mboost-dp1

Google som ordbog?

Gå til bund
Gravatar #1 - BurningShadow
19. mar. 2007 18:12
Jeg bruger konstant Google som ordbog/stavekontrol, når der er nogle ord jeg ikke kan stave (og det er mange) :-)
Gravatar #2 - Fjolle
19. mar. 2007 18:14
Hvad er der galt med ordbogen.com og dsn.dk?
Gravatar #3 - TheThufir
19. mar. 2007 18:17
#2 Google er mere "ved hånden" :P Det tager flere steps at gå ind på DSN eller ordbogen og skrive ind end bare at bruge sin toolbar i Firefox :)
Gravatar #4 - freesoft
19. mar. 2007 18:30
Samme her :) Det bliver meget hurtigt til mange opslag.

ordbogen.com kan kun bruges 2 gange om dagen, og dsn.dk kommer ikke med forslag som Google.
Gravatar #5 - vision-dk
19. mar. 2007 18:40
Foretrækker også google. dsn er ok, men der er jo adskillige klik til ordbøgerne. Ordbogen er også fin, hvis man vil betale, ellers er kvoten alt for hurtigt opbrugt.
Gravatar #6 - ajust
19. mar. 2007 18:42
Ordbogen i google blev før i tiden brugt flittigt, men efter jeg har installeret den danske ordbog til firefox (link), får jeg rettet alle mine tekstfelter automatisk.

Fx det her, hvor der er røde streger under firefox og google, og før "textfelt" fordi den mente det skulle være "tekst" i stedet for med x :()
Gravatar #7 - thomaxz
19. mar. 2007 18:55
Stemte er der ordbog på google?

da jeg kun bruger den ca. 1-2 gange pr. måned
Gravatar #8 - lost-viking
19. mar. 2007 18:58
#6 ja den har jeg også.. men den hjælper bare ikke hvis man sidder i mIRC og skriver engelsk.. så er det nemt at skrive ordet i firefox søgningen og så kommer det frem i google.. er det savet forkert skriver den mente du og så har man ordet og skriver den ikke noget formoder man det er rigtig..

Google er til god hjælp.. bruger tit google bare til det.. og det er google jo fint nok til.. :)
Gravatar #9 - MiniatureZeus
19. mar. 2007 19:05
Syntes der mangler noget mellem 1-3 gange om dagen til aldrig i poll'en :)
----
Men jeg bruger den måske et par gange om måneden, ellers har jeg iFinger med Dansk-Dansk ordbog (og 10 andre :D) som bare ligger i titelbaren og er super nem at bruge. Dog skal man skrive det næsten helt rigtigt, og det er så der jeg bruger ordbogen i google.
Gravatar #10 - Zombie Steve Jobs
19. mar. 2007 20:08
Man har jo indbygget ordbog i sit OS... Pfft...
Gravatar #11 - übermench
19. mar. 2007 20:22
Jeg behøves ikke Google, jeg er staver fejl helt uden hjælp.

ellers bruger jeg www.ordbogen.net
Gravatar #12 - thile
19. mar. 2007 20:44
Jeg bruger konstant google. Når word ikke kan hjælpe mig så ved google altid hvad jeg mener.
Gravatar #13 - rackbox
19. mar. 2007 20:53
eg stav perfægt vær gan så ik brue gulge elr orbå

/ontopic
jeg bruger googlefight.com som ordbog. Ofte er jeg sikker på stavningen, men kan være i tvivl om et enkelt bogstav, når det kommer til de fremmedord jeg meget sjældent bruger og som ikke er "lige ud af landevejen"
Gravatar #14 - Ronson ⅍
19. mar. 2007 20:54
Jeg bruger customizegoogle til at få google selv til at foreslå stavemåder (og søgetermer for den sags skyld) imens jeg skriver ordet

Men er det et dansk ord jeg skal stave skriver jeg hellere "dsn begyndelse-på-ordet" og så slår firefox det selv op (#5!), det samme med ordnet.dk - ods <ord>
Gravatar #15 - s1h
19. mar. 2007 20:59
Bruger tit [orangoo] :)
Gravatar #16 - MrBilde
19. mar. 2007 21:34
Jeg bruger iFinger, mega snedigt program program :)
Gravatar #17 - Norrah
19. mar. 2007 21:41
Syntes muligheden for at svare et par gange om ugen eller mindre mangler, bruger den ikke 1 gang om dagen!
Gravatar #18 - Lobais
19. mar. 2007 21:57
Jeg bruger tit define: etordpåengelsk hvis det er det det går ud på?
Gravatar #19 - Huleboeren
19. mar. 2007 21:57
1-3 gange om dagen
Bruger tit "define:ORD"

Ikke til translation, men som en fremmedordbog..
Gravatar #20 - DEEF
20. mar. 2007 01:18
4-8 gange om dagen vil jeg tro. Lange ord kan være svære. ;)
Gravatar #21 - lille hjælper
20. mar. 2007 05:56
google er min ven....

der er så mange ord som word ikke kan tage... men så det godt at man har google... er næsten ligefør jeg ville have installert en rubrik oppe i højre hjørne, hvor jeg kan paste ordet ind som word ikke kunne magte... også søge på det direkte der i stedet for at jeg skal have firefox åbent i baggrunden... men okay, det er firefox jo som regel alligevel... så hvad i alverden er det jeg snakker om? :D

En ting er hvafald sikkert... google er hermed til at skrive sig ind i historiebøgerne... Der er så mange ting allerede som google har været med til at revolutionere...
Gravatar #22 - kba
20. mar. 2007 06:22
Dumme valgmuligheder. Hvis bruger det bare engang i mellem, så er der sgu ikke så meget at vælge.
Gravatar #23 - Modvig
20. mar. 2007 07:07
Der mangler noget der hedder 2-3 gange om måneden som det er for midt vedkommende :)
Gravatar #24 - Cyrack
20. mar. 2007 07:38
Ordbog i Firefox: konstant
Google ordbog: 5 - 10 gange pr. uge
Ordbogen.com: Praktisk taget aldrig.
Gravatar #25 - Eiffel
20. mar. 2007 07:39
dictionary.com
Ikke nogle begrænsninger i hvor mange ord man kan slå op per dag, og jeg har aligevel opgivet at lære at stave på dansk.
Gravatar #26 - Ronson ⅍
20. mar. 2007 07:43
#25: Du mangler et l i alligevel
Gravatar #27 - Saxov
20. mar. 2007 07:50
okay, for os der ikke kender googles ordbog, er der noget der gider smide et link, eller hint til hvad man skal skrive foran ordet i google søgning for at google lejer ordbog... ?
Gravatar #28 - pyromaniac
20. mar. 2007 08:09
#27 - Nu vil jeg ikk lege professor eller psykolog, men tror folk henviser til en funktion, som du ikk behøver gøre noget bestemt for at bruge.
Eksempel:
Du vil søge efter info om bandet Lordi.
Men i stedet for Lordi, kommer du til at skrive Lorti.
Så vil Google, som regel, automatisk spørge dig, om du mente Lordi, og komme med et link til en side, hvor der allerede er søgt efter Lordi.
Gravatar #29 - MiniatureZeus
20. mar. 2007 08:19
#28lige i dit eksempel, så foreslår google dog lotti i stedet for lorti :P
Gravatar #30 - holmen
20. mar. 2007 08:27
Stemte: er der ordbog på google? - Da jeg ikke vidste at der var en decideret ordbogsfunktion, men jeg bruger da google's almindelige søgefunktion til at søge på ord. Jeg gør det dog ikke så ofte som nogen af mulighederne.
1-2 gange om måneden.
Gravatar #31 - pyromaniac
20. mar. 2007 08:35
#29 - Haha. Vil så med det samme sige, at jeg har ikke selv afprøvet eksemplet, såeh.
Gravatar #32 - coolmcgrrr
20. mar. 2007 09:03
Jeg staver gerne forkert og sikkert også ofte.

Det er kun hvis jeg skal skrive ansøgninger eller andet som bliver læst af nogen som har brug for at tro jeg kan stave.

Hvis jeg poster til sites som newz, betyder det ikke meget for mig om jeg staver forkert eller er for sløset med tegnsætningen.

Er det meget vigtigt spørger jeg en irc bot, det er utroligt så meget de ved!
Gravatar #33 - sguft
20. mar. 2007 11:48
stemte "1-3 gange om dagen", selvom det nok snarere er "1-3 gange om måneden" - måske ikke den bedst inddelte poll :)
Gravatar #34 - froksen
20. mar. 2007 19:17
Jeg bruger det helt vildt... Den er rigtig god til det, faktisk er det nogle gange bedre end stavekontrollen i MS OFFICE eller skulle man sige "Mente du Open Office" xD
Gravatar #35 - Hundestejle
20. mar. 2007 20:10
Fire til otte gange.
Kæresten læser en masse underlige ting til sine studier, og hvem mon der bliver spurgt hver gang der er en ord hun ikke forstår?
Gravatar #36 - hgul
20. mar. 2007 20:47
#35 Det gør Google ;-)
Gravatar #37 - rapsac
22. mar. 2007 07:10
Gads computerordbøger FTW
Gravatar #38 - Christian Jensen
22. mar. 2007 12:53
Hvad er Google?

Nej, spøg til side:
Jeg bruger ordbogen en gang i mellem, når jeg er i tvivl om en stavemåde.

#22: Jeg giver dig ret i, at der mangler en denne valgmulighed, da jeg også savner den.
Så jeg stemte i stedet 1 - 3 gange om dagen.
Gravatar #39 - Christian Jensen
22. mar. 2007 13:05
#29:
Bare den ikke fjerner i'et.
Gravatar #40 - Saxov
22. mar. 2007 14:06
problemet med Google's "ordbog" er at engelsk jo ikke bare er engelsk..
Hvis vi bare taget og holder os til de to engelsk varianter som (IMO) oftest er dem der bliver brugt i DK, altså britisk engelsk og amerikansk engelsk - Kan man så ud fra google's "ordbog" se at man har stavet rigtigt.. ?
fx collour foreslår den colour, altså rigtig britisk engelsk stavning af ordet farve, men det gør stadig ikke ordet rigtigt stavet hvis det er skrevet i en amerikansk engelsk sætning.
Så nej, jeg vil ikke kalde det en ordbog, men nærmere en typo checker.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login