mboost-dp1

Har du fiberforbindelse derhjemme?

Gå til bund
Gravatar #1 - mathiask
6. apr. 2008 11:49
Som statskundsakbsstuderende der bruger meget tid på statistisk arbejde, kan jeg kun beklage at svarmulighederne ikke var udtømmende. Det kan slet ikke bruges til videnskabeligt arbejde !

;-)

Der manglede 3 svarmuligheder:
1) Mobilt internet
2) Wimax
3) Ved ikke
Gravatar #2 - myplacedk
6. apr. 2008 11:56
Eller måske skulle "Nej, jeg har stadig kun kobber." bare rettes til "Nej".

Hvis man ikke ved om man har fiber, så er man ikke i newz.dk's målgruppe. ;-)
Gravatar #3 - mathiask
6. apr. 2008 12:01
Hvis man ikke ved det, så burde man netop læse noget mere på Newz
Gravatar #4 - Magten
6. apr. 2008 12:15
Svarmulighed 1 og 2 er da yderst irrellevant i spørgsmålet "Har du fiber?"... Så er det da jævnt ligemeget om du har wimax eller andet..

At "Nej, jeg har stadig kun kobber." burde ændres til "Nej" er en ting vi sagtens kan blive enige om :)

Nej, jeg har stadig kun kobber.. Og lad så være med at minde mig om det mere :D
Gravatar #5 - sKIDROw
6. apr. 2008 12:23
Har ikke fiber, og får det nok heller aldrig.
Lige så store armbevægelser de havde, da de annoncerede i tidernes morgen. Lige så lidt fiber er der blevet udrullet. Det er jævnt til grin.
Gravatar #6 - Azuria
6. apr. 2008 12:49
Ja, har en dejlig single mode ind i huset. :)
20/20 mbit med 3IP'ere :)

Bruger den kun til INET. Tv får jeg via en Dreambox :)
Gravatar #7 - knasknaz
6. apr. 2008 14:19
De eneste jeg kender som har fiber, bor ude på landet som ølstykke og den slags steder. Os stakler midt i byen må åbenbart vente... eller flytte til sverige eller japan. :-p
Gravatar #8 - Hůňděštějlě2
6. apr. 2008 14:40
1 skrev:
Som statskundsakbsstuderende der bruger meget tid på statistisk arbejde, kan jeg kun beklage at svarmulighederne ikke var udtømmende. Det kan slet ikke bruges til videnskabeligt arbejde !

;-)

Der manglede 3 svarmuligheder:
1) Mobilt internet
2) Wimax
3) Ved ikke

Som uddannet i statskundskab kan jeg informere om at polls på newz.dk er et sjovt oplæg til diskussion, og ikke en videnskablig analyse. Men jeg tror nu ikke man behøver at være politolog for være klar over dette.
Gravatar #9 - myplacedk
6. apr. 2008 14:44
8 skrev:
at polls på newz.dk er et sjovt oplæg til diskussion, og ikke en videnskablig analyse.

Derfor kan man jo godt tænke sig en anelse mere om, og sørge for at alle kan komme med ét og kun ét svar. Om ikke andet, så for at vi kan diskutere emnet i stedet for pollen.
Gravatar #10 - stargate
6. apr. 2008 14:49
Firma betalt fiber net så må tage til tak med en 100/100, har ellers mulighed for mere men så skal jeg betale noget til den selv
Gravatar #11 - YoBilee
6. apr. 2008 14:58
Sidder desværre stadig på en TDC 4 Mbit kobber linje helt ude på bø'landet, men i sidste uge var profiber forbi og satte en pind i hvor det skulle graves ind, så forhåbentlig går der ikke længe før jeg sidder på en 20/20 linje, dejligt!

Det er næsten også for slapt at nettet ikke er blevet opdateret i Danmark før nu, hvor de så småt er kommet i gang, men det lysner da.
Gravatar #12 - Zentriple
6. apr. 2008 15:59
Ja jeg sidder nu ikke særlig langt ude på landet, men må alligevel nøjes med en 1 Mbit.
Mere vil TDC ikke give når man bor blot 4,5 km fra en central i et stort parcelhuskvarter(ufatteligt).

Men fik etableret fiber (altså ude i fortovet) for godt et år siden og priserne er ganske attraktive, så det varer ikke længe før fiberen får lov at nå helt hen til huset. :)
Gravatar #13 - myplacedk
6. apr. 2008 16:48
Jeg kan praktisk talt se det nærmeste hus, som har fået tilbudt fiber. Jeg glæder mig til de kommer lidt længere, men indtil videre mest pga. TV.

Jeg kan fint leve med 4/0,5 ADSL indtil videre, men jeg må nok indrømme at jeg er træt af billedkvaliteten på Canal Digital. Og så kunne det være fint hvis man kunne sammensætte en kanal-pakke lidt mere individuelt.

Jeg har dog ingen ide om fiber-kablet kan levere det jeg ønsker.
Gravatar #14 - klh
6. apr. 2008 17:13
Hos mig er der så stadig kun kobber - desværre! Men alle sommerhusene har da fiber (Marielyst Fibernet).

Her hvor jeg bor, har SEAS-NVE været så søde at undlade at grave fiber med ned, da de gravede luftledningerne ned, SELVOM Global Connects kabel ligger 1 km udenfor byen, og de selv skulle forbinde deres transformerstation som ligger 200 m på den anden side af kablet til det. Smart.

Så må tage til takke med TDC's ADSL professionel.
Gravatar #15 - BeanLuck
6. apr. 2008 17:27
Jeg er faktisk igang med at købe fiber til den andelsboligforening jeg sidder i, og vil da lige høre om der er nogen der har erfaringer med Fiberby.dk (et Vesterbro foretagende), ris / ros?

Ellers har indhentet tilbud fra TDC Erhverv, men det er desværre uden service på vores nuværende LAN side - andre der kender til fiber udbydere som kunne være interessante?
Gravatar #16 - MortenFF
6. apr. 2008 19:05
Stadig kun kobber... Men vinker trofast hver morgen til HEF-arbejderne der graver lystigt ikke så langt fra mit hus.

Offtopic: Får du gamet noget AQ2 BeanLuck? gg
Gravatar #17 - sKIDROw
6. apr. 2008 19:51
Man skulle da virkelig tage sig selv i, ikke at flamebait'e #10!... :P
Gravatar #18 - Ronson ⅍
6. apr. 2008 21:49
Lader til det ikke kun er her i området, at el/fiberselskaberne kun graver ned i små landsbyer og sommerhusområder

Det er jo tåbeligt
Gravatar #19 - buch
6. apr. 2008 22:41
Jeg sidder også på en 100/100 Mbit hvilket er universitetets forsker net, dog deler jeg den med de andre der bor på kollegiet og dem på uni. Jeg kan dog her om aftenen få meget gode hastigheder.
Gravatar #20 - sivsko
6. apr. 2008 22:43
jeg har stemt nej har kun kobber, men jeg har en hurtig linie, da jeg sidder på DTU´s net.
Gravatar #21 - Pephers
6. apr. 2008 22:56
Røret ligger ind til huset, fiberet skal bare lige i og så skal det sættes op. Håber snart de får det gjort :)
Gravatar #22 - SouldjÅR
7. apr. 2008 00:54
Indtil nu har jeg brugt en 15/1mbit linie fra tdc, men nu sker der endeligt noget hvad angår fiber i mit område.

Svaret faldt på ja - tv, internet og telefon på trods af at linien ikke er aktiv endnu.
I sidste uge blev selve fiberboksen sat op inde i huset, og fiberen koblet på.
Fik på daværende tidspunkt at vide at der ville gå 5-8 dage før linien blev aktiv, og være brugbar.

Så i øjeblikket venter jeg bare på at der er en bestemt diode på boksen der lyser, da det betyder at linien er aktiv.
Dette skulle gerne ske i løbet af denne uge, og så kommer jeg til at sidde på en 25/25mbit linie.
Gravatar #23 - XERXES
7. apr. 2008 04:47
Sidder på beboerforeningens linje, som lige er blevet opgradet fra en 200/200 Mbit linje med et 34/34 Mbit failover-kredsløb, til en 500/500 Mbit linje med et 200/200 Mbit failover-kredsløb hos Telia. Og så er det enda blevet 15 kr. billigere om måneden ;)
Gravatar #24 - Grisly
7. apr. 2008 05:44
Jeg har ligeledes kun tomrør. så jeg kan heller ikke stemme korrekt. Men jeg har nu INGEN intensioner om at komme over på fiber. Det er bare for DYRT.

Jeg ved ikke om det bare er mig men priserne hos Sydenergi er komplet umulige at find. Men så vidt jeg huske så koster en 2/2 248 kr/mdr + leje af fiber 68kr/mdr, hvilket bare er fordyrt. pt giver jeg 190kr/mdr for cybercity medarbejder bredbånd 8/0.768 Mbit. Upload har jeg ligesom 95% af dk's befolkning ikke meget at bruge til.
Gravatar #25 - freesoft
9. apr. 2008 17:44
Hvor bor du?
For det står da ellers her http://bredbaand.sydenergi.dk/Produkter/Statusidin...
Gravatar #26 - Azuria
9. apr. 2008 18:01
#24 Du sparer heller ikke så meget på de små forbindelser...
Men prøv at sammenlign CC's priser med Sydenergi på en 20/20mbit.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login