mboost-dp1

Har du forudbestilt en Xbox 360?

Gå til bund
Gravatar #1 - kba
24. nov. 2005 23:01
Stemmer i alt: 1

weehau! Nej, har jeg ikke og har heller ingen intentioner om det. Hader konsoller - især Xbox!
Gravatar #2 - asger
24. nov. 2005 23:02
Hej, jeg synes bare lige I skal se, at der for en gangs skyld er 100% enighed blandt dem, der har stemt:

http://www.gratishost.dk/uploads/afstemning.JPG
Gravatar #3 - xplode
24. nov. 2005 23:09
Nej og regner heller ikke med at købe en.. det har jeg sku ikke pengene til- har nok i at opgradere min computer hele tiden :s

btw- Xbox 360?? burde den så ik være rund? ^-_-^

edit: måske heller ikke det optimale tidspunkt at købe den efter der er blevet meldt fejl på nogen af dem (se nyheden her på sitet)
Gravatar #4 - xarrow
24. nov. 2005 23:20
Jeg venter til de retter fejlene før jeg skaffer mig en 360'er, og til modchips kommer på markedet.

PS3 er (på trods af en del favorittitler som Metal Gear Solid og Grand Tourismo) ikke i min interesse:
1) Sony laver konstant mudderkastning, jeg mister respekten for dem langsomt (og nej jeg snakker ikke rootkit sagen) og det giver mig ikke lyst til at købe deres produkter.
2) Larmen etc. fra PS2 sidder stadigvæk i hukommelsen samt de lange loadtider hvor det lød som om at dit spil fik sig en lakering på nederste side.
3) Jeg var overordentligt godt tilfreds med Xbox, og derfor stoler jeg også på Microsoft kvalitetsmæssigt (bortset fra startproblemerne som desværre er uheldigt). Jeg siger ikke at PS3 ikke bliver god eller bedre, men mht. kvalitet køber jeg hos dem jeg har gode erfaringer med, og Microsoft står hardwaremæssigt højt på min liste.
4) Sony har annonceret en høj pris på PS3, ikke noget jeg er vild med.
Gravatar #5 - andeo
24. nov. 2005 23:29
det her ligner nærmest den sidste afsteming med total dominans :P

poll´en handler om at man skal sige om man har bestilt en xbox eller ej, hvorfor er det at alle nyheder her på newz der enten har PS3 eller XBOX i overskriften skal indeholde kommentarer fra enten PS3- eller XBOX-fans der sviner den anden konsol til?
Det er bare et spørgsmål, og en undring over hvorfor folk ikke bare kan acceptere at det er en smagssag.

Jeg har ikke bestilt en Xbox endnu for har ikke bestemt mig om jeg overhovedet skal have en, men lyder dog fristende...
Gravatar #6 - Windcape
24. nov. 2005 23:49
nej !-) consoles = useless
Gravatar #7 - dkr
24. nov. 2005 23:54
nej, hvad skal jeg med en spilledåse når jeg ikke spiller
Gravatar #8 - huleboer
25. nov. 2005 00:09
Nej. Jeg har ingen interesse i Xbox. Jeg vil gerne have PS3 når den kommer, men regner ikke med det bliver på forudbestilling, med mindre nogen kommer forbi med en hat af penge til mig.
Gravatar #9 - Silentkill
25. nov. 2005 02:00
Forudbestilling af helt ny teknologi = dumhed.

Jeg foretrækker at købe produkter efter de er blevet gennemtestet og prisen er faldet til det halve. Måske skal jeg have en Xbox360 engang, når der er udkommet modchips og man kan køre noget ordentligt HTPC på den. Desværre har jeg så hørt den larmer rigtig meget og strømforsyningen dertil er på størrelse med et mindre parcelhus.
Gravatar #10 - trylleklovn
25. nov. 2005 05:39
Har ikke bestilt den og regner ej heller med at købe den.
Min sidste konsol var et NES og har ikke tænkt mig at lave om på det lige foreløbig, medmindre at der begynder at falde penge ned fra himlen.
Gravatar #11 - rabonzo
25. nov. 2005 06:04
Nej, Jeg har endnu ikke købt / forudbestilt en Xbox 360.
Men jeg skal da ikke sige at aldrig bliver aldrig, har en hel måned i December til at gennemteste den i Game før jeg stopper der. Og hvis den er "feeeeed" som så mange påstår, jamen så er jeg da villig til det. Om ikke andet, det er fandme noget af et system at have... Den er ca. 2x - 3x så kraftig som min computer ^^ (Og nej, min er ikke kun junk :P)

Kan nemt se det fede i at have konsoller, har selv en del efterhånden. Min primære grund til ikke at have den gamle Xbox var simpelthen designet, samt controllerne. Og så var spiludvalget ikke _overvældende_ anderledes fra PS2 og Gamecube. Indtil videre ligger min "Kærlighed" i Gamecube, har sågar formået at få fingerne i en stand fra en butik som man kan stå og spille ved nu.
Mangler kun et 20" fjernsyn før vennerne kan få lov til at lege med det uden jeg skal holde opsyn med behandligerne selvom de er stive ^^

For kan det holde til en 6-årig unge, kan det også holde til de stive 20-årige der opfører sig som 6-årige :D
Gravatar #12 - Lobais
25. nov. 2005 06:37
Så vidt jeg kan se, er xbox langt billigere at købe, end en computer til samme spil. Microsoft sender jo også 1000kr med per pakke.

Kan dog ikke se hvorfor de gør så meget, for at sikre sig mod moddere, som jo gør deres produkt langt mere hver.
Gravatar #13 - booster
25. nov. 2005 06:55
#12: modchips tillader piratkopiering af software - og det er netop på softwaren at MS tjener de store penge.

jeg har en xbox og ps2 - men kan ikke rigtigt finde tid til at bruge dem længere.. derfor venter jeg også lidt med at få fingrene i de nye konsoller.
Gravatar #14 - spanette
25. nov. 2005 06:56
Jeg skal ikke have en Xbox :P.. Hvis jeg skulle have en konsol, skulle det være en PSP eller en PS3..
Men det bliver nok ikke til noget med en PS3 - jeg har ikke penge til at købe diverse spil jeg vil have. :P
Men jeg håber at jeg kan få fingrene i en PSP en dag, (selvom den også er enormt dyr. :P) Den får mundvandet til at flyde!
Gravatar #15 - loadet
25. nov. 2005 07:56
hvad med.. nej og er også ligeglad med xbox :P
Gravatar #16 - Carrotslayer
25. nov. 2005 08:09
Der burde da ha været valgmuligheden:
"Nej, for jeg venter da helt klart på at den eneste rigtige spilkonsol kommer, nemlig Playstation 3"
Gravatar #17 - buch
25. nov. 2005 08:13
der mangler da lige en afstemningsmulighed "skal slet ikke eje en Xbox 360"
Gravatar #18 - rabonzo
25. nov. 2005 08:26

Du mener den som vil bruge Blue-ray, eftersigende fra Sony selv skulle være dyrer end den første PS2 der udkom (Der var pebret i SIN tid med de der 4000-5000 kr), den som eftersigende fra Sony skulle have en estimeret levetidscyklus på 10 år?
Sony som levere maskiner der holder mellem 1½ - 2 år i snittet, typisk inden mekanismen der driver laserhovedet er slidt ned?

Tror nu nok jeg ved hvad jeg ville vælge indtil videre. Har endnu ikke fundet EN eneste grund til at investere i en PS3..
Gravatar #19 - Carrotslayer
25. nov. 2005 08:53
# 18

nej jeg mener den som alligevel ikke bliver meget dyrere end Xbox 360, (PCWorld), desuden har jeg aldrig haft problemer med sonys lasere, eller deres playstations levetid, det kommer jo an på hvordan man behandler sine ting.

Desuden har jeg ikke fundet en eneste grund til at købe en Xbox 360, en konsol der allerede er forældet inden den udkommer, præcis som sin forgænger.
Gravatar #20 - Pally
25. nov. 2005 09:34
#19 Carrotslayer
[nej jeg mener den som alligevel ikke bliver meget dyrere end Xbox 360, (PCWorld)]
Og det viste sig jo at være løgn. Howard Stringers udtalelser om pris og udgivelsesdato er officielt trukket tilbage.
http://money.cnn.com/2005/11/21/technology/playsta...
Gravatar #21 - Myggen
25. nov. 2005 09:39
#19: På hvilken måde er Xbox 360 forældet? Den er da noget mere 'moderne' end min nuværende pc?
Gravatar #22 - Azjo
25. nov. 2005 11:00
Myggen altså, dit RIVA TNT2 kort er altså ved at blive for gammelt. indrøm det nu gamle jas :)
Gravatar #23 - slmkbh
25. nov. 2005 11:09
næh, holder mig sku til min trofaste N64/SNES/NES/Game Boy
Gravatar #24 - Myggen
25. nov. 2005 11:26
#22: Jeg solgte mit TNT2 for et par år siden, fordi jeg skulle have en ny skærm, og interfacet på den gamle var så sært, at jeg blev nødt til at sælge TNT2'et med :)

Men jo, mit R9600 er ikke det hurtigste grafikkort på havnen ;)
Gravatar #25 - Carrotslayer
25. nov. 2005 11:26
# 20
Tsk, tsk ... jeg synes bare at vi skal lade tallene fra dagens poll afgøre dette...
Gravatar #26 - Nezmaroth
25. nov. 2005 12:14
Selvom konsoller har sine styrker, især ved bil- og beat-'em-up spil, foretrækker jeg dog klart en pc. Opgraderingsmulighederne er nærmest ubegrænsede selvom konsoller er kraftigt kan de ikke i længden følge med pc'er.
Gravatar #27 - Simm
25. nov. 2005 12:20
Nej, jeg har ikke forudbestilt en.. jeg er stadig lidt i syv sind mht. hvad jeg skal vælge. PS3 eller XBox 360 .. Tror det bliver en 360'er..
Gravatar #28 - xarrow
25. nov. 2005 12:23
#25:
Folk har en årsag til at vente?

Min grund er meget god.

De fleste der køber 360 sidder ikke og kigger og skriver på newz.dk, det er højest sansynligt børn der vil have maskinen. Hvor mange børn er det der er vildt spilleglade og må have Xbox 360 og samtidigt sidder på Newz.dk og stemmer med?

Lad nu være med at hoppe på en simpel poll.
Gravatar #29 - Pally
25. nov. 2005 12:25
#25 Carrotslayer
[Tsk, tsk ... jeg synes bare at vi skal lade tallene fra dagens poll afgøre dette... ]

LOL! God ide. Antal forudbestillinger på PS3 = 0. Og det fortsætter formodenlig indtil 2007 hvor Sony langt om længe kan levere.

Men med Krazy Ken's udtalelser om prisen på PS3 (som nu er de eneste officielle) så er det vist osse nødvendigt at spare op allerede nu...
Gravatar #30 - rabonzo
25. nov. 2005 12:49
Syntes nu Xbox360 er pænt meget med på noderne ang. grafik og ydeevne... Men self. dem der ejer en highend PC med over 10K kr. inventar inden i, de kan da sige den er forældet, men en standard bruger med 2 ghz, 1 gb ram og at 128 mb gfx burde sgu ikke kunne sige det samme. (Har selv mindre udstyr).

Derudover er prisen særdels fordelagtig, og ydermere tænkes på at Call of Duty 2 pt er ligeså flot som den best tunet PC på markedet kan yde under Call of Duty 2. Det syntes jeg er temlig imponerende... Og man oplever ikke "lags" på Xbox360 som sådan. Det kan være loadtiden er lidt sløvere, den har jeg ikke lagt mærke til endnu, men undervejs når du spiller, så går den ikke "langsommere" fordi der ligger smokegranater over det hele, den æder det i sig og fortsætter...

Og personligt stoler jeg mest på at PS3 bliver pænt dyr ^^
Gravatar #31 - Silentkill
25. nov. 2005 13:17
PS3'eren bliver ikke ret meget dyrere end Xbox360 er ved launch. Hvis den er det, vil det være selvmord for Sony, og så dumme er de nok alligevel ikke. De vil sælge den med tab, lige Microsoft sælger Xbox360 med tab. Kan så godt være Sony's tab per solgt maskine vil være lidt højere, men hvis de tror de vinder i længden kan de jo leve med det.

Personligt syntes jeg PS3'eren virker som det mest appelerende produkt, men det bliver godt at se de to konsoller sammenlignet side om side. Jeg køber så den bedste af dem, hvis den vel at mærke kan moddes. Hvilke spil der udkommer til dem er ikke så vigtigt. Halo og Metal GEar er alligevel stærkt overvurderede spil.
Gravatar #32 - Silentkill
25. nov. 2005 13:20
Folk der siger prisen er fordelagtig på de nye konsoller i forhold til pc forstår jeg ikke. For at udnytte den supergode grafik etc. skal man jo helst have et HDTV, og så koster det tilsammen mindst ligeså meget som en rigtig god pc. Et HDTV kan man selvfølgelig også bruge til andre ting, men det kan man jo også i høj grad med en pc.
Gravatar #33 - Trentors
25. nov. 2005 13:27

Det var da alligevel en selvmodsigelse der vil noget. Du skriver at MS giver 1000 kr. med hver konsol og kan samtidig ikke forstå de ikke vil havde den skal moddes. Welcome to crazy world ;-)

Hvis en Xbox moddes kan den bruge piratkopieret spil eller bruges til andet end at være en konsol. Ergo behøver folk ikke at købe spil til den.... og hvordan havde du så lige tænkt dig at MS skulle få deres 1000 kr. igen?
Gravatar #34 - Pally
25. nov. 2005 13:54
#32 Silentkill
[For at udnytte den supergode grafik etc. skal man jo helst have et HDTV, og så koster det tilsammen mindst ligeså meget som en rigtig god pc]
Efter din logik, så skal prisen for en god lædersofa vel så osse lægges oveni? Hvis hverdagen består i et feset kollegieværelse og en kontorstol, ja så er fordelen ved en konsol sikkert begrænset. Men som supplement til PC'en og hjemmebiografen er en konsol glimrende logik.
Gravatar #35 - hejole
25. nov. 2005 14:32
Jeg har nu tænkt mig at vente på Nintendo Revolutions. Det bliver VIRKELIG fedt!
http://hardware.gamespot.com/Story-ST-15143-2567-x...
http://www.1up.com/do/newsStory?cId=3143782
http://www.engadget.com/entry/1234000667043658/

Quote: All-Access Gaming, which refers to backwards compatibility to 20 years of Nintendo games, NES, SNES, N64.
Gravatar #36 - Xp3rt
25. nov. 2005 14:46
Skal og vil aldrig eje en konsol...

Har 2 x PS1 derhjemme, men de har aldrig været brugt, og jeg fik dem også gratis...

PC rocks ! :P
Gravatar #37 - oleo
25. nov. 2005 14:53
Kunne aldrig finde på at købe noget fra MS.

Så hellere denne, hvis jeg skulle købe noget game-gadget-agtigt :
http://www.gbax.com/indexgp2x.html
Gravatar #38 - hejole
25. nov. 2005 14:53

"Skal og vil aldrig eje en konsol" "Ejer 2 stk PS1"

Hmmm.. godt så :D
Gravatar #39 - Silentkill
25. nov. 2005 15:23
En lædersofa er da ikke nødvendig for at spille på konsol, men en skærm er da. Når man sammenligner konsolpriser med pc-priser er pc-prisen jo som regel inkl. skærm. Skærmen til en pc er jo faktisk det dyreste komponent. Hvis du ikke regner den med, så kan du faktisk få en rimelig god pc til 4-5000 kroner, og det er altså ikke så meget dyrere end en konsol.

Du har da helt ret i at en konsol er et fint supplement, og det er jeg da ikke uenig i. Jeg syntes bare ikke prisfordelen er specielt nævneværdig.
Gravatar #40 - Pally
25. nov. 2005 16:30
#39 Silentkill
Pointen er stadig at jeg *har* allerede et HDTV, så det er noget vås at lægges prisen oveni.

For 4000,- får du ikke engang de nyeste topmodeller fra ATI eller nVidia...
Gravatar #41 - Silentkill
25. nov. 2005 17:16
Jeg har også allerede en pc, fordi jeg bruger den til en masse andre ting.

Om et halvt/helt år vil middel grafikkort alligvel være bedre end dem der sidder i xbox360/ps3, og allerede i dag spiller jeg da spil i højere opløsning end de nye konsoller kan klare.

Jeg siger det ikke fordi jeg syntes konsoller er noget lort, jeg kan bare ikke forstå prisargumentet. Jeg har en rimelig uptodate pc, og det er begrænset hvor mange penge jeg har smidt i den de sidste 2-3, når man fraregner de penge jeg fik for de gamle ting. Man behøves jo heller ikke skifte grafikkort hvert år.
Gravatar #42 - bibz.dk
25. nov. 2005 19:26
DER MANGLER AT MAN KAN SRKIVE DET ER NOGET LORT
----
alt for mange lorte polls... hvorfor kan kan ikke sige, nej tak, sådan noget har ikke min interresse, eller bare sådam man kan lade være med at stemme.........
Gravatar #43 - rabonzo
25. nov. 2005 19:49

Nu er der jo ikke ligefrem tvang på at stemme, noget du selv vælger, og send nogle polls ind hvis du er utilfreds over dem der er ?
Gravatar #44 - Jazzy182
25. nov. 2005 20:33
Ja lyt til #43 og find et andet sted at kaste op - Bonghat.
Gravatar #45 - Mr.VTEC
25. nov. 2005 22:23
Nej,
ikke så meget det at skulle købe boksen men at bruge 550-650 kr pr spil er nok lige for meget til at jeg gider. Jeg er da lidt fristet til at købe den. Men med den smule jeg spiller er det nok fjollet hvis jeg ikke kan bruge den til andet end spil. Kunne selvf. sige at det var en overbetalt DVD afspiller, men jeg kan nok ikke se mine amerikanske DVDer på den.
Gravatar #46 - Kadann
26. nov. 2005 08:05
Nej, og jeg kommer heller ikke til det. Jeg regner med at vente på Nintendos udspil.
Gravatar #47 - sorenbuus
26. nov. 2005 10:50
Nintendo Revolution bliver da fed, på sin vis, men jeg er ikke vild med, at den eksempelvis ikke kommer til at understøtte HDTV. (kilde: http://www.gamasutra.com/php-bin/news_index.php?st... )
HDTV gør altså en kæmpe visuel forskel på HD skærme, og at en fremtidig konsol ikke understøtter dette virker meget skrabet i mine øjne. Der sælges stort set ikke billedrørs tv i Danmark længere, så det virker allerede nu forældet ikke at have HDTV i Revolution.
Gravatar #48 - ZM4573R
26. nov. 2005 13:11
SilentKill:
Skærmen det dyreste på en pc?
En skærm koster næsten ingenting, fladskærme er blevet meget billige og stadig gode.
Og en PC til 4-5000kr inkl. skærm, mus, keyboard, musemåtte er ikke meget ved vs. en consol inkl. 20" fjernsyn, for det fåes rimeligt billigt.

Køber mig personligt en Xbox 360 når jeg engang får skrabet pengene sammen til den, overvejer stadig om jeg skal smide den på et TV så jeg kan game mens jeg læser newz.dk eller om jeg bare skal smide den om bag i TV-korten også game på samme skærm.. :)
Gravatar #49 - Silentkill
26. nov. 2005 13:33
Det dyreste komponent i min pc er i hvert fald skærmen. Selvfølgelig kunne jeg købe den nyeste og bedste CPU og det nyeste og bedste grafikkort, så ville de begge være dyrere end min nuværende skærm, men hvis jeg købte den nyeste og bedste fladskærm, så ville den være endnu dyrere.
Gravatar #50 - Zombie Steve Jobs
26. nov. 2005 14:34
Nej, og jeg gør det heller ikke!
ang den sære skærm snak, står min aldrene samsung CRT 17" (kæmpe stor og tung, men med det faldeste fedeste billede) stadig til 2500, men det dyreste er da helt klart det der er inden i kabinettet.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login