mboost-dp1
Har du købt Spore?
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Afstemninger
Sålænge EA holder ved deres åndsvage DRM vil jeg ikke støtte dem. Jeg kan godt lige spillet (hvis AI'en så bare havde været bedre, ville jeg kunne lide spillet endnu mere), men jeg støtter ikke tåbeligheder som dem her, som er med til at ødelægge spil industrien
EA: "You've bought our games, now bend over so we can install a chip that makes you our slaves for life"
EA: "You've bought our games, now bend over so we can install a chip that makes you our slaves for life"
En ven købte spillet, og så "lånte" jeg det, og fandt en crack på nettet... Havde faktisk regnet med, at ville købe det, så jeg kunne spille online, men synes det er mega skuffende og ret så indholdsløst i forhold til, hvor meget hype der har været omkring det.
Cazper33 fra en anden tråd forklarer det meget fint:
Spore Origins til iPhonen er dog ret så godt, og det har jeg da investeret i... Og hvis jeg havde brugt de 400 kr. Spore koster, i forhold til de 59 kr. Origins koster, så ville jeg godt nok føle mig både dum og snydt...
Cazper33 fra en anden tråd forklarer det meget fint:
http://railgun.newz.dk/ea-spore-er-et-hit#6 skrev:Hvis vi ser bort fra alt DRM-snakken, så må jeg - med alt ære og respekt for idéen og konceptet i spillet - sige at det er et skodspil! Det er ikke for at flame, men spillets idégrundlag er jo genialt - det er bare endt ud i 4-5 uafhængige, ufærdige dele af ét spil, der prøver at blande alt for mange forskellige spilgenrer...
Spore Origins til iPhonen er dog ret så godt, og det har jeg da investeret i... Og hvis jeg havde brugt de 400 kr. Spore koster, i forhold til de 59 kr. Origins koster, så ville jeg godt nok føle mig både dum og snydt...
Da det endnu ikke var udkommet, så jeg en masse fede videoer med det osv. og jeg var nærmest helt opslugt og sagde til mig selv, at det spil MÅTTE jeg bare eje. Men pga. al den dårlige omtale, har jeg skrottet den idé igen. Hvorfor tage chancen når 9 ud af 10 mennesker er blevet skuffet.. :-) Så hellere bruge de penge til noget mere fornuftigt, som fx et andet spil!
Fordi det er specielt. Det er bl.a. noget med hvordan man kan bygge sin egen karakter.. Der er utrolig mange måder at sammensætte en karakter på.. Og så det interessante med, at man starter helt fra starten af, og udvikler sig.. Det som gjorde spillet "nyt", var som sagt, måden hvorpå man selv har mulighed for at sammensætte sin kakarter.. Måske du får noget ud af at se denne video..
http://www.ea.dk/games/8716,pcdvd/Movies/5151/
Fordi det er specielt. Det er bl.a. noget med hvordan man kan bygge sin egen karakter.. Der er utrolig mange måder at sammensætte en karakter på.. Og så det interessante med, at man starter helt fra starten af, og udvikler sig.. Det som gjorde spillet "nyt", var som sagt, måden hvorpå man selv har mulighed for at sammensætte sin kakarter.. Måske du får noget ud af at se denne video..
http://www.ea.dk/games/8716,pcdvd/Movies/5151/
Jeg regner med at købe spillet inden så længe. Jeg vil dog lige prøve rumfasen i spillet af lidt mere af end jeg har gjort indtil videre. Det er så vidt jeg kan se der man bruger 75% af tiden på.
Well, jeg lånte det også først på nettet, og må indrømme, det er sgu allerede blevet kedeligt.. Der mangler rigtig meget variation. Bevars ideen er genial, men jeg kunne godt tænke mig nogle MMO egenskaber, så som at kunne spille i "celle" verdenen med andre spillere, og virkelig prøve survival of the fittest, osv. :)
"Nej"
Jeg synes spillet lyder spændende og det frister da (har ikke prøvet det). DRM problematikken har så holdt mig væk og jeg tror et eller andet sted at det bliver grunden til at jeg ikke køber det. Ville ikke engang købe det for en halvtredser i en genbrugskasse med de nuværende betingelser (ja, og jeg ved godt at antallet af aktiveringer skulle hæves fra 3-5).
Jeg synes spillet lyder spændende og det frister da (har ikke prøvet det). DRM problematikken har så holdt mig væk og jeg tror et eller andet sted at det bliver grunden til at jeg ikke køber det. Ville ikke engang købe det for en halvtredser i en genbrugskasse med de nuværende betingelser (ja, og jeg ved godt at antallet af aktiveringer skulle hæves fra 3-5).
Har lånt en vens udgave, det er meget sjovt de første par timer med cellefasen som bare er en slags minigames før det rigtige spil går i gang, det er sjovt at bygge sine egne ting, men, det holder ikke i længden. Især fordi den ene halvdel af spillet, planteædere, ikke kan en skid og tager dobbelt så lang tid at komme videre med.
Det er da god underholdning men er faktisk mere tilfreds med Serious Sam som jeg fandt til 35 kroner i min lokale byttecentral.
Så, når der ikke længere er DRM på og det falder i pris vil jeg overveje det igen.
Det er da god underholdning men er faktisk mere tilfreds med Serious Sam som jeg fandt til 35 kroner i min lokale byttecentral.
Så, når der ikke længere er DRM på og det falder i pris vil jeg overveje det igen.
Der mangler en mulighed i afstemningen
Ja. men fuck hvor føler jeg mig dum
men... på den anden side det er vel hvad ja betyder
Det var godt nok spild af penge så det batter
Ja. men fuck hvor føler jeg mig dum
men... på den anden side det er vel hvad ja betyder
Det var godt nok spild af penge så det batter
Jeg synes at spillet melder fallit ved at det er blevet lavet så newb at intet faktisk rigtig har nogen konsekvenser. Du har 6 ben i en generation, næste generation er du en slange med vinger? Det giver ingen mening, der er ingen strategi, det handler blot om at travle alle de mulige dele op, og i sidste age før civilization, prop alle de ting på din character (som 110% ser fuldstændig anderledes ud end hvad du startede ud med).
Ideen startede ud godt, men resultatet er nu noget udvandet, imo.
Ideen startede ud godt, men resultatet er nu noget udvandet, imo.
Ideen er imo genial, tror aldrig jeg har prøvet et spil med så god en ide, men efter de 2 første facer gik jeg ud af det og gik ned og byttede det :P skodspil.
overvejer dog at købe det til min kæreste til ps3..
overvejer dog at købe det til min kæreste til ps3..
Synes mildesttalt at konceptet i spillet virker kedeligt, fik en demo af creature creatoren i EB-games, det var sådan ca sjovt i tre minutter...
Jeg hentede det også. Troede det var en af de spil jeg BARE skulle købe, men valgte at 'demoe' det og synes det var forholdvis sjovt de første par timer, så gad jeg ikke det mere.. Så ingen penge til dem... Synes det er ALT for ensomigt og simpelt til at der kan være noget ordentligt replay value, som er et krav for mig... det med drm'en var så sømmene i kisten, dog...
#26 nåede du til rum fasen? det er der hele spillet foregår, det er det jeg mest er skuffet over, de 3 første dele er jo ingenting.. ikke rigtig noget, også rum fasen bare kæææmpe, men masser af ting man skal, så bare starte fra rumfasen havde vel været det samme..
#29 Det ved vi jo godt, så det behøver vi ikke skrive :)
Jeg har det ikke. Har set nogen spille det, men synes det så kedeligt ud. Rimelig skod, da jeg faktisk glædede mig lidt til det...
Jeg har det ikke. Har set nogen spille det, men synes det så kedeligt ud. Rimelig skod, da jeg faktisk glædede mig lidt til det...
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Afstemninger
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.