mboost-dp1

Gæster i forummet?

Gå til bund
Gravatar #1 - elxx
2. feb. 2004 13:57
Selvfølgelig skal der være plads til dem. Det andet er sq for ego-agtigt.
Gravatar #2 - XorpiZ
2. feb. 2004 14:01
Synes ikke der skal være gæster.

Tror kun, det vil føre til mere spam og flere lamme indlæg, end der er i forvejen!
Gravatar #3 - exalter
2. feb. 2004 14:12
Dem skal der være plads til..

Derfor er det fint at de kan fravælges i profilen, så vi slipper for at høre på de brokkehoveder der ikke vil se dem :)
Gravatar #4 - kgp43
2. feb. 2004 14:14
Kun for medlemmer.

Hvis de ikke engang gider at registrere (for at poste), så kan det være det samme. Pas nu på det ikke bliver som på comon forumet (mage til *biiib* skal man lede længe efter).
Gravatar #5 - Diskill
2. feb. 2004 14:21
Kun for medlemmer.

samme argument som #4...
det er ikke nok at fravælge dem. Det kunne jo være at der er en af dem der siger noget fornuftigt.
Gravatar #6 - SKPFræser
2. feb. 2004 14:34
Gravatar #7 - Redhack
2. feb. 2004 14:54
Kun for medlemmer.

Som #2 siger.
Gravatar #8 - Gruesome
2. feb. 2004 15:17
Hvis man så bare kunne fravælge dem helt så man slet ikke registrerede de var der, så ville det være ok. Men sådan som det er nu gør det kun deres indlæg som standard er klappet sammen.

Og som nr. 2 skriver, hvis man har noget at sige, så har man nok også 10 sec til at oprette en bruger.

Der har været alt for meget misbrug af gæstebrugere på tagwallen på det sidste efter min mening. Det er ved at være belastende at klikke sig rundt der inde pga. alt det "spam", ligegyldige indlæg eller bare helt blanke.

Lige for at få det på det rene, så mener jeg ikke det er for at være mere "elitær" man har en bruger her inde, men for at udnytte de muligheder det bære med sig. Hvis man er gæst kan man kigge standard, hvis man vil deltage så kan man godt lige gøre lidt ud af det.

Jeg tror også kun problemet med gæster vil blive større og større i takt med at siden får flere besøgende. Sådan ser det ud lige nu ihvertfald.
Gravatar #9 - west
2. feb. 2004 15:19
Denne afstemning giver os lige præcis nada.
Man kan jo selv tænke sig til hvad alle gæsterne vil stemme ... duh

Men fint nok at få debatten kørende.
Gravatar #10 - Thorolf15
2. feb. 2004 15:52
#9 skal man ikke vaere registreret for at stemme? Jeg aner det faktisk ikke...

Synes helt klart kun for registrerede, men paa den anden side, nogle folk skifter bare *nick* hvis de har sagt noget lort...

Har selv haf samme (sikkert lamme) nickname siden jeg oprettede min foerste hotmail adresse :)
Gravatar #11 - Kisbye
2. feb. 2004 16:06
Nej, Det skal de ikke.

Hvis bare de kan finde ud af at bruge det på en forsvarlig måde.
Nu ved jeg godt det ikke er alle, Men der er simpelthen for meget spam, og lamme indlæg.
Det tager ikke lang tid at oprette sig som bruger.
Hvis de ikke gider oprette sig for at få lov til at poste, så må de lade være med at deltage i debatten.
Gravatar #12 - Cyrack
2. feb. 2004 16:43
Synes også det kun burde være registrerede bruger der kan skrive i foraet. Som det er nu virker det ikke hensigtsmæssigt at folde gæsters indlæg sammen, da der er nogen der kommer med saglige indlæg.
Gravatar #13 - tryl
2. feb. 2004 17:33
Ingen gæster. Ellers blive forummet bare invadret af "A. Nonym" som på Comon.

Hvis man tillader at gæster poster, men at deres indlæg kan skjules, vil medlemmer alligevel kommentere deres indlæg, som så ikke giver mening når gæsterne er skjult.
Gravatar #14 - KaLiFfEn
2. feb. 2004 18:06
Kun for medlemmer!

Det tager kun 2 min at registrere sig på newz... det er faktisk hurtigere end at gå i fakta, så hvis man har noget gyldent at sige, kan man vel oxo lige bruge 2 min på det!
Syntes det er lame, hvis man ikke kan stå ved det man siger (skriver i dette tilfælde!)
Gravatar #15 - Wolly
2. feb. 2004 18:06
Mener helt sikkert også at gæster skal fjernes... Det er MEGET længe siden at jeg har oplevet en gæst sige noget fornuftigt. At der måske er 1/10 post fra gæster der er seriøs, er efter min mening ikke nok.

Samtidig plejer gæster ikke deltage aktivt i en debat, de skriver kun en post, og hvis man spørger dem om noget svare de aldrig tilbage. Det vil sige; De er skide irriterende :-)
Gravatar #16 - zymes
2. feb. 2004 20:11
kun medlemmer..

alle andre kan lave en bruger hvis de vil skrive :)

\\zymes
Gravatar #17 - The-Lone-Gunman
2. feb. 2004 21:56
Når gæster kun kan skrive på tagwallen, ser jeg det ikke som et problem. Og da slet ikke efter man kan fravælge dem i profilen (btw. hvor længe har man kunne det?)
Gravatar #18 - Xanthia
2. feb. 2004 22:41
#17 og andre.

"Når gæster kun kan skrive på tagwallen, ser jeg det ikke som et problem. Og da slet ikke efter man kan fravælge dem i profilen"

Ja, man kan vælge gæsteindlæg fra i sin profil. Men det er simpelthen ikke godt nok for mig, for deres indlæg optræder stadig i diverse tråde og får diskutionerne de poster i til at blive vist på min top 20 liste.

Enten ønsker jeg at kunne fravælge gæsterne fuldstændigt så jeg slet ikke ser at de er der, eller også ønsker jeg at forumdelen af siden kun skal være for registrede brugere. I øvrigt vil jeg henvise til Gruesomes indlæg i #8 der argumenterer glimrende for en løsning som den jeg efterlyser.
Gravatar #19 - EvilIncu
3. feb. 2004 15:21
Kun medlemmer

Tror det vil føre til en del mere lamme kommentare at lade gæster få adgang. Selvfølgelig kan man registrere sig og skrive lamme kommentarere, men det sier nok de fleste fra, netop pga registreringen.
Gravatar #20 - Snuden
3. feb. 2004 21:16
Kun for registrerede brugere. Tror det vil give en mere sober tone hvis folk er nød til at stå ved det de skriver.
Gravatar #21 - Gruesome
3. feb. 2004 21:24
Synes det er sjovt at så mange stemmer at der skal være plads til dem, men der kun er et par stykker der har forsvaret deres stemmer her inde.
Gravatar #22 - XorpiZ
3. feb. 2004 21:41

Det er vel alle gæsterne, der har stemt :P
Gravatar #23 - Prime Infinity
3. feb. 2004 21:53
jeg synes helt klart at der skal være plads til at alles meninger skal blive hørt. "gæsters" meninger/holdninger er vel ikke mindre værd fordi de ikke har haft tiden til at oprette sig som brugere... (måske det ikke tager lang tid, men jeg gider sjældent selv oprette mig som bruger på alle mulige sites, det tager nu engang tid og lyst)...

Dog synes jeg det er fornuftigt lavet her på sitet at de registrerede brugere som føler at gæster pr. defination ikke har noget fornuftigt at sige, kan vælge ikke at se indlæg af disse...

(jeg oprettede mig som bruger på newz.dk for at kunne udtrykke min mening om denne poll, og den diskussion som den har affødt)
Gravatar #24 - darf
3. feb. 2004 23:25
Er jeg den eneste der er træt af at man skal oprette sig som bruger i ethvert forum på internettet man kommer i nærheden af.
Jeg har efterhånden så mange passwords og brugernavne at der skal en større database til at holde styr på dem.

Jeg kan ikke se problemet i at lade anonyme brugere komme med bemærkninger. Meningsløst sludder og spam er der i forvejen masser af fra de registrerede bruger.
Gravatar #25 - bibz.dk
4. feb. 2004 07:31
"De kan fravælges i profilen, så er fint som det er nu" er det kun mig der synes den sætning ikke hænger helt sammen??? burde der ikke stå "De kan fravælges i profilen, så er DET fint som det er nu" eller hva???
Gravatar #26 - Pernicious
4. feb. 2004 11:06

Det skal ikke ses som et spørgsmål, men som en holdning man kan have, altså at man synes at det er fint sådan som systemet fungerer nu.
Gravatar #27 - Klok
4. feb. 2004 11:50
Jeg mener også at forumet kun skal være for registrerede brugere.
Hvis man får mulighed for at fravælge indlæg fra gæster, giver det en uforståelig debat, når folk der ikke har fravalgt gæster men er registreret, begynder at svare på indlæg fra gæster. Dvs. indlæg som man ikke selv har :S

Det tager 1 min. at registrere sig, så det skal man gøre. På den måde får vi også alle muligheden for at ignorere en træls bruger, som idag :D
Gravatar #28 - Acro
4. feb. 2004 15:27
#24 darf:
En del af de store sider jeg bevæger mig på, som ikke er ejet af Microsoft, benytter Passport-teknologien, og det er virkelig lækkert!

#26 Pernicious:
Så skal der stadig indsættes "det": De kan fravælges i profilen, så _det_ er fint som det er nu
Gravatar #29 - Kisbye
4. feb. 2004 17:38
#24@Acro:
Siderne skal vel kører ASP.NET for at kunne benytte Passport?
Gravatar #30 - Kimbahir
4. feb. 2004 19:09
Kan kun tilslutte mig frygten for max-spam med anonyme brugere - og selvom man vil kunne slå dem fra, vil fora blive ødelagt, idet den mængde anonyme brugeren der skriver noget konstruktivt vil blive besvaret - og dermed skal man se efter de anonyme for at kunne følge med...
Gravatar #31 - Acro
4. feb. 2004 19:36
#29 Kisbye:
Det er rigtigt, at det er mere integreret i .NET end i andre ting, men ComponentSource bruger det i almindelig ASP - så mon ikke det kan lade sig gøre på andre måder, og i andre sprog.
Gravatar #32 - hmn
5. feb. 2004 03:29
Så er det slut med at gæster kan skrive indlæg
Gravatar #33 - Xanthia
5. feb. 2004 05:26

fornemt, jeg er helt overbevist om at det var den rigtige beslutning:)
Gravatar #34 - XorpiZ
5. feb. 2004 07:07

Fantastisk beslutning! :)
Gravatar #35 - Vejby
5. feb. 2004 07:25
Enten fjerne dem helt eller give os registrede brugere en chance for at skjule dem totalt.
Gravatar #36 - Pernicious
5. feb. 2004 08:30
Lige en hurtig forklaring til beslutningen. Ud fra afstemningen kan det jo virke lidt underligt, men ser man på denne diskussion, så var valget ikke så svært.

Desuden er formuleringen på pollen også lidt vag, idet det kan misforståes således at spørgmålet er om gæster slet ikke skal have ret til at kigge i forummet, og det er naturligvis ikke meningen. Gæster kan læse, og nu, ikke skrive.
Gravatar #37 - rasmuskaae
5. feb. 2004 09:12
Her kan man blive medlem af passport: http://www.microsoft.com/net/services/passport/
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login