mboost-dp1

Har StarCraft II levet op til dine forventninger?

Gå til bund
Gravatar #1 - Wempler
2. aug. 2010 10:09
De kan ikke spise mig af med kun tre cinematics! I must have MOAR!
Gravatar #2 - Norrah
2. aug. 2010 10:13
Tjoo.. måtte give 450,- for det.. og så fik jeg ikke rigtig spillet det så meget endnu.. Såå, so far.. nej!

Men jeg er da ikke i tvivl om at det da nok kan blive godt..

Jeg er bare rigtig rigtig dårlig til at spille mod andre mennesker.
*Måske skyldes det også at dem jeg spillede imod kendte alt til spillet.. og at jeg havde trænet 3-4 timer på singleplayer. Hvor jeg jo opdagede at de mænd jeg lærte at bruge i singleplayer, ikke fandtes på multiplayer.
Gravatar #3 - ghostface
2. aug. 2010 10:26
#2 Jeg har bestilt det til 250 kroner med fri fragt i Skod Giganten. De skrev 2-4 dage og det blev bestilt sidste mandag.

Jeg er tilbøjelig til næsten at syntes de 200 kroner ekstra er givet godt ud efter de mange ture med våde øjne efter et besøg i en tom postkasse.

Mangler bare postdanmark også fucker det op
Hej.

Tak for din mail.

Du modtager varen i starten af denne uge, jeg beklager forsinkelsen.
Elgigantens Kundecenter

Altid godt med en personlig mail :P
Gravatar #4 - fidomuh
2. aug. 2010 10:30

Bestil hos Komplett.dk.

Jeg gav 328kr inkl. afhentning og det var klart til afhentning ~20 minutter efter jeg bestilte.

(Ring og spoerg, de sender ikke altid mails om at dine ting er klar!)

#Topic

Nej, eller Ja.

Nej, fordi jeg havde oensket mere (SP delen er dog meget nice) af MP delen. Det er stort set det samme som 1'eren og jeg finder det ganske latterligt at de har brugt saa mange aar paa det her. De har jo lavet lidt bedre grafik, men ellers er det stort set det samme som 1'eren.

Ja, fordi jeg forventer at alle spilfirmaer er super fail og egentligt bare leverer braek efter braek efter braek. :P
Gravatar #5 - Mezzo
2. aug. 2010 10:56
"Bestilt hos Coolshop 250kr og fik det kl 7 med posten på release"

Gennemføret SP delen på 1½ dag og det var mega godt :) bedste singelplayer rts ever....

og MP ja det er det samme som 1'ern ca.. Men det er stadig volsomt fedt :P man skal bare lige igang og ha rystet støvet af Protoss :P

Og så er det mega griner at computer styrede spillere kan GG :P
Gravatar #6 - Billy Blaze
2. aug. 2010 11:15
Jeg var lidt i tvivl, men endte med at stemme ja. Jeg har tidligere whinet over historien og især dialogen, som jeg synes er rigtig skod. Derudover er der et par småfejl hist og pist, men hvis man ser bort fra historien, så er spillet pure awesomeness. Især multiplayer er en fantastisk oplevelse. For det første er det blevet let og overskueligt at holde øje med hvordan det går og matchmaking og ligaer fungerer glimrende. Nu har jeg fået spillet en del og det er alligevel utroligt hvor tætte mange af kampene er.

Multiplayer i Starcraft 2 er markant anderledes rent taktisk, men samtidig holder de den i Starcraft ånden. Jeg er faktisk imponeret over at Blizzard har fundet en perfekt balance mellem nyt og gammelt. Det er meget sjældent at det kan lade sig gøre. Der er en masse nye og fede units som åbner op for nye taktiker. Jeg kan også godt lide high yield minerals og xel naga watchtower, det er en lille ændring, men betyder så meget for selve spillet.

Nu har jeg også spillet en del Warcraft 3 og der synes jeg at der var for meget micro. Tilgengæld synes jeg at der er en anelse for meget macro i Starcraft 2. Jeg skal ikke kunne udtale mig om Starcraft 2 på pro niveau, men på det niveau jeg spiller er macro alt for vigtigt. Micro er derfor stort set ikke eksisterende, fordi det er langt vigtigere at bruge tid på macro. I forhold til Warcraft 3 er kampene i Starcraft 2 dog meget sjovere. Man kan dele sin hær mere op og kampene kan bølge frem og tilbage indtil der findes en vinder.
Gravatar #7 - Space Hopper
2. aug. 2010 12:01
#6 Micro er det der gør forskellen i de højere ligaer.
#2 Prøv at gennemfør alle challenges inden du hopper på MP.

Jeg er heldigvis kun blevet placeret i Guld, så jeg kan godt fucke lidt op på den kant.

Men et super spil, glæder mig allerede til næste del.

Ps. Købte også mit i Elgiganten, 249kr. Købte det dog ikke online.
Gravatar #8 - Adagio
2. aug. 2010 12:18
Hvad skal jeg stemme? Jeg havde ingen forventninger til spillet. Kom aldrig ind i det første spil, så kender intet til hvordan det nye spil er i forhold til det gamle

Nu har jeg kun lige prøvet det kort og er ikke imponeret

For det første kan man ikke zoome langt ud, hvilket jeg syntes er meget irreterende...
... og for det andet så er det blandt de værste tutorials jeg har set længe:
Start mission Toturial 1... "Do this"... "nice, that was good"... "now do that"... "Yay, you're getting the hang of this. That was the end of this tutorial"
Alle tutorials var ekstremt korte, hvor det var to ting man skulle udføre hver gang, så tilbage til hovedmenu, så start den næste... og når man så var kommet igennem alle havde man faktisk ikke rigtigt lært noget om hvad der var unikt ved spillet. Tutorial skal man kun tage hvis man ALDRIG NOGENSINDE har set et RTS spil før
Jeg kan forstå at man kun lærer standard ting, men det at den lukker ned hver gang man har udført to ting er langt ude

Og ellers lige bortset fra det, så ligner det bare et hvilket som helst andet RTS spil. Lige bortset fra at der til nu er mange cinematics i spillet. Jeg syntes jeg har set mere video end jeg har spillet til nu
Gravatar #9 - Billy Blaze
2. aug. 2010 12:21
Selvfølgelig gør micro forskellen når profferne spiller, min whinen var at blandt de mindre gode spillere er macro alt for vigtigt i forhold til micro. Du skal relativt højt op i ligaerne før micro bliver afgørende for udfaldet af en kamp. Hvis man f.eks. siger at man kan yde 100%, så går de 80% måske til macro og så resten til micro(og det handler mest om at positionere sig rigtigt inden kampen).

Det kunne også være lidt sjovt hvis vi ikke-proffer også kunne få lidt mere ud af god micro.
Gravatar #10 - Slettet Bruger [451303044]
2. aug. 2010 13:40
Raynor er mere badass end jeg havde troet muligt

Multiplayer er godt balanced dog er custom games ikke ordentligt endnu
Gravatar #11 - Frandsen
2. aug. 2010 14:38
Har netop gennemført Campaign på Hard, og var ganske godt tilfreds. Der er stadig masser af achievements at tage fat på, og derefter Challenges.
Fornuftigt single-player indhold for 249 for slet ikke at tale om multi-player.

Til gengæld har jeg været lidt for hurtig, for det er ikke muligt at gå tilbage så man kan få fat i samtlige achivements. Har også fundet ud af at der eftersigende er en hemmelig mission jeg ikke fandt, så står på 25/26 missions.

Så regner med at spille lidt multi, og vente lidt, for så at starte en ny campaign forfra og nakke hele lortet.
Gravatar #12 - XorpiZ
2. aug. 2010 14:56
Jeg savnede lidt mere character-involvement i missionerne. Det var skuffende få gange, der var nogen med.
Gravatar #13 - Kris
2. aug. 2010 15:09
Jeg valgte Ja.
Jeg havde forventet at det ville underholde kæresten i et par dage, mens jeg gamede final fantasy på ps2'en og det levede fint op til de forventninger. :D
Gravatar #14 - Cryonics
2. aug. 2010 15:49
Starcraft II levede op til mine forventninger men det gjorde Battlenet 2.0 IKKE. Custom Games er værdiløst lige nu og indtil at de fixer det så kommer der ingen anbefalinger herfra.
Gravatar #15 - XorpiZ
2. aug. 2010 16:09
Cryonics (14) skrev:
Starcraft II levede op til mine forventninger men det gjorde Battlenet 2.0 IKKE. Custom Games er værdiløst lige nu og indtil at de fixer det så kommer der ingen anbefalinger herfra.

Enig. Var faktisk på vej ind for at poste det her, men det nuværende system er latterligt. :(
Gravatar #16 - Taxwars
2. aug. 2010 16:18
Adagio (8) skrev:
Tutorial skal man kun tage hvis man ALDRIG NOGENSINDE har set et RTS spil før

Netop! Hvad brokker du dig over? Grunden til de sælger millioner af spil er bla, at man som totalt noob kan prøve det uden at blive kørt over at uforståelig ting.

Adagio (8) skrev:

Lige bortset fra at der til nu er mange cinematics i spillet. Jeg syntes jeg har set mere video end jeg har spillet til nu

Sådan havde jeg det med Mass Effect, jeg endte med at uninstalle det igen - det var snak snak snak snak snak snak snak snak snak snak snak snak snak snak spil snak snak snak snak snak snak - arggh. Sådan har jeg det dog ikke med SC2

Frandsen (11) skrev:

Til gengæld har jeg været lidt for hurtig, for det er ikke muligt at gå tilbage så man kan få fat i samtlige achivements. Har også fundet ud af at der eftersigende er en hemmelig mission jeg ikke fandt, så står på 25/26 missions.

I arkivet kan man gå tilbage og spille de missioner man har lavet - men man kan måske ikke træffe nye valg? Hm, nej hvis det er et arkiv kan man vel ikke - men jeg har ikke prøvet det :)

Men iøvrigt, der er mere end en ting, der er åbenbart 29 missioner i det hele så vi mangler vist alle nogle flere ting. (Jeg er også 25/26)

Cryonics (14) skrev:

Hvad mener du? Custom Games laves jo af spillerne, og der går vil lige et stykke tid inden folk har fået bikset nogle maps sammen - den nye editor er jo vildt mere avanceret end den gamle.
Gravatar #17 - XorpiZ
2. aug. 2010 16:29
Taxwars (16) skrev:
Hvad mener du? Custom Games laves jo af spillerne, og der går vil lige et stykke tid inden folk har fået bikset nogle maps sammen - den nye editor er jo vildt mere avanceret end den gamle.

Jeg tror alle er glade for den nye editor.

Problemet er dette:

http://www.teamliquid.net/forum/viewmessage.php?to...
Gravatar #18 - Frandsen
2. aug. 2010 21:26

Fandt ud af det ved at læse et par indlæg fra folk med lignende "problem".

Det er lidt af et hack, men man skal gå ind StarCraft-mappen i sin Documents-mappe, kopiere en auto-save fil fra da man stadig var ombord på flyet. I battle.net skal man så under profile loade en ældre Campaign, så kan man få fat i f.eks. den hemmelige mission, har lige gjort det.

Ellers er det rigtigt man kan genspille samtlige missioner via archives, men der er andre achievements man ikke kan få løst hvis man har gennemført spillet, hvor det kræves man er ombord på f.eks. flyet igen.

Med hacket kan alt dette klares, det gode er at achievements håndteres globalt, så selvom din Campaign står "forkert" får du dine achievements samlet alligevel.

Til sidst kan du evt. bare loade "All In Victory"-filen igen.
Gravatar #19 - Plimmer
3. aug. 2010 02:36
Den hemmelige mission er i media blitz, nede i højre hjørne. Det neutrale science lab skal i smadre også gå ind i jeres starmap, så er der en hemmelig mission, som er ganske fed og forklare en hel del.

Ontopic: Ja, synes det er mega fedt. Elsker at de har taget en del af de ting ud af SC1 som var kedeligt og smidt nogle nye lidt sjovere og langt hen af vejen valg op for dig istedet.

Her tænker jeg drones der skulle hives fat i hver gang de var færdige med et eller andet, her kan man bare que ting op og flere andre ting.
Gravatar #20 - Adagio
3. aug. 2010 06:21
Frandsen (11) skrev:
Har netop gennemført Campaign på Hard, og var ganske godt tilfreds. Der er stadig masser af achievements at tage fat på, og derefter Challenges

De der archievements man kan få når man er færdig med en mission har jeg lidt svært ved at se hvordan man kan få. De er alle sammen grå når jeg er færdig med en mission, selvom jeg har udført det som står i teksten. Hvordan er det lige det virker?

Taxwars (16) skrev:
Netop! Hvad brokker du dig over?

Jeg brokker mig over at de misser pointen i tutorials. En tutorial skal også vise lidt om hvad er det der er unikt ved spillet. Efter at have spillet tutorial får jeg følelsen at det her bare er "just another RTS clone"

Ok, den følelse har jeg stadig efter at have udført ca. 5-6 missioner. Håber da så sandelig der kommer noget unikt snart
Gravatar #21 - Norrah
3. aug. 2010 08:40
Jeg fik tæsk over nettet i går af en asiat.. så so far so good. Like expected.
Gravatar #22 - mee
3. aug. 2010 13:46

Jeg ejer ikke SC2, så kan ikke sige om det lever op til mine forventninger, men indtil videre har jeg kun hørt skuffende ting om B.NET 2, lige meget hvor jeg læser om det.

Den påkrævede B.NET 2 registrering finder jeg også skuffende.

Captain Awesome (9) skrev:
Selvfølgelig gør micro forskellen når profferne spiller, min whinen var at blandt de mindre gode spillere er macro alt for vigtigt i forhold til micro. Du skal relativt højt op i ligaerne før micro bliver afgørende for udfaldet af en kamp. Hvis man f.eks. siger at man kan yde 100%, så går de 80% måske til macro og så resten til micro(og det handler mest om at positionere sig rigtigt inden kampen).

Det kunne også være lidt sjovt hvis vi ikke-proffer også kunne få lidt mere ud af god micro.

Hvis du vil have vægt på micro kan du jo altid kaste dig over Company of Heroes, det spil holder stadig 100%
Gravatar #23 - mireigi
3. aug. 2010 13:56
Adagio (20) skrev:
De der archievements man kan få når man er færdig med en mission har jeg lidt svært ved at se hvordan man kan få. De er alle sammen grå når jeg er færdig med en mission, selvom jeg har udført det som står i teksten. Hvordan er det lige det virker?

Husk at undersøge om nogle af dem kun kan gennemføres på Hard.

Adagio (20) skrev:
Jeg brokker mig over at de misser pointen i tutorials. En tutorial skal også vise lidt om hvad er det der er unikt ved spillet. Efter at have spillet tutorial får jeg følelsen at det her bare er "just another RTS clone"

Ok, den følelse har jeg stadig efter at have udført ca. 5-6 missioner. Håber da så sandelig der kommer noget unikt snart

Nej, en tutorial er ikke et showroom hvor man får vist de unikke ting i spillet. En tutorial er der hvor du lærer alt det basale (kontrol af units, ressourcer, bygninger, evner, steder, gameplay og GUI'ens opbygning).

Helt basalt er alle RTS spil jo ens:
1. Saml ressourcer
2. Opbyg din base
3. Opbyg din hær
4. Forsvar dig
5. Udslet din fjende

Der hvor SC2 skiller sig mest ud i forhold til andre RTS spil er at man kan selv vælge rækkefølgen af missions og at der er så mange abilities der giver god synergi så man ikke er tvunget til følge én bestemt rute i opbyggelsen af sin hær.

I næsten alle RTS er udvalget af units relativt ens, også mellem de forskellige faktioner. Og de virker alle på stort set samme måde. I SC2 har du typisk én unit per faktion der opfylder én funktion, men den måde den gør det på er markant anderledes i forhold til alle de andre.

Siege Tank er fantastisk effektiv mod alting på landjorden og mod bygninger.
Colossus er ekstremt effektiv mod kun små units, men er mere mobil.
Broodlords er voldsomt mobile og giver ikke nogen skade, men laver små dyr der angiber. Jo længere tid en BL angriber, desto mere DPS giver den.

Jeg bliver ved med at finde nye ting i SC2 der overrasker mig og nogle gange kan det være noget så banalt som at når flere forskellige unit samlet i én gruppe har lignende evner på samme hotkey, så behøver man ikke skifte mellem units for at aktivere evnerne.

Zeratul kan fx gå igennem skyggerne og komme frem et andet sted (Hotkey: B).
Stalkers kan teleportere fra ét sted til et andet (Hotkey: B).
Har man Zeratul grupperet med Stalkers og de alle skal over en kløft, er det nok at trykke på B og så vælge destination. Det er en nice feature.
Gravatar #24 - Adagio
3. aug. 2010 14:41
mireigi (23) skrev:
Husk at undersøge om nogle af dem kun kan gennemføres på Hard.

Jeps, det har jeg tjekket. Jeg spiller på normal, jeg kan se at flere af de archivements hvor jeg har udført står ikke til nogen bestemt sværhedsgrad, hvilket jeg går ud fra skulle betyde at man skulle kunne klare dem på normal

mireigi (23) skrev:

Nej, en tutorial er ikke et showroom hvor man får vist de unikke ting i spillet. En tutorial er der hvor du lærer alt det basale (kontrol af units, ressourcer, bygninger, evner, steder, gameplay og GUI'ens opbygning).

Helt basalt er alle RTS spil jo ens:
1. Saml ressourcer
2. Opbyg din base
3. Opbyg din hær
4. Forsvar dig
5. Udslet din fjende

Det er sådan set rigtig nok, men tutorial i SC2 viste stort set kun hvordan man samler ressourcer, hvordan man bygger units og hvordan man angriber modstandernes units

En god tutorial viser hvordan man kommer fra at have ingenting, bygger sin base op, hvordan man forsvarer sig, hvordan man får lavet en god hær og til sidst hvordan man vinder over fjenden
Jeg kunne forestille mig at en person der aldrig har prøvet RTS spil før, vil have store problemer med at komme igang med spillet efter den mildest talt elendige tutorial.
Jeg siger selvfølgelig ikke at en tutorial skal vise alt om spillet, bare en lille smule for at sige at det ikke er "just another RTS game"

Jeg spiller altid tutorials bare for at se hvordan de forskellige spil-creators laver tutorials og jeg har til nu ikke set nogen så elendig tutorial som den her
Gravatar #25 - Billy Blaze
3. aug. 2010 15:44
Jeg er uenig. Tutorials skal ikke andet end at vise de mest basale ting i et spil. Faktisk vil jeg mene at Blizzards tutorials er blandt de bedre. De viser dig alle de basale ting og derudover er der challenges, som fungerer som en slags multiplayer tutorials. De forklarer counters, positionering af units og endda også en basal rush.

Det ville jo blive til en uendelig lang tutorial hvis de skulle vise en masse forskellige build orders og taktikker. Derudover er der 50 prøve kampe og 5 placeringskampe, så du har masser af tid til at finde ud af hvad du skal gøre. En del af Starcraft 2 er jo netop også at mestre macro og tage ved lære(det er her at replays kommer ind i spillet).

Du lærer jo f.eks. at beskytte dine workers første gang du bliver angrebet af reapers eller dark templars.

Hvis man ikke kan finde ud af at spille Starcraft 2 efter at have spillet tutorials, singleplayer og challenges og set replays, så bør man nok tænke over om det ikke er en selv der er noget galt med, fremfor spillet.

For cashual playeren er det jo en lang indlæringsprocess, jeg lærer f.eks. stadig meget af at se mine med og modspillere.
Gravatar #26 - smiley
3. aug. 2010 17:02
Det lever ikke op til Blizzards normale standard. De er blevet dovne til at lave rendered CGI og historien er noget mangelfuld.

Spillet er *godt*, men det fortjener ikke det ellers kendte Blizzard Seal of Quality.

Custom Game options er totalt og fuldkomment gået i dammen, indtil de fixer battle.net 2.0 vil jeg ikke anbefale nogen af mine venner at købe det, da custom maps er det ENESTE vi spiller sammen.
Gravatar #27 - Kazper
3. aug. 2010 20:42
Jeg er meget i tvivl om hvad ejg skal svare her. På den ene side levet spillet præcist op til hvad jeg forventede - har jo fulgt med og også været i beta'en så det endelige produkt er - på godt og ondt - prøcist som jeg forventede.

Men det er ikke så godt som jeg havde forventet af en fortsættelse til SC inden vi begyndte at vide mere om spillet. Manglende LAN play, pisspoor modding support, regionallås på multiplayer og nogen små irriterende småting der ikke virker helt afpudset for mig trækker ned. Også selvom spillet - overordnet set - er fremragende.

Så endte med at sige nej fordi jeg læser spørgsmålet som om den lever op til alle de forventninger man havde til en fortsættelse af SC.
Gravatar #28 - Slettet Bruger [4024915850]
3. aug. 2010 20:43
Mezzo (5) skrev:
Gennemføret SP delen på 1½ dag

Sværhedsgrad og timer?
Gravatar #29 - LsV
4. aug. 2010 06:22
Jeg købte kun SC2 pga singleplayer delen, jeg var med i betaen og kæmpede et par mp spil, men endte i nederste del af den dårligste liga, og det føltes som om at man altid skulle være den der vurderede nye spillere "placement matches" så jeg fik hele tiden slag, så det blev lidt surt til sidst.

SP delen er præcist det som jeg kan lide, spiller selv. på easy hvor man ikke skal tænke særlig meget og ikke behøver at skynde sig på knapperne :)

Så klart et JA herfra, bestilte det fra england til 22£ (219,-) og det blev sendt derfra på release dagen, men ankom 3 dage efter på min adresse, ganske som forventet.

Men klart thumbs up fra mig af, både SP og MP delen er ganske super.
Gravatar #30 - Adagio
4. aug. 2010 06:46
Captain Awesome (25) skrev:
Tutorials skal ikke andet end at vise de mest basale ting i et spil. Faktisk vil jeg mene at Blizzards tutorials er blandt de bedre. De viser dig alle de basale ting

Der er jeg så uenig. Eller rettere, jeg er enig i at en tutorial kun skal vise de mest basale ting, men jeg er ikke enig i at de viser alle de basale ting

Captain Awesome (25) skrev:
Det ville jo blive til en uendelig lang tutorial hvis de skulle vise en masse forskellige build orders og taktikker

Jeg siger ikke at en tutorial skal vise det hele (der skal trods alt stadig være en del man kan opdage i spillet), men en tutorial skal som minimum tage en grundlæggende tur rundt og vise en kort tur fra start til slut. De fleste andre RTS spil tutorials kan sagtens finde ud af det, uden at lave en lang tutorial. FAktisk tager de fleste andre tutorials lige så langt tid som den her, men når alligevel at dække meget mere

Men som sagt, så er det meste af min had til denne tutorial at 75% af tiden man bruger på tutorials bliver brugt på menuen. Det at man skal ind i Tut1, udføre 2 ting der tager 10 sek, så ud til menu, så ind i Tut2, udføre 2 ting der tager 10 sek, så ud til menu, så ind i Tut3... osv.
Havde de smidt det hele ind i 2-3 lidt større tutorials istedet for 10 extremt mini tutorials, have jeg sikkert ikke nævnt noget som helst
Gravatar #31 - fjols
4. aug. 2010 07:22
#29: Hvor fandt du det så billigt?
Gravatar #32 - Billy Blaze
4. aug. 2010 08:44
Er der andre end mig som er imponeret over hvor godt matchmaking systemet fungerer og hvor tætte nogle af kampene bliver. Jeg kommer selv fra at have spillet Warcraft 3 og Starcraft 2 er klart bedre til at matche en med andre spillere. Det højere food cap betyder også en hel del. Jeg er vild med at man kan splitte sin hær op og faktisk få fordel af det. Derudover synes jeg at kampene kan bølge frem og tilbage, meget mere end i andre RTS spil. Du kan føle dig ovenpå i det ene øjeblik og kort tid efter virker det som om at du er på randen til at tabe, for derefter at vende kampen til din fordel igen. Ekstremt underholdende.
Gravatar #33 - AlienDarkmind
4. aug. 2010 08:59
Købte det for single player delen. Var meget i tvivl omkring spillet da der ikke var alle racer med i spillet. Fandt ud af at frygten var rigtig nok, den første halvdel af spillet er total ligegyldig for spillet, det virker som ren fyld bare for at de kunne vande spillet ud til 3 omgange:S

Så stemte nej, dog er CE udgaven rimelig fed, kan virkelig godt lide USB keyen..
Gravatar #34 - Krydolph
4. aug. 2010 10:13
Vaklede en del om jeg sku stemme ja eller nej... Endte på nej.!

Mine forventninger var ikke særlig høje, ud fra de par klips af gameplay videoer jeg havde set på venners skærme inden spillet kom, så der hvor det egetlig tippede for mig var at jeg troede jeg købte et spil, og nu har opdaget at jeg kun har fået 1/3 spil... for øvrigt til noget mere end 1/3 af hvad andre koster....

Det ser da flot ud (SP) men sidste ende er det cinematics og lir! Selve spillet, det der skal holde i længden er da nok opdateret grafisk - selvf. er det det, men det ligner sig selv uhyggeligt meget, man er ikke i tvivl om hvad de forskellige units er hvis man har spillet 1'eren!

Jeg er ikke kommet til MP endnu... er ikke den store mester ud i RTS, og har hovedsageligt købt det så jeg kan glæde mine venner med at blive ownet af dem til lan! De plejer jo også stille som skydeskiver når jeg vil spille skydespil =)
Gravatar #35 - fidomuh
4. aug. 2010 10:47

Jeg er ikke kommet til MP endnu... er ikke den store mester ud i RTS, og har hovedsageligt købt det så jeg kan glæde mine venner med at blive ownet af dem til lan! De plejer jo også stille som skydeskiver når jeg vil spille skydespil =)

MP er faktisk meget sjovt, naar man lige kommer sig over manglen af units.
Medics, Goliaths, etc mangler.

Mange af de 'special' units man bruger i SP delen, er ikke med i MP - overhovedet. :/
Gravatar #36 - Coffey Mug
4. aug. 2010 10:57
Det har levet fuldt op til mine forventninger og mere til jeg sys det er fedt at det sortere alle de ringe spillere fra, at custom games er nedprioriteret og at man skal logge ind for at spille, det sys jeg sygt nice, da jeg kan chatte med mine guildies i wow imens jeg deler flade ud til noobs over hele verden.

Regionallås hvad er det for noget fis, battlenet2 er worldwide lol!

Fedt at de har delt de op i 3 for så kan vi rigtigt komme i dybden med de 3 factions, Missionshubben er nice, Jim er nice... alt ved StarCraft 2 er nice og alle der mener anderledes skulle nok bare spille C&C.

Seriøst, SC2 er gennemført fedt, storslået og bare kickass nice!

Stop den latterlige hate!
Gravatar #37 - Adagio
4. aug. 2010 11:27
fidomuh (35) skrev:

MP er faktisk meget sjovt, naar man lige kommer sig over manglen af units.
Medics, Goliaths, etc mangler.

Mange af de 'special' units man bruger i SP delen, er ikke med i MP - overhovedet. :/

You're joking, right? I seriously hope you're joking, because that sounds seriously stupid
Gravatar #38 - Slettet Bruger [4024915850]
4. aug. 2010 11:30

De kommer sikkert med de andre SC2 udgivelser. sådan så spillere føler de får mere for pengene
Gravatar #39 - Krydolph
4. aug. 2010 11:51
jeg vil virkelig mangle både medic og goliath... goliath var da forøvrigt i den gamle... de var godt nok snot hamrende dumme og spærede for alt incl. sig selv, så de blev lidt ubruligt, men det havde jeg da glædet mig til ikke ville være et problem her! medic var der os år jeg tænker mig om.... elskede når de døde fordi der var så ekstremt meget blod :D
Gravatar #40 - Billy Blaze
4. aug. 2010 11:55
Måske, det kommer meget an på hvordan Starcraft 2 udformer sig. Blizzard er kendt for at lave units som enten bidrager til nye taktiker eller lukker nogle eksisterende huller. Der er næsten altid en mening med galskaben.

Grunden til at alle singleplayer units ikke er med i multiplayer er at de enten er overflødige, dækker for meget eller også gør spillet ubalanceret. Derudover skulle Blizzard jo også udskifte nogle af dem, ellers ville det bare virke som Starcraft 1. Så ville det bare ende med de samme taktiker og muligheder.

F.eks. vil Goliath ikke bringe noget nyt på banen, men tilgengæld dække alt for meget rent angrebsmæssigt.
Gravatar #41 - fidomuh
4. aug. 2010 11:58

You're joking, right? I seriously hope you're joking, because that sounds seriously stupid

Nejda.
Ingen medic eller goliath.

Og det vil nok vaere det samme med de kommende Zerg og Protoss campaigns.

Gravatar #42 - XorpiZ
4. aug. 2010 12:01
Afaik så blev en del units fjernet fra multiplayer pga. balance-issues.

Lur mig om ikke de bliver indført i de kommende expansions, ligesom medics blev indført i Brood Wars.
Gravatar #43 - fidomuh
4. aug. 2010 12:04

Lur mig om ikke de bliver indført i de kommende expansions, ligesom medics blev indført i Brood Wars.

Blizzard meldte jo ellers ud at det vi fik her, var den "faerdige" udgave af MP i SC2, men altsaa.. Nu maa vi jo se :D
Gravatar #44 - Adagio
4. aug. 2010 12:15
Captain Awesome (40) skrev:
Grunden til at alle singleplayer units ikke er med i multiplayer er at de enten er overflødige, dækker for meget eller også gør spillet ubalanceret

In that case, så burde de jo ligesom heller ikke være med i SP. Hvis noget giver ubalance eller er overflødige i MP, burde det samme jo også gælde SP vil jeg mene
Gravatar #45 - Billy Blaze
4. aug. 2010 12:19
Hvorfor? Det er jo to helt forskellige ting...
Gravatar #46 - Adagio
4. aug. 2010 12:25
Captain Awesome (45) skrev:
Hvorfor? Det er jo to helt forskellige ting...

Øh nej, det er det da ikke

SP: Build up base, train army, attack enemies, defend against attacks, destroy enemies

MP: Read above

Eneste forskelle der er, er at AI'en ikke er så god som en super RTS spiller og at den nogle gange er scripted (f.eks. do not attack until player does X, at Y minutes send unit Z to position K, etc)

Men ingen af de above, burde gøre nogen forskel på at standard units ikke må komme med i MP. Og de units vi snakker om her, er altså standard units
Gravatar #47 - fjols
4. aug. 2010 12:30
#46: Nu findes der altså andre missioner end den slags du nævner i SP.
Gravatar #48 - Billy Blaze
4. aug. 2010 12:30
Rent balanceringsmæssigt er der jo meget stor forskel og det er i bund og grund det som det handler om.
Gravatar #49 - Adagio
4. aug. 2010 12:38
fjols (47) skrev:
#48: Nu findes der altså andre missioner end den slags du nævner i SP.

Som jeg skrev:

Adagio (46) skrev:
Men ingen af de above, burde gøre nogen forskel på at standard units ikke må komme med i MP. Og de units vi snakker om her, er altså standard units

Det er fuldt ud forståeligt hvis man lige i Mission X har brug en speciel unit der kan gøre Y, men som vil være ubalanceret (eller direkte ubrugelig) i MP

Men vi snakker om STANDARD units, som eksisterer i næsten alle SP missioner

Nu er jeg lige blevet færdig med den mission hvor man skal hente 7 specielle "Gas" før AI'en lukker af for dem. Målet i sidste ende er noget andet end i MP ja, men grundlæggende er det sku da det samme
Gravatar #50 - XorpiZ
4. aug. 2010 12:46

Jeg kan ikke se din logik, må jeg indrømme.

Problemet er ganske enkelt, at medics er overpowered i multiplayer, fordi de andre racer ikke har noget tilsvarende.

I single-player er det ligegyldigt, fordi Blizzard kan tweake missionerne til at tage højde for det. Det kan de ikke i multiplayer, fordi der er en million ting, der vil blive ændret.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login