mboost-dp1

Har du en Facebook-profil?

Gå til bund
Gravatar #1 - Plindstrup
1. nov. 2008 15:07
Selv mine aldrende tjenestemændskollegaer i DSB har en profil på Facebook :-) Ofte er deres "what are you doing" status sat til "Spiller tetris" - de gamle folk forstår SQ at udnytte nettets mange muligheder :-)
Gravatar #2 - trylleklovn
1. nov. 2008 15:12
Ja, men du må ikke være min ven!
Gravatar #3 - Systran
1. nov. 2008 15:16
Ja, jeg har :)
Gravatar #4 - MiniatureZeus
1. nov. 2008 15:20
Ja
Gravatar #5 - Barkane
1. nov. 2008 15:20
Ja, jeg har. Men jeg bruger kun det til at holde kontakt med folk jeg kender. Jeg installerer ikke applikationer.
Gravatar #6 - sKIDROw
1. nov. 2008 15:21
Ja sgu...

Blev spurgt lidt for mange gange, og så måtte jeg jo se hvad det var for noget... :)
Gravatar #7 - ajust
1. nov. 2008 15:38
Selvfølgelig :)
Gravatar #8 - rackbox
1. nov. 2008 15:43
Jo... Indrømmer at jeg nok er blevet lidt addict på FaceBook... Ikke noget, jeg gør med vilje, men der er sq hele tiden folk, der kontakter mig, og så må man jo lige svare :D
Gravatar #9 - vandfarve
1. nov. 2008 15:44
Ja, og jeg har endda en fanside skabt af mig selv.

Hvor selvfed kan man være?!
Gravatar #10 - Cloud02
1. nov. 2008 16:17
jeg har en som er skabt af andre ;)
Den har dog kun 1 medlem. (og det er ikke mig)
Gravatar #11 - myplacedk
1. nov. 2008 16:20
Min mor er heldigvis ikke på Facebook.
Gravatar #12 - chrown
1. nov. 2008 16:38
Ja, må indrømme jeg faktisk synes det er ret hyggeligt at være på Facebook. Var oprindeligt bruger af MySpace men må indrømme at jeg synes at Facebook er langt bedre og mere seriøst end MySpace der virker lidt for poppet og efter min mening også mere bøvlet at bruge.
Gravatar #13 - Ronson ⅍
1. nov. 2008 17:36
Ja

Bruger det ikke rigtig til andet end at skrive med et par nye(re) venner og så at have de gamle i baghånden, skulle man få brug dem en dag
Gravatar #14 - stargate
1. nov. 2008 17:42
Nej.

Jeg er nok en af de få der ikke er på fjæsbook eller Myspace :P, jeg kan ikke se hvad der er å fedt ved det . måske nogle her kunne fortælle mig det
Gravatar #15 - Jonasee
1. nov. 2008 18:03
Nej, men har en linkedin profil
Gravatar #16 - rasmusv
1. nov. 2008 18:36
#14 Man kan få dem som kontakter i sin IM-klient + telefonnumre og addresser.
Gravatar #17 - cazotaro
1. nov. 2008 18:41
ja, for hele min klasse og det meste af min skole er der. Så jeg vil ikke gå glip af festbilleder osv. Generelt en fin måde at kommunikere med folk på, på en meget uforpligtende måde.
Dog synes jeg mange af de der applikationer og andet gøgl er meningsløst, så jeg holder mig stort set fra dem. De er vist også de værste tidsrøvere.

hmm mangler vi en newz gruppe? :P
Gravatar #18 - Niklas H
1. nov. 2008 18:42
Gravatar #19 - natterjack
1. nov. 2008 18:43
Facebook er blevet et fænomenalt værktøj, fordi det er blevet så populært. Bruger det mest til at holde kontakten med venner man ikke ser så tit, og se billeder, hvor jeg er med, men som jeg normalt aldrig ville have opdaget.

Facebook-grupper er dog til grin, eller, den måde medierne er begyndt at bruge dem i nyheder, er til grin.
Gravatar #20 - RMJdk
1. nov. 2008 22:46
Hvad er Facebook? er det ikke bare jubii chat 2.0 hvor man skriger se mig se mig? jeg vil være populær? i skal alle kunne lide mig?.
Gravatar #21 - Kirsebær
1. nov. 2008 23:00
ja men bruger den aldrig og kan desværre ikke slette den.
Gravatar #22 - Dirk Diggler
1. nov. 2008 23:06
No f#*#ing way!

LinkedIn og Myspace dog...

DD
Gravatar #23 - zin
2. nov. 2008 01:41
Er ikke på fjæsbogen, men er dog på MitPlads af en eller anden sær årsag. *Går ind og ser om jeg kan slette den*.
Sidst nævnte bruger jeg aldrig.
Er dog på LinkedIn.
Gravatar #24 - TwoZero
2. nov. 2008 02:04
Jep. Synes ligeså godt jeg kan give CIA mine detaljer frivilligt og derved spare dem for en times arbejde.
Gravatar #25 - squad2nd
2. nov. 2008 18:02
Give informationer om sig selv, frivilligt?
Jeg er bange for at exkærester skal tilføje sig og stalke en igen...
Gravatar #26 - Systran
2. nov. 2008 18:09
Så er det jo heldigt, at de ikke kan tilføje dig medmindre du giver dem lov til det :)
Gravatar #27 - kasperd
2. nov. 2008 21:47
Nej. Jeg har oprettet profiler på tre af den slags sites allerede. Det må være nok. Jeg skal nok oprette en ny profil når teknologien er blevet moden. Der er et par ting som skal til før teknologien kan betragtes som moden:

1. Det skal være nok at have én profil på ét af den slags sites, og man skal kunne have forbindelser med personer på andre sites.
2. Man skal kunne bruge sit foretrukne site til at browse igennem alle sine kontakter.
3. Det skal være muligt at flytte sin profil fra et site til et andet site, og bevare sine kontakter.
4. Det skal være muligt at downloade en nøgle til sin profil, så man selv kan flytte sin profil til et nyte site selv hvis det gamle site helt forsvandt.
5. Det skal være sikret med kryptonøgler så ingen andre uden videre kan overtage min profil eller flytte den til et andet site.
6. Oplysninger om ens kontakters offentlige nøgle skal automatisk opdateres når den ændres. F.eks. fordi den er flyttet til et andet site.
7. Hvis man glemmer sit password og mister sin nøgle skal der være én og kun én måde at få adgang til den på, og det er ved at oprette en ny profil og få tilstrækkeligt mange kontakter til at bekræfte at det er samme person. (Hvis man af en eller anden grund allerede har to profiler og adgang til dem begge skal man selv kunne merge dem).

Det er en udfordring at få samtlige detaljer i sådant et design rigtige og få dem standardiseret. Men det er muligt at designe det, og det er en forudsætning for at teknologien kan blive moden.
Gravatar #28 - Bllets
3. nov. 2008 09:17
Ja, men bruger den ikke...
Gravatar #29 - vision-dk
3. nov. 2008 09:44
Ja, både facebook og linkedIn. Bruger ikke linkedIn ret ofte. Men facebook har givet mig kontakt med ret mange af mine gamle klassekammerater. Har lige fået fat i én der gik ud af vores klasse i 5. Ret sjovt at finde folk igen på den måde.
Gravatar #30 - Systran
3. nov. 2008 10:13
#27 skrev:
1. Det skal være nok at have én profil på ét af den slags sites, og man skal kunne have forbindelser med personer på andre sites.

Hvorfor? Så ville der jo ikke være nogen lige så stor konkurrence mellem siderne, hvis de "arbejdede" sammen. Kan godt se ideen, men det er da fra indehavernes side en dårlig idé, da det går ud på at lokke flest mulige brugere til, og hvis man lige så godt kan bruge et andet site, hvorfor skulle man så ikke bare tage det?
Og med konkurrence kommer udvikling, og det er udvikling der typisk kommer brugeren til fordel. :)
Gravatar #31 - myplacedk
3. nov. 2008 11:10
Der er forskel på konkurrence, og "vendor-lock-in".

Du kan også se det på denne måde: Mine personlige oplysninger, hvem jeg kender osv. er MINE data. Hvorfor kan jeg så ikke trække dem ud af Facebook, og lægge dem ind i LinkedIn?

Selv om mine data tilhører mig, kan man sagtens have konkurrence mellem de forskellige sites. Med lidt held bliver konkurrencen skærpet, fordi det er nemmere at skifte. Jeg mener nærmere, at konkurrencen bliver hæmmet af, at det er så svært at skifte. Jeg kan sagtens oprette en ny profil et andet sted, men jeg gider ikke bøvlet med at finde en liste over bekendtskaber, og få dem alle tilføjet igen. Og jeg gider da slet ikke vedligeholde listen på både Facebook, LinkedIn, Myspace, Oogahooga* osv.

(Og ja, jeg ved godt at en "ven" på Facebook måske ikke er relevant på LinkedIn. Den slags kan håndteres.)

*) Nej, det er der ikke noget der hedder. Tror jeg ikke. Håber jeg ikke.
Gravatar #32 - Hald
3. nov. 2008 12:28
Jeg har kun brug for google, newz og facebook når jeg starter en browser, hvis der ikke sker noget på newz siden sidst, checker jeg lige vildmedmac. + facebook på mobil (iphone)
Gravatar #33 - b.b
3. nov. 2008 12:42
Jeps...

Facebook er genial til at holde styr på gamle milibuddys, skolekammerate, kollegaer osv. uden at man behøver at smide ret meget tid i det.

Du bestemmer helt selv hvor involveret du vil være og med hvem..
Gravatar #34 - -N-
3. nov. 2008 13:05
#14 Ved ikke om der er noget fedt ved det, men der noget meget nostaltisk idet du har mulighed for følge med i hvad alle dine gamle venner, venner som du måske ikke snakker med mere, gamle klassekamerater.

Vi trodsalt mange der til tider reflektere over livet og hvor folk blev af, til det er det en rigtig god kilde.

Mange bruger den så også til at sælge deres personlige informationer til spot pris. Men de må de jo om, ingen appz her :-D

Hvad jeg ikke kan forstå er, hvorfor nogle håner en service der giver dig mulighed for at mindes gamle venner og bekendte.
Gravatar #35 - dummyddd
3. nov. 2008 14:28
Der mangler en valgmulighed der siger: "Nogle idioter har oprettet en profil i mit navn"
Gravatar #36 - Viggo
3. nov. 2008 16:14
-N- (34) skrev:
Hvad jeg ikke kan forstå er, hvorfor nogle håner en service der giver dig mulighed for at mindes gamle venner og bekendte.

mit gæt er at de selv er for generte eller bare har et problem.. idk..
Gravatar #37 - micma18
3. nov. 2008 16:30
Jeg har svaret ja.

Men det er egentlig kun noget jeg har oprettet indenfor de seneste md. Og princippet ikke noget jeg har ønsket at gøre, eller bruge tid på. For jeg ved udemærket godt, at om ½år, så kommer der noget nyere og smartere, eller også bliver det opkøbt af et eller andet reklame helvede, og så skal man aligevel til at oprette et nyt netværk et andet sted...
Gravatar #38 - cazotaro
3. nov. 2008 16:36

dude! Fjæsbog er ca. 4 år gammelt. Altså da det blev oprettet af en studerende på Harvard. Derfra bredte det sig til mange andre universiteter.

Og har været åbent for alle siden 2006

Kilde: materiale fra skolen (har om facebook i samfundsfag :S)

Men jo, hvis det ikke var for brandet ville det sikkert hurtigt blive udkonkurreret. Men jeg har svært ved at tro på at man bliver nød til at skifte, når det er så populært. Det nærmer sig jo et monopol stadie.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login