mboost-dp1

Har du en iPod?

Gå til bund
Gravatar #1 - Xill
13. feb. 2008 09:06
jeg købte en nokia med mp3-afspiller og 1GB plads (+ FM-radio) for mange år tilbage, og har nemt kunne leve med den.

køber nok en ny nokia for også at få GPS, men har ikke kunne se at en mp3-afspiller er så vigtig at jeg kunne finde på at gå rundt med en dedikeret afspiller.
Gravatar #2 - terracide
13. feb. 2008 09:07
Har en firmamobil med indbygget MP3 afspiller, så hvorfor skulle jeg bruge penge på en selv?
Gravatar #3 - starn
13. feb. 2008 09:11
Stemte ja til iPod. Har både iPod nano og touch. Selv om touch ligner mere en PDA med mp3 afspiller/video. :)
Gravatar #4 - bjerh
13. feb. 2008 09:12
ZUNE BABY... YEAH!!
Gravatar #5 - karga
13. feb. 2008 09:12
Nej og jeg skal aldrig ha en :) for et års tid siden købte jeg mig en 20gb Creative Zen Touch, og har aldrig fortrudt det
Gravatar #6 - fidomuh
13. feb. 2008 09:16
Jeg har en iPod Shuffle :)

Det er sku den mest holdbare og traeningsvenlige mp3-afspillere jeg kunne finde paa markedet dengang, saa den er jeg fint tilfreds med :)
Gravatar #7 - LsV
13. feb. 2008 09:28
Jeg havde egentlig forstillet mig et andet resultat end 32% der har en iPod.... men ok - nu er der også kun 106 der har stemt indtil nu.

Og ja - jeg har en Nano
Gravatar #8 - tewic
13. feb. 2008 09:33
Var ikke helt sikker på om jeg skulle stemme nej men har mp3 afspiller eller nej men har ikke, da jeg jo har det i mobilen, stemte dog nej det har jeg ikke.

Er temmelig overrasket over der er så mange som rent faktisk har en iPod, ville selv have gættet på en 10-15 %.
Gravatar #9 - engfeh
13. feb. 2008 09:34
Creative Zen FTW!!! Føles som billig plastic, men lyder fantastisk (Og det rimede oven i købet (næsten))!
Gravatar #10 - tgr
13. feb. 2008 09:37
Jeg er oppe på min tredje iPod nu. Købte en iPod Touch 16 GB forleden og den er jeg virkelig glad for - ikke mindst pga. den er fed at se TV-shows og film på.
Gravatar #11 - myplacedk
13. feb. 2008 09:48
Jeg har en iPod Nano 3g. Men det er nu kun fordi jeg fik den. Jeg har i forvejen 2 lomme-MP3-afspillere, én i telefonen, én i bil-radioen, én i bilens GPS, to under TV'et i stuen, et utal i hver PC og én i det stereoanlæg jeg overvejer at købe. Så jeg manglede sådan set ikke.

Men den er nu smart nok til at se video på. Mere handy end GPS'en og fungerer bedre end mobiltelefonen. Så det var nu egentlig heller ikke fordi jeg ligefrem MANGLEDE en håndholdt video-afspiller.
Gravatar #12 - Magten
13. feb. 2008 09:50
"Nej, jeg har en anden mp3-afspiller"

Men den er på 256 mb og et par krige gammel.. Så lurer lidt på en iPod touch.. Ville også være rart med lidt film, når nu jeg sidder i en bus 1½ time om dagen :)
Gravatar #13 - karga
13. feb. 2008 10:09
#9 Føles som plastik? Min Zen Touch er i en metalcasing, der nok kunne klare flere knups end en iPod.. bl.a. en af grundene til at jeg købte den
Gravatar #14 - engfeh
13. feb. 2008 10:45

Min Zen Stone Plus er billig plastic - men stadig bedre end en Ipod Shuffle efter min mening....
Gravatar #15 - TGS
13. feb. 2008 10:52
har ikke en, og skal aldrig have en.
jeg har en creative zen microphoto, dejlig maskine..

gider i den grad ikke være bundet af itunes og apple.
ipod er overhyped efter min mening
Gravatar #16 - NioBe
13. feb. 2008 11:02
Har stemt "Nej, jeg har en anden" hvis man altså tæller sin mobil med mp3 i som man bruger?!
Gravatar #17 - Xill
13. feb. 2008 11:03
#15 .. ikke at jeg selv kan lide iPod, men der er altså muligt at komme til en iPod på andre måder end itunes ..
Gravatar #18 - tashda
13. feb. 2008 11:43
15# Nåårh, du lyder næsten som pigerne i min klasse.. "Nej, det er for besværligt.. Nej jeg kan ikke finde ud af det der æble.. iTunes - jamen koster det noget?"

Haha, der er så mange alternativer til iTunes.. det er bare vores verdens n00bs der prøver at bruge argumentet "iPod er dårligt" fordi de a) ikke har råd eller b) ikke kan finde ud af det eller c) har fundet et andet middelmådigt produkt (som en zen) og prøver at forsvare den med at den er bedre end iPoden..

Har en iPod nano 1st. gen. på 2 gig. og den har holdt ca 2 et halvt år nu.. Billigt plastic er det absolut ikke.. Det er kvalitet og det virker... Bedre end alle de zens jeg nogensinde har prøvet (ikke særlig smart menu system til den cyklende bruger)..

iPod ftw...
Gravatar #19 - karga
13. feb. 2008 11:53
#18 selvom jeg sjældent gider bruge tid på flameposts som den der, så kan jeg da fortælle dig at:
Creative Zen Touch:
- Har mere plads
- Er mere holdbar
- Ser pænere ud (en smagssag)
End en hvilken som helst iPod..

Eneste minus var at den originale firmware gjorde at min zen touch ikke fungerede som en ekstern hdd, før jeg opdaterede den
Gravatar #20 - Motter
13. feb. 2008 12:00
Altid rart med sider som www.anythingbutipod.com , har dog en iPod 4G og er ikke særlig glad for den... for besværligt at få musik på den osv...
Gravatar #21 - Carstone
13. feb. 2008 12:02
Ska man stemme Ja hvis man har en iPhone ? :) Det er jo næsten en iPod :p
Gravatar #22 - Windcape
13. feb. 2008 12:38
Jeg har en RIGTIG mp3 afspiller.... og jeg troede da ikke at ipod kunne spille mp3 filer af? :D
Gravatar #23 - hgul
13. feb. 2008 12:39
Yes. En iPod Nano 2. gen. som jeg vandt for lidt over et år siden.

Skulle jeg selv have købt en, havde jeg nok valgt en billigere model, eller bare brugt telefonen, men er nu ret glad for den, og når den en dag ikke kan mere, så skal jeg da ikke afvise, at jeg selv køber afløseren :-)
Gravatar #24 - smfe
13. feb. 2008 12:57
Jeg har en 8GB Ny model iPod Nano jeg købte denne jul. Er glad for den men HADER iTunes.
Gravatar #25 - MiniatureZeus
13. feb. 2008 13:26
Har haft en iPod lige siden de kom til windows, men solgte den sidste jeg havde, en hvid 30GB i sommers til en rigtig god pris og nu venter jeg lidt på, om jeg skal købe en iPhone, eller om jeg skal købe en 32GB touch. Kan ikke helt beslutte mig, og prisen er jo den samme.
Gravatar #26 - fidomuh
13. feb. 2008 13:27

OT: ebay.com har flere 16 GB iPhones paa listen efterhaanden, og de ligger til ~3000.. Dertil kommer saa fragt og et haab om at de ikke kigger igennem de 3 lag gave indpakning :D
Gravatar #27 - MiniatureZeus
13. feb. 2008 13:29
#26 I know, men skal lige have en MBP ind af brevsprækken inden da tror jeg...
Gravatar #28 - silan
13. feb. 2008 13:42
min N95 gør jobet fortrindeligt, og hvis jeg savner mere comfort finder jeg bare et alternativt program til afspilning... Desuden fungere den fantastisk som filmafspiller, coreplayer og SUPER divx komprimering, så kører det. Meget lang tid siden jeg havde en seperat mp3 afspiller, har slet ikke det behov, selv om jeg høre meget musik on the road.
Gravatar #29 - Geek.Lund
13. feb. 2008 14:27
Jeg har stemt ja, da jeg har en iPod Touch. Den er jeg blevet utroligt glad for.
Dertil har jeg så en Mac OS X maskine (MacBook) så der er bare alle fordelene.
Og med et lille gratis program kan jeg så også lægge mine DVD-film over på min iPod. Så jeg kan se film i toget eller bussen. Fantastisk lækkert.

iTunes kan jeg ikke forstå i brokker jer over. Jeg bruger iTunes på både min stationære og min Mac. Nemt at dele musik. Smarte spillelister, Podcast bibliotek nemt og simpelt. Radio uden problemer. JukeBox funktioner. Gratis lyd-konvertering. Fuld CD-rip hastighed. Og køb af lovligt musik.

Beklager hvis det blev sådan et reklame spot. Men hvad er der galt med iTunes. Det er da de bedste der er på markedet. Og det er gratis.
Og inden i flamer mig. Glem jeres Apple-Fanboy kommentarer.
Jeg er ejer af adskillige PC'ere, Og bruger kun Apple iPod, og Mac.
Gravatar #30 - fidomuh
13. feb. 2008 14:48
Off-topic:
Beklager hvis det blev sådan et reklame spot. Men hvad er der galt med iTunes.

Min personlige aarsag til ikke at bruge iTunes, er to-fold:
1. Performance.
- Jeg bruger Play lige pt. Det loader hurtigere, henter data hurtigere, scrolelr hurtigere.. Generelt goer det _ALT_ hurtigere.

2. "Databaser der ikke kan opdateres 'live'"
- Hvorfor kan iTunes ikke "overvaage" min musik mappe?
Amarokk kan. Play kan. WinAmp kan. JEg tror faktisk at Windows Media Player kan ...

iTunes kan ikke og alene det er nok til at jeg ikke gider bruge det.
Jeg gider ikke vaere tvunget til at bruge iTunes til at opdatere mit musik, specielt fordi jeg gerne vil tilgaa / opdatere / manage mit musik fra mere end en computer.

iTunes er ikke avanceret nok til min brug :)

Det er da de bedste der er på markedet.

Nej, det er ej. Amarokk er det bedste. Play er det bedste. Subjektivitet er det bedste ;)

Og det er gratis.

Det er ligesaa gratis som IE, WMP og lignende, ja :)
Gravatar #31 - bjarkehingrumme
13. feb. 2008 15:04
Har en Cowon - super lyd med Ogg Vorbis support og lille og handy med fornuftigt interface. Samtidig noget billigere end en tilsvarende ipod.
Gravatar #32 - Tage
13. feb. 2008 15:50
Købte 2 stk. iPod nano 2nd gen i 8gb udgaven, fra Tyskland dagen før 3rd gen kom på gaden, eftersom jeg ikke bryder mig om det brede format på de nye. Og hvad skal man alligevel med videoer på sådan en snoldet skærm?
Er sådan set fint tilfreds med den, earbuds er dog som bekendt noget værre crap, hvilket også er hvorfor jeg ikke har fået den brugt så meget på det seneste. Skal bare lige have taget mig sammen til at få købt et par Sennheiser CX 300.
Ah ja, og iTunes er træls...
Gravatar #33 - myplacedk
13. feb. 2008 15:56
Jeg vist enig med fidumuh.

iTunes er måske fint nok, hvis man bruger den på en af de få måder Apple synes du skal bruge den på.

Men hvis man vil bruge sin iPod på samme måde som "alle" andre mp3-afspillere, så er det bare ærgeligt. Du kan ikke bare kopiere noget musik ind på din iPod, og forvente at det gør andet end at fylde plads.

Jeg har fint styr på mine mp3'er, og jeg har et script (lavet på 10 minutter) som kan replikere samlingen på usb-mass-storage (usb-stick, lomme-mp3-afspiller, sd-kort osv.), eller jeg kan blot brænde en kopi på en DVD-skive. Det virker fint på mine andre afspillere (se #11), men lige præcis iPod kræver et specielt iPod-program. Skod.
Gravatar #34 - Norrah
13. feb. 2008 16:00
Jeg har 3.

En iPhone til du ved det meste.
En iPod Nano til løbe ture.
En iPod Shuffle til... ehmm? ja okay, men den var nu altså totalt nusser.

havde fem for ikke så lang tid siden, men gav mine 3 gen iPods væk.*

*Lave dem om til "en" 10gb der virkede, med den med den døde 15Gb's harddisk's batteri..**

** Wow nasty sætning hva?
Gravatar #35 - Skobbolop
13. feb. 2008 16:03
iRiver Clix 2... og er tilfreds..

UMS er alfa og omega hos mig... hvis en afspiller skal bruge software for at virke er jeg ikke interesseret...

jeg har dog fundet ud af at 8 gb slet ikke er nok til mit forbrug, så jeg vil egentlig gerne have skiftet den ud..
Gravatar #36 - Thalion
13. feb. 2008 16:33
Jeg har en 30gb creative vision:M.

Udemærket afspiller, dog synger den på sidste vers, har smadret skærmen halvt.

Så jeg regner med at købe Creative Zen nok 16 eller 32 gb, kan godt lide at man kan sætte SD kort i, og på den måde udvide hukommelsen selv.

Ja WMP11 kan i hvert fald.
Gravatar #37 - DaySleeper
13. feb. 2008 17:06
Jeg bruger også iRiver Clix 2. Valgte den bl.a. for dens indbyggede radio og bruger den tit til film på længere togture .

Jeg troede også 8 GB var mere end rigeligt i starten :)

Er specielt glad for dens flotte udseende.
Gravatar #38 - Huleboeren
13. feb. 2008 17:28
Har haft en 3g iPod 20gig og en 2g iPod 1gig Shuffle - skiftede fornyligt til en Sony Walkman 8gig A818 (kræver ikke SonicStage mere ;))
Gravatar #39 - Adagio
13. feb. 2008 17:52
"Nej og jeg skal aldrig ha en :) for et års tid siden købte jeg mig en 20gb Creative Zen Touch, og har aldrig fortrudt det"

Samme her, bortset fra at det vist er ved at være 3 år siden jeg købte min Zen Touch (på release dagen)
Jeg vil blive fornærmet hvis en prøvede at sælge (eller give) mig en ipod
Gravatar #40 - d0rk
13. feb. 2008 18:36
Har da en iPOD af den helt gamle skole. Version 2 eller sådan noget, hvis jeg husker korrekt. Touch wheel og 4 touch knapper. 20 GB plads.
Den spiller fint endnu, men batteriet er ikke hvad det har været :)
Gravatar #41 - froggiestone
13. feb. 2008 19:25
HAr aldrig brudt mig om ipods design, syns det er grimt, og skærmen er alt for lille, men jeg har en iphone og den er super lækker :)
Gravatar #42 - Norrah
13. feb. 2008 19:39
#41 Så syntes jeg vi skal befri den stakkels iPhone fra den onde ejer.

Gravatar #43 - JunkStar
13. feb. 2008 20:36
Har mig en Zune2 på 80gb til 250$ som jeg er utroligt glad for, eneste ting der trækker ned er at man skal bruge zune software, men det er bedre end itunes i min verden...
Har aldrig haft en isuck og skal heller aldrig nogensinde ha en...
Gravatar #44 - mcgreed
13. feb. 2008 21:30
Har selv en Creative ZEN VISION:M player, og den er ganske fin. Skærmen på den er også meget bedre end iPod (bedre opløsning/farver), så jeg har det ganske fint med at ikke have iPod.
Gravatar #45 - fusk
13. feb. 2008 21:49
ipod nano 2g 8gb og 16gb ipod touch.
Gravatar #46 - TBH
13. feb. 2008 22:16
Hvad skal man med en iPod, når man har sin Sony Ericsson W 880 i, med 1 Gb plads, som endda kan opgraderes til ca. 8 gb lige pt.? Desuden virker mine B&O A8 earphones lige så godt til min mobil som de ville til en iPod, og har da ikke tænkt mig at give penge for et apple produkt med deres salgsbetingelser^^
Gravatar #47 - kba
14. feb. 2008 04:31
Har en velfungerende iPod 5½G med 30GB. Kunne dog godt bruge noget mere plads.
Gravatar #48 - m_abs
14. feb. 2008 08:08
Jeg bruger min Nokia 5300 som mp3-afspiller, gider ikke købe en iPod da jeg har svært ved at se det fede i den.
Gravatar #49 - DanaKaZ
14. feb. 2008 08:25
Har en 5g 30gb iPod og min 8gb iPhone.. Bruger nu ikke den første mere.
Gravatar #50 - MetteVoldum
14. feb. 2008 09:56
Jeg har en iPod Nano, den første af slagsen, synes den er fin, til mit forbrug.
Eller det er ikke min (endnu), det er min storebrors, men hvis han tror han får den tilbage er han godt dum :p
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login