er klar det er special units kun til SP, det kan ingen være i tvivl om! Men medics som man har med fra første mision, og goliath som man også får rimelig tidligt, der er ingen grund til de skal være det ene sted og ikke det andet!
Uhh medic kan heale det kan de andre ikke..? ej men guess what, de kan ting som terran så ikke kan, der kan gøre op for det, der er ingen grund til forskellige racer hvis de ikke kan forskellige ting! Og goliath... de kan både skyde fly og ground enheder - big deal... hvorfor ik bare begrænse det hele til zerglins, marines og zealot og se hvem der kan smide flest ud så?
I stor grad spiller man singleplayer først for ligesom at komme lidt ind i spillet og lære det inden man kaster sig ud i at udfordre andre - når man så opdager at det halve af de units man har vænnet sig til man kan bygge hele tiden i campaign, pluslig slet ikke findes så er det sku lidt svært!
Der er ingen grund til at putte de units i single player delen hvis de ikke findes i multiplayer! som jeres argument selv er - der sidder de og kan tviste rundt med AI og få det hele til at passe! Man kan sku nok klare sig uden goliath i SP hvis man kan i MP - men når man får den introduceret og måske bliver glad for den så er det sku træls den pluslig er væk!
fidomuh (54) skrev:
Nej?
Men SP i dit hovede maa jo saa vaere det vi andre kalder Skirmish?Hvis man laver spillet rigtigt burde der ikke være nogen som helst grund til at "tweake" SP missionerne
HVad fabler du om?
Ok ja, jeg foretrækker helt klart skirmish. For at SP kunne blive "perfekt", så skulle alle SP missioner være skirmish-like baner. Det er det i alle mine favorit RTS spil. Altså hvor alle spillerne bygger det hele op fra start
Så i min verden burde der ikke være forskel gameplay mæssigt på om det er SP eller MP, hvilket det stort set ikke er i mine favorit spil, med et par få enkelte undtagelser
fidomuh (54) skrev:Det som jeg vil hen til er det her:
Hvis medics er overpowered i MP, hvorfor så smide dem ind i SP?
Tilføj strategisk element der kun kan bruges når man spiller SP historien..!!! Javel... Jeg kan så ærligt talt ikke se pointen i det. Brug dog kræfterne på at lave et strategisk element der kan bruges i både SP og MP istedet
Spild af ressourcer IMHO
fidomuh (54) skrev:Hvis man ikke smider dem ind i SP, slipper de for at "tweake" missionerne
Nej?
Men ja, det er jo nok det, det hele kommer ned til, at jeg ønsker at SP skal være skirmish baner, ikke underlige missioner, hvor AI er "frosset" bortset fra at de modtager gratis units af og til
fidomuh (54) skrev:Jeg kan ikke se noget logik i at smide en STANDARD unit ind i SP, uden at den skal ind i MP
IMHO så er sådan noget som medic et standard unit. Og så vildt overpowered er den (hvis udført korrekt) heller ikke. Jeg har før set spil hvor en race har medic, men de andre har ikke og det har ikke gjort det unbalanced i MP
Mine tanker om Starcraft II:
* Single Player:
Dovent, copy/paste af historien fra SC1 (ikke Brood Wars).
Meget fint med "RPG"-elementer med at man spiller Jim og render rundt på skibet og sådan... Men meget RPG er der sgu ikke over det.
Fede ideer, nogle steder (Research og opgraderinger).
* Multiplayer:
Hvad jeg oplevet i betaen; Fænomenalt, præcis hvad man forventer af Blizzard. Rigtig god balance, hastighed, spændning og taktikker.
* Andet:
Map Editoren er stadig overlegent andet på markedet. Fedt.
Lydende (fra enhederne - VO'erne) er dovne, kedelige og veksler for lidt. Jeg kunne kun lide Marauder's VO. Resten er elendige.
* Single Player:
Dovent, copy/paste af historien fra SC1 (ikke Brood Wars).
Meget fint med "RPG"-elementer med at man spiller Jim og render rundt på skibet og sådan... Men meget RPG er der sgu ikke over det.
Fede ideer, nogle steder (Research og opgraderinger).
* Multiplayer:
Hvad jeg oplevet i betaen; Fænomenalt, præcis hvad man forventer af Blizzard. Rigtig god balance, hastighed, spændning og taktikker.
* Andet:
Map Editoren er stadig overlegent andet på markedet. Fedt.
Lydende (fra enhederne - VO'erne) er dovne, kedelige og veksler for lidt. Jeg kunne kun lide Marauder's VO. Resten er elendige.
Oh noes, er den også gal med battle.net hos jer? Når jeg har skrevet mit password kommer der et blankt portræt frem og jeg kan intet gøre...
Mega fail og jeg er åbenlyst på internettet :D
Og på deres forum:
An error was encountered while processing your request
[The forum you're trying to access is not ready]
Er det nu man skal ændre sit ja til et nej...
Og så kom Blizzard med en meddelelse om at de er opmærksomme på fejlen. Lame...
Mega fail og jeg er åbenlyst på internettet :D
Og på deres forum:
An error was encountered while processing your request
[The forum you're trying to access is not ready]
Er det nu man skal ændre sit ja til et nej...
Og så kom Blizzard med en meddelelse om at de er opmærksomme på fejlen. Lame...
Tjah, det er der mange andre der kan.
Jeg kunne ogsaa godt bruge medics i MP, men det har de andre racer ikke - hvorfor skal jeg ikke kunne sige, jeg kan dog sige at det ville blive un-balanced hvis Terran havde dem.
Jojo, vi udskyder det bare 1 aar mere, weee!
Yeah, folk er nemlig totalt utilfredse med baade SP og MP.
Eller noget :D
Det er ogsaa OK, men det kan andre godt se pointen i. Tilgengaeld kan du jo saa bare spiller Skirmish og faa lige det du vil have. :)
Well, jeg foeler det ville vaere ret ubalanceret.
Hvilket spil var det da?
Alle RTS jeg lige kan taenke paa, har haft medic i en eller anden form paa alle racer.
Tilføj strategisk element der kun kan bruges når man spiller SP historien..!!! Javel... Jeg kan så ærligt talt ikke se pointen i det.
Tjah, det er der mange andre der kan.
Jeg kunne ogsaa godt bruge medics i MP, men det har de andre racer ikke - hvorfor skal jeg ikke kunne sige, jeg kan dog sige at det ville blive un-balanced hvis Terran havde dem.
Brug dog kræfterne på at lave et strategisk element der kan bruges i både SP og MP istedet
Spild af ressourcer IMHO
Yeah, folk er nemlig totalt utilfredse med baade SP og MP.
Eller noget :D
Men ja, det er jo nok det, det hele kommer ned til, at jeg ønsker at SP skal være skirmish baner, ikke underlige missioner, hvor AI er "frosset" bortset fra at de modtager gratis units af og til
Det er ogsaa OK, men det kan andre godt se pointen i. Tilgengaeld kan du jo saa bare spiller Skirmish og faa lige det du vil have. :)
Og så vildt overpowered er den (hvis udført korrekt) heller ikke.
Well, jeg foeler det ville vaere ret ubalanceret.
Jeg har før set spil hvor en race har medic, men de andre har ikke og det har ikke gjort det unbalanced i MP
Hvilket spil var det da?
Alle RTS jeg lige kan taenke paa, har haft medic i en eller anden form paa alle racer.
#61: Et bedre eksempel: I SP'en kan du få opgraderinger, andre bygninger m.v. ved research. F.eks. kan du få en Tech Reactor, som gør reactor og tech lab til én bygning. Dette valg betyder dog at du fravælger en anden, ligeså praktisk ting.
Men!
Hvis jeg i MP kunne få Tech Reactor og andre (der ikke havde spillet SP) ikke kunne... Så ville det være monster imbalance. :-D
Men!
Hvis jeg i MP kunne få Tech Reactor og andre (der ikke havde spillet SP) ikke kunne... Så ville det være monster imbalance. :-D
Ja, det har det helt klart. Man kan selfølgelig altid være lidt skuffet over at Blizzard ikke har valgt at tilføje så meget nyt, en ekstra race eller lignende ville passe fint, men bare det at spillet er balanceret er helt klart noget der trækker op, matchmaking er også godt, map editoren er god, måden man spiller custom maps på er elendig, og single player kampagnen var meget underholdende.
fidomuh (4) skrev:Nej, fordi jeg havde oensket mere (SP delen er dog meget nice) af MP delen. Det er stort set det samme som 1'eren og jeg finder det ganske latterligt at de har brugt saa mange aar paa det her. De har jo lavet lidt bedre grafik, men ellers er det stort set det samme som 1'eren.
What??
Det kan du ikke mene seriøst. Har du overvejet matchmaking systemet? Det er år og dag foran alt andet i RTS genren, måske endda alle genre.
Ikke noget nyt i multiplayer??? WTF?
fidomuh (61) skrev:Brug dog kræfterne på at lave et strategisk element der kan bruges i både SP og MP istedet
Jeg håber såsandelig at du ikke mener det du lige skrev, for det er da helt hen i vejret
Hvordan du får det at man ikke bruger X antal dage på at lave medic (+ dertilhørende ekstra tweaking) og bruger de dage på at lave noget der kan bruges både i SP og MP til at give 1 års ekstra arbejde, tror jeg at jeg har brug for et par ekstra flasker sprut før at jeg kan "forstå"
fidomuh (61) skrev:Men ja, det er jo nok det, det hele kommer ned til, at jeg ønsker at SP skal være skirmish baner, ikke underlige missioner, hvor AI er "frosset" bortset fra at de modtager gratis units af og til
Ikke helt, hvis jeg også vil have historien med, så får jeg jo ikke lige hvad jeg vil have
fidomuh (61) skrev:Jeg har før set spil hvor en race har medic, men de andre har ikke og det har ikke gjort det unbalanced i MP
Hvilket spil var det da?
Må indrømme at jeg ikke lige kan husken titlen på alle spil, da det er mange år siden. Men et af spillene var et af Settlers spillene for mange år siden (hvis jeg husker korrekt), som jeg spillede meget online. Ved det spil var der så andre ting der gjorde det ubalanceret for nye spillere
Nu spiller jeg ikke så meget RTS spil mere, så kender ikke meget til de mere nyere RTS spil
Men jeg kan se at vi ikke kan komme videre med det, så vi stopper her... let's just agree to disagree :)
Men jeg tror hurtigt vi kan blive enige om at den type som SP er her i spillet ikke er den type SP jeg forventer og ønsker når jeg spiller RTS spil :)
Jeg lærer så aldrig at forstå hvorfor nogle folk godt kan lide at spille RTS spil SP imod en dum AI der ikke kan gøre andet end de par scripted opgaver den har fået
Jeg tror ikke du har nogen anelse om hvad balancering og udvikling kraever af tid.
Det er altsaa svaert at forstaa, at det tager mere tid at lave 3 units og balancere dem i MP, end at lave 1 unit og kun bruge den i SP?
JEg tror jeg skal have en hel del flasker sprut foer jeg *IKKE* forstaar det.
Men historien passer ikke til det du gerne vil have, saa skal du game Supreme Commander, som var et lorte spil ifht. det her :P
Settlers har ikke "units" paa samme maade som her og TBH, at sammeligne med et spil der proever at vaere Civilization (og er super til det!), for derefter at skide paa alt hvad der er Settlers og lave et super crappy semi-RTS?
No dice, dude.
Du ved godt at Settlers og "RTS" ikke er det samme, slet ikke naar vi taler Starcraft.
Der er forskel paa "nye spillere" og saa "Terran vinder altid".
Sure :)
Well, langt hen ad vejen vil jeg foretraekke din udgave af SP.
Jeg *HADER* at man bare magisk ikke kan faa alle units fra mission 2-3 stykker af. Det er fint at man lige skal bygge lidt op, men tbh, naar spillet saa bliver sjovt, er der 1 mission tilbage. How great -.-
Well, det passer ind i historien og i sidste ende er det praecis det samme som at gennemfoere Portal, HL2, MW2 (som havde EPIC SP del), etc.
At du ikke forstaar det er helt fint, bare husk at andre maaske godt kan forstaa det :D
Nogen af deres units har cannibalize! :D
Ja.
Men altsaa, det *KAN* lade sig goere i SC, som vi ahr set i 1'eren, jeg tror ogsaa det kommer, men lige pt synes jeg det er svaert at se balancen i SC2 selvom de har brugt saa meget tid paa det :/
Saa Medic til terran.. Jeg tror det ville vaere super overpowered :/
Jeg håber såsandelig at du ikke mener det du lige skrev, for det er da helt hen i vejret
Jeg tror ikke du har nogen anelse om hvad balancering og udvikling kraever af tid.
Hvordan du får det at man ikke bruger X antal dage på at lave medic (+ dertilhørende ekstra tweaking) og bruger de dage på at lave noget der kan bruges både i SP og MP til at give 1 års ekstra arbejde, tror jeg at jeg har brug for et par ekstra flasker sprut før at jeg kan "forstå"
Det er altsaa svaert at forstaa, at det tager mere tid at lave 3 units og balancere dem i MP, end at lave 1 unit og kun bruge den i SP?
JEg tror jeg skal have en hel del flasker sprut foer jeg *IKKE* forstaar det.
Ikke helt, hvis jeg også vil have historien med, så får jeg jo ikke lige hvad jeg vil have
Men historien passer ikke til det du gerne vil have, saa skal du game Supreme Commander, som var et lorte spil ifht. det her :P
Men et af spillene var et af Settlers spillene for mange år siden (hvis jeg husker korrekt), som jeg spillede meget online.
Settlers har ikke "units" paa samme maade som her og TBH, at sammeligne med et spil der proever at vaere Civilization (og er super til det!), for derefter at skide paa alt hvad der er Settlers og lave et super crappy semi-RTS?
No dice, dude.
Du ved godt at Settlers og "RTS" ikke er det samme, slet ikke naar vi taler Starcraft.
Ved det spil var der så andre ting der gjorde det ubalanceret for nye spillere
Der er forskel paa "nye spillere" og saa "Terran vinder altid".
Men jeg kan se at vi ikke kan komme videre med det, så vi stopper her... let's just agree to disagree :)
Sure :)
Men jeg tror hurtigt vi kan blive enige om at den type som SP er her i spillet ikke er den type SP jeg forventer og ønsker når jeg spiller RTS spil :)
Well, langt hen ad vejen vil jeg foretraekke din udgave af SP.
Jeg *HADER* at man bare magisk ikke kan faa alle units fra mission 2-3 stykker af. Det er fint at man lige skal bygge lidt op, men tbh, naar spillet saa bliver sjovt, er der 1 mission tilbage. How great -.-
Jeg lærer så aldrig at forstå hvorfor nogle folk godt kan lide at spille RTS spil SP imod en dum AI der ikke kan gøre andet end de par scripted opgaver den har fået
Well, det passer ind i historien og i sidste ende er det praecis det samme som at gennemfoere Portal, HL2, MW2 (som havde EPIC SP del), etc.
At du ikke forstaar det er helt fint, bare husk at andre maaske godt kan forstaa det :D
Warcraft III (RoC, ikke TFT).
Undead har ingen healer-enhed.
Nogen af deres units har cannibalize! :D
Night Elves, Alliance og Orcs (dog kun som ward - ikke direkte) har healing.
Ja.
Men altsaa, det *KAN* lade sig goere i SC, som vi ahr set i 1'eren, jeg tror ogsaa det kommer, men lige pt synes jeg det er svaert at se balancen i SC2 selvom de har brugt saa meget tid paa det :/
Saa Medic til terran.. Jeg tror det ville vaere super overpowered :/
fidomuh (68) skrev:Det er altsaa svaert at forstaa, at det tager mere tid at lave 3 units og balancere dem i MP, end at lave 1 unit og kun bruge den i SP?
Lige en sidste kommentar:
Det er ikke svært at forstå at det tager længere tid, det er meget let at forstå, men det er det jo HELLER INGEN der snakker om. Jeg spørger i øst, du svarer i vest
Du siger at de bare kunne have lavet det for alle, saa alle havde medics, hvis det er det der er problemet.
Det tager laengere tid. Meget laengere tid.
Alternativet var at fjerne medics, som de jo netop har gjort.... ;)
Det er ikke svært at forstå at det tager længere tid, det er meget let at forstå, men det er det jo HELLER INGEN der snakker om. Jeg spørger i øst, du svarer i vest
Du siger at de bare kunne have lavet det for alle, saa alle havde medics, hvis det er det der er problemet.
Det tager laengere tid. Meget laengere tid.
Alternativet var at fjerne medics, som de jo netop har gjort.... ;)
Det crasher hos mig og andre ifølge deres support forum og det ser ikke ud til at Blizzard har noget at sige om det endnu.
Jeg nød det de få missioner jeg kunne spille før det begyndte at crashe.
Og jeg var ikke klar over at de deler selve kampagne delen op i 3 udgivelser. Så det blev jeg også en smule skuffet over da det gik op for mig.
Men alt i alt så har det crasheri ødelagt det for mig.
Jeg har ikke timevis til at sidde og forsøge at fejlfinde, de få stunder jeg har til at spille der skal det bare fungere "out of the box" ( en enkelt driver opdatering kan jo være nødvendig i ny og næ .. men ikke det circus her ).
Så - nej, det lever ikke op til mine forventninger.
Crashede det ikke var stemmen dog blevet til ja, den lille skuffelse jeg måtte sluge over kampagnedelen vejer ikke tungere end hvor godt underholdt jeg var så længe det "spillede".
Jeg nød det de få missioner jeg kunne spille før det begyndte at crashe.
Og jeg var ikke klar over at de deler selve kampagne delen op i 3 udgivelser. Så det blev jeg også en smule skuffet over da det gik op for mig.
Men alt i alt så har det crasheri ødelagt det for mig.
Jeg har ikke timevis til at sidde og forsøge at fejlfinde, de få stunder jeg har til at spille der skal det bare fungere "out of the box" ( en enkelt driver opdatering kan jo være nødvendig i ny og næ .. men ikke det circus her ).
Så - nej, det lever ikke op til mine forventninger.
Crashede det ikke var stemmen dog blevet til ja, den lille skuffelse jeg måtte sluge over kampagnedelen vejer ikke tungere end hvor godt underholdt jeg var så længe det "spillede".
Stemte helt klar ja.
Singleplayer kan sagtens bruges mere tid på ved de forskellige sværhedsgrader. Historien kan diskuteres, men den er jo netop lavet for at bygge på til de 2 andre udgivelser.
Multiplayer er så rart. Synes det var på tide et ordentligt RTS kom ud som har lidt fart på i gameplay.
Ang. medics og andre units som I mener burde være med i MP i stedet for SP, så var der et par grunde gennem tiden. Medics blev fjernet og så kom Medivacs ind i stedet. En af grundene er at medics var nem at "focus fire" i starten, samt større grupper med marines og firebats nemt kunne klemme sig sammen og medics havde svært ved at nå healing i tide. Medivacs gør det nemmere da man nu kun kan bruge ranged units til at skyde dem ned med, og de klumper ikke sammen med dine infantry units.
Goliaths var efter min mening nice, men de blev alligevel ikke brugt ret meget. Vikings fik deres plads i stedet som alt i alt er Jack of All Trades. Den har selvfølgelig mistet sin evne til at skyde på land og luft samme tid, men folk ser ikke fordelen. Kommer der luft, så hopper man op og samtidig vil ground infantry ikke kunne røre dem medmindre de er ranged. I så fald kan Vikings bare flyve fra dem.
Singleplayer kan sagtens bruges mere tid på ved de forskellige sværhedsgrader. Historien kan diskuteres, men den er jo netop lavet for at bygge på til de 2 andre udgivelser.
Multiplayer er så rart. Synes det var på tide et ordentligt RTS kom ud som har lidt fart på i gameplay.
Ang. medics og andre units som I mener burde være med i MP i stedet for SP, så var der et par grunde gennem tiden. Medics blev fjernet og så kom Medivacs ind i stedet. En af grundene er at medics var nem at "focus fire" i starten, samt større grupper med marines og firebats nemt kunne klemme sig sammen og medics havde svært ved at nå healing i tide. Medivacs gør det nemmere da man nu kun kan bruge ranged units til at skyde dem ned med, og de klumper ikke sammen med dine infantry units.
Goliaths var efter min mening nice, men de blev alligevel ikke brugt ret meget. Vikings fik deres plads i stedet som alt i alt er Jack of All Trades. Den har selvfølgelig mistet sin evne til at skyde på land og luft samme tid, men folk ser ikke fordelen. Kommer der luft, så hopper man op og samtidig vil ground infantry ikke kunne røre dem medmindre de er ranged. I så fald kan Vikings bare flyve fra dem.
#76: Tager det dig 10 min at få starport? Scrub... :D
Der er en del rushgames, det passer, men det meste kan afværges med god macro - der skal bruges gas til medics. Gas som kunne være brugt på et par Reapers, der mens modstanderen kæmper mod din hær, smutter ind og ødelægger hans SCVs og dernæst, hans bygninger... :-)
Der er en del rushgames, det passer, men det meste kan afværges med god macro - der skal bruges gas til medics. Gas som kunne være brugt på et par Reapers, der mens modstanderen kæmper mod din hær, smutter ind og ødelægger hans SCVs og dernæst, hans bygninger... :-)
Nej, det kostede 29kr.
299 + 29kr == 328kr :D
Men havde ikke set at Elgiganten havde det :/
Hehe, jeg har gamet SC ... 5 kampe nu? Og har aldrig spillet 1'eren :P
Men altsaa, det er forskelligt.. Kommer an paa taktikken.. Hvis jeg gaar efter air, saa nej, saa er det hurtigere, men saa ofrer man jo andre steder :)
Jep, men stadig.. Jeg tror at medics ville skifte balancen en del. Og medic-diskussionen er jo ligegyldig hvis vi snakker Terran vs Terran.. Det er mere imod Zerg eller Protoss jeg taenker :)
Du fik simpelthen afhentning med gratis :-p
Nej, det kostede 29kr.
299 + 29kr == 328kr :D
Men havde ikke set at Elgiganten havde det :/
Tager det dig 10 min at få starport? Scrub... :D
Hehe, jeg har gamet SC ... 5 kampe nu? Og har aldrig spillet 1'eren :P
Men altsaa, det er forskelligt.. Kommer an paa taktikken.. Hvis jeg gaar efter air, saa nej, saa er det hurtigere, men saa ofrer man jo andre steder :)
Jep, men stadig.. Jeg tror at medics ville skifte balancen en del. Og medic-diskussionen er jo ligegyldig hvis vi snakker Terran vs Terran.. Det er mere imod Zerg eller Protoss jeg taenker :)
What ... betale for at hente sin egen vare.
Det er ligesom lufthavne der vil have penge for at ville tale med deres kunder i lufthavnen.
Gebyr for at tale med lufthavnspersonale
Det er ligesom lufthavne der vil have penge for at ville tale med deres kunder i lufthavnen.
Gebyr for at tale med lufthavnspersonale
Jeg fik installeret det i dag og spillet lidt. Men det er desværre ikke optimeret til mac endnu! det er da for ringe når man kigger på deres minimum specs og jeg er langt over.
Håber dog at få spillet mere når Blizzard opdaterer med en patch der fixer de mac problemer der er med Nvidia grafik kort.
Håber dog at få spillet mere når Blizzard opdaterer med en patch der fixer de mac problemer der er med Nvidia grafik kort.
XorpiZ (88) skrev:#87
Er det ikke en driver-fejl? Det er sådan jeg har forstået det ihvf.
Se dette link for mere info. Som jeg forstår det så har spillet kørt fint under Beta perioden med samme slags hardware. Nu er der så problemer, ved så ikke om Apple har ændret på noget imellem tiden. Apple har dog åbentbart seeded en ny driver update til udviklerne, så vi får måske update snart.
Det er nok heller ikke 100% Blizzards skyld, Steam har vist samme problemer og Valve har sagt at de skal kontakte Apple..
Jeg er bare lidt irreteret over at betale for et produkt som jeg ikke kan bruge optimalt....endnu. Jeg har jo netop købt en ny i5 Macbook Pro, det skulle vel være mere end nok til at køre spillet? :)
Nå, så må jeg bare bruge min 360/PS3 til at få tilfredsstillet mit gaming behov ;)
XorpiZ (90) skrev:Det er så dér, jeg er glad for at bruge en PC og ikke en Mac.. bare det, at man ikke selv kan bestemme hvilke drivere man vil bruge burde få alarmklokkerne til at ringe hos enhver nørd. :)
Hehe jo da det er selvfølgelig rigtigt, men så kan jeg jo også vælge at installere det via bootcamp. Det fik bare gamle minder frem om nørderi med min gamle PC til at få et spil til at fungere..grafikkort, ram, processor, drivere osv. det er jeg nok ikke nørd nok til mere tror jeg :)
Nej du, jeg vil hellere stikke en skive i drevet og ikke tænke over andet.
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Afstemninger
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.