mboost-dp1

Har du en PDA?

Gå til bund
Gravatar #1 - Xanthia
4. aug. 2003 07:18
Nej, det har jeg ikke, og jeg kan ikke se at jeg har behov for en, så jeg køber nok heller ikke en i den nærmeste fremtid:)
Gravatar #2 - Yasw
4. aug. 2003 07:32
#1 - Samme her. De ser da enormt fristende ud, men da man ikke noget rigtigt behov for en, så falder interessen temmelig meget.
Gravatar #3 - Morris
4. aug. 2003 08:20
Jeg bliver glad når der kommer en sammensmeltning af nutidens kamera-telefoner og så pda'er. Læg dertil UMTS og så er vi ved at være der :)
Gravatar #4 - sKIDROw
4. aug. 2003 08:20
Har ikke noget at bruge sådan en karl til foreløbigt, men hvis jeg skulle have en så ville det sjovtnok være et ufravigeligt krav at den var 100% funktionel sammen med fri software.
Nogen forslag der?
Gravatar #5 - halal
4. aug. 2003 08:36
Hvad er en PDA?
Nogen der vil forklare det for mig...
Gravatar #6 - Kadann
4. aug. 2003 08:45
Jeg havde en på et tidspunkt og fandt ud af, at det var bare helt ligegyldigt for mig at have, så den blev solgt igen, efter den havde stået og samlet støv i 4-5 mdr.
Gravatar #7 - Raenil
4. aug. 2003 08:58
#5: Go Google. Men eksmpler kunne være Ipaq, Palm eller Nokia Communicator.

Jeg har prøvet to: Ipaq og Palm. Min Palm 3 samler støv, den er simpelthen for bøvlet at bruge (primært sammen med Outlook). Ipaq'en derimod var en helt anderledes succes, det lykkedes mig at få styr på mit liv og min kalender i den måned jeg havde den. Jeg måtte dog desværre aflevere den igen...
Gravatar #8 - Hell_Keeper
4. aug. 2003 09:41
Jeg har desværre ikke noget, at bruge sådan en til. Da jeg har alt hvad jeg skal bruge i min Mobil telefon. Men ellers er det da en meget god "opfindelse".
Gravatar #9 - Samuraikaj
4. aug. 2003 09:52
Her mangler der faktisk en svarmulighed: "Har haft". Hvade engang en, men så var der en, dewr trådte på den, så den gik i stykker - skærmen knækkede.
Men valgste i stedet "Nej, men ville gerne"
Gravatar #10 - jensendk
4. aug. 2003 10:09
Kan ikke leve uden min Palm, ville glemme aftaler, telefonnumre etc..

Så kan idioten bruge hans telefon til det ville mange sige, men nej, en telefon er til at ringe md, og de er ikke intuitive at bruge i forbindelse med f.eks Pim, underholdning, applikationer og slet ikke i forbindelse med dataindførsel..

Treo 600 bliver RET interessant.
Gravatar #11 - UnoTurbo
4. aug. 2003 10:15
#9 Enig med dig i at der mangler den svarmulighed "har haft" Tja min afleverede jeg da jeg var udlært, sammen med en 6310I og SE T68i :(
Gravatar #12 - annoia
4. aug. 2003 10:17
Jeg har en Palm Tungsten... Jeg finder den dog ret ubrugelig, da den nulstillede fuldstændigt da den løb tør for strøm. Dvs. alle særlige programmer blev slettet, min kalender røg sig en tur... ALT. Og dette fordi jeg ikke havde brugt den en uge (den æder også strøm når den bare ligger). Det kan jeg ikke bruge til noget, så nu står den ellers bare og samler støv. Min nuværende kalender befinder sig på min telefon.
Gravatar #13 - seahawk
4. aug. 2003 10:21
#12:

Uhmmm - det er vel derfor man synkroniserer den? :)
Gravatar #14 - Bwana
4. aug. 2003 10:28
Ville også gerne have haft svarmuligheden "Nej, men har haft". Jeg havde en Palm IIIc, som jeg synes var meget sjov at lege med. Jeg kunne dog ikke rigtigt bruge den til noget fornuftigt, da der ikke var så mange netværksmuligheder med den. En PDA bliver først sjov når den er trådløst koblet op på et netværk.

Jeg solgte min Palm IIIc ca ½ år efter og fik næsten indkøbsprisen ind igen :) (En 3000 kr fik jeg for den)
Gravatar #15 - mortenp
4. aug. 2003 10:49
[X] Ja, i telefonen.
Gravatar #16 - Ground Control
4. aug. 2003 12:03
Jeg har en Dell Axim X5 med 300MHz.
Dertil har jeg et Vicsat GPS sæt til bilen så jeg har navigation. Det er dog også det jeg bruger den mest til!
Gravatar #17 - El_Coyote
4. aug. 2003 12:12
jeg har en Palm Zire... billigt skrammel, men til gengæld er det meget bedre end de dårlige undskyldninger for kalendere man får i telefoner nu om dage.. de kan slet ikke følge med - med mindre man da køber en P800 eller noget.

jeg bruger den sån bare til huskesedler/indkøbslister og aftaler i kalenderen, plus så er der da et spil eller to :)
Gravatar #18 - Simm
4. aug. 2003 12:48
Jep, har en IPaq med Intel XScale 400 MHz CPU og Vicsat GPS som jeg er meget glad for
Gravatar #19 - Simm
4. aug. 2003 13:01
#4: IPaq'en kan modificeres så den kan køre Linux/X.. skal nok finde nogle links til dig når jeg kommer hjem fra arbejde :)
Gravatar #20 - IzeBurn
4. aug. 2003 14:10
Gravatar #21 - jensendk
4. aug. 2003 14:16

Hvad skal man med linux i en PDA? PalmOS5 er f.eks meget bedr end en embedded Linux i en sådan fætter.
Gravatar #22 - seahawk
4. aug. 2003 14:55
#21:

Det kommer vel an på behovet? :)
Gravatar #23 - DUdsen
4. aug. 2003 15:01
#21 ipac bruger ikke PalmOS men winCE der er andre igen der bruger symbion(samme som mobiltelefonerne) sharp har en ude der bruger linux.
Det er faktisk kun dem fra palm og handspring der bruger PalmOS.
Hvis jeg bare lige havde et par 1000 tror jeg også jeg ville købe en palm/handspring men det har jeg ikke det er satans dyrt at værre studerende og så meget får man heller ikke i SU.
Gravatar #24 - Corholio
4. aug. 2003 15:32
HRmmmm.....har en Motorola Accompli 008 (kombineret mobilos og PDA).... har alt hvad jeg skal bruge..... Kalender, Tasklist, Calc, J2ME, SMS, E-mail bla. bla. bla......

Bruger den dog mest til at ringe fra, men kalenderen bliver da også brugt et par gange om måneden, når jeg føler jeg ska' ha' styr på mit liv..... eller ?
Gravatar #25 - Simm
4. aug. 2003 16:50
Linux på iPaq'en
www.ipaqlinux.com
www.handhelds.org
www.emdebian.org

Varer nok noget inden vi ser KDE eller Gnome derpå, men det er da en start
Gravatar #26 - gosooyoop
4. aug. 2003 17:10
Jeg har ikke en PDA nu, da jeg ikke har noget at bruge den til.
Men de er da nogle sjove små stykker legetøj...Lavede på et tidspunkt et projekt i forbindelse med mit arbejde, hvor jeg installerede et Java-operativsystem på en iPaq...."Java-operativsystem ?? Det giver squ da ikke nogen mening" tænker du nok...Men jo, det VAR et Java-OS...Det hedder savaJe (www.savaje.com), og kørte .class-filer som executables. Det havde selvfølgelig en minimalistisk c-kerne, men ellers var alt andet Java ;-) Herre skægt...WinCE go home. Har også prøvet linux på den samme iPaq...Også okay, men ikke helt samme "wow-hvor-fedt" faktor som savaJe. Desværre supporterer savaJe ikke længere iPaq, men er gået i gang med et telefon-Java-OS, hvilket sikkert også bliver temmeligt cool..;-)
Gravatar #27 - hasher.dk
4. aug. 2003 17:40
Sjovt... Har netop købt en HP iPAQ h2210 i A-Z i formiddag! 3.999 kr. inkl. navigationsudstyr. Lidt svært at svare på ugens poll efter at have haft den i 8 timer, men i de 8 timer har jeg da brugt den ret meget... :-)

Det er faktisk en fiks lille sag! Men når navigationssoftwaren er lagt ind, er der ikke meget tilbage af de indbyggede 64 MB ram. Så jeg skal nok også ud og investere i noget CF- eller SD-kort engang ved lejlighed.

Tror i øvrigt lige, jeg vil vente lidt med at lege med linux på den. Men det kunne måske være meget sjovt at prøve...
Gravatar #28 - Simm
4. aug. 2003 18:48
#27: Hehe, føler mig lidt snydt - købte min iPAQ H3950 for 14 dage siden + navigationsudstyr for 6.500.. men okay, så fik jeg også 256 MB SD-Ram med.. som vist nok var en fejl ;)
Gravatar #29 - jensendk
5. aug. 2003 06:02
#23 Uhh sig ikke det til Sony, eller til palmsource heller, de ville rotere i deres grav. Sony er den 3 største spiller på PDA markedet, og de bruger PalmOS ;-) Faktisk er der mange, der bruger palmos.. Check Palmsource For listen..
Gravatar #30 - Ronson ⅍
5. aug. 2003 06:46
Jeg er helt enig med #20
Gravatar #31 - QBoB
5. aug. 2003 10:48
Jeg har en iPAQ et sted.. den har jeg fået af jobbet, så jeg kan "styre min hverdag" ...
Den ligger og samler støv da jeg blev træt af og spille strippoker på den.. :-) og hverdagen er lige så rodet som den altid har været
Gravatar #32 - Allan
5. aug. 2003 11:13
Jeg har en Palm Vs men den står også og samler støv. Mit liv er så indholdsløst, at jeg simpelt ikke havde nogen ting at putte i den... ;)

Eller også var problemet, at jeg aldrig har været en styr-dit-liv-med-en-kalender-type, så der gik ikke mange dage før den bare var en belastning at slæbe rundt på :)
Gravatar #33 - Scherlund
5. aug. 2003 23:37
nej jeg har ikke en PDA, men ville gerne have en. Så alle dem der har stemt har en, men samler støv, send dem bare vidre til mig :)
Gravatar #34 - jensendk
6. aug. 2003 10:37
scherlund> Tag en ramme god øl med (f.eks Kilkenny Draught eller Guinness), så kan du få min Palm V, virker ok, lidt slidt i betrækket, og med en minimal bule i bagsiden. Cradle følger med.
Gravatar #35 - Elephant
6. aug. 2003 13:27
Hold nu op, en Palm Zire tjæner sig efterhånden hjem i løbet af 18 år, hvis man skal tage dagsprisen på en mayland kalender :-)

Har selv en Palm Vx og er meget glad for den....når jeg ellers ikke har lagt den i en dynge papir og ikke kan finde den.... Man kan jo endnu ikke ringe til den.

#12 Jeg ved ikke hvad du har lået til i din tungsten. Men det må være noget meget strømsluende - f.eks. Bluetooth men højesete opdaterings rate. Jeg kender folk der sagtens kan have deres tungsten kørende i over 3 uger uden opladning.
Gravatar #36 - Genesis
7. aug. 2003 07:27
P800 - Alt i en.
Styresystem: Symbian.

Programmer: Opera. RemotePC (styrer mobil fra PC), VNCClient, newTELnet (Telnet), Mocha (SSH mod UNIX host) RemoteControl (IR: styrer tv, anlæg. Kan konfigureres til stort set alle IR enheder). Bemused (styrer winamp på comp incl. download nummer til tlf. over Bluetooth), Putty (SSH client), FTP800 (FTP), NetScan (TCP/UDP port scanner), MobilePenTester (URLScan, ULookup, NetScan, WAPScan). Dette er bare nogle få til P800.

Underholdning: DOOM, MAME, GoBoy(GameBoy emu), Frodo64 (C64 emu). Indrømmer at skærmen er mindre end en gængs PDA, men jeg spiller nu heller ikke så meget på den.

Tja.... ;)
Gravatar #37 - g-lock
7. aug. 2003 10:18
hej newz.dk venner hvis en af jer som har en PDA som i vil af med er i velkommen til og skrive til mig på [email protected] der skal være faveskærm i den og IR ellers ikke så mange krav til den men skriv til mig hvis du har en du vil af med..

G-Lock
Gravatar #38 - Fafler
8. aug. 2003 19:44
Hvis jeg får job et sted hvor der mere end 1/2 times transport med offentlige transport midler, så køber jeg en iPaq, hvis der findes én der er hurtig nok til at jeg optage de TV programmer jeg ikke gider se om aftenen, og så se dem på vej til/fra arbejde.

Er der nogen af jer der ved om en 400 mhz Xscale er nok til DivX? Xine er en del af Opie, så softwaren burde være på plads.
Gravatar #39 - Simm
17. aug. 2003 10:27
Fafler: Har ikke haft problemer med DivX på min iPaq H3950 (XScale 400 MHz) - men du er uden tvivl bedre stillet med en af de nye H2210 :) (godtnok samme clockfrekvens, men den er boosted på andre områder :))
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login