mboost-dp1

Foretrukne PHP-framework?

Gå til bund
Gravatar #51 - Windcape
9. maj 2007 20:58
#50 __self__:pythonIsUgly() :p
Gravatar #52 - arne_v
10. maj 2007 00:09

En søgning i deres job opslag siger:

Java 247
C++ 220
Perl 179
Ruby 24
Python 8
C# 10
PHP 4
VB 1

Det ser ud som om Java, C++ og Perl er deres foretrukne sprog.
Gravatar #53 - arne_v
10. maj 2007 00:10

Ja.

WAS er en af de fire mest udbredte servere til JSP.

Og to ud af de tre andre understøtter også JTA/JTS og JCA.
Gravatar #54 - avizion
10. maj 2007 14:15

Nu ved jeg ikke lige hvor du har de tal fra - men det ser ganske interessant ud - hvis det f.eks. netop var fra Amazon :)
Gravatar #55 - arne_v
10. maj 2007 15:24

"deres" er Amazon !
Gravatar #56 - sguft
11. maj 2007 12:27
Amazon's valg af teknologier siger bare ikke ret meget, de er gamle spillere på markedet, som må formodes at have en enorm kodebase. Hvis de skulle starte forfra idag er det meget muligt de ville vælge helt andre teknologier at basere det på.
Gravatar #57 - arne_v
11. maj 2007 13:05

Sikkert.

Men diskussionen gik jo på om Amazon bruge Perl eller PHP.

Hvad de ville bruge bruge hvis de startede med et blank stykke
papir idag er jo rent gætværk.
Gravatar #58 - sguft
11. maj 2007 13:30
#57: Så skal jeg beklage, jeg opfattede det som at diskussionen gik på hvilke teknologier der var egnede til størrer projekter og at amazon blev trukket frem som et eksempel.
Gravatar #59 - arne_v
11. maj 2007 13:54

Det er også det overordnede diskussions emne.

Men enten må man kigge på features eller kigge på hvad
virksomheder rent faktisk anvender. Begge dele er verificerbare.

Spekulationer om hvad Amazon ville have brugt hvis de startede
firmaet første maj i år er ikke et argument for noget.
Gravatar #60 - sguft
11. maj 2007 14:01
#59: Jeg spekulerede heller ikke i hvad de ville have brugt, påpegede blot at de valg de traf i sin tid ikke er særlig relevante længere da udviklingen går så stærkt som den gør og nye (og muligvis bedrer) teknologier skyder frem som paddehatte. Hvad Amazon bruger kan derfor reelt heller ikke bruges som argument for ret meget. Hvis man endelig skal se på det på den måde, må det være mere relevant hvad nye store sites anvender af teknologier.
Gravatar #61 - Windcape
11. maj 2007 14:47
Amazon bruger en masse PHP, det kan jeg ihvertfald bekræfte :-)

Amazon's valg af teknologier siger bare ikke ret meget, de er gamle spillere på markedet, som må formodes at have en enorm kodebase. Hvis de skulle starte forfra idag er det meget muligt de ville vælge helt andre teknologier at basere det på.

Tvivler jeg på. Noget så stort som amazon skal vudere en teknologi på support mulighederne, modenheden og om de skal ændre i deres database struktur.

PHP er f.eks. meget nemmere at bygge løsning op omkring eksisterende strukturer med , end f.eks. dot.NET :-)

IBM har også valgt PHP (Zend Framework faktisk) til deres QEDWiki.. og mange andre ting.
Gravatar #62 - Disky
11. maj 2007 21:45
PHP er f.eks. meget nemmere at bygge løsning op omkring eksisterende strukturer med , end f.eks. dot.NET :-)

Og hvad bygger du lige sådanne en påstand på ?
Gravatar #63 - Acro
12. maj 2007 00:36
Det er foruroligende så mange kodere, der mener, at de kan lave noget, der er bedre end et gennemarbejdet framework. Det er i sagens natur kun de allerfærreste, der har succes med at optimere den slags og deres øvrige projekt bedre end nogle, der arbejder dedikeret på netop den slags biblioteker. Der er vist flere spaghettikodere end programmører på newz.dk ;-)
Gravatar #64 - arne_v
12. maj 2007 01:24

Det er da stadigt relevant. Fordi:
1) de har ikke fundet fordelene ved at skifte til noget nyere større
end omkostningerne ved at skifte
2) det er demonstreret at det virker
Gravatar #65 - sguft
12. maj 2007 09:33
#64: Selvfølgelig virker det. Jeg vil skyde på du kan finde store sites skrevet i en mere eller mindrer vilkårlig teknologi. Det kommer mere an på arkitekturdesign og dermed skalerbarheden af ens løsning, end teknologi-valg.

Har man investeret 5 års udvikling i at bygge et framework op omkring et enterprise site så skal der _meget_ gode argumenter på banen for at skrotte dette tilfordel for nye teknologier omend disse er nok så smarte.

#61: Jeg mener .NET har flere muligheder for et skalerbart og fleksibelt arkitektur-design end PHP - om man så forstår at udnytte dette afhænger af arkitekten. Dermed ikke sagt at det ikke kan lade sig gøre i PHP, det kan lade sig gøre i alle teknologier, men nogen lægger mere op til det og har mere indbygget support for det end andre.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login