mboost-dp1

Har du nogensinde brugt modemet i din laptop?

Gå til bund
Gravatar #1 - hejboel
9. okt. 2005 22:12
<Rant>
Igen forbløffer newz.dk's Poll system, med scoren 7+2+1+1+1 = 16
en usikkerhed på 33%.. ret hårdt :P

</rant>
<ontopic>
Nej, jeg har aldrig brugt mit indbyggede modem...kommer nok heller ikke til det.. specielt ikke herhjemme med 8Mbit forbindelse, og ingen telefon...
</ontopic>
<offtopic>
Glædelig mandag alle sammen :)
</offtopic>
Gravatar #2 - BurningShadow
9. okt. 2005 22:13
Jeg har aldrig brugt modemet.
Mit OS understøtter det ikke ;-)
Gravatar #3 - NFX
9. okt. 2005 22:14
Hov, midnat, og ny poll.

Ja, jeg har brugt det et par gange.
Havde lidt sjovt med at bruge min computer som telefon, via modemet :)
Ellers har jeg ikke brugt det, kan ikke huske hvornår jeg sidst har set en internetforbindelse, hvor jeg ikke har kunnet bruge ethernet/wifi i stedet.

PS:
Der mangler en mulighed: "JEG HAR INGEN LAPTOP NEWZ STINKER!!11".
Gravatar #4 - wrune
9. okt. 2005 22:33
#3 eller bare "har ingen laptop" der er ingen grund til at være spydig !! :)

nogle som har nogle tal over hvor mange der har adsl og hvor mange der (om nogle) stadig bruger modem
Gravatar #5 - desvaerre
9. okt. 2005 22:33
Har aldrig brugt det indbyggede modem, det brændte simpelthen sammen ligesom alt andet gør når man køber små plastik PC'ere til 17000 kr.

Og det var endda første dag jeg fik min Zepto hjem, jeg bare lige skulle tjekke om det virkede... bzzzzz så var det itu.. 8 måneder senere røg CPU, harddisk (rigtige mænd tager ik backup?), og diverse blæsere..

Sidder stadigvæk og gendanner momsregnskaber og firma data fra bunden igen.. kæft et arbejde!

p.s. fix lige denne mulighed "Jeg har ingen laptop, for den er smidt i kælderen og fungerer nu som støvsamler samt herberg til edderkopper og div. kryb, til 17000 kr."
Gravatar #6 - xarrow
9. okt. 2005 22:38
Modem? Bredbånd har sguda altid eksisteret så vidt jeg ved! Stenalderpoll FTW!!!!!1
Gravatar #7 - Beta
9. okt. 2005 22:42
Brugte det en del før jeg fik bredbånd. Men også et par gange siden, hvis jeg har været ude at reparere en computer ved nogle der heller ikke havde bredbånd. så det må jo blive... "ja, sjældent"
Gravatar #8 - Cyrack
9. okt. 2005 22:50
modem? fandt faktisk ud af (på grund af denne poll) at min laptop har et modem. Og well, så fandt jeg også ud af noget i dag...

Så nej, jeg bruger ikke mit modem i min laptop.

###############
## -={ Annonce }=- ##
###############

Helt nyt laptop-modem sælges. Aldrig brugt. Som nyt.
Kan afhentes mellem 16 og 24 alle hverdage, ring dog gerne i forvejen.

Ehh, whatever...
Gravatar #9 - neckelmann
10. okt. 2005 06:58
Mangler en "Ja, dengang jeg ikke havde bredbånd brugte jeg det hele tiden"-option.
Nu er jeg så heldig at have en IBM der bare bliver ved med at virke - og før jeg flyttede hjemmefra og arvede den fra min fatter, så virkede dens modem som familiens internetforbindelse.

Ak det var tider... At hente MP3-filer med 2 kB/s (ja linien var lettere defekt)... Hvor fik jeg dog tålmodigheden fra? :-O
Gravatar #10 - DjAlEx
10. okt. 2005 07:01
Ja har da brugt det en enkelt gang eller to når jeg har været ude at lave pc'ere :)

Men det er ikke noget jeg gør frivilligt!
Gravatar #11 - Kadann
10. okt. 2005 07:11
Jeg har endnu ikke haft "fornøjelsen", da alle jeg kender har en eller anden form for fast forbindelse. Rent faktisk er jeg ret overbevist om at ledningen og stikket til modemmet stadig ligger indpakket i plastik.
Gravatar #12 - Simm
10. okt. 2005 07:50
Jo, min HP-klods har indbygget modem, men jeg bruger det faktisk ikke, eftersom jeg sjældent er i nærheden af et telefonstik. Til gengæld bruger jeg min LAN/WLAN-adapter flittigt :)
Gravatar #13 - jonz
10. okt. 2005 08:25
Modem?¿ Hvad er det, man kan da altid finde, et åbent trådløst netværk i nærheden, lidt lige som fakta. Det tager kun 5 min. :o)
Gravatar #14 - Yasw
10. okt. 2005 09:11
Har heller aldrig brugt det. Det undrer mig at mange laptops i dag stadig bliver udstyret med det.
Gravatar #15 - DUdsen
10. okt. 2005 09:14
#13 der findes steder i landet hvor man ikke lige kan finde et trødløst netværk at nasse på, og så er der mærkeligefolk der af forskellige underlige grunde ikke vil logge på andre meneskers åbne netværk.
Her hvor jeg sidder nu kan jeg f.eks. kun se mit egen (WPA-krypterede) trådløse netværk.
Og nogle steder er de åbne netværk bag en firewall hvor all komunikation til nettet skal foregå via et VPN, og alså ikke realt så åbne igen!
Jeg har iøvrigt brugt mit et par gange i den periode der går mellem telefon linien kom og ADSL linien blev etableret, har flyttet nogle gange den seneste tid, selvom et GSM modem havde været ligeså rart
Gravatar #16 - kasperd
10. okt. 2005 09:17
Jeg har aldrig brugt det på min, jeg ved faktisk slet ikke om der findes en driver til det, men jeg er også ligeglad. Egentlig måtte de meget hellere have udnyttet pladsen til et ekstra ethernetstik, det ville jeg kunne bruge en gang imellem.
Gravatar #17 - BurningShadow
10. okt. 2005 09:20

Det var nok ikke nogen helt dårlig ide, med en ekstra ethernet-port...
Gravatar #18 - kiwi
10. okt. 2005 10:12
Brugte modemet flittigt i min gamle bærbar, men det var også tilbage i '99 før jeg fik ISDN.
Gravatar #19 - maddy
10. okt. 2005 10:27
det er jo åndsvagt at putte et indbygget modem i en computer.. Langt over halvden bruger jo adsl.

I stedet for at gøre den lidt billigere også ha' modemet som en ekstra ting man kan købe til den.
Så ville alle jo være glade men NEJ....
Gravatar #20 - DUdsen
10. okt. 2005 10:38
#19 hvad er prisforskellen på et bundkort med og uden modem 30dkk eller noget i den stil, der er altså ikke så fantastisk dyrt, og mange vil på et eller andet tidspunkt have "brug" for det, og det er rart at vide det ikke er ADSL eller ingenting men at du har modemmet, som backup.
Gravatar #21 - bakerman
10. okt. 2005 10:43
Jeg tror ikke det kan betale sig for fabrikanterne ikke at smide et modem i en bærbar. Tror ikke på at det koster noget for fabrikanterne at smide med på alle bundkort, kontra pris for at administrere 2 modeller/modem som ekstra udstyr.

De få gange jeg ikke har haft ADSL ved mig, har jeg brugt GRPS via min mobil.
Gravatar #22 - amokk
10. okt. 2005 10:46
#17 hvorfor?

så man kan bruge sin gamle laptop som router når man en dag smadrer skærmen og den får lov at ligge i et skab og samle støv?
Gravatar #23 - BurningShadow
10. okt. 2005 11:06

Næsten.
I Februar var vi nogle stykker på et hotel, der havde brug for net-access, og det havde været rart hvis den ene af maskinerne kunne have klaret netop den opgave.
Gravatar #24 - maddy
10. okt. 2005 12:26

Spar hvor der spares kan..
Hader ting med unødvendige ting på..

Fx en mobil med lufttryksmåler, det er åndsvagt..
Gravatar #25 - -xero-
10. okt. 2005 12:27
har ingen laptop.. men får her i uge 44
Gravatar #26 - amokk
10. okt. 2005 12:28
#24 så kan du da være glad for at du kan købe en mobil uden, også!

tror nu ikke folk der klatrer i bjerge osv er så kede af at have trykmåler i deres mobil
Gravatar #27 - maddy
10. okt. 2005 13:15

Nu klatrer jeg ikke i bjerge.. men jeg har heller ikke lufttrykmåler i min mobil..

Og jeg har heller ik nogen bærbar. Ved ikke rigtigt hvad jeg skal bruge den til.. der er computere over det hele, det eneste sted der ikke er i min dagligdag er nok i min bil.

Men de mennesker der klatrer i bjerge har nok noget andet udstyr end deres mobil med ville jeg tro..
Gravatar #28 - Malcolm_X
10. okt. 2005 18:37
et ekstra RJ45 stik/Ethernet kort ville være mere rart i så man kunnne bruge sin bærbar som proxy ifbm med deling af linien.

Der udover kunne det jo tænkes at laptop producenterne kunne bruge den frigjorte plads efter modemet til at designe motherboardene anerledes ? Måske mht til varme eller anden component placering ?
Gravatar #29 - amokk
10. okt. 2005 18:53
#28 nu er det bare sådan, at begreberne bærbar og server ligger utroligt langt fra hinanden...

At folk så bruger deres udslidte laptops som servere, gør det jo ikke til et salgsargument for producenterne, at smide 2 netkort i den...

"se den nye dell inspiron 1337h4x - når skærmen og batteriet går i stykker ½ år efter garantiperioden, kan du bruge den som router pga de 2 netkort"

IMHO lyder det lidt som "dell inspiron - ekstra tung, så den kan bruges som dørstopper"
Gravatar #30 - Hack4Crack
11. okt. 2005 08:01
Bruger det kun når jeg er hjemme ved de gamle.

med nødvendigvis behøver man jo ikke bruge det som modem, man kan vel også bruge det som normal telefon, hvis man sidder ude i ørknen, og mangler hjælp, så er det da dejligt at kan se et telefon stik, komme op af jorden igennem en fatamorgana...
Gravatar #31 - haj
11. okt. 2005 14:02
Jeg stemmer for at den næste poll skal være:
Har du nogensinde brugt printerporten på din laptop? :)
Gravatar #32 - Twister22
11. okt. 2005 14:50
jeg har skiftet mit mini-pci modem ud med et mini-pci WLAN kort, så nu har min bærbar tråbløs net, som jeg har manglet tit, men jeg har da brugt min modem 1 gang.
Gravatar #33 - Cyrack
11. okt. 2005 15:20
haj:

en del bærbare bliver faktisk ikke leveret med I/O-porte.

Min har følgende: 3xUSB, 1xFireWire, skærm (analog), ethernet _og_ (ved ikke hvorfor) modem.
Gravatar #34 - Zombie Steve Jobs
11. okt. 2005 16:21
700.000 danskere stadig på modem pr. 07-04-2005.
Det er satme mange. Men, ja, ikke alle har brug for mere.

Edit:
Og lige et link til tallet, men der står dog ikke hvem, der har leveret dem. Velsagtens selskaberne...
http://www.ao.dk/Default.aspx?tabid=447&newsTy...
Gravatar #35 - Kadann
11. okt. 2005 17:14
#34 -

Jeg tror man skal tage lidt let på det tal, fordi jeg tvivler stærkt på at det er aktive brugere. :)

Jeg har selv været ansat hos to forskellige udbydere og har kigget lidt kundedatabaser igennem.. man forstår slet ikke hvor mange abonnementer der er derude, som absolut ikke bliver brugt til noget som helst.

Kunder der har 5-10 abonnementer, som de f.eks. har oprettet fordi de ikke lige kan huske brugernavn eller adgangskode, har fået oprettet abonnementer ved en fejl o.s.v., det er helt åndsvagt.

Nu kan jeg ikke lige huske tallene på hvor mange der har ADSL eller en anden form for fast forbindelse, men jeg tror at hvis man tager tallene for dét og sammenligner det med tallene for modem, så vil man nok se at der er et eller andet der ikke hænger sammen. :)

Dog skal det jo siges at der også er folk derude som f.eks. har oprettet ADSL og aldrig brugt det.. jeg er selv stødt ind i sådanne folk, som ikke engang har sat udstyret op, selvom det er månedsvis siden de fik skidtet oprettet.
Gravatar #36 - Zombie Steve Jobs
11. okt. 2005 19:41
Ja, jeg stoler heller ikke helt på det, :)
Vil gerne have kilden til tallene.
Gravatar #37 - amokk
11. okt. 2005 22:27
jeg burde sgu have svaret "Ja, en enkelt gang eller to"

Sidder og er lige indflyttet på mit kollegieværelse...

glædede mig til at bruge min nye 100/100 mbit forbindelse...

men næe nej, stikket i væggen er 100% dødt!!! håber sgu det er fordi det bare skal aktiveres, ellers går der nok 14 dage før jeg er på... :-(

jeg havde så flg. valgmuligheder:

1) sætte min WLAN router til et stik i køkkenet, hvor jeg ved der er forbindelse (da jeg tidligere har haft min laptop på - problemet er nok at nogen hugger min fede router :-(

2) Købe et 50m kabel og smide det i køkkenets stik, og derefter lægge det ned ad gangen demonstrativt, indtil mit eget stik virker...

3) gå på via GPRS (pænt dyrt)

4) være på via *TADAAA* min laptops modem....

lige nu har jeg valgt den sidste, så jeg sidder og er lykkelig for at min laptop har indbygget modem, havde ellers ALDRIG reget med at skulle bruge det... jeg fik rodet alle mine flyttekasser igennem og fandt så modem kablet til min laptop, som desværre havde TYSK stik på...

rodede videre og fandt mine hardware kasser, hvor der lå nogle danske telefonkabler... så nu er jeg på med 37.7 kbps...

til en pris af ikke mindre end 20 øre (ja, TYVE ØRE) i minuttet

og for at det ikke skal være løgn, kan jeg heller ikke se TV, da kablet til antennen ikke kom med da jeg flyttede....

*tude tude tude* --- ingen pr0n til mig foreløbig
Gravatar #38 - aners
11. okt. 2005 23:05
#37 amokk

heh, nederen, tjek om hotspot udbydes i nærheden(dvs ind af dit vindue) det er lige 2mbit til ~200kr/md
Gravatar #39 - amokk
12. okt. 2005 08:09
nej jeg har da scannet efter WLAN :-)

håber bare mit stik i væggen bare skal akiveres, altså at kablet i den anden ende skal sættes i en switch når jeg bliver tilmeldt
Gravatar #40 - Gecko
12. okt. 2005 08:46
Jeg har faktisk brugt mit, selvom jeg har haft bredbånd de sidste mange år. Det var dog mest pga. glemsomhed og manglende pbs, at jeg måtte bruge det til at sende en fax til mit mobilselskab. Dertil er det jo ganske smart, især da jeg har fastnet i mit kollegieværelse.
Gravatar #41 - bulldog
12. okt. 2005 13:07
I min nuværende bærbar har jeg aldrig, men jeg gjorde det tit i min gamle. Det var før vi fik bredbånd.
Gravatar #42 - buch
12. okt. 2005 17:44
de 88 newz.dk brugere der har stemt "ja, det gør jeg tit" har jeg bare at sige til: ISDN er altså opfundet.
Gravatar #43 - amokk
12. okt. 2005 18:33
weee så virker min 100mbit linje endlig.... det var bare stikket i kollegiets switch som var disablet indtil jeg blev oprettet som bruger - slut med at sidde på 56K modem

#42 ehm... jeg tvivler på at ret mange newz læsere bruger deres modem fordi det er den eneste mulighed for at komme på hjemmefra, så der er ingen grund til hvorfor de skulle have ISDN? - men hvis man er ude, eller ik har fået ADSL aktiveret endnu, ja så er der ikke ret mange andre muligheder end modem og GPRS (og nu UMTS via TDC)
Gravatar #44 - Onde Pik
12. okt. 2005 21:14

Master of the Obvious.

Kunne det tænkes at det var konsulenter der brugte et GSM modem til at forbinde deres bærbare med firmaet?

Og inden en eller anden kvajpande siger "Alle virksomheder har sgu da netværk man kan låne". Så kan jeg lige så godt gøre opmærksom på at hvis man er konsulent og tilråder sine kunder at lade fremmede computere komme på deres internet net.... ja så er man godt nok den mest usle konsulent i verdenen.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login