mboost-dp1
Har du scannet din computer for Rootkits?
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Afstemninger
Jeg har scannet... men havde ikke lige tid til at læse 35 sider på et forum for at finde ud af om min computer var inficeret...
Jeg er dog sikker på jeg som minimum har ET rootkit installeret : Starforce :)
Jeg er dog sikker på jeg som minimum har ET rootkit installeret : Starforce :)
Jeg har tidligere leget med SONYs berømte CD'er der var inficeret, så ja, har både scannet og fundet (og fået mine penge tilbage for skidtet!) :-)
Sidste scanning (hver søndag nat) fandt ingenting...
Generelt er det lidt tidskrævende at skulle søge efter rootkits, men med et par scripts (ja, det kan også gøre på en 'doze) går det snildt, forudsat selvfølgelig at den kører 24/7 og har nogle 'idle'-perioder...
Sidste scanning (hver søndag nat) fandt ingenting...
Generelt er det lidt tidskrævende at skulle søge efter rootkits, men med et par scripts (ja, det kan også gøre på en 'doze) går det snildt, forudsat selvfølgelig at den kører 24/7 og har nogle 'idle'-perioder...
Det hedder hverken windoze eller 'doze, det hedder Windows. windoze var et udtryk de der wannbies bruge i 90erne.
og man skal selvfølgelig være opmærksom på, at hvis det er et kvikt rootkit, så vil det også forsøge at skjule sig for en rootkit scanner
og man skal selvfølgelig være opmærksom på, at hvis det er et kvikt rootkit, så vil det også forsøge at skjule sig for en rootkit scanner
Ganske underholdende (og relevant) læsning:
http://blog.gnist.org/article.php?story=HollidayCr...
Synops:
En optrævling af en rootkit'et Linux server
http://blog.gnist.org/article.php?story=HollidayCr...
Synops:
En optrævling af en rootkit'et Linux server
#19 Ja, det er sandt. Månen har ikke nogen bagside. Det er en urban legend!
#11 Routeren har godt nok utrolig lidt at sige i den sammenhæng. Ofte henter man jo selv noget som indeholder et rootkit.
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Afstemninger
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.