mboost-dp1

Har du en blog?

Gå til bund
Gravatar #1 - Ronson ⅍
21. apr. 2008 22:25
http://brok.smartlog.dk/

Tiden med at alle skulle have blogs er heldigvis ovre
Gravatar #2 - Windcape
21. apr. 2008 23:34
Mit liv er ikke interassant nok til at skrive om det i en blog.
Gravatar #3 - sivsko
22. apr. 2008 05:17
jeg blogger aldrig, har igen blog, skriver aldrig i en blog.
så måske er det et lidt paradoxet at jeg skriver her....
Gravatar #4 - DarX
22. apr. 2008 05:27
Lavede et noget i retning af et blog system for et halvt år siden. Men jeg tror slet ikke at jeg er det der person, som hver dag går ind og skriver om sit liv, så det er kun blevet til et par indlæg om måneden (som egentligt ikke har haft særlig meget at gøre med det jeg går og laver). :-/
Gravatar #5 - Magten
22. apr. 2008 06:44
"Ja, men den bliver aldrig opdateret"

Den står som jeg installerede den for et halvt år siden ^^

Har det generelt med at smide en hel masse på min webserver, og så ligger det der bare, og glor mugpletter på tapetet...
Gravatar #6 - vision-dk
22. apr. 2008 06:46
Blogger aldrig, har svært ved at se hvad jeg skulle skrive.

Kan ikke engang finde på noget spændende til en personlig hjemmeside, dette er jeg startet på et par gange, men synes ikke rigtig der var en masse at skrive, som kunne være af almen interesse.
Gravatar #7 - reefermadness2
22. apr. 2008 07:02
Jeg har ikke en blog, men jeg har dog haft et par personlige hjemmesider, hvor jeg skrev om diverse ting jeg havde lavet (som spil, små programmer osv.)
Gravatar #8 - NioBe
22. apr. 2008 07:25
Har vist noget tv2 blog... men har skrevet i den EN gang... eller var det 2?!...
Dont know... dont care...!
Gravatar #9 - Makey
22. apr. 2008 07:46
Folk der blogger whiner for meget, det er oftest et sted hvor man enten skal brokke sig over systemet eller fortælle om hvordan det går hjemme hos familien Danmark, hvis ikke er det hvad de har lavet i løbet af dagen og det er heller ikke interessant.

Her er et godt eksempel på en der whiner:
http://www.ghetto-overlord.com/?p=14
- et enkelt quote fra hans omtale af mig:
"I introduce to you to an annotated version of the most depressing discussion in the history of the internet."

Blogs kan dog være sjove, men så skal de helst være skrevet af sjove mennesker, sure der er nogen derude, men en blog som Anders Lund Madsens var faktisk en jeg sad og ventede på der skulle komme et nyt indlæg, han skrev for Urban for lang tid siden, sådan bør webblogs bruges efter min mening:http://anderslundmadsen.urbanblog.dk/

Derudover bliver blogs tit brugt til at poste hacks/cracks til spil og lignende eller gratis download af film, meget brugbart da det er så nemt at oprette og der næsten ikke er nogen kontrol med det.

Er blogs ikke også ved at uddø til ting som MySpace osv?
Gravatar #10 - henrikmk
22. apr. 2008 07:50
Jeg har en koderblog og blogger om mine egne software releases. Ikke alle blogs behøver at omhandle hvad folk spiser til morgenmad. :-)
Gravatar #11 - hgul
22. apr. 2008 07:56
Ja, jeg blogger på eget domæne selvom jeg er lidt ustabil for tiden ;-)

Har tidligere blogget på ebblog.dk også, men det er minimalt hvad jeg tilbringer af tid derinde nu. Jeg nåede dog at blive "månedens blogger" inden jeg ligesom fik nok, og det sikrede mig en fin iPod Nano 2. gen.

Det var bl.a. i forbindelse med CopyDan's afgift på USB sticks som var omtalt her på newz.dk som en af de få steder - det resulterede dog også i 5-6 artikler på eb.dk og en enkelt i den trykte udgave.
Gravatar #12 - Hůňděštějlě2
22. apr. 2008 08:51
Jeg har flere blogs som jeg holder jævnligt opdateret. En enkelt er ret så velbesøgt.
Gravatar #13 - gnаrfsan
22. apr. 2008 09:38
Heh hvis mit liv var en blog, ville jeg så læse den? Næppe.
Gravatar #14 - Wikzo
22. apr. 2008 10:16
Ja, det gør jeg. Har haft en blog i over to år.

http://wikzo.blogspot.com
Gravatar #15 - Fireworm
22. apr. 2008 15:59
10 skrev:
Jeg har en koderblog og blogger om mine egne software releases. Ikke alle blogs behøver at omhandle hvad folk spiser til morgenmad. :-)

Enig! :o)

Jeg har en medieblog, hvor jeg skriver om nyheder og betragtninger i min "branche" i kraft af mit studie som medievidenskabsstuderende: www.kristiandyg.dk
Gravatar #16 - Cloud02
22. apr. 2008 16:05
Ja, politiske kommentarer og andre tanker
http://cloud02.urbanblog.dk
Gravatar #17 - Windcape
22. apr. 2008 16:39

Der findes også tekniske blogs, som IEBlog, eller andre udviklere's blogs.

Pilchie's blog er også god: http://blogs.msdn.com/tims/

Generelt kender jeg de tekniske blogs fra folk på IRC, der skriver artikler/tips som blog-posts.
Gravatar #18 - Eniac
22. apr. 2008 19:00
Mange private blogs er af folk der har så kedeligt et liv at deres omgivelser ikke gider hører om det, og så håber de at resten af verden synes det er spændende. Det er i alle tilfælde det indtryk man får når man ser mange af dem.
Gravatar #19 - searchia
22. apr. 2008 19:09
måske mangle besvarelsen:
blogger ikke men har tænk at starte
Gravatar #20 - searchia
22. apr. 2008 20:11
har lige startet en syntes lige jeg fik lyst:
http://in-pc.blogspot.com/
Gravatar #21 - Fireworm
22. apr. 2008 20:18
For mange er det et psykologisk hjælpemiddel, hvor man kan komme ud med nogle ting - men personligt ville jeg ikke dele mit privatliv online.
Gravatar #22 - Ronson ⅍
22. apr. 2008 22:48
Gravatar #23 - Magten
23. apr. 2008 05:08
Det mest skræmmende er, at du rent faktisk vidste den eksisterede ;-)
Gravatar #24 - zin
23. apr. 2008 06:22
#23: Uenig, det mest skræmmende er uden tvivl kommentarerne til den blog. Jeg er ikke sikker på om de mener det eller om alle tre kommentarer er fra pædofile. :(
Gravatar #25 - Magten
23. apr. 2008 07:13
Wendy skrev:

Hyggeligt!<3 ;b kender godt det med grenene i hovedet!

Hvordan kan du dog tro det er en pædofil der skriver det?
Gravatar #26 - Borg[One]
23. apr. 2008 12:10
Jeg har ingen blog, men har flere gange overvejet at lave en.

Jeg ville blogge om nogle af de spøjse situationer jeg oplever i IT-branchen, og komme med mine egne syrlige kommentarer og konklusioner. Da jeg nyder når indlæg er syret til med spidse ironiske kommentarer, ville tonen nok være en anelse hård.

Men er det IT-blogs blandet med forfatterens egne 'kloge' konklusioner på alverdens problemer - så skal man ikke lede særlig lang tid, før man har adskillige mere interessante bloggere, end hvad jeg lige ville kunne præstere.

Jeg forsøgte også at påbegynde en blog, om et skoleprojekt jeg har gang i.
Desværre døde projektet, da jeg ikke har haft tid til at få fremdrift i opgaven, hvilket gør at der står en åben blog, uden der har været opdateringer siden 2008-03-14.

Bloggen bliver ikke mindre pinlig af, at jeg mere eller mindre har opgivet projektet, og overveje at skrive projektet om, til en noget mere simpel demonstrativ opgave.
Gravatar #27 - Paris Hilton
23. apr. 2008 12:31
jeg har 3.
Gravatar #28 - searchia
23. apr. 2008 12:37
Du kan vende den om og sige at mit liv er alt for interessant
Gravatar #29 - Borg[One]
23. apr. 2008 13:03
#28 det ved jeg ikke rigtigt om jeg vil give dig ret i.

Jeg ved godt, at hvis folk har et højt detailkendskab, og det særligt i IT-branchen, så konkludere man lynhurtigt at vedkommende ikke har noget 'liv' - uden man nogensinde kommer ind på hvad det her 'liv' er for noget. Det er lidt den asmme effekt, som når man ser en lækker model - så er der altid nogen der skal berige ens verden med at vedkommende sikkert er dummere end vådt bølgepap.
At det at se godt ud, eller at have et højt detailkendskab til et område, i min verden egentlig godt kan sameksistere med hhv højt intellekt eller en interesse for et udendørsliv, det er så en helt anden sag.

Jeg går egentlig ud fra, at det her udefinerbare 'liv', bare er at man drikker øller, løber efter damer, og måske tager en tur på stranden.
Men jeg skal ærligt indrømme, at skal jeg bruge min tid på at læse blogs, så vil en blog der omhandler hvor dumt man har opført sig i byen, hvordan man har nedlagt damer på stribe, og så iøvrigt siddet og gloet på en strand, temmelig hurtigt få mig til at miste interessen - jeg har så også passeret de 22, og så det er begrænset hvor imponeret jeg bliver, når folk fortæller de kan drikke 12 øl gennem næsen, og stadig gå lige.

De blogs som jeg sporadisk følger med i, er de gutter på v2, hvor særligt René Løhde, Henrik T. Knopper og Poul-Henning Kamp har nogle til tider rigtig interessante indlæg.
Gravatar #30 - inzane
23. apr. 2008 14:56
der mangler helt klart en:

Nej - der er lort nok på nettet.
eller.
Nej - og jeg har heller ikke tænkt mig at starte

stemte nej hvis nogle skulle være i tvivl
Gravatar #31 - MiniatureZeus
23. apr. 2008 15:24
Nej, har ikke nogen decideret blog, men er blevet en ivrig bruger af Twitter da det lige passer til mig, idet man kun kan skrive 160 ord ad gangen :) Og så er det kanon nemt at bruge via ens iPhone med Twinkle.
Gravatar #32 - <3Thinkpads
23. apr. 2008 16:04
Har en, men kun af den kun at folk derhjemme kan se hvad jeg laver og se lidt billeder. Gider ikke at skulle sende 40billeder til 30 forskellige mennesker. Ved at have en blog, så slipper jeg for at skulle svare på alt for mange mails. Bloggen kører på wordpress, fungerer ganske fint, dog er jeg rimlig blank til php eller mysql, men mangler lidt funktioner.

Siden er iøvrigt baconbaronen.dk :)
Gravatar #33 - Borg[One]
23. apr. 2008 18:02
#31 det er folk som dig, og dine blogs, der gør, at man fornyer sit internet-abonnement måned efter måned.
Jeg tillader mig at kopiere lidt fra din hemmelig blog - direkte til newz.dk:
"MiniatureZeus" skrev:

Sikken dejlig dag idag... about 5 hours ago from Twinkle
Med sådan et dejligt vejr er man jo et skarn hvis man ikke lufter katten :-) 02:23 PM April 22, 2008 from Twinkle
Wasa- du blir' hvad du spiser! 10:57 PM April 21, 2008 from Twinkle
About to eat a lovely dinner:-) 05:49 PM April 21, 2008 from Twinkle

Der burde være et link direkte mellem newz og din blog, så dine indslag blev eksponeret for resten af læserne her på sitet med det samme...

#32 Du kunne til gengæld godt lære noget af MZ, og hans bloggerier. En tur til Kina - bahh...
TIl gengæld har du så krydret din blog, med indlæg fra en pæn syret farfar . tillad mig igen, for øjnene af et forbløffet newz-publikum at citere fra din blog:
"McN's Farfar" skrev:
Jeg har en lille bøn til dig.
Kan du nå at samle 8-10 kilo hundehøm-hømmer inden du drager hjemad. Gerne af frisk kvalitet. Må gerne nedfryses.
<...klip...>
På pensionistværkstedet her i ejendommen hvor vi bor har vi fremstillet en hunde-fækaliepresse, der kan presse ca. 10 kg. hundehøm-hømmer ad gangen. Inden vi presser har vi iblandet kamelgødning, leveret fra ZOO.

Nice one - han lyder som en, der altid kan levere lidt god underholdning til aftenmaden... :o)
Gravatar #34 - Nima
24. apr. 2008 06:08
Er næsten lige begyndt at blogge igen. Hvis man har interesse i programmering, kan man tjekke den ud: http://code.9ma.dk
Gravatar #35 - terracide
24. apr. 2008 12:38
#2:
Ens blog behøver ikke omhandle ens liv.
Gravatar #36 - froggiestone
24. apr. 2008 15:06
Har haft min hjemmeside siden 2001mener jeg den hed torben-rasmussen.dk men har revet den ned nu og rykket til torbenrasmussen.eu i stedet. Tanken var at der nu skulle skrives på engelsk, kan bare ikke tage mig sammen til at starte :)

Prøvede at blogge lidt i perioder før i tiden, men jeg er ikke den store blogger, vejen frem ligger nok mere i at skrive om nørderelatede ting. og nogle tips tricks osv tror jeg. Men igen, det er der jo så ufattelig meget af i forvejen :(
Gravatar #37 - froggiestone
24. apr. 2008 15:12

#31 det er folk som dig, og dine blogs, der gør, at man fornyer sit internet-abonnement måned efter måned.
Jeg tillader mig at kopiere lidt fra din hemmelig blog - direkte til newz.dk:

Sikken dejlig dag idag... about 5 hours ago from Twinkle
Med sådan et dejligt vejr er man jo et skarn hvis man ikke lufter katten :-) 02:23 PM April 22, 2008 from Twinkle
Wasa- du blir' hvad du spiser! 10:57 PM April 21, 2008 from Twinkle
About to eat a lovely dinner:-) 05:49 PM April 21, 2008 from Twinkle"MiniatureZeus"

Der burde være et link direkte mellem newz og din blog, så dine indslag blev eksponeret for resten af læserne her på sitet med det samme...

Say Hello to twitter Twitter.com :)
Gravatar #38 - fidomuh
24. apr. 2008 18:00

.... What....the...fuck....? :)
Du lufter katten? Med snor? :D
Gravatar #39 - arj
24. apr. 2008 20:52
Selvfølgelig har man da en blog :-)

k0de blog
Gravatar #40 - markjensen
24. apr. 2008 21:01
#38 Det gør min veninde også. Jeg har været med to gange.. det er dødsygt.

Ingen blog herfra!
Gravatar #41 - holmen
24. apr. 2008 22:38
Har du en blog?
Kan du stave til nej?
Gravatar #42 - MiniatureZeus
25. apr. 2008 10:29
38 skrev:

.... What....the...fuck....? :)
Du lufter katten? Med snor? :D

Man kan åbenbart ikke se billederne fra Twinkle (iPhone klient) på Twitter.com, men det er denne "kat".
:-)
Gravatar #43 - Borg[One]
25. apr. 2008 10:37
#42 ...og du har brug for snor?!??

Havde du ikke råd til motoren?
Nice dyt BTW! :-)

...men synes stadigMcNastys farfar og hans HundeHørmerKompressor er sejere.
Gravatar #44 - <3Thinkpads
25. apr. 2008 13:06
33 skrev:

#32 Du kunne til gengæld godt lære noget af MZ, og hans bloggerier. En tur til Kina - bahh...
TIl gengæld har du så krydret din blog, med indlæg fra en pæn syret farfar . tillad mig igen, for øjnene af et forbløffet newz-publikum at citere fra din blog:
"McN's Farfar" skrev:
Jeg har en lille bøn til dig.
Kan du nå at samle 8-10 kilo hundehøm-hømmer inden du drager hjemad. Gerne af frisk kvalitet. Må gerne nedfryses.
<...klip...>
På pensionistværkstedet her i ejendommen hvor vi bor har vi fremstillet en hunde-fækaliepresse, der kan presse ca. 10 kg. hundehøm-hømmer ad gangen. Inden vi presser har vi iblandet kamelgødning, leveret fra ZOO.

Nice one - han lyder som en, der altid kan levere lidt god underholdning til aftenmaden... :o)

Hahahah... Han er genialt til at skrive intet andet end det og har en fantastisk fantasi.

Selvfølgelig kunne mine posts være noget kortere men det ville bare betyde at jeg skulle svare på endnu flere spørgsmål. :D

Og en tur til Kina, baah? Tja, jeg ville næppe kalde det "en tur", det er et ophold. Jeg skal da bo her i 9mdr ;)
Gravatar #45 - lorenzen
25. apr. 2008 13:47
Jeg har en blog jeg bruger til egne noter omkring diverse sager, så jeg altid lige kan finde dem igen.

Det har så betydet at jeg her idag har fået en mail fra en eller anden fyr, der mener jeg skal lave hans lektier i VDM. Ved ikke lige hvorfor et blogindlæg (install-guide til mig selv) goer at jeg burde havde lyst til at lave hans lektier.
Gravatar #46 - Borg[One]
25. apr. 2008 13:49
#44 bag min mavesure kommentar om din Kina-ferie, ligger der ingen misundelse, bare fordi de ikke sendte os afsted verden rundt, da jeg læste.

Jeg håber bare det regner dernede, og at kineserne kun servere friturestegte katte til jer... :o)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login