mboost-dp1
Er du skiftet til PCIe?
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Afstemninger
Svaret må være "Nej".
Jeg har heller ingen planer om at gøre det, i den nærmeste fremtid, da jeg ikke kan se hvad jeg skal bruge det til.
[spoiler]
Hey! Dette er min første First Post i noget der ligner 3 år :-)
[/spoiler]
Jeg har heller ingen planer om at gøre det, i den nærmeste fremtid, da jeg ikke kan se hvad jeg skal bruge det til.
[spoiler]
Hey! Dette er min første First Post i noget der ligner 3 år :-)
[/spoiler]
Jeps, det er jeg på den stationære..
Det er ikke så voldsomt længe siden at jeg købte ny computer, så ville det jo være jævnt fjollet at købe et halv-forældet bundkort med AGP og uden de nyere herligheder.
Det er ikke så voldsomt længe siden at jeg købte ny computer, så ville det jo være jævnt fjollet at købe et halv-forældet bundkort med AGP og uden de nyere herligheder.
Jeg har svaret nej.
Da der ikke er nogen performance forskel i forhold til agp endnu er det ikke nødvendigt og jeg er heller ikke interesseret i 2x gfx i et.
Fuldstændig tåbeligt da man ligeså godt kan skifte det ud med et nyere gfx kort til den tid og alligevel få mere performance + billigere elregning ;D
Da der ikke er nogen performance forskel i forhold til agp endnu er det ikke nødvendigt og jeg er heller ikke interesseret i 2x gfx i et.
Fuldstændig tåbeligt da man ligeså godt kan skifte det ud med et nyere gfx kort til den tid og alligevel få mere performance + billigere elregning ;D
Har ja på laptop, den kom med da jeg købte, men synes ikke helt jeg kan mærke forskel overhovedet fra min stationær AGP 8X PCIe.
#mange:
Menigen med PCIe er jo ikke at give et kæmpe booost her og nu (ligesom AGP 2x->4x og 4x->8x ikke gav noget kæmpe) men at sørge for at der er forberedet til fremtidens hardware mv.
PCIe er en slags fremtidssikring... Da PCI kom frem i 1992 var det jo også helt sindssygt at tale om 133MB/s - i dag er PCI bussen en af de største flaskehalse i et PC system...
Desuden er PCIe teknisk set langt smartere designet end den aldrende PCI standard, som også danner grundlag for AGP.
Så hvis man har købt computer i år 2005 har man i hvert fald dummet sig IMHO hvis man ikke har valgt en maskine med PCIe... (har det selv både på min IBM T43 og mit mobo med nForce 4 SLI)
At resten af hardwaren alligevel er forældet når der bliver behov for den ekstra båndbredde er så en anden sag...
Menigen med PCIe er jo ikke at give et kæmpe booost her og nu (ligesom AGP 2x->4x og 4x->8x ikke gav noget kæmpe) men at sørge for at der er forberedet til fremtidens hardware mv.
PCIe er en slags fremtidssikring... Da PCI kom frem i 1992 var det jo også helt sindssygt at tale om 133MB/s - i dag er PCI bussen en af de største flaskehalse i et PC system...
Desuden er PCIe teknisk set langt smartere designet end den aldrende PCI standard, som også danner grundlag for AGP.
Så hvis man har købt computer i år 2005 har man i hvert fald dummet sig IMHO hvis man ikke har valgt en maskine med PCIe... (har det selv både på min IBM T43 og mit mobo med nForce 4 SLI)
At resten af hardwaren alligevel er forældet når der bliver behov for den ekstra båndbredde er så en anden sag...
Nix. Har ikke de store grafik behov. Bruger mest min computer til Photoshop og Reason. Når jeg nu en sjælden gang spiller, kan jeg somregel altid godt køre det, med mine 2ghz og geforce 4 fx5600. ikke det vilde kort overhovedet, men det kører perfekt og virker som det skal. :)
Jeg holder nok med #4 på den her sag.
Jeg holder nok med #4 på den her sag.
I den her tråd lyder det som om folk aldrig kunne drømme om at bruge det til andet end grafikkort. Det er da bestemt ikke det eneste sted, hvor man har brug for båndbredde. De 133MB/s som PCI kan levere skal mig bekendt deles mellem alle kort. Og der skal ikke ret meget mere end to harddiske til at fylde de 133MB/s ud. I min næste server har jeg tænkt mig at installere væsentligt mere end to harddiske, så jeg får nok brug for noget hurtigere end PCI.
Men alt den snak om PCIe, PCI-X og PCI Express er da til at blive forvirret af. Hvad er hvad, og hvad er forskellen?
Men alt den snak om PCIe, PCI-X og PCI Express er da til at blive forvirret af. Hvad er hvad, og hvad er forskellen?
I min desktop. Jeg havde valget mellem et AMD chipsæt med AGP eller et Nforce 4Pro med 2 x PCIEx16 da jeg opgraderede her i foråret, så valget var ikke så svært.
#13 Det er ikke såmænd ikke så svært. PCIe og PCI-Express er det samme. PCI-X er en overbygning til PCI, den er bagudkompatibel til 33MHz 32 bit PCI men hvis den anvendes udelukkende med PCI-X-kort kan den køre betydeligt hurtigere. Hastigheden af den afhænger af antal kort på bussen.
#13 Det er ikke såmænd ikke så svært. PCIe og PCI-Express er det samme. PCI-X er en overbygning til PCI, den er bagudkompatibel til 33MHz 32 bit PCI men hvis den anvendes udelukkende med PCI-X-kort kan den køre betydeligt hurtigere. Hastigheden af den afhænger af antal kort på bussen.
Har svaret nej. Købte et ATi X800XT i februar og har i øvrigt en 2.8Ghz Northwood-C CPU, så jeg er godt kørende noget tid endnu.
Hvis/når jeg engang skal opgradere i fremtiden, så vil jeg dog uden tvivl vælge PCIe.
Hvis/når jeg engang skal opgradere i fremtiden, så vil jeg dog uden tvivl vælge PCIe.
[url=#14]#14[/url] Snuden
den er bagudkompatibel til 33MHz 32 bit PCI men hvis den anvendes udelukkende med PCI-X-kort kan den køre betydeligt hurtigere.Vil det sige man er nødt til at udskifte samtlige sine PCI kort med PCI-X kort for at opnå den forbedrede hastighed på det ene kort, hvor man har brug for det? På lydkort og netkort har man f.eks. ikke brug for mere hastighed end en PCI bus kan levere. Hvad hjælper det at investere i et PCI-X SATA kort, hvis et enkelt PCI netkort trækker hastigheden ned. Jeg kan forestille mig, at PCI-X netkort koster noget mere.
#16 Ja, det er du nød til, bussen kan ikke køre hurtigere end det langsomste kort. Et alternativ er at købe et board med flere busser og så placere kortene hver for sig afhængig af type. Ja, de er noget dyrere, sidst jeg kiggede kostede et Intel PCI-X netkort omkring 1000,- kr, men det er længe siden og jeg ved ikke om de er faldet i pris siden.
Ja, min stationær har da PCI-E. Stod og skulle opgradere hele lortet, dvs. ram, bundkort, processer, grafikkort, lydkort. osv.
og det blev til:
AMD Athlon 64, 3500+
2048 MB (DUAL DDR PC3200)
Gigabyte GA-K8NXP-SLI
Point Of View Geforce 6800 Ultra PCI-E
Sound Blaster Audigy 4 Pro
Meget godt tilfreds :)
og det blev til:
AMD Athlon 64, 3500+
2048 MB (DUAL DDR PC3200)
Gigabyte GA-K8NXP-SLI
Point Of View Geforce 6800 Ultra PCI-E
Sound Blaster Audigy 4 Pro
Meget godt tilfreds :)
Tja jeg venter til Longhorn/Vista med at upgrade hele shittet.. Til den tid er PCI-E2 jo formentlig længe slået igennem så hellere vente til man kan se hva man egentlig får behov for når dette nye monster OS kommer.. på godt og ondt..
Jeg bruger min PC til arbejde - grafik, programmering mv. (en selvbygget AMD64 3500+ m/1GB Ram), selvom den er fra november 2004 så er der ikke PCIe .. jeg fravalgte det fordi jeg ikke regnede med jeg ville have nyt grafikkort, da jeg er imod at de sluger så meget strøm.. mit gamingbehov bliver dækket af min XBox.
Jeg har så sidenhen købt et Geforce 6200TD.. men det var fordi jeg synes Battlefield 2 så så vældig spændende ud.. og det er ikke et af dem man kan spille på en X-Box med alm. controller.. eller jo det kan man godt, men jeg synes det kniber med præcisionen hehe..
Jeg har så sidenhen købt et Geforce 6200TD.. men det var fordi jeg synes Battlefield 2 så så vældig spændende ud.. og det er ikke et af dem man kan spille på en X-Box med alm. controller.. eller jo det kan man godt, men jeg synes det kniber med præcisionen hehe..
Jeg har stadig kun AGP i min stationære pc... Jeg har ikke skiftet bundkort i den i snart 3 år - jeg klarer mig stadig fint med en P4 2,4 med en gigabyte ram...
Men når jeg skifter på et tidspunkt, så bliver det da PCI-E :)
Men når jeg skifter på et tidspunkt, så bliver det da PCI-E :)
Skulle alligevel opgradere den stationære og så kunne man jo lige så godt - men når ikke engang AGP x8 bliver udnyttet så er det mere pga det er en "up and coming" standart end hastigheden der har gjort jeg valgte PCI-E på mit nye bundkort
Stemte nej i poll'en, da mit bundkort er ca. 1år gammelt og der derfor dengang ikke var mulighed for at få min ønskede model med PCIe frem for alm. PCI.
Dog er der i dag ingen grund til ligefrem at gå udenom bundkort modeller uden PCIe. Nærmere skal man besttræbe sig efter at få bundkort med PCIe. At PCIe bundkort vil være at foretrække er imo grundet den stigende del af nyproducerede GFX kort der laves til PCIe standarden. Specielt high-end produceres nu primært som PCIe.
Dog er der i dag ingen grund til ligefrem at gå udenom bundkort modeller uden PCIe. Nærmere skal man besttræbe sig efter at få bundkort med PCIe. At PCIe bundkort vil være at foretrække er imo grundet den stigende del af nyproducerede GFX kort der laves til PCIe standarden. Specielt high-end produceres nu primært som PCIe.
Der mangler et svar:
"Nej, det er bare en dille." :D
Ej, der går nok en rum tid endnu, mit bundkort (K8W) var lidt pebret at få fat i så jeg holder lidt fat i den endnu.
"Nej, det er bare en dille." :D
Ej, der går nok en rum tid endnu, mit bundkort (K8W) var lidt pebret at få fat i så jeg holder lidt fat i den endnu.
Stemte nej, ingen af mine stationære har PCIe, dette skyldes kun at jeg ikke gider opgradere, spiller kun CS, så gider ikke bruge penge på at købe en ny computer og når jeg gør så bliver en laptop, denne kommer dog nok til at have det, ser ingen grund til ikke at købe det når man alligevel opgraderer, men gider ikke opgradere pga. det.
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Afstemninger
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.