mboost-dp1
Har du bærbar eller stationær computer som primær-computer
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Afstemninger
Bærbar skal være bedre i ydelse og være nemme at opgradere (inkl grafikkort) før at det bliver på tale bare at købe en bærbar..
Jeg kigger ikke så meget på prisen, men skal du arbejde ved computeren i flere timer af gangen, kan en bærbar absolut ikke bruges.
Jeg tror også at ergoterapeuter river sig i håret hvis de ser en arbejdsplads hvor medarbejderne sidder ved bærbare og jeg er i tvivl om at det overhovedet er lovligt at arbejde ved en bærbar til daglig.
Jeg tror også at ergoterapeuter river sig i håret hvis de ser en arbejdsplads hvor medarbejderne sidder ved bærbare og jeg er i tvivl om at det overhovedet er lovligt at arbejde ved en bærbar til daglig.
#4 ... Og så fungere den jo som en stationær, og han mente vist at sidde med en bærbar clean uden gejl, når han nu snakker om de ergonomiske skavnaker :-D
Jeg har også port replicator til min, så der er helle ikke den bærbars ergonomiske skavanker :-D
Tænkte nu at afstemningen målte ens private brug?
Well jeg tog privat brug da jeg synes det yderst uinteressent at høre om folk har en dock'ed bærbar eller stationær på arbejde, det siger ikke meget om deres holdning til emnet.
... Og det er vel folk holdningen en afstemningen forsøger at måle?!? ... Eller det er måske bare mig? :-D
Jeg har også port replicator til min, så der er helle ikke den bærbars ergonomiske skavanker :-D
Tænkte nu at afstemningen målte ens private brug?
Well jeg tog privat brug da jeg synes det yderst uinteressent at høre om folk har en dock'ed bærbar eller stationær på arbejde, det siger ikke meget om deres holdning til emnet.
... Og det er vel folk holdningen en afstemningen forsøger at måle?!? ... Eller det er måske bare mig? :-D
Så længe der er tale om længere tids arbejde, er der krav til afstanden mellem øjne og skærm, samt hvor tastatur, mus osv. skal være.
Dette kan selvfølgelig ikke efterleves ved en bærbar, medmindre man, som i dit tilfælde, bruger ekstern skærm, tastatur osv.
Så længe der er tale om længere tids arbejde, er der krav til afstanden mellem øjne og skærm, samt hvor tastatur, mus osv. skal være.
Dette kan selvfølgelig ikke efterleves ved en bærbar, medmindre man, som i dit tilfælde, bruger ekstern skærm, tastatur osv.
Stemte blankt. Jeg sider hele dagen foran en stationær på arbejdet, men det er jo sådan set ikke MIN PC.
Derhjemme bruger jeg en laptop til at surfe med etc, og har en server stående i et skab der agerer fil/medie-server/htpc.
Så rent tidsmæssigt bruger jeg nok en stationær mest, men til privat brug er min primære pc en laptop.
Derhjemme bruger jeg en laptop til at surfe med etc, og har en server stående i et skab der agerer fil/medie-server/htpc.
Så rent tidsmæssigt bruger jeg nok en stationær mest, men til privat brug er min primære pc en laptop.
Kunne være sjovt at have set samme afstemning for 5 år siden! :)
Edit: Stemte bærbar. Studerende på SU har ikke råd til det store, og min stationære er 8 år gammel, så det blev til en ny bærbar da den er mere brugbar og jeg ikke havde råd til begge. Den er til gengæld også hurtig, hurtig nok til at spille Crysis endda! :P
Edit: Stemte bærbar. Studerende på SU har ikke råd til det store, og min stationære er 8 år gammel, så det blev til en ny bærbar da den er mere brugbar og jeg ikke havde råd til begge. Den er til gengæld også hurtig, hurtig nok til at spille Crysis endda! :P
Jeg har ofte undret mig over hvorfor jeg har en stationær, nok fordi jeg løbende har opgraderet den og ikke vil kassere nogle gode komponenter :)
Købte en I7 cpu og nyt bundkort og ram for 1 år siden og nu har jeg lige fået en SSD ind ad døren.....så mangler jeg bare et bedre GFX kort, det stopper jo aldrig ?!
Når jeg har fået købt det, så skal det nok passe med at min PSU ikke er kraftig nok ;)
Btw, skulle jeg skifte til bærbar, så klart med ekstern skærm da.
Købte en I7 cpu og nyt bundkort og ram for 1 år siden og nu har jeg lige fået en SSD ind ad døren.....så mangler jeg bare et bedre GFX kort, det stopper jo aldrig ?!
Når jeg har fået købt det, så skal det nok passe med at min PSU ikke er kraftig nok ;)
Btw, skulle jeg skifte til bærbar, så klart med ekstern skærm da.
Stationær all the way. Jeg kan ikke fordrage at arbejde på bærbare computere. Forkrampet tastatur, lille skærm i en dårlig vinkel der giver mig hold i nakken, og dårlig hardware i forhold til prisen jeg giver.
Når jeg har adgang til et stationært setup med dual monitor, et ordentligt tastatur og alle de tilslutningsmuligheder jeg har brug for på samme tid, kan jeg ikke se hvorfor jeg skulle begrænse mig selv ved at arbejde ved et inferiørt produkt.
Når jeg har adgang til et stationært setup med dual monitor, et ordentligt tastatur og alle de tilslutningsmuligheder jeg har brug for på samme tid, kan jeg ikke se hvorfor jeg skulle begrænse mig selv ved at arbejde ved et inferiørt produkt.
Jeg har altid haft en stationær som primær computer, og har fået lavet et ganske tilfredsstillende setup med 2 skærme og alt muligt andet lir. Kunne aldrig drømme om at have en bærbar som primær computer.
... Lige indtil jeg købte min MBP. Folk havde godt nok "advaret" mig om at det kunne ske, men jeg troede ikke på det. Men den har overtaget positionen som primær computer hos mig.
Bl.a. fordi jeg ikke gider vente på at min stationære computer starter. Så er det så nemt lige at løfte skærmen på den bærbare, så den går ud af sleep-mode.
... Lige indtil jeg købte min MBP. Folk havde godt nok "advaret" mig om at det kunne ske, men jeg troede ikke på det. Men den har overtaget positionen som primær computer hos mig.
Bl.a. fordi jeg ikke gider vente på at min stationære computer starter. Så er det så nemt lige at løfte skærmen på den bærbare, så den går ud af sleep-mode.
Bærbar på arbejdet og bærbar privat.
Den stationære er kun til medie center.
Jeg anvender bærbar, både privat og på arbejdet, uden brug af ekstern tastatur eller mus. På arbejdet har jeg dog en ekstra skærm, som jeg anvender hvis jeg har behov for mere 'skrivebordsplads'.
I privaten har jeg ikke behov for en stationær, da jeg aldrig spiller, men kun anvender computer til at gå på nettet. Og så er det klart at foretrække med en bærbar, som kan ligge på sofabordet, klar til brug.
Den stationære er kun til medie center.
Jeg anvender bærbar, både privat og på arbejdet, uden brug af ekstern tastatur eller mus. På arbejdet har jeg dog en ekstra skærm, som jeg anvender hvis jeg har behov for mere 'skrivebordsplads'.
I privaten har jeg ikke behov for en stationær, da jeg aldrig spiller, men kun anvender computer til at gå på nettet. Og så er det klart at foretrække med en bærbar, som kan ligge på sofabordet, klar til brug.
Stationær og et par stk af dem..Da min store interesse er vandkøling og ellers have en pc der yder optimalt i spil og ikke larmer som et mindre tærskeværk..
Stemte stationær..
På arbejde, stationær
Derhjemme sidder jeg næsten altid ved den bærbare undtagen hvis jeg gamer.
bruger dog min stationære som filserver/netbankspc :) så betragter den som "primær" da jeg bruger den via min bærbare
På arbejde, stationær
Derhjemme sidder jeg næsten altid ved den bærbare undtagen hvis jeg gamer.
bruger dog min stationære som filserver/netbankspc :) så betragter den som "primær" da jeg bruger den via min bærbare
Plejede at have stationær som primær, men bruger den kun til musik nu. Bærbare alle andre andre steder, den ku bare godt bruge en full HD skærm samt mulighed for lydkort, så havde den været 100% primær.
this, eller hvis jeg gamer PS3 / PC og skal ha en film kørende ved siden af :P og arbejder på at få en sekundær skærm ved siden af den primære... men li nu er bærbaren meget god :PZtyle (8) skrev:Stationær, men har dog en bærbar, som jeg bruger når jeg sidder fast med et trofæ, i et PS3 spil, internet on the go er den blevet afløst af min iPhone
Stationær. En der vil kunne trække nye spil et par år endnu uden upgrades.
Men jeg har så også en bærbar, en HP til 5K En fin pris for en bærbar, der faktisk kan køre (ja hold nu fast) CRYSIS, med en ordentlig graffik uden lag.
Genialt til LAN, og generelt til arbejde.
Stationær. En der vil kunne trække nye spil et par år endnu uden upgrades.
Men jeg har så også en bærbar, en HP til 5K En fin pris for en bærbar, der faktisk kan køre (ja hold nu fast) CRYSIS, med en ordentlig graffik uden lag.
Genialt til LAN, og generelt til arbejde.
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Afstemninger
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.