mboost-dp1

Har du en Blu-ray-brænder?

Gå til bund
Gravatar #1 - gentox
25. apr. 2010 08:02
Har et LG drev der kan læse HD DVD og brænde Blu-ray.

Det er ved at være lidt gammelt men virker upåklageligt.
Jeg indrømmer dog gerne at der ikke er blevet brændt mange Blu-ray skiver, da de er en del dyrere i anskaffelse end DVD.
Gravatar #2 - Mort
25. apr. 2010 08:05
Når jeg ikke kan afspille blueray film på min Windows, uden at give dyre penge for ekstra software til at afspille filmene, så har jeg ikke meget at blue et blueray drev til.

Blueray som data medium er allerede forældet, da internet hastighederne gør det mere interessant at overføre data og memory sticks er mere praktiske til at opbevare data.
Gravatar #3 - gentox
25. apr. 2010 08:10

Mort (2) skrev:
Når jeg ikke kan afspille blueray film på min Windows, uden at give dyre penge for ekstra software til at afspille filmene, så har jeg ikke meget at blue et blueray drev til.

Der følger software med til de fleste Blu-ray drev der kan afspille film, så lidt dårlig begrundelse.
Mort (2) skrev:
Blueray som data medium er allerede forældet, da internet hastighederne gør det mere interessant at overføre data og memory sticks er mere praktiske til at opbevare data.

Måske, men du ser ikke mange film udkomme på hukommelseskort, så derfor er det heller ikke en god begrundelse.

Derimod er din modstand mod mediet, den eneste der giver mening :P
Gravatar #4 - MiniatureZeus
25. apr. 2010 08:18
Nej,

Har en mac som primær computer, og den har ikke blu-ray drev..
Men, kunne nu ikke rigtig se nogle grund til at anskaffe mig en blu-ray brænder.. Som backup er et af de bedre memorysticks jo næsten billigere end en god Blu-ray RW skive... Og til backup af film, behøver man jo ikke en brænder.. Så i den forstand, som et alternativ til DVD'en i PC-verdenen, synes jeg Blu-ray er floppet.. Der er, svjv, heller ikke udkommet nogle spil på Blu-ray (Vel egentlig ikke engang til PS3?)
Gravatar #5 - gentox
25. apr. 2010 08:22
Er de fleste spil til PS3 ikke udkommet på Blu-ray?
De ca 15 titler jeg har er da... Men det kan da være at det ikke gælder alle titler.

For mit vedkommende så er en af de største fordele ved Blu-ray, lyden, og derefter billedet, for billedekvaliteten kan du nemmere finde andre steder, ikke lyden.
Gravatar #6 - Mort
25. apr. 2010 08:47
gentox (3) skrev:
Der følger software med til de fleste Blu-ray drev der kan afspille film, så lidt dårlig begrundelse.
Mort (2) skrev:

Måske, men du ser ikke mange film udkomme på hukommelseskort, så derfor er det heller ikke en god begrundelse.

Derimod er din modstand mod mediet, den eneste der giver mening :P

Jeg købte et blueray drev til mit mediecenter, med det formål at se blueray film på det. Det var først da jeg forsøgte at afspille filmene at jeg fandt ud af at det ikke kunne lade sig gøre. Der stod intet på drevet om at der intet software var til. Der stod intet i anmeldelserne af drevet om at der intet software fulgte med til og der stod intet i min windows help om at windows ikke understøttede blueray skiver.

Operativ systemet understøtter CD musik medier og DVD medier, uden ekstra software. Jeg havde absolut ingen grund til at tro at det samme ikke skulle gælde blueray. Det var først efter at have brugt mange timer på at grave i problematikken at jeg fandt ud af at de pga kopi beskyttelses bekymringer ikke vil lade hvem som helst understøtte blueray formatet. Det kræver licensbetaling og det kræver en speciel afspiller kode, som de kan lukke for hvis den bliver brugt til piratkopiering.
Gravatar #7 - MiniatureZeus
25. apr. 2010 10:18
gentox (5) skrev:
Er de fleste spil til PS3 ikke udkommet på Blu-ray?
De ca 15 titler jeg har er da... Men det kan da være at det ikke gælder alle titler.

Ok, mente bare at have læst at det var for dyrt at lave PS3 spil på BD skiver, men var nok lige da PS3'eren var udkommet, så har da sikkert ændret sig..
Gravatar #8 - paradise_lost
25. apr. 2010 11:17
MiniatureZeus (4) skrev:
Som backup er et af de bedre memorysticks jo næsten billigere end en god Blu-ray RW skive

Ved du overhovedet hvad Blu-ray medier koster? Hvor kan du få en 25 GB usb stick til 46 kr
Gravatar #9 - onetreehell
25. apr. 2010 11:33
Der fulgte afspiller software med mit blu-ray-drev. Softwaren er bare elendig! det er ret buggy, og så vil den køre 2 forskellige opdateringsprogrammer som root (administrator) HVER gang jeg starter windows. Pissse irriterende. Og så virker det kun til windows, så jeg kan på ingen måde se blu-ray-film i linux (som jeg ofte booter op i da det er det jeg har det bedst med at arbejde i). Der findes af gode grunde ikke noget gratis software til linux til at spille blu-ray (jeg ved ikke om det også gælder for windows, det kunne jeg godt forestille mig).
Alt i alt er jeg bare glad for at den stadig kan spille dvd/cd...
Gravatar #10 - vandfarve
25. apr. 2010 11:38
paradise_lost (8) skrev:
Ved du overhovedet hvad Blu-ray medier koster? Hvor kan du få en 25 GB usb stick til 46 kr

Er det også RW-diske? Når der er tale om backup, skal den opdateres jævnligt, og så begynder det at blive dyrt at smide medierne ud, fordi de ikke er "genskribelige", mens flashdrevet kan overskrives igen og igen...

:)
Gravatar #11 - Jakob Jakobsen
25. apr. 2010 11:43

Det kan absolut ikke betale sig at bruge BR i stedet for flash eller eksterne harddiske.
BR er langsomt, sart og "uhandy", så jeg kan ikke, til mit brug, se nogen fordel ved at bruge gammeldags optiske medier.
Gravatar #12 - Dreadnought
25. apr. 2010 11:53
Jeg havde tænkt mig at anskaffe mig et til den bærbare når det kommer ned i pris (<1500,-). Men de er jo stadigt dyre og udvalget eksisterer jo næsten ikke.
Jeg har nu droppet planerne om blueray som backupmedie, til fordel for USB-harddiske.
Gravatar #13 - Dreadnought
25. apr. 2010 12:04
Gravatar #14 - paradise_lost
25. apr. 2010 12:27
#10 Ja 46 kr var hvad jeg lige hurtigt fandt en RW skive til og 10-12 for en alm skive. Så de er ved at være godt nede i pris.
Gravatar #15 - hviidskid
26. apr. 2010 06:24
Jeg droppede både CD og DVD brænder for 3 år siden og har levet lykkeligt lige siden. NAS i kælderen, fiber i vægen og 3G i usb'en. Så har jeg altid adgang til mine data ude som hjemme.

Griner stadigvæk af dem der har købt en DVD recorder til fjernsynet...

Så mit svar må være nej, jeg skal ikke have en blue ray brænder.
Gravatar #16 - bahumbaba
26. apr. 2010 06:57
Jakob Jakobsen (11) skrev:
Det kan absolut ikke betale sig at bruge BR i stedet for flash eller eksterne harddiske.
BR er langsomt, sart og "uhandy", så jeg kan ikke, til mit brug, se nogen fordel ved at bruge gammeldags optiske medier.

Skal vi blive enige om at den officielle forkortelse er "BD".

Kilde: Wikipedia

Det lyder som om du har meget imod Fætter BR ;-)
Gravatar #17 - chreddy
26. apr. 2010 07:52
Ja, jeg har en bluray-brænder, men også kun fordi det er indbygget i min Vaio.. Ellers ville jeg ikke have en, eftersom jeg aldrig brænder noget, men bruger min eksterne harddisk istedet..
Gravatar #18 - kalash
26. apr. 2010 08:17
Selve kvalitet i blu ray er bare vejen frem det ser man os på diverse forums at der bliver uploadet flere og flere blu ray fil hverdag frem for dvd
Gravatar #19 - Magten
26. apr. 2010 08:45
Jep...

"Har du brugt din bluray brænder?"

Næh..
Gravatar #20 - smiley
26. apr. 2010 09:45
Så længe en blu-ray skive er markant billigere i plads end eksempelvis en harddisk, er det vel ikke forældet.

Hvis jeg tog backups ville jeg nok bruge blu-ray skiver.
Gravatar #21 - XorpiZ
26. apr. 2010 09:47
Smiley (20) skrev:
Så længe en blu-ray skive er markant billigere i plads end eksempelvis en harddisk, er det vel ikke forældet.

Hvis jeg tog backups ville jeg nok bruge blu-ray skiver.

Har blu-ray skiver ikke en højere GB-pris end harddiske har?
Gravatar #22 - Dreadnought
26. apr. 2010 10:27
BD-R 860,-/TB
BD-RE 1310,-/TB
USB-HD 475,-/TB
Gravatar #23 - Jakob Jakobsen
26. apr. 2010 11:08
bahumbaba (16) skrev:
Skal vi blive enige om at den officielle forkortelse er "BD".

Kilde: Wikipedia

Det lyder som om du har meget imod Fætter BR ;-)

:D

Egentlig ikke, jeg snakkede ikke nødvendigvis om Blu-ray Discs, men generelt om Blu-ray standarden.
Gravatar #24 - SHAREONLINE
27. apr. 2010 06:04
Ingen brænder.. Har masser af BD film men kan bestemt ikke se hvad jeg ellers skal bruge mediet til..

Synology NAS med 3TB hvor 1TB af disse bliver brugt til automatisk backup.. Nemmere kan det ikke være..
Gravatar #25 - Niversen
27. apr. 2010 06:31
#24 sikkerhedskopier af dine film?
Gravatar #26 - onetreehell
27. apr. 2010 06:45
Så skal han først snakke med IFPI eller et eller andet :)
Gravatar #27 - OfBirdsAndThings
27. apr. 2010 12:16
FAIL
91% = Nej
5% = Ja
5% = Nej, men køber en
der mangler sgu da 3 %!!!
Gravatar #28 - XorpiZ
27. apr. 2010 12:29

Er der ikke nærmere 1% for meget?
Gravatar #29 - Slettet Bruger [2861645961]
27. apr. 2010 13:30

Math Fail...

Gravatar #30 - mvoigt27
27. apr. 2010 14:19
OfBirdSAndThings gir sig altid 104 procent når han går ind i noget...
Gravatar #31 - onetreehell
27. apr. 2010 15:23
lol, mathfail²

det kunne også være det ikke en fejl, men skjulte kommatal :)
Gravatar #32 - XorpiZ
27. apr. 2010 16:04

Det er det helt sikkert! :)
Gravatar #33 - Ronson ⅍
27. apr. 2010 16:08
#31: 91 + 5 + 5 + 3 = 104?
Gravatar #34 - onetreehell
27. apr. 2010 16:24
lolwat. Jeg havde ikke set den linie med "Der mangler sguda 3 pct." :)
I guess it's mathfail³ then...
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login