mboost-dp1

Favorit flamewar?

Gå til bund
Gravatar #51 - larsp
16. dec. 2005 08:34
Mac bashing er da klart det sjoveste. God gammeldags meningsløs bashing. - Men hvad sker der lige for OSX, de ikoner hopper jo som liderlige frøer...
Gravatar #52 - svappe
16. dec. 2005 09:05
Ville nok lige indskyde det her faktisk er en af de bedste polls i længere tid, netop fordi der stort set ikke er nogen der kan komme med noget irrelevant, som #23 mere eller mindre også skriver :)

Mon vi ser en "Poll of "Poll of the Year"" omkring d. 1 Januar ;)??
Gravatar #53 - addlcove
16. dec. 2005 09:08
syntes der mangler

iPod vs. Zen

:)

stemte, pepsi vs coca cola
Gravatar #54 - Yasw
16. dec. 2005 09:23
Jeg savner virkelig VI vs. Emacs. Det blev da til en fin flamewar her på newz sidst :D
Gravatar #55 - oleo
16. dec. 2005 09:24
Rimelig god spredning.
Jeg troede klart alle folk ville stemme noget, hvor man kan sige "ned med Micrisoft", eftersom det er noget bæ det de laver.
Gravatar #56 - BurningShadow
16. dec. 2005 09:39

Det er da ikke det hele der er noget bæ, det er da kun deres software ;-)
Gravatar #57 - Disky
16. dec. 2005 09:40
iPod vs. Sony Walkmann er nok mere relevant.

Damm den Sony er bare for fed, normalt siger design mig ikke noget, men hvor iPod er kold og kedelig, er sony walkmann'en med den OLED display totalt sexet !!

Og de tests jeg har fundet på nettet, ligeså brugervenlig (jeg håber mere for iPod'en er ikke imponerende) og lyden skulle være endnu bedre. Kun Sony's connect skulle være lidt dårligt.

Tror jeg køber en til jul til mig selv, sammen med en ny surround forstærker og en printer :)
#58 - 16. dec. 2005 09:44
#51 mac G en af de nyeste, er vildere nok, og ret sjovt som du siger, at se at der nærmest er liv på skrivebordet:P

Jeg stemte på dåse vs. nux, det kan næsten altid redde dagen, hvis der er en flamewar igang med dåse vs nux, idet der er så mange snotdumme kommentarer:P

mangler 32 bit vs. 64 bit, det er der nemlig oxo nogle der fatter lidt af.
#59 - 16. dec. 2005 09:47
#56 og deres intelli mus, og deres designmæssige MEGA klamme tastaturer, de virker dog.

Jeg har faktisk 1 MS ting som ikke har fejlet endnu, det er en kuglepen, jeg fik på cebit '04. der er self heller ik så meget der kan komme med en Blue Screen Of Death.:D
Gravatar #60 - andeo
16. dec. 2005 09:52

Ret interessant forslag egentlig, tror det ville give en del diskussion med de to produkter, bl.a. fordi folk ville blive ved med at bland sony's rootkit ind i denne flamewar selvom det ikke har den store betydning for valg af produktet (hvis man som mig vælger af funktionalitet og kvalitet)

Et andet forslag jeg vil komme med er "diskussion vs. disktuion" =)
Gravatar #61 - knasknaz
16. dec. 2005 09:53
Fantastisk poll!! :D
Gravatar #62 - gensplejs
16. dec. 2005 10:00
fat det så... logitech sutter stav... næææh razor FTW!!!!!!!!
Gravatar #63 - David Munch
16. dec. 2005 10:07
PC vs. Mac - Det er så sjovt, da de fleste PC brugere ikke aner en skid om mac og faktisk har noget som helst styr på hvad de snakker om.
Har omvendt mange allerede.. :)

Fed poll dog!

Og angående Quake vs. så mener jeg det burde være UT. Der var godt nok mange UT vs. QIII slagsmål back then.. 8)
Gravatar #64 - Eniac
16. dec. 2005 10:07
Kunne godt have tænkte mig en iPod vs others.
Gravatar #65 - vandfarve
16. dec. 2005 10:10
Jeg stemte selv AMD vs. Intel, men det kunne ligeså godt have været Nvidia vs. ATI. Jeg kører med AMD og Nvidia, og kommer aldrig til at køre med andet.

#7 Og ja, jeg bestrider ikke rigtigheden af dit spørgsmål. Men grunden til, at grafregnere giver dig ret, er, at du (i) glemmer en parantes. Det første, som man lærer, når man får den der mursten af en grafregner, er, at den er hammerende dum. Derfor er -2^2 = -4, men (-2)^2 = 4. Sjovt nok.

Det var vist også en forklarin til alle jer, der har været så kloge at lade være med at tage en matematisk studentereksame. Hehe.
Gravatar #66 - Trentors
16. dec. 2005 10:26
UHHHH JEG ELSKER FLAMEWARS!!!!

Især fordi folk er såååå narrow-minded. Tag f.eks. overstående post som indeholder sætningen "kommer aldrig til at køre med andet". Det er jo fanatisme - hvad hvis en af selskaberne går fallit - surt for dem som sagde at de aldrig vil køre med andet end 3DFX-produkter ;-)

Helt ærligt. Alle disse firmaer er IT-firmaer. De laver bane-brydende (forhåbentligt) nye produkter med jævne mellemrum og de skiftes til at havde "the upper hand".

Jeg er tit blevet beskyldt for at være fanboy især når det gjaldt min glæde for Gefore3 vs. Radeon 8500 og min begejstring for de første Pentium 4 vs. AMD's Thunderbird. Men tingene ændrer sig! I Radeon 9700-perioden var der intet sidestykke og i dag har jeg svært ved at finde en bedre CPU end Athlon 64. Jeg gider da ikke på grund af en nærmest religiøs fanatisme vælge det underlegne produkt fordi det har jeg altid gjort. Det er jo dumt.

Det samme gælder Nintendo, Sony, MS og PC krigen. Er der en krig? Næ kun fanatikere der skriver de aldrig vil røre en konsol? Hvorfor ikke? Der er sgu da gode spil både til konsoller og PC (ville ikke spille HL2 eller WoW på en konsol dog) og det samme gælder konsoller iblandt. Selvom jeg er tidligere Nintendo fanboy er det da min PS2 jeg har spillet mest på i de sidste par år. Simpelthen fordi den har flere gode spil end min Gamecube. Its so simple - og man skulle forvente i en verden som IT hvor CPUer, GPUer og lignende kan måles og de principelt udfører den samme opgave, at der så burde være mere gennemsigtighed men nej. Sørgeligt!

Jeg stemte i øvrigt på PC vs. MAC. Jeg har selv haft Mac og selvom jeg aldrig ville gå tilbage (systemudvikling på Mac holder ikke) elsker jeg da OsX mange funktioner og til tider er Apples hardware-design uden sidestykke. Men de er kun EN hardware-producent (hvor vi har mange på PC) og hvorfor skal de absolut lave den bedste mus, bedste skærm osv osv. Det gør de heller ikke, men prøv du at fortælle det til den religiøse skare af mennesker som kalder sig Mac-ejere. Vi snakker om de først nu har købt en mus med scroll-knap fordi Apple endelig har lanceret en. Det er ligegyldigt at Logitech har lavet en til Mac for mange år siden og at det altid har været en u-undværlig feature. Det er først nu at Apple selv lancerer en og det er først nu at Apples Vidner køber en. Det er alligevel det mest snæversynet uobjektive grundlag for en flamewar!
Gravatar #67 - trylleklovn
16. dec. 2005 10:27
#32 Der findes da masser af alternativer til kde og gnome...
tag bare xfce, fluxbox, enlightenment osv.
Gravatar #68 - larsp
16. dec. 2005 10:27
Hvad med spelling nazis vs. alle andre -flamewar?

Btw. oversættelses service for #58:
vildere = vild
dåse = Windows
nux = Linux
oxo = også

#63 Ang. PC vs Mac, så ved vi PC brugere der basher mac NOK. http://www.ajokes.com/images/pictures/pic3/13.jpg
Gravatar #69 - gentleman_finn
16. dec. 2005 10:33
#23 undskyld, men hvorfor skal jeg blandes ind i alt det her?

Stemte McD vs Burger King, og der vandt Burger King, whooper er jo genial!
Gravatar #70 - Trentors
16. dec. 2005 10:36

Enig. De fleste PC-brugere aner ikke hvad de snakker om, men de inkluderer jo også min far og mor som stadig kalder en CD for et bånd. Det er jo logik - der er flere PC-brugere end Mac.

Mac-folk er ofte langt mere "superbrugere" end PC-mennesker og derfor er den almindelig Mac-ejers kendskab til sin computer ufattelig meget højere end en almindelig PC-ejer. Men så stopper legen også her. Mac folk læser mac-publiceringer, udtalelser fra Apple og æder det råt. F.eks. var mine Mac-venner ved at falde i svime og den tilsyndeladende vanvittig høje 1000mhz FSB på G5. Aldrig et sekund stoppede de op og fattede at det INGEN forskel gjorde og at det var en nødvendig fordi man ikke skifte FSB'en ud på G5'ernes design på samme måde som på en PC. Det vil sige at du i lang tid fik hurtigere CPU men stadig samme FSB hvorimod Intel skifter FSB for hver ny CPU og idag er den da højerer end 1000Mhz. Det er logik for en perlehøne at den FSB ikke har haft betydning den gang og at det først var senere at de blev afgørende. Desuden skal en FSB forhindre flaskehals i systemet - ikke reelt gøre nogen hastighedsforskel. Men fortæl det FOR guds skyld ikke til en Mac-ejer. For så betragter de det som et angreb på deres kæreste egendel ;-)
Gravatar #71 - Lobais
16. dec. 2005 10:53
Stemte på kde vs gnome, da det er fedt, at man kan have så store forskelle inden for opensource desktop udviklingen. De andre er dog også nice, og det ville være fedt at kunne stemme på dem alle :)
Gravatar #72 - RedCalf
16. dec. 2005 11:03
SCO vs. The rest of the world
Gravatar #73 - sorenbuus
16. dec. 2005 11:19
Dette er den ubetinget fedeste afstemning jeg endnu har set på newz.dk!

Nok den fedeste jeg nogensinde har set!! :-D

Stemte Xbox vs. Playstation, da den slags altid er god underholdning, men der var mange gode!

Den her slags burde sendes til folkeafstemning! ;-)
Gravatar #74 - rasmoo
16. dec. 2005 11:23
#11 "du mener vel MSN vs ICQ og IRC vs IM?"

Nogle gamere sværger til IRC og flamer gerne folk som primært bruger MSN.

#34 "Men tilgengæld var Duke Nukem 3D ikke rigtig 3D"

rigtig 3D... Jah...
Gravatar #75 - sKIDROw
16. dec. 2005 11:24
Alt få få valg... ;)

Windows vs Linux: Et eller andet frit OS. BSD, GNU/Linux, ja hvem ved måske Syllable en dag.

AMD vs Intel: Det bedste valg på det givne tidspunkt, afvejet udfra pris vs ydelse. Lige nu ejer AMD.

IE vs Firefox: Bare browseren er fri. Men kan dog bedst lide Firefox pt.

Pepsi vs Coca Cola: Who cares,bare den ikke er sukkerfri!!!!.

Xbox vs PlayStation: Who cares.

Microsoft vs Open source: Hellere fri software vs ufrit software. Ufrit software er lige slemt, når det er f.eks Adobe som står bag. Det har intet med Microsoft at gøre.

Tuborg vs Carlsberg: Tuborg. Men ellers er export øl meget bedre.

McDonald's vs Burger King: Hvem er McDonalds?.

ATI vs nVIDIA: ATI

PC vs Mac: Overvejende Mac.

PHP vs ASP: Frie platformsuafhængige løsninger. Den eneste vej frem.

Nokia vs Sony Ericsson: Er PT mere til Samsung.

Hacker vs Cracker: Der er slet ikke noget at diskutere.

4 vs -4: Bahh... Talnørder!... :P

Java vs C#: Det som på det givne tidspunkt, er mest tilgængeligt med frie implementationer.

Coax vs UTP: WTF?.Coax er forældet...

Logitech vs Microsoft: Logitech. Selvom min nuværende Microsoft mus, må regnes som det mest stabile Microsoft produkt, jeg har prøvet til dato.

Apache vs IIS: IIS er ufrit, og kræver et ufrit system. Så det er ikke relevant.

[Hvorfor har jeg på fornemmelsen, at jeg bliver flamet nu... :D)
Gravatar #76 - oleo
16. dec. 2005 11:39
HA HA - sKIDROw har en Micro$oft mus.
Gravatar #77 - trylleklovn
16. dec. 2005 11:52
#75 Ej, nVIDIA må da vinde denne. Der er noget bedre support for deres gfx kort under linux.
Gravatar #78 - Klan
16. dec. 2005 11:53
Hvor er PC vs konsol ?

konsol sutter
Gravatar #79 - gigar
16. dec. 2005 11:56
hvor er flamewar vs. intelligens
er dog klart til open source frem for microsoft så det var der stemmen gik til
Gravatar #80 - Cyberguyen
16. dec. 2005 12:26
#70 jeg mener ikke at macbrugere er overvejende superbrugere. Der er nogle få superbrugere på mac og de kan selv sætte deres netværk op, indstille skærm, finde småfejl osv.. Men de fleste har købt maccen fordi den er pæn og nem at betjene, eller fordi de er blevet tvunget til at bruge den på jobbet og ikke kender andet. Men det er jo også de folk som ikke hænger sig i om en internet side vises rigtigt osv.
Der er så også de troende der sværger til mac og fandt det helt utroligt nyskabende da ipod kom. "Apple har opfundet en bærbar afspiller som kan spille noget musik som man kan downloade fra nettet - Apple kalder det vidst nok en mp3 afspiller"

Jeg har nu aldrig mødt en Over Super macbruger. Dvs. en som selv udvikler sine programmer eller vælger at kompilere softwaren om til MacOS-X fordi den ikke lige findes til G5 processoren.

Jeg er nu mere eller mindre selv stået af macvognen som superbruger efter MacOS-X tiger kom, jeg gidder ikke spilde mere tid på et system som har så mange fejl indbygget, uanset hvor flot det er.
Gravatar #81 - sKIDROw
16. dec. 2005 13:03
#76 oleo

HA HA - sKIDROw har en Micro$oft mus.

Tror nu overraskelsen ville være større, hvis du vedstod at du havde en... :P

Det er ikke Microsoft, men ufrit softwareover en kam, jeg har et problem med.

Ej, nVIDIA må da vinde denne. Der er noget bedre support for deres gfx kort under linux.

De mangler begge at levere, eller medvirke aktivt til, at der kommer en fri driver til deres kort. ATI medvirker passivt indirekte, ved at have offentligjort visse informationer. Aner ikke hvor kompletttedet er. Nvidia levere af nogens udsagn, de bedste binære drivere. Faktum er at de levere til flest platforme til gengæld. Teknisk er jeg så mest imponeret over ATI. Der er plusser og minusser. I sidste ende er ATI vist, denførste af dem, som der kommer frie drivere til:

r300.sf.net (Der arbejdes trods navnet, på mere end R300 chippen.)
Gravatar #82 - NFX
16. dec. 2005 13:05
Jeg har tænkt lidt mere over det, der mangler klart flere dimensioner i denne poll - man skulle kunne stemme på hvad man foretrækker :p
20 spørgsmål lige efter hinanden, stem, sådan.
Gravatar #83 - MenZa
16. dec. 2005 13:19
KDE vs. Gnome. Jeg er selv linuxbruger og jeg ved at man ligefrem risikerer at få hugget hovedet af hvis man så meget som nævner KDE i #Gnome (Freenode)... og omvendt for den sags skyld.

Der var dog mange gode muligheder; Windows vs. Linux, Quake vs. Duke og IE vs. Firefox (dog syntes jeg ikke at flamewaren mellem disse to er alt for stor; langt de fleste indser at Firefox stikker IE på alle punkter meget hurtigt.)
Gravatar #84 - FuZZy2
16. dec. 2005 13:19
Opensource vs Microsoft - klart!

- den er indeholder nemlig både Windows vs Linux, + man kan komme ind på Firefox vs IE, PHP vs ASP, ISS vs Apache, Java vs C# og til dels PC vs Mac.

...og for at flame lidt så ville Mac'en jo uddø hvis OS X kunne fås til PC + vi fik nogle gode og kreative designere ind i PC-verden!
Gravatar #85 - bugger
16. dec. 2005 13:20
Pepsi vs Coca Cola: Who cares,bare den ikke er sukkerfri!!!!.
Det var helt klart en sjov-rating værd.. "sukkerfri".

surt for dem som sagde at de aldrig vil køre med andet end 3DFX-produkter
Jeg kører stadig med Voodooo ;)
Gravatar #86 - Miphisto
16. dec. 2005 13:33
Jeg stemte ii vs ff men så tænkte jeg mig lidt om,
det undre mig hvorfor ie vs ff er så høj på listen, jeg synes der er for lidt kød på den war, jeg tror 99% af dem der stemte som jeg selv bruger ff.

pc vs mac, må være den ultimative flamewar, den har jo eksisteret siden 80'erne! og lever stadig i bedste velgåenden, mega lusning til mac fans at de rykker over på anden cpu.

logitech vs microsoft, bruger ms hjemme, men logitech på arbjede. og det giver mange problemer.

quake vs duke 3d, er selv Quake fan, men hvem kan glemme stripbaren i duke ;)

Nokia vs SE, Helt sikkert et emne der kan diskuteres i ethvert selvskab.
Gravatar #87 - darth_sheep
16. dec. 2005 14:56
HVAD MED JYDER MOD ØERNE DET ER MEGET VIGTIGT
Gravatar #88 - Cloud02
16. dec. 2005 15:06
#87 Nej, det hedder Danmark (Sjælland) Mod skabstyskere(jylland) og skabs-svenskere(bornholm)
stemte selv ati vs. nvidia
Gravatar #89 - kba
16. dec. 2005 15:25
#44.
"Det er ufatteligt så meget folk kan gå op i tal. Alle med bare lidt forstand på matematik ved, at det giver -4. Men alligevel formåede debatten at køre fuldstændig af sporet. Derfor klart denne."

-2² = -2*-2 = 4. (minus gange minus giver plus)
minuset står som et fortegn og ikke en operator. Hvis det derimod er en operator er en parantes nødvendig, og så giver det -4. Altså:
-(2²) = -(2*2) = -(4) = -4.
Gravatar #90 - UltimateW
16. dec. 2005 15:29
Der manglede Amiga VS MacPCrap! ;)

Sådan lidt mere seriøst, så mangle der none of the above og all of the above ;)
Gravatar #91 - amokk
16. dec. 2005 15:38
#89 du har jo selv lavet en fejl:

"-2² = -2*-2 = 4. "

der skal stå

"(-2)² = -2*-2 = 4. "

ellers giver din forklaring ingen mening
Gravatar #92 - bugger
16. dec. 2005 16:00
#87 Hvorfor det? Jeg anerkender ikke Jylland som en del af Danmark.

"Uden jyderne havde vi haft fucking England..". Jeg kan ikke huske hvem der sagde det, men resoneringen var fornuftig nok.
Gravatar #93 - -xero-
16. dec. 2005 16:33
McD vs Burgerking - Stemmer jeg for endnu engang at pointere at McDonals ganske enkelt bare er bedre.. !!

Ej, er enig med 1, det er og vil altid være et spørgsmål om smag og behag.
Gravatar #94 - JesperJ
16. dec. 2005 17:01
Jeg stemte ATI vs nVIDIA taget i betragtning af at jeg fandt det mest spændende - hvis jeg skulle have stemt mest underholdende, ville jeg nok stemme Windows vs. Linux. :-)
Gravatar #95 - trylleklovn
16. dec. 2005 17:30
#92 http://thedump.dk/?568

Desuden føler jeg mig overset i jeres flamewar når jeg bor på lolland....
Gravatar #96 - hgul
16. dec. 2005 17:35
#93 du kan da kun stemme McD fordi du ikke har prøvet noget bedre .. Jeg nævner i flæng: Carls Jr, Jack in the box, In 'n' Out, Wendy's m.v. :P

Selv stemte jeg IE vs. Firefox .. Det er altid sjovt at se folk prøve på at begrunde hvorfor de bruger IE ..
Gravatar #97 - WhiteSpider
16. dec. 2005 18:31
#87 Nej, det hedder Danmark (Sjælland) Mod skabstyskere(jylland) og skabs-svenskere(bornholm)

Hvor kommer fynboerne så ind henne??
Er de bare neutrale eller går de ind under jytland??
Gravatar #98 - Cloud02
16. dec. 2005 19:02
Fyn er jo bare et vej bump på vej over til Jylland.
Gravatar #99 - traCe
16. dec. 2005 19:20
PC vs MAC er interessandt fordi det tit og ofte viser sig at folk ikke ved en skid om det andet system...
Folk bygger deres argumenter på en frustration over at de ikke kan navigere rundt, og det er sku da morsomt.

men som quake spiller lige fra de glade q1 dage må jeg jo stemme quake vs duke. Også fordi det er SÅ tydeligt at quake vandt :D
(hvilket jo i sidste ende gør det så meget nemmere for mig at argumentere for quake)
Gravatar #100 - sjiskebab
16. dec. 2005 19:23
Burde det ikke være quake vs. UT?
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login