mboost-dp1

Favorit spilproducent

Gå til bund
Gravatar #1 - BuFFer
29. aug. 2008 08:27
Er tosset med Valves spil men de er da næsten også for små til at komme med på listen.
Gravatar #2 - moulder666
29. aug. 2008 09:09
Hmm - svært spørgsmål - hvis man taler om, hvem jeg har brugt mest tid på, er det i hvert fald Blizzard med Diablo og Warcraft-serierne - men hvis man siger yndlingsspil, bliver det uden tvivl MicroProse med Ufo: Enemy Unknown!
Gravatar #3 - lost-viking
29. aug. 2008 09:15
hmm det var svært.. alle har næsten lave fede spil! men stemte activision.. bare fordi ejg vidste alle ville vælre blizzard.. de har også lave gode spil men activision har klart lavet noget mindst lige så godt :)
Gravatar #4 - Kirsebær
29. aug. 2008 09:38
ID software for quake serien
Blizzard for diablo serien
Lucas arts for Monkey island serien og grim fandango
Bullfrog for Dunkeon keeper
Lionhead studios for Fable og Black and white
Bioware for Baldurs gate serien
Valve for half-life serien

Hm..stemte anden :D
Gravatar #5 - apkat
29. aug. 2008 09:55
Gravatar #6 - floptickle
29. aug. 2008 10:26
Simbin! ;)
Gravatar #7 - Monkeylover
29. aug. 2008 10:33
Helt klart Valve, de har sgu da fundet ud af det. så min stemme kommer på "Anden"..
Gravatar #8 - pleuph
29. aug. 2008 10:39
Jeps, Valve.
Gravatar #9 - Najikill
29. aug. 2008 10:55
Ville ha' stemt Lionhead, men eftersom den ikke var på listen måtte det bliver BioWare pga. Neverwinter Nights. Den kunne også nemt være faldet på Rockstar.
Gravatar #10 - lorric
29. aug. 2008 10:59
Troika (som er væk)
Muckyfoot (som er væk, jeg er pjattet med Startopia ;-)
Valve
Stardock
Gravatar #11 - vision-dk
29. aug. 2008 11:21
22 (4) skrev:
ID software for quake serien
Blizzard for diablo serien
Lucas arts for Monkey island serien og grim fandango
Bullfrog for Dunkeon keeper
Lionhead studios for Fable og Black and white
Bioware for Baldurs gate serien
Valve for half-life serien

Hm..stemte anden :D

Jeg er uhyggelig enig, vil blot tilføje starcraft/warcraft serierne til dit "Blizzard argument" og fjerne BullFrog, da jeg aldrig har været den store fan af Dungeon Keeper.

Min anden står for ArenaNet pga. Guild Wars.
Gravatar #12 - natterjack
29. aug. 2008 11:30
Hvor fanden er Valve?! Orange Box er fantastisk eksempel på hvor meget man kan få for pengene nu om dage, ikke mindst pga. den gratis opdatering af Team Fortress 2. Blizzard laver fantastiske spil, men behandlingen af deres spillere og deres support, især ifm. WoW, er for dårligt til at jeg smider min stemme der. Hvor er Nintendo, forresten? LucasArts fortjener den nok også for Grim Fandango og Monkey Island, men jeg har valt det firma, jeg føler har leveret nogle af de bedste spiloplevelser i nyere tid.
Gravatar #13 - Hellikopeter
29. aug. 2008 11:53
Valget kun EA for SPORE snart komme :D
Gravatar #14 - balthe
29. aug. 2008 13:03
Jeg stemte "Andet" - har været relativt ude af spilsektoren de sidste par år, med undtagelse af nogle få titler, men min stemme går til Bethesda Softworks (kendt fra Elder Scrolls serien), hvis man vælger at se bort fra Oblivion, der efter min mening ikke er værd at skrive hjem om. Morrowind var og er til gengæld et spil i verdensklasse.
Edit: Jeg synes i øvrigt at Bethesda mangler lidt på denne liste, da de helt klart hører til blandt de mest banebrydende RPG-producenter.
Gravatar #15 - NioBe
29. aug. 2008 13:07
Måtte sigen "Anden" da jeg både holder meget af Sierra og Crytek lige meget.. *LUV <3*
Gravatar #16 - Tumleren
29. aug. 2008 14:04
Blizzard

Imo har de endnu ikke released et spil som ikke har været værd at spille, og det er noget af en præstation synes jeg. Jeg synes de kun har smidt spil på gaden som har været gennemarbejdede, og som man ikke har kunnet mærke har været skyndt igennem systemet, da det er sjældent de har været netop det.

Valve ville nok være mit næste bud, men jeg er ikke rigtig en FPS person, så det var Blizzard der vandt. Men de ligger tæt i min bog
Gravatar #17 - smiley
29. aug. 2008 14:18
Det er vidst allerede nu en ret afgjort afstemning. Der kan ikke være tvivl om kvaliteten =)
Gravatar #18 - Lss_1405
29. aug. 2008 15:08
EA for alle de uhyre mange timer jeg har siddet bag BF2 og FIFA OMG!

Valve på andenpladsen for CS - Kun!
Gravatar #19 - natterjack
29. aug. 2008 15:34
#18 Valve har ikke lavet Counter-Strike.
Gravatar #20 - dummyddd
29. aug. 2008 15:57
Når man taler om spil producenter taler man typisk om udgivere, hvilket størstedelen af valgene ikke passer overens med. Jeg gætter derfor på der tales om udviklere frem for udgivere, selvom Take Two, Activition, EA og Sony primært er udgivere (Hvad skal man vælge hvis man kan lide COD 4? Activition eller Infinity Ward?).

Min yndlings udviklere afhænger af spilgenren:
Platform:
Millenium Interactive > Naughty Dog > Insomniac Games
RPG:
Troika > Square Enix > Black Isle
RTS:
Blizzard > Westwood > Ensemble Studios
Shooter:
Remedy > id Software > Rebellion Developments
Adventure:
Westwood > LucasArt > Funcom
Gravatar #21 - zacho
29. aug. 2008 17:07
Valve, helt klart pga. CS og TF2...

#19 Hvem har så?

Wiki siger i hvert fald Valve... (Nu ved jeg godt at Valve opkøbe det, efter at nogle havde lavet det som mod til HL, men da Valve os har lavet HL, må man da sige det er dem?)
Gravatar #22 - Avenger-
29. aug. 2008 17:16
CS er et brugerlavet mod, der blev så populært, at de fans, der lavede modded blev ansat på Valve, hvorefter Valve i samarbejde med dem overtog udviklingen af spillet.

Vil nu ikke sige, at det er Valve, Valve har udviklet motoren og HL på den motor, men udviklingen af CS må vel gå til Gooseman og Cliffe :)
Gravatar #23 - zacho
29. aug. 2008 17:36
Avenger- (22) skrev:
CS er et brugerlavet mod, der blev så populært, at de fans, der lavede modded blev ansat på Valve, hvorefter Valve i samarbejde med dem overtog udviklingen af spillet.

Vil nu ikke sige, at det er Valve, Valve har udviklet motoren og HL på den motor, men udviklingen af CS må vel gå til Gooseman og Cliffe :)

Jamen så går min stemme da til dem i stedet :D
Gravatar #24 - Sirius7dk
29. aug. 2008 17:39
helt klart enig med #6, Simbin :D

men indroemmer dog at jeg stemte Codemasters, pga deres racerspil er lidt nemmere at spille for mig end Simbins realistiske spil :)
Gravatar #25 - Satonis
29. aug. 2008 19:38
Helt sikkert Quantic Dream, Fahrenheit var genialt og Heavy Rain ser ud til at blive endnu bedre.
Gravatar #26 - RMJdk
30. aug. 2008 00:09
Blizzard.
Valve.
Gravatar #27 - Windcape
30. aug. 2008 01:44
Blizzard
Westwood Studios

Og hvad sker der for de idioter der stemmer EA ?!?!
Gravatar #28 - Inn0c
30. aug. 2008 08:44
Blizzard eller Bioware
alt hvad de laver er prima kvalitet
Gravatar #29 - mazing
30. aug. 2008 10:13
Hvorfor er valve ikke på listen? VALVE!
TF2 er genialt
Gravatar #30 - mazing
30. aug. 2008 10:19
Hellikopeter (13) skrev:

Flot, du aner jo bjælde om hvor godt det kommer til at blive..

apkat (5) skrev:
ea, bl.a. grundet:
http://railgun.newz.dk/ea-giver-laerestreg-til-fra...

Ja det var et smart træk, men mest fordi der var så mange der hoppede i "fælden".. det var jo tydeligvis et "elsk os" pr-stunt.
Gravatar #31 - Norrah
30. aug. 2008 10:29
Square-Enix
Eller teknisk set så er det: Squaresoft.
Gravatar #32 - cyandk
30. aug. 2008 10:32
Infinity Ward

elsker COD serien, bortset fra 4eren.
Gravatar #33 - LennyBoy
30. aug. 2008 11:37
Infinity Ward.

Samme grund som #32, dog elsker jeg mest 4eren :)
Gravatar #34 - natterjack
30. aug. 2008 11:55
Hellikopeter (13) skrev:
EA har ikke lavet Spore, det har Maxis.
Gravatar #35 - skarum
30. aug. 2008 14:34
Blev nødt til at stemme BioWare. Har ikke tal på hvor mange timer jeg har brugt på Neverwinter Nights (1'eren). Fantastisk godt spil som stadig er værd at spille den dag i dag.
Gravatar #36 - MathiasLM
30. aug. 2008 19:47
Hvor er Polyphony Digital?

edit: I get it - de er under Sony -.-
Gravatar #37 - n00bdream
30. aug. 2008 20:58
Bioware
Lionhead
Blizzard
Gravatar #38 - Flemhans
31. aug. 2008 09:58
GT
interactive.

Elsker dem og deres hypertitler.
Gravatar #39 - GrillBiller
31. aug. 2008 14:16
Hvad med Gude spillende..:
Postal som kom fra "Running with sissors"
eller "Add more monsters"
Elsker bare de 2 spilfirmaers navne...
Gravatar #40 - Neo1
1. sep. 2008 05:07
Hvor fanden er Bungie henne? Og endnu værre, hvor er Valve blevet af?! Og W&W Studios?

Stemte ID Games fordi ingen af de ovenstående var at finde, og fordi jeg elsker DOOM-serien, Quake, og Commander Keen :)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login