mboost-dp1

Er du tilfreds med din internetforbindelse?

Gå til bund
Gravatar #1 - TYBO
27. jul. 2006 12:38
For langsom.
Har 2048/512 og venter på at CC for fingeren ud og får givet mig den 4096/768 som blev bestilt for nogle måneder siden.
Gravatar #2 - kiwi
27. jul. 2006 12:38
Selve forbindelsen er jeg helt tilfreds med, jeg syntes dog den medfølgende Netgear router er ret fesen. Diverse port forwards mm. fungerer ikke efter hensigten.
Gravatar #3 - giraff
27. jul. 2006 12:43
Jeg er sgu tilfreds med min :) 8/1Mbit til 345,- jeg kan ikke klage... men det er jo kun fordi jeg bor i KBH...
Da jeg boede på fyn var det jo ikke til at betale :(
Gravatar #4 - TullejR
27. jul. 2006 12:44
2048/256kBps:
1) for langsom
2) ustabil. dansk kabel-tv er nogle aber, en uge var der 1 times nedetid hver dag. og så foreslog aberne at jeg ringede til dem når det skete.. tænk sig, jeg vidste ikke at de var klar til at tage telefonen når forbindelsen ryger midt om natten.. :-)
Gravatar #5 - ztyle
27. jul. 2006 12:51
2048/512 syntes speciel at min upload er skod, med alle de grafikfelter der efterhånden er på de forskellige sites, skal uploaden efterhånden være mindst 1024

#1 TYBO
Så er det sku om at holde deres øre varme, har selv erfaring med deres "hurtige" kundepleje, og mistede en foretning på det :(
Gravatar #6 - DEEF
27. jul. 2006 12:51
2048/256 ved CC, godt tilfreds da den er klippe stabil, men:
1. 256 upload. *suk*
2. Koster stadig for meget.
Gravatar #7 - trylleklovn
27. jul. 2006 12:52
Har 2560/512 hos cc, og det kører da helt som det skal.
Dog kunne jeg godt tænke mig forbindelsen var lidt hurtigere, men med min indkomst kan det ikke rigtig betale sig. Måske hvis dbnet engang får lagt nogle fiberkabler ud nær mig :)
Gravatar #8 - buch
27. jul. 2006 12:54
Normalt har jeg cc med 2048/512, det kan lige gå, men det er lidt for langsomt, ville gerne have en 10/10 Mbit.

I denne her måned, og sikkert også næste har jeg kun en 256/128 fra tdc.
Gravatar #9 - floe
27. jul. 2006 13:00
Næsten tilfreds med min 24/1 Mbit til 395,- / md.

Kunne dog godt bruge en højere upload!
Gravatar #10 - Regus
27. jul. 2006 13:01
har 4096/768 og download er fint fint, men 768 i upload er utilfredstillende - det tager alt for lang tid at overføre ny data firmaets servere når jeg skal lave noget hjemmefra.

Og højere upload er alt for dyrt taget i betragtning at jeg kun har brug for det et par gange om måneden.

Det er mig en gåde hvorfor man kan få 8Mbit download til næsten ingen penge men bare man vil have 2Mbit upload skal man betale en arm og et ben.
Gravatar #11 - Disky
27. jul. 2006 13:03
Har en 4096/768 hos Cybercity til 0,- om måneden. Det kan man da kun være tilfreds med :)
Gravatar #12 - mazing
27. jul. 2006 13:03
100mbit igennem boligforening for 70kr om måneden.. Der bliver brugt traffic shaping, så linien bliver ikke voldtaget af p2p :)

Så udover nogle smuttere engang imellem, og at linien er maxed out fra tid til anden, så er jeg yderst tilfreds :)
Gravatar #13 - Disky
27. jul. 2006 13:04
Hvis din upstream ikke er hurtig nok må du jo bare f.eks. købe en g.hdsl linie, eller få lagt fiber ind.

Hvis du vil betale kan du sagtens få.
Gravatar #14 - Mix-Man
27. jul. 2006 13:05
for langsomt. 512/128 tdc.. skod, kan ikke få bedre fordi jeg bor så langt ude på landet^^. og så er det for dyrt. glæder mig for vildt!, til vores lokale el selskab for lavet deres fiber net :], 25/25Mbit/s 595kr.(eller hva med 100mbit ;), dog kun til erhverv. www.hhel.dk. Goodbye tdc. men det koster vist et par 3-6 tusind at få gravet ind til huset....
Gravatar #15 - uzi4u
27. jul. 2006 13:26
10/10 mbit hos ComX til 350,- om måneden. Men deres kundeservice er mildt sagt elendig og indtil videre har der været 1½ uges nedetid i denne måned.

Overvejer at prøve fullrate.dk i stedet
Gravatar #16 - Bubbi
27. jul. 2006 13:28
Syens min er for langsom og for dyr...
4096/512 for 449,- hos Canal Digital.
Gravatar #17 - Sattie
27. jul. 2006 13:33
Som udgangspunkt er jeg fint tilfreds med 24/1 til 395dkr.
Forbindelsen er som sådan også okay, bortset fra at linjen kan miste forbindelse når den fornyer sin dhcp addresse.
Ville selvfølgelig ikke ske hvis jeg valgte fast ip addresse, men det koster lige 80kr oven i pr md, selvom antalet af ip' adressser er det samme som ved dhcp.

Som sagt så mange andre gange før, så er upload stadig for langsom.
*håbe på at nesa ligger fibber ind om 8mds tid.*

"Ja, næsten tilfreds med det hele" - men mine "mangler" ved linjen, er lidt svært at lave for isp'en, såå :c
Gravatar #18 - übermench
27. jul. 2006 13:34
Min religion forbyder Internet, jeg har aldrig været på internettet.
Min Guru, Ah0nskih-æsopland af de Ungarske ortodokse buddist-kristne, forbyder internet, derfor ingen internet.
Gravatar #19 - m_abs
27. jul. 2006 13:51
Den er for langsom, helt ærligt hvem kan dog klare sig med 10M/10M?
Og så er det skide dyrt 395 kr. om MÅNEDEN.
Gravatar #20 - BurningShadow
27. jul. 2006 13:54
Det eneste jeg er utilfreds med, er hastigheden. Jeg har en 512/512, og det er alt for fucking langsomt.
Ind i huset er 512 mere end jeg har brug for. Det sker ikke engang en gang om ugen, at jeg har brug for så meget, men ud af hytten ville jeg sgu gerne have mere fart på.
Gravatar #21 - Hundestejle
27. jul. 2006 13:59
Som beboer på universitetskollegierne i Århus, benytter jeg universitetets forbindelse og den er fandeme hurtig. Jeg kender ikke den præcise hastighed, men det er ikke usædvanligt at hente 100 MB på 3-4 minutter :) Jeg aner ikke hvordan jeg skal vænne mig til noget andet, når jeg en gang flytter.
Jeg er dog ikke helt glad for at de lukker for så mange porte, at det ikke er muligt at spille HoI2 over nettet. Men måske er det meget godt, så bruger jeg tiden mere fornuftigt ;)
Gravatar #22 - coday
27. jul. 2006 14:05
Hold op med at tud. Har selv 1Mbit/ 128Kbit. Jeg er dagligt ved at slå ihjæl over så lidt upload!
Gravatar #23 - Kalleguld
27. jul. 2006 14:07
1/1 Mbit her, betales over huslejen.
Jeg er ganske godt tilfreds, der har ikke været meget nedetid, kun når en klovn kommer til at vende sin router forkert på netværket, så man lige pludselig sidder med en 192.168.x.x adresse.
Men så kan man da altid gå ind på routeren og enten slå DHCP fra eller uploade en junk-firmware på den så de kan lære det
Gravatar #24 - mindzero
27. jul. 2006 14:08
Jeg er tilfreds nok med mit 1024/512 kbps til 25€ (~190kr) om måneden.
Synes at det er lidt dumt at klage over lav hastighed, man kan jo bare betale mere hvis hurtigt internet er så vigtigt.
Har da også selv overvejet at skifte til konkurrenten og så få 1M/1M til samme pris, men gider ikke bøvlet med at skifte og ved jo ikke om det er ligeså stabilt, etc.
Gravatar #25 - ymme
27. jul. 2006 14:25
Jeg vil ikke klage over lav hasighed ved download, jeg kører 1024/384 til 270,-, men min upload er jeg træt af. Glæder mig til Nesa får puttet fiber i hele århus.

Man kan jo altid betale sig fra det, men det giver i min verden stadigt ikke mening, at upload skal være så meget dyere end download.
Gravatar #26 - duck-1
27. jul. 2006 14:26
jeg skrev flere ting. jeg har 512/512 og har haft en 2048/512 før. jeg er pisse træt af at man i københavn kan få 1Mbit/1Mbit linier til 3-400 kroner. Sådan noget skal vi fandme også have i Nordjylland. det er til at græde snot over. Derudover skal jeg så have en fastnettelefon for at få internet, da der ikke går nok rå kobber ind i mit hus. Tak for pis.....
Gravatar #27 - mrmorris
27. jul. 2006 14:35
6 MBps down, 1MBps upstream - ja jeg er tilfreds.
Gravatar #28 - mcgreed
27. jul. 2006 14:51
#24:
Jeg er tilfreds nok med mit 1024/512 kbps til 25€ (~190kr) om måneden.
Synes at det er lidt dumt at klage over lav hastighed, man kan jo bare betale mere hvis hurtigt internet er så vigtigt.
Har da også selv overvejet at skifte til konkurrenten og så få 1M/1M til samme pris, men gider ikke bøvlet med at skifte og ved jo ikke om det er ligeså stabilt, etc.

Pointen er jo at danmark har lorte priser...bare se vores naboland hvor TDC tilbyder 24 mbit line til samme pris som vi får for en 1mbit :P Det er jo åndsvagt...Danmark vil være førende IT land...yeah riiight

EDIT: Oh læste lige at de nu vil til at tilbyde 20480/1024 kbit/s forbindelse til 899 kr...så...stadigvæk dyrt...
Gravatar #29 - Cossins
27. jul. 2006 15:03
Jeg er på KollegieNet i Odense, og det er en pissehamrende latterlig hurtig, og også ganske stabil, forbindelse. Der er kun to ting jeg vil klage over:

1) Den er overvåget, hvilket jeg er lidt utilpas omkring.
2) Jeg er bag en milliard firewalls, så det er næsten umuligt at opnå direkte P2P-forbindelser (f.eks. over MSN Messenger til filoverførsel eller lignende).

- Simon
Gravatar #30 - BurningIce
27. jul. 2006 15:04
piv piv piv... kæft hvor er i alle lamme at høre på.

512/256 kbit med en average pingtid på 600 ms til Danmark. Koster godt nok ikke noget i abonnement, men den månedlige regning lyder på omkring 5000-7000 kroner (der er ikke flatrate)
Gravatar #31 - trylleklovn
27. jul. 2006 15:05
#28 Du kan få de samme forbindelser i dk, det kræver bare at du, som i sverige, er i et område hvor firmaer har valgt at lægge kabler ud.
Gravatar #32 - Svindleren
27. jul. 2006 15:26
delte forbindelse med min sambo, men han valgte at skifte over til TDC webspeed (mega skod) og lige så dyre forbindelse som vi havde 4Mbit/512 hos CC, men så valgte jeg at skrue ned for den til 512/128, da jeg ikke downloader så ofte (tænker på film osv osv). så er tilfreds, indtil priserne falder, så kan jeg købe en større / hurtigere forbindelse... og det bliver så hos CC, som altid har givet god support, og har ladrig haft problemer hos dem, hvorimod hos TDC, var der altid problemer. især pingtider i spil

men er tilfreds indtil videre ;D CC
Gravatar #33 - Simm
27. jul. 2006 15:27
Er egentlig godt tilfreds med min TDC 2048/512 Kbit linje. Når nu ikke det lokale elselskab - Energi Randers - kunne finde ud af det administrative, så kan de da beholde deres ADSL 2+ linje for dem selv.
Gravatar #34 - Disky
27. jul. 2006 15:36
Det er nærmest et generelt problem på de kollegienet jeg kender til.
Ved ikke om det skyldes at de admin's der er virkeligt elsker at udøve deres magt ved bedst muligt at genere brugerne.
Gravatar #35 - KozmoNaut
27. jul. 2006 16:20
768/384 kbit fra StruerNet (købt som 512/256 og senere opgraderet gratis) til 295,- om måneden.

Jeg har ikke oplevet noget nævneværdig nedetid, den kører så hurtigt som tallene siger at den skal og deres service er rigtigt god.

Og så kender jeg nogle af dem der arbejder hos dem, og jeg har fået det indtryk at det er et rigtigt godt sted at arbejde.

Så de får sgu to tomler i vejret.
Gravatar #36 - nerdalmighty
27. jul. 2006 16:30
20Mbit/1536Kbit hos Fullrate. Er ganske god tilfreds.
Gravatar #37 - Kadann
27. jul. 2006 16:42
Jeg er ganske godt tilfreds med min forbindelse hos Webspeed, den lever op til hastigheden og er stabil. Den har været nede to gange, hvor den ene gang vist var fordi et lyn havde zappet en eller anden boks, så størstedelen af byen var uden kabeltv og net.
Gravatar #38 - Regus
27. jul. 2006 17:03
hvis du nu læste hele min post før du svarede...
Gravatar #39 - Disky
27. jul. 2006 17:59
Det gjorde jeg skam også, og kunne se at du vil havde mere for mindre.

Men sådanne hænger verdenen nu ikke sammen. Hvis man ikke vil betale det som tingene koster må man undvære.

Hvis din arbejdsgiver mener det går for langsomt kan du vel nemt overbevise dem om at du skal havde en hurtigere linie, f.eks. fiber til hoveddøren :)

Hvis du så også undersøgte hvad ADSL standarden overhovedet tillader af upstream ville du også kunne se et problem i dit ønske. I dag er der tæt på ingen der kan levere via andre standarder på kobber.
Gravatar #40 - Montago.NET
27. jul. 2006 18:07
8/1 Mbit fra CPH

Jeg savner en bedre upload, men har reelt ikke brug for den - en Full Duplex 10/10 Mbit ville være ideel !!

så jeg stemte næsten tilfreds - selvom jeg intet har at klage over (^_^)

med en full duplex linie, ville alting køre meget bedre !
Gravatar #41 - trylleklovn
27. jul. 2006 18:23
Det er nærmest et generelt problem på de kollegienet jeg kender til.
Ved ikke om det skyldes at de admin's der er virkeligt elsker at udøve deres magt ved bedst muligt at genere brugerne.

Det tror jeg nu ikke. Sådan et netværk vil sikker som default være under en nat, og det ville være håbløst hvis alle brugere skulle få deres helt egne port forwards. Dette kunne dog løses ved at give alle en global ip, men så ville en del flere være grund til trafikforbrug via spam servere osv. Desuden ville det sikkert også koste mere.

Så der er mening med galskaben, og det er ikke bare et spørgsmål om at "lukke op" for nogle porte, da de services i efterspørger handler om indgående trafik, ikke udgående.
Gravatar #42 - traCe
27. jul. 2006 19:44
34/34 mbit, og er ganske tilfreds. bor på et kollegium hvor der ikke er lukket for nogle porte (jeg er ihvertilfald ikke stødt på noget) jeg har (gratis) fået min egen ip og dns (xxx.kollegiegaarden.dk (hedder det dns?)) så det er ganske fint. Jeg tror jeg betaler 30-50 kr om måneden over huslejen.
De gange jeg har gamet har min ping været mellem 2-15 :)

Fuldt ud tilfreds :D
Gravatar #43 - opal
27. jul. 2006 20:10
Det med pingtider er min grund til at hade TDC.. Jeg bor stadig hjemme, så kan ikke bare lukke for tdc, og oprette min egen forbindelse til en anden udbyder, da den gamle åbenbart ikke mener, at en SU supleret af 2 jobs kan betale en ordentlig forbindelse..
Gravatar #44 - Windcape
27. jul. 2006 20:13
For langsom.

Jeg er blandt de 2% af Danmark som TDC nægter at grave nye kabler ud til, dvs. kan ikke få højere end ISDN.

Dog er det et pluds kun at have ISDN som webudvikler, så for kunderne noget kvalitet der kører HURTIGT.
Gravatar #45 - Regus
27. jul. 2006 20:23
Jeg kender udmærket ADSL standardens begrænsninger, men det er jo ikke mig der har besluttet at det skulle være ADSL der var standarden i danmark - der er masser af alternativer der kunne løse opgaven med mindre fjogede begrænsninger.

Jeg kan ikke forstå hvorfor upload skal koste mange gange mere end download jeg ville være fint tilfreds med en 2/2 linie men sådan en koster mere end 5 gange så meget som en 4/786 plus en hæftig oprettelse.

Og da jeg er medejer af min arbejdsplads har jeg lige så lidt lyst til at bruge så mange penge på det som resten af ledelsen har.

Vi har en 4/4 på kontoret og det er mægtigt fint og der giver det mening, men det hænger ikke økonomisk sammen at lægge linier af den kaliber hjem til mig eller andre medarbejdere.

Der mangler så afgjort produkter med en rimelig prissætning og en praktisk anvendelig upload - jeg har svært ved at se hvorfor det skal være så stort et problem for udbyderne at levere det - selv med ADSL2 skal vi nok kigge langs efter uploads over 1 Mbit - det virker somom telebranchen mener at alle der har behov for det har røven fuld af penge og derfor skal betale en voldsom overpris.

Jeg tror ikke på at det er 5 gange så dyrt at drive en G.SHDSL forbindelse på 2Mbit som det er at drive en 4/768 forbindelse - og hvis det bare var oprettelsen have jeg gerne smidt de 6k det koster, men en løbende udgift i 2500 kr klassen synes jeg er helt ude af proportioner - det ville være billigere at få langt 3 telefonlinier ind og bundle tre adsl 4/768 forbindelser.
Gravatar #46 - Disky
27. jul. 2006 20:38
Du kan jo overtale dine medejere til at starte en dsl afdeling som leverer hurtigere opkoblinger upload til folket. Ligesom udbryder gruppen fra Cybercity har gjort (Fullrate)

Firmaer kigger på hvad der rent økonomisk kan svare sig for dem, ikke hvad nogle få extrem brugere har brug for. Dem der ønsker særlige ting, må betale for det.

Nu ved jeg ikke hvad firma det er du er medejer af. Men lad os antage det er et skotøjsfirma. I har en gruppe af standard produkter, alm. sorte læder sko op til str. 45, som i kan sælge til en lavere pris eftersom der er mange der køber det. Så kommer der pludseligt nogle få kunder som ønsker noget som ikke er i standard udgaven, nemlig lyserøde sko i størrelse 50. Det ville være dårlig politik at disse mennesker ikke skal betale mere for deres speciel udgave, eftersom den er langt dyrere at udvikle og producere, og markedspotentialet er langt mindre.

Jeg ville da også gerne havde mere upstream, men eftersom jeg er blandt den lille bitte gruppe der ønsker dette, forlanger jeg ikke at min internet udbyder skal opfylde mit ønske på bekostning af alle andre (den langt største del af kunderne).

Mig bekendt kræver en g.shdsl linie også andet udstyr på centralen, som igen kun bliver købt i små styk tal, og derfor er dyrere.

p.s. Jeg ved ikke hvad det koster at få lagt extra telefon linier ud hele vejen fra centralen (i værste tilfælde) men du kan være sikker på en ting, TDC tager sig MEGET godt betalt for det. Hvis du bare bestiller en extra linie, multiplexer de det bare og smækker en demux box op hos dig. Og når du har sådanne en kan du ikke køre ADSL eller af arter af dette.
Gravatar #47 - horsepower
27. jul. 2006 20:50
Jeg er 99 % tilfreds (man kan vel altid tude over et eller andet?).

Har 10/10 Mbit alene med egen IP så jeg kommer udenom deres filtre og andet shit.

395,-/måned.

Men det bedste er oppetiden. Af det jeg har mærket indtil videre, snakker vi om 5> min pr. kvartal. Samtidig er deres kundeservice i top.
Gravatar #48 - Eniac
27. jul. 2006 22:39
Prisen er for høj OG hastigheden er for langsom.
Jeg er så "heldig" at bo et sted med en ældre central så jeg ikke kan få mere end 2mbit/512kbit.
Ikke nok med det, så betaler jeg samme pris som folk med højere hastighed, da udbyderne jo af og til giver folk højere hastighed til samme pris - Det får jeg så bare ikke noget ud af. Skod skod skod.

Men det er vel straffen for at vælge at bo i en mindre by lidt udenfor København.
Gravatar #49 - Zubject
27. jul. 2006 22:51
Nej, min udbyder er skod/ustabil

Hvor mystisk det end lyder er jeg kommet frem til at vi her i bygningerne har en tdc-erhvervs løsning (slået min ip op, og skrev til tdc erhverv), som er ustabil. Det virker som om at hver gang dhcp leaset udløber eller lign, skal man lige lave et renew og så ryger man på. Betaler så godt nok kun 100kr for 2/2mbit (download er til tider belastet af andre beboere, aner ikke hvormange jeg deler den med, men for det meste kører det med fuld speed), men når det er blevet en vane at reperere ens lan-forbindelse ca. 8-9 gange om dagen, ku jeg godt ha tænkt mig bedre :). En dag tager jeg mig sammen til at finde ud af hvem der står for internet her, og spørger hvad faen meningen er =).
Gravatar #50 - X-PanDer
27. jul. 2006 23:45
Nope, den er skam stabil og muligt at lave servere i diverse spil osv. men prisen taget i betragtningen af det man må hente, lader sig noget tilbage at ønske.

Heldigvis får vi snart mulighed for 20/20 som opstart og derefter øges hastigheden :)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login