mboost-dp1

Er du på Facebook?

Gå til bund
Gravatar #1 - inzane
10. jan. 2008 06:12
Stente nej da der mangler en.
(Been there done that Will never go back there unless it is for a funeral.)
Gravatar #2 - rwzxy
10. jan. 2008 07:06
Ja jeg er der og bruger det hver eneste dag, men jeg syntes ikke det er genialt?
Gravatar #3 - T-Hawk
10. jan. 2008 07:20
Nej... N-E-J... Aldrig...
Har endnu ikke forstået hvorfor de "sociale netværk" er eksploderet på det sidste... Nyhederne bruger dem ovenikøbet til at veje stemninger... Tag jer da sammen.
Gravatar #4 - mindzero
10. jan. 2008 07:21
Nej, lavede engang en bruger og deaktiverede den samme dag (for de er jo ikke så glade for at slette brugere helt).
Gravatar #5 - Zeelee
10. jan. 2008 07:28
jeg har hørt man kan få kræft af facebook :(

(vote: NEJ!)
Gravatar #6 - carbonic
10. jan. 2008 07:28
Facebook er fint efter min mening, det er en del komplekst så hvis man ikke sætter sine indstillinger ordenligt så bliver du spammet med ting som nogle mennesker måske kan lide, men som jeg finder retarderet. At folk ikke kan finde ud af dette er oftest, efter min erfaring, grunden til at folk forlader det.
Synes selv det er det bedste indtil nu til at holde kontakten til, ja alle faktisk, som ikke lige er messenger.
Gravatar #7 - maxt.dk
10. jan. 2008 07:29
LOL Zeelee, du er da på Facebook! Det ved jeg nemlig, da du er på min venneliste :D Haha :P Lyv i din mund, mate :P

Og jeg er helt enig med carbonic, godt sagt! :)
Gravatar #8 - Pengart
10. jan. 2008 07:57
Jeg er selv på Facebook, men det er ren tidsspild.
der er jo et HAV af sjove, underholdende apps. desværre en forfærdelig masse irreterende ting også.
Hvis man gider kan man jo konfigurere det så man ikke bliver overfaldet af mails. fik et lille chok efter en uge jeg ikke havde tjekket min mail, hvor jeg havde lidt over 200 mails fra de forskellige småting jeg havde på min profil. he he men det fik jeg jo bare deaktiveret, og så er facebook da meget sjovt.
Jeg kom faktisk i kontakt med min halvlillesøster derinde, som jeg ikke havde set i snart 10 år.
Noget godt kommer der da ud af sådanne netværk, og hvis folk ikke kan li dem. så hold jer da væk.

10 goto 20
20 start antiflame goto 30
30 ;)
Gravatar #9 - Zeelee
10. jan. 2008 08:05
den er god med dig max, jeg er også medlem af folkekirken, det betyder ikke at man ikke får kræft af at gå i kirke ... *DUUH*
Gravatar #10 - vision-dk
10. jan. 2008 08:48
Nej

Ikke at jeg som sådan har noget imod de sociale netværk på inet. Jeg har bare ikke behov for at deltage i endnu et netværk, har mere end rigeligt at få tiden til at gå med.

Se nu gik der også tid med dette indlæg. :)
Gravatar #11 - Mr.Weasel
10. jan. 2008 09:46
Unødvendigt pop, lige som MySpace er Facebook dødsdømt. Om et års tid, så gider alle de pop-smarte ikke Facebook mere, og så går de videre til det næste.
Gravatar #12 - Borgbjerg
10. jan. 2008 09:46
Jeg er på facebook - checker det af og til, for at se om der er flere venner der har fundet mig. Og jeg tror såmænd også jeg kunne få noget godt ud af det, hvis jeg bare havde tid til at anvende det, som "man bør".
Gravatar #13 - punctilio
10. jan. 2008 10:02
har facebook, ville finde nogle af mine gamle folkeskole venner, fandt også en masse af dem
Gravatar #14 - MortenAA
10. jan. 2008 10:21
Jeg er på, men for den da... hva faen skal man dog med det? Så snart du har bare 20+ venner bliver du overblæst med alle muligt applikationer "FunWall", "Petrolhead", "Moviequiz" osv... og alle skal vide alt om dig ellers kan du ikke få det... og der er absolut intet filter for hvilket lort man kan finde eller får tilbudt.

Jeg lader bare min profil gå sin gang derinde... det er vist kun amerikanere der er glade for sådanne ting.
Gravatar #15 - MiniatureZeus
10. jan. 2008 10:54
Har ikke nogen profil på Facebook, og har heller ingen intentioner omkring det, men har dog på LinkedIn, uden dog at vide hvorfor:)
Gravatar #16 - zin
10. jan. 2008 11:15
Jeg er ikke på Facebook, og jeg takker guderne for det, hver gang jeg hører om det.
Jeg vil gerne reservere et "HAH!" til når Facebook går under i spam, trolling, idioti og sædvanlig Internet-lort som alt populært er dødsdømt til at gøre i denne verden. \o/
Gravatar #17 - Hůňděštějlě2
10. jan. 2008 11:56
Jeg er på Facebook og modtager absolut intet spam derfra. Jeg har derimod genoprettet kontakt med mange mennesker som jeg ikke havde set i årevis.
Gravatar #18 - zephid
10. jan. 2008 11:58
Ja, er på Facebook, men det er kun fordi man ikke kan slette sin bruger derfra ...
Gravatar #19 - manisto
10. jan. 2008 12:00
Gravatar #20 - myplacedk
10. jan. 2008 12:27
Yep, Facebook.
Gravatar #21 - mZungu
10. jan. 2008 12:42
Jeg har også bevist undgået facebook. Hader de sociale netværk på internettet, men jeg er nok blevet for gammel (27).

Hvis der er nogle jeg ikke har snakket med i 5 år, så er der sgu nok en grund til det. Og så behøver jeg ikke støve dem op. Og hvis jeg ville støve dem op, så kunne jeg da bare bruge de gule sider...

Og hvor gode venner er det lige man ikke snakker med i årevis?? er det så ikke nærmere bekendte? Men en "facebook-bekendt" lyder nok ikke så hipt :-)
Gravatar #22 - carbonic
10. jan. 2008 12:57
Hmm, ser ud som om det er populært blandt den mere nørdede del af befolkningen at hade facebook fordi det er populært. Men at nørder hader sociale applikationer kan måske heller ikke overraske !
Gravatar #23 - myplacedk
10. jan. 2008 13:02
Jeg har også modstået facebook længe, men kom så på for nogle dage siden.
Man kan sige hvad man vil om facebook (altså selve systemet), men det er netop populariteten der gør den værdifuld for mig. I løbet af to dage er jeg kommet i kontakt med de gamle venner fra skoletiden, som jeg har mistet kontakten med. (Fx. sådan noget med at flytte til udlandet, det diskvalificerer altså de fleste fra DGS!)

Selv om man ikke er venner nok til at holde den "daglige" kontakt, er det nu alligevel fedt nok lige at snakke med dem igang efter så mange år.

I øvrigt er jeg selv flyttet for nogle måneder siden, og jeg tror facebook er én måde at få nye venner i nabolaget på. Jeg er i hvert fald overrasket over hvor mange medlemmer der inden for få km (jeg bor ude på landet, hvor naboen er det hus man ser i horisonten), og de har enda markeret om de er interesseret i at møde nye mennesker.

En eller anden dag giver jeg mig da til at skrive med nogle stykker af dem.
Gravatar #24 - Dreadnought
10. jan. 2008 14:13
Facebook? Næ nej, sådan noget nymodens pjat. ICQ, ja det er et supert produkt. ;D
Gravatar #25 - BurningShadow
10. jan. 2008 14:46
Nix, men jeg er på LinkedIn
Gravatar #26 - DiZaster
10. jan. 2008 15:10
Har en inaktiv profil på facebook, som blev oprettet grundet invites fra diverse folk. Har været inde på den da jeg oprettede den og ikke siden.

Ligesom #25, bruger jeg linkedIn.
Gravatar #27 - arne_v
10. jan. 2008 15:42
+1 LinkedIn
Gravatar #28 - Cyrack
10. jan. 2008 15:53
LinkedIn, Facebook, MySpace, gotta catch 'em all! eller, jeg har dem i hvert fald :-) just in case... [tror bare jeg afleverer mit nørdkort når jeg går, m'kay?]
Gravatar #29 - munch
10. jan. 2008 16:06
Ja, bruger det dagligt.

Det jeg synes det er genialt til er den måde man deler billeder på, og man kan se hvem der er de forskellige personer på billederne. Da jeg først begyndte at bruge det havde jeg ikke selv lagt nogen billeder op, men der var alligevel 30 billeder af mig.

Derudover synes jeg også det er rigtigt godt til at få kontakt med gamle klassekammerater som man ikke har haft kontakt med i mange år.

Spam har været et problem, men det kan man næsten komme ud af ved at lave om i indstillingerne. Men det er noget udviklerne er meget opmærksomme på, så det skal nok blive bedre med tiden.
Gravatar #30 - Acro
10. jan. 2008 16:36
Det er tragikomisk med alle de sørgelige mennesker, der aldrig har prøvet det, men har en meget stærk mening om, hvad det er.

Og så er der ingen grund til at skrive, at man er på LinkedIn i stedet. Det er lige så relevant at skrive, man er på M/S Jubii. Det er tjenester, der opfylder helt forskellige behov og derfor delvist henvender sig til forskellige mennesker. Facebook sammenlignes nok bedst med MySpace og VIRB.

Jeg bruger Facebook, og jeg har genfundet mange tidligere skolekammerater derigennem. Det er meget sjovt at høre dem, hvad de laver nu, og det er samtidig smart, at man let kan sende besked til ens nære omgangskreds; det er en kontaktflade og et netværk. Og det er jo to ting, de fleste mennesker anvender - og i den henseende er Facebook som værktøj godt.

Man vælger jo selv, hvor meget spam man ønsker at modtage.
Gravatar #31 - myplacedk
10. jan. 2008 17:33
Det jeg synes det er genialt til er den måde man deler billeder på

Det mindst geniale er den måde man også lige deler rettighederne på: Facebook har fulde rettigheder til at benytte billederne som de lige har lyst. :-/
Gravatar #32 - ulrikn
11. jan. 2008 08:29
Er på facebook, men savner en mulighed der ligger mellem
"Ja, det er genialt" og "Ja, men bruger det ikke så meget".

Jeg tjekker jævnligt men synes at alle de quizzer, sammenligningsdimser, sneboldkampe, juletræer, iq test, tv-vaner, vandkamp, ordgejl, billede..... tamtam er ved at gå mig på nerverne. Halv gas.

Har fundet frem til mange sjove ting ( personer ) og kan bedre lide Facebook end MySpace. Myspace er ikke voldsomt godt indikerende for ens reelle netværk.

Kender et par stykker der har folk som Dr. Dre på deres venneliste. ( I kan nok regne ud at de aldrig har talt sammen ).
Gravatar #33 - avizion
11. jan. 2008 11:15
Synes konceptet er rigtig godt, og jeg logger da ind flere gange om ugen.

Jeg har fundet mange gamle venner derinde, som jeg nok ellers ikke ville have sagt hej til, da jeg sjældent (læs: aldrig) slår op i telefonbogen og ringer til folk jeg ikke har snakket med i 10 år.

Så det kommer nok lidt an på hvad man bruger siden til, og hvordan.

Jeg er sågar blevet tagget på flere billeder fra dengang jeg gik i børnehave/fritidshjem - det synes jeg faktisk er enormt sjovt :)

Som det også er nævnt, så ved jeg ikke hvor glad jeg er for deres betingelser, og det kunne godt gå hen og blive deres død. Men mon ikke et andet site tager teten op, når tiden kommer dertil? :)
Gravatar #34 - allar05
11. jan. 2008 14:16
Jeg synes at funktionen med at dele billeder er genial, og det er også et godt værktøj til at få kontakt med nogle af de personer man ikke har set længe. F.eks. fik jeg kontakt til nogle af mine folkeskolevenner som jeg ikke har set eller hørt fra i 10år - det synes jeg sgu er meget sjovt.

TIL GENGÆLD : Mennesker der føler sig mere populær eller vellidt fordi de har 500 venner på facebook, er fandme ynkelige. Det er et elendigt værktøj til at få rigtige venner med - det kan vel højst bruges til online dating.
Og alle de apps man kan tilføje er da top-elendige - "vampires against slayers"-BÆVL! Desuden er der kæmpe potentiale for identitetstyveri da man skriver stort set alt om sig selv og sit liv, til og med i "illustrated version"! Jeg har selv en profil på facebook - men bruger den meget begrænset..
Hvis det går under i dag kunne jeg ikke være mere ligeglad. yir!
Gravatar #35 - NioBe
14. jan. 2008 08:31
Jeg gidder ikke engang bruge tid på at bare og kigge på siden... det er ligesom meetmymessenger fis eller what ever....! Man blir konstant spammet af andre folks emails derfra... er ved at blive sindsyg af dem.. :-S ARGH!
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login