mboost-dp1
Har du et OpenID?
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Afstemninger
Hvad er OpenID? Jo, det skal onkel Wiki forklarer dig:
OpenID is a shared identity service, which allows internet users to log on to many different web sites using a single digital identity, eliminating the need for a different user name and password for each site. OpenID is a decentralized, free and open standard that lets users control the amount of personal information they provide.
#3-5
Cazotaro har ret i mine øjne, men jeg har til gengæld godt lagt mærke til, at en forfærdelig mange engelsk låneord bliver gjort bestemt ved hjælp af "-et". Da jeg selv lavede et forsøg med at remse alle de engelske låne ord op, som jeg kunne, så satte man "et og ikke "en" forhånd mellem 75-90% af ordene.
Cazotaro har ret i mine øjne, men jeg har til gengæld godt lagt mærke til, at en forfærdelig mange engelsk låneord bliver gjort bestemt ved hjælp af "-et". Da jeg selv lavede et forsøg med at remse alle de engelske låne ord op, som jeg kunne, så satte man "et og ikke "en" forhånd mellem 75-90% af ordene.
Jeg bruger (eller har brugt) mit OpenID (også via LoginBuzz) til newz.dk, videntity.org, jyte.com, ticketeverything.com, wishlistr.com, claimid.com, myid.net, pibb.com, botbouncer.com, fevote.com, iconbuffet.com, stikis.com, openiddirectory.com, plaxo.com, equalsyou.com, beanstalkapp.com, nogle blogs og et par ting under udvikling, jeg derfor ikke kan nævne.
"Hvad er OpenID?"
Er dog lidt i tvivl om jeg ikke bruger det lidt, der er jo som før nævnt digital signatur, som jeg bruger til skat.dk, studielaan.dk osv. Desuden bruger jeg .NET passport til min messenger, det har vel i princippet også flere anvendelsesmuligheder.
Er dog lidt i tvivl om jeg ikke bruger det lidt, der er jo som før nævnt digital signatur, som jeg bruger til skat.dk, studielaan.dk osv. Desuden bruger jeg .NET passport til min messenger, det har vel i princippet også flere anvendelsesmuligheder.
17 skrev:Jeg vil kalde OpenID en sikkerhedstrussel udover det sædvanlige?
Hvis du har en keylogger og indtaster det engang så har han adgang til alt der bruger OpenID?
Altid have forskellige bruger og passwords til alle sites!
Hvis du har en keylogger kørende på din maskine kan man jo også bare finde alle dine forskellige logins...
- en/din ID..
Omvendt siger retskrivningsordbogen på http://www.dsn.dk/
"id sb., id'et (del af personligheden)."
Men er det det ord?
Identifikation, som wiki også foreslog ;)
ID er forkortelse af identifikation
- http://www.dsn.dk/ "Sprogviden", "Nye ord i Dansk", Søg "ID", artikel nummer 2. (ved ikke lige hvordan jeg linker direkte til det, soz)
tror vi ender på bestem selv? ellers må ve jo lave en afstemning :b
- en/din ID..
Omvendt siger retskrivningsordbogen på http://www.dsn.dk/
"id sb., id'et (del af personligheden)."
Men er det det ord?
11 skrev:#5: Så det er en forkortelse for identification? Jeg tror nu det er en forkortelse for identitet, derfor hedder det *ET* openID. :-)
Identifikation, som wiki også foreslog ;)
ID er forkortelse af identifikation
- http://www.dsn.dk/ "Sprogviden", "Nye ord i Dansk", Søg "ID", artikel nummer 2. (ved ikke lige hvordan jeg linker direkte til det, soz)
tror vi ender på bestem selv? ellers må ve jo lave en afstemning :b
ID er en forkortelse for 2 ting
Identifikation
identitet
det hedder EN identifikation
og EN identitet
ergo har du EN åben ID(entifikation/dentitet)...
---------------------------------------------------
jeg bruger det kun her på newz da flere store sites ikke rigtigt bruger det endnu
dog ville jeg gerne have et unified logon-system til ALT
hader at skulle logge på ALTING for at kunne bruge mine services..
helt ærligt..
en eller anden nørd må da sidde derude et sted med løsningen
- gerne lidt ala digitalsignatur
Identifikation
identitet
det hedder EN identifikation
og EN identitet
---------------------------------------------------
jeg bruger det kun her på newz da flere store sites ikke rigtigt bruger det endnu
dog ville jeg gerne have et unified logon-system til ALT
hader at skulle logge på ALTING for at kunne bruge mine services..
helt ærligt..
en eller anden nørd må da sidde derude et sted med løsningen
28 skrev:det hedder EN identifikation
og EN identitet
Som arne_v allerede skrev i indlæg #8, er der ikke nogen regel om, at kønnet følger det ord, der forkortes.
Der er til gengæld en regel om, at sammensatte navneord får køn efter det sidste ord, og så kan det forhåbentlig bruges som argument, at folk godt ved, det hedder et billedid.
Det hedder altså en åben identifikation, en åben identitet, men et åbent ID.
28 skrev:en eller anden nørd må da sidde derude et sted med løsningen
OpenID er en løsning på problemet. Det er langt bedre end en digital signatur, fordi man med OpenID kan afgøre godkendelsesprocessen med udbyderen. Problemet er snarere langsom eller ringe implementering af teknologien.
Med ringe implementering henviser jeg til fx Yahoo!, hvor man ganske vist får et OpenID hos dem, men ikke selv kan vælge at logge på med andre.
Ja, bruger OpenID... Har ikke lige brugt det på det sidste, fordi http://myopenid.com er pænt langsom til at logge ind, når den så endelig logger ind. Men nu skal jeg da lige prøve http://loginbuzz.com, som ser ud til at virke pænt hurtigt og simpelt.
Så lad os sige en eller anden random irriterende tosse får fat på mit password.. Så har han adgang til _alle_ de sider.. Ser samme person mit pass til newz.dk nu, så har han kun adgang hertil..18 skrev:Hvis der kører en keylogger på din maskine, så har du vist et større problem end godkendelsesmetoden...
helt og aldeles offtopic
hvad...?? et automobil?? er det ikke det sidste ord som bestemmer om det er, et eller en...
der er ikke noget der hedder automobilet
8 skrev:Og der er ikke nogen regel som siger at forkortelser opfører sig ligesom original ordet.
Det hedder et automobil men en bil.
hvad...?? et automobil?? er det ikke det sidste ord som bestemmer om det er, et eller en...
der er ikke noget der hedder automobilet
29 skrev:
Der er til gengæld en regel om, at sammensatte navneord får køn efter det sidste ord, og så kan det forhåbentlig bruges som argument, at folk godt ved, det hedder et billedid.
kan da ligeså godt hedde en billedid, mener ikke at vide det skulle hedde et.. Holder mig stadig til EN ID.
Jeg er generelt ikke den store tilhænger af et system til at logge på mange forskellige sider, da det som andre har nævnt vil åbne alt for meget, hvis der er nogen der skulle opsnappe passwordet. Det kan min logik ikke overbevise mig om er en specielt sikker løsning.
-----
OT:
ET ID bliver i daglig tale oftest benyttet til beskrivelse af enten et ID-kort, eller et ID-nummer.
Og da det hedder båre et ID-kort og et ID-nummer, vil det mest naturlige være at det hedder et ID.
-----
OT:
ET ID bliver i daglig tale oftest benyttet til beskrivelse af enten et ID-kort, eller et ID-nummer.
Og da det hedder båre et ID-kort og et ID-nummer, vil det mest naturlige være at det hedder et ID.
I er godt nok stive allesammen, det kan da være ligegyldigt hvad det hedder og der er no chance in hell at I allesammen bliver enige alligevel.
Det kommer simpelthen an på hvor man er fra. Jeg ved godt at der er rigsdansk og sådan, men der er bare så mange forskellige dialekter i .dk at I allesammen har ret på en måde.
F.x. siger man i midtjylland EN hus, mens man lidt længere oppe og resten af landet siger ET hus.
Pointen er, det er ligegyldigt hvad det hedder, spørgsmålet var om I havde ET? :p
Det kommer simpelthen an på hvor man er fra. Jeg ved godt at der er rigsdansk og sådan, men der er bare så mange forskellige dialekter i .dk at I allesammen har ret på en måde.
F.x. siger man i midtjylland EN hus, mens man lidt længere oppe og resten af landet siger ET hus.
Pointen er, det er ligegyldigt hvad det hedder, spørgsmålet var om I havde ET? :p
Det kommer simpelthen an på hvor man er fra.
er da fuldstændig ligemeget hvor man er fra, ordene staves på samme måde, har samme køn, de samme regler tæller.
Dialekt er kun et spørgsmål om udtale, og som du selv skriver. Kan en dialekt have en stavemåde men så er det ikke dansk, men 'dialektens eget områdes skriftsprog', om man vil. For nu at køre videre :b
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Afstemninger
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.