mboost-dp1
Er du også HiFi nørd?
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Afstemninger
har selv bygget en hifi forstærker.. hvis nogen kender den så er det en dual mono p3a amp http://sound.westhost.com/project3a.htm
De få ekstra detaljer man får ved at have et kæmpe dyrt hifi-anlæg kan jeg godt leve uden. Det almindelige udstyr spiller sgu ganske fint. Dog kunne det nu være fedt med lidt mere end stereolyd til fjernsynet, men alting koster jo.
Tjoo... Det kan nu altsammen være både dyrt og flot...
Men jeg er glad bare det kan spille HØJT, med en dejlig mellemgulvs rungende bass... Bare lyden ikke er forvrænget, er det godt... :D
Men jeg er glad bare det kan spille HØJT, med en dejlig mellemgulvs rungende bass... Bare lyden ikke er forvrænget, er det godt... :D
Det skal kunne spille højt.. og ... længe.. Og de skal matche :D Nej, de skal være pæne og store.. eller små og fancy.. eller..
fuck det.. de skal kunne spille højt!
-Slacz-
fuck det.. de skal kunne spille højt!
-Slacz-
Jeg syntes nu selv mine Cerwin vega højtalere spiller godt, samtidigt med at de kan spille hjernedødt højt.. :)
Men bass er også meget vigtigt for mig, samtidig med fast mellemtone og en klar diskant.
Mit valg af Cerwin vega er kompromis'et mellem den gode lyd, og muligheden for at spille tordende højt uden at højttalerne lyder bare det mindste anstrengte.
Men i virkeligheden drejerdet sig jo om ørene der lytter.. ;)
Og selvfølgelig er noget musik mere krævende af anlægget end andre.
Jeg veksler mellem alindelig P3 musik, til blødere og hårdere rock samt ditto inden for techno.. :)
Skal dog have fat på en forstærker med lidt flere vitaminer i ved lejlighed, den klager lidt når jeg presser den for meget.
Men bass er også meget vigtigt for mig, samtidig med fast mellemtone og en klar diskant.
Mit valg af Cerwin vega er kompromis'et mellem den gode lyd, og muligheden for at spille tordende højt uden at højttalerne lyder bare det mindste anstrengte.
Men i virkeligheden drejerdet sig jo om ørene der lytter.. ;)
Og selvfølgelig er noget musik mere krævende af anlægget end andre.
Jeg veksler mellem alindelig P3 musik, til blødere og hårdere rock samt ditto inden for techno.. :)
Skal dog have fat på en forstærker med lidt flere vitaminer i ved lejlighed, den klager lidt når jeg presser den for meget.
Der er få ting jeg nyder her i livet som en solid tramper. Men jeg skal med det sammen gladeligt indrømme,jeg har ikke aner det fjerneste om forstærkere, subwoofere osv.
Jeg har bare fået et par kammerater til at se på mit budget til lyd, og så fået dem til at sætte noget sammen, som jeg kan sætte til computeren.
Det skal kunne spille højt, men ikke så højt at mine naboer klager, og det skal også spille rent.
Suppose jeg er en hifi-nørd på den måde, at jeg elsker at høre høj musik 24*7, men at jeg samtidig ikke er, idet jeg ikke aner en brik om hvordan lyden fungerer.
God lyd er første prioritet!!! Jeg ligger inde med et NAD anlæg samt B&W højttalere fra HIFI-Klubben. Det er et super anlæg, der spiller himmelsk. Hjemme bio vil jeg skide et stykke, og jeg har ikke specielt meget forstand på HIFI, men jeg kan sq godt høre forskel på FONA anlæg, og et "rigtigt" anlæg fra HIFI klubben :-)
musik er noget naer det vigtigste i livet. skidt med hjemmebio og surround - men giv mig istedet en god stabil stereo forstaerker uden alt for meget unoedigt gejl. power on knap og volumen er rigeligt. og med et par gode hoejtalere, saa jeg kan nyde noget led zeppelin, blacksabbath, deeppurple og ligende.
/edit
ligger inde med en cayin 252b, en marantz6000ose og et par gode systemaudio hoejtalere.
/stone
Jeg har desværre haft lagt Hifi'en på hylden i et par år. Når man bor i i en lille lejlighed med papvægge er det ikke så fedt ... Men jeg vender hårdt tilbage så snart jeg får et ordentligt sted at bo ...
Straks går der jeg-har-dyrt-hifi-og-det-er-pisse-godt-og-bedre-end-dit-mode i folk. Sådan er det alle steder man bringer det på bane. De folk der (desværre) investerer mange (ti)tusinde kroner i f.eks. bare højttalere, har vel kun 25% af deres musik der er i så god kvalitet at det rent faktisk har kunnet betale sig.
Lyd er noget, der for mig hører til på computeren. Jeg lytter så godt som aldrig på CD'er i et anlæg, og jeg må nok tilstå, at jeg ikke bekymrer mig alt for meget om, hvor god lyd der kommer ud af min computer. Lydkortet er et gammelt SB Live! 5.1, som er kendt for dets middelmådige outputkvalitet af lyd med 44.1kHz samplerate takket være, at det skal resamples til 48kHz, så indtil videre accepterer jeg bare at kvaliteten er suboptimal og bruger resampling output plugin i winamp/foobar2k, så jeg i det mindste er sikker på, at resampling bliver gjort nogenlunde ordentligt.
Jeg er personligt meget glad for mine trådløse hørebøffer fra Sony (købt for 500kr, iirc). De lider desværre af, at de spiller lidt lavere, hvis der der er mange frekvenser i signalet. Et eksempel er, hvis jeg lytter på Rammstein - Engel, så lige efter begyndelsen, hvor man hører noget fløjten, så kommer musikken og der går lydstyrken så lidt ned. Radiohead - My Iron Lung viser også lidt af det samme efter guitarsoloen i starten. (Et endnu bedre eksempel er Oh My Goddess OP'en, hvis I har set den anime. Klaversoloen i begyndelsen er VILDT høj sammenlignet med resten af nummeret)
De vinder til gengæld på, hvor behagelige de er at have på. Det er MAX rart, at der ikke er nogen ledning, så man kan fare rundt i hele hytten og spille luftguitar uden at være til gene for nogen.
Næste lyd-relaterede køb bliver nok et ordentligt lydkort. Audigy 2 eller M-Audio Revolution 7.1 kunne jeg forestille mig, at det bliver til -- lidt afhængigt af, hvor meget jeg har lyst til at game (og hvor mange penge, jeg har... jeg skulle helst have en ny computer sådan ca. på samme tid hvor HL2 udkommer, og lydkort står sådan set nederst på listen over ting, jeg har absolut behov for i en ny box ^_^).
til sidst en lille url: http://www.hydrogenaudio.org/. Stedet, man går hen, hvis man er interesseret i lyd på sin PC.
Jeg er personligt meget glad for mine trådløse hørebøffer fra Sony (købt for 500kr, iirc). De lider desværre af, at de spiller lidt lavere, hvis der der er mange frekvenser i signalet. Et eksempel er, hvis jeg lytter på Rammstein - Engel, så lige efter begyndelsen, hvor man hører noget fløjten, så kommer musikken og der går lydstyrken så lidt ned. Radiohead - My Iron Lung viser også lidt af det samme efter guitarsoloen i starten. (Et endnu bedre eksempel er Oh My Goddess OP'en, hvis I har set den anime. Klaversoloen i begyndelsen er VILDT høj sammenlignet med resten af nummeret)
De vinder til gengæld på, hvor behagelige de er at have på. Det er MAX rart, at der ikke er nogen ledning, så man kan fare rundt i hele hytten og spille luftguitar uden at være til gene for nogen.
Næste lyd-relaterede køb bliver nok et ordentligt lydkort. Audigy 2 eller M-Audio Revolution 7.1 kunne jeg forestille mig, at det bliver til -- lidt afhængigt af, hvor meget jeg har lyst til at game (og hvor mange penge, jeg har... jeg skulle helst have en ny computer sådan ca. på samme tid hvor HL2 udkommer, og lydkort står sådan set nederst på listen over ting, jeg har absolut behov for i en ny box ^_^).
til sidst en lille url: http://www.hydrogenaudio.org/. Stedet, man går hen, hvis man er interesseret i lyd på sin PC.
Musik er da noget af det vigtigste i verden :-)
Jeg har en Pioneer VSX-908 sorround reciever (desværre kun med understøttelse af 5.1). Derudover en Pioneer DV-717 DVD-afspiller.
Højtalerne er alle sammen fra Dali's Blueline serie (bortset fra sub'en). 2 x 8008'ere, 2 x R1000 og 1 x C1000. Sub'en er en JBL 12" PB12.
Egentlig latterligt at jeg brugte alle mine penge på ovenstående anlæg (det står mig vel i ca. 30.000kr), når man tænker på at jeg nu er en fattig studerende på SU, som knap nok har penge til mad (og bajere). Men sådan er det jo nu engang at være hooked ;-)
BTW: Folk der siger at en sub ikke kan lyde godt, når man hører musik (i stereo) burde prøve at høre diverse opstillinger på messer, i hifi-butikker, osv. Tro mig: Det kan lyde superb.
Jeg har en Pioneer VSX-908 sorround reciever (desværre kun med understøttelse af 5.1). Derudover en Pioneer DV-717 DVD-afspiller.
Højtalerne er alle sammen fra Dali's Blueline serie (bortset fra sub'en). 2 x 8008'ere, 2 x R1000 og 1 x C1000. Sub'en er en JBL 12" PB12.
Egentlig latterligt at jeg brugte alle mine penge på ovenstående anlæg (det står mig vel i ca. 30.000kr), når man tænker på at jeg nu er en fattig studerende på SU, som knap nok har penge til mad (og bajere). Men sådan er det jo nu engang at være hooked ;-)
BTW: Folk der siger at en sub ikke kan lyde godt, når man hører musik (i stereo) burde prøve at høre diverse opstillinger på messer, i hifi-butikker, osv. Tro mig: Det kan lyde superb.
#14 -
7. jul. 2003 23:23
Geiler HiFi aus Dortmund !!
Spiller så højt på arbejdet, at man i følge arbejdstilsynet skal ha ørepropper. 120db lige i snotten i 8 timer i træk flere gange i ugen, gør altså skade på mine små følsommme DJ-ører
- så når jeg kommer hjem, skal det bare se godt ud, og spille lækkert...
Så anlæget derhjemme er lille og kompakt, men med suveren lyd (og højtaleren med frigang på 3cm(!) selvom det kun er er 6")
Men det bedste af det hele er mine ELSKEDE Technics DJ 1210 hørebøffer... de kan spille så højt det gør ondt, men stadig med super kvali-lyd! (og samtidig bliver naboen ikke sur;) Tør godt at sige at det er verdens bedste ørebøf! MUMS (måske her dog undtaget hornbrillede HiFi entusiaster med hang til shubert og rørforstærkere... men verdens nr1 til DJ's så :)
/LAZ
Spiller så højt på arbejdet, at man i følge arbejdstilsynet skal ha ørepropper. 120db lige i snotten i 8 timer i træk flere gange i ugen, gør altså skade på mine små følsommme DJ-ører
- så når jeg kommer hjem, skal det bare se godt ud, og spille lækkert...
Så anlæget derhjemme er lille og kompakt, men med suveren lyd (og højtaleren med frigang på 3cm(!) selvom det kun er er 6")
Men det bedste af det hele er mine ELSKEDE Technics DJ 1210 hørebøffer... de kan spille så højt det gør ondt, men stadig med super kvali-lyd! (og samtidig bliver naboen ikke sur;) Tør godt at sige at det er verdens bedste ørebøf! MUMS (måske her dog undtaget hornbrillede HiFi entusiaster med hang til shubert og rørforstærkere... men verdens nr1 til DJ's så :)
/LAZ
Rimelig Hifi behøver ikke være dyrt.. NAD 320, og T512, så har man god stereolyd og en god DVD afspiller. Kombiner med B&W' 600 serie.. Koster altså ikke en formue, og spiller kanont..
Til alle dem der ikke tror man kan høre forskel på et anlæg til 30.000 og et til 5.000 uden man har de rigtige CD'er. Det var måske her i skulle holde jeres kæft, da I ikke aner hvad i taler om!!! Her mener jeg specielt Ronson og den anden der tidligere påstod det samme...
#17 - Jeg kan godt høre forskel, men jeg synes at de forskelle er så minimale at 25.000kr ekstra altså ikke er det værd. Men hvis man gerne vil betale det ekstra, så skal man da have lov til det. Men at sige at folk ikke ved hvad de taler om er da noget sludder, da de nok ved hvad de taler om når de snakker om hvordan deres egne ører opfatter det. At anlægget så ifølge de tekniske specifikationer er 100x bedre er vel ligegyldigt hvis folk ikke kan høre den store forskel, og det har da ikke spor med uvidenhed at gøre.
@ Yasw
Hvis det er din holdning, var det ikke dig jeg mente. Folk skal da have lov til at bruge deres penge på hvad de vil, og hvis du ikke vil bruge dem på et dyrt anlæg, er det da helt fint med mig!!! Det jeg mente var, at de personer der siger at man ikke får noget ud af at købe dyre anlæg, skulle undlade at belære os med deres begrænsede viden på området!
Mit anlæg koster fra nyt ca. 15.000. Havde jeg mange penge ville det nok have kostet 30.000 - 50.000 kroner, jeg synes pegene er givet godt ud, da jeg nyder at høre musik. Jeg ved da godt at de fleste ikke ville bruge så mange penge på anlæg, så kan det være at de bruger pengene på noget andet f.eks. deres computer. Min computer har pt en værdi på ca 1000 kroner, så det er en af de ting jeg ikke bruger penge på!!!
Nu du nevner de tekniske specifikationer så aner jeg faktisk ikke en skid om hvad der er godt og hvad der ikke er. Når jeg køber nye komponenter til mit anlæg, går jeg ud i butikken og lytter mig frem til hvad jeg kan lide, og det er det jeg ender med at købe...
Hvis det er din holdning, var det ikke dig jeg mente. Folk skal da have lov til at bruge deres penge på hvad de vil, og hvis du ikke vil bruge dem på et dyrt anlæg, er det da helt fint med mig!!! Det jeg mente var, at de personer der siger at man ikke får noget ud af at købe dyre anlæg, skulle undlade at belære os med deres begrænsede viden på området!
Mit anlæg koster fra nyt ca. 15.000. Havde jeg mange penge ville det nok have kostet 30.000 - 50.000 kroner, jeg synes pegene er givet godt ud, da jeg nyder at høre musik. Jeg ved da godt at de fleste ikke ville bruge så mange penge på anlæg, så kan det være at de bruger pengene på noget andet f.eks. deres computer. Min computer har pt en værdi på ca 1000 kroner, så det er en af de ting jeg ikke bruger penge på!!!
Nu du nevner de tekniske specifikationer så aner jeg faktisk ikke en skid om hvad der er godt og hvad der ikke er. Når jeg køber nye komponenter til mit anlæg, går jeg ud i butikken og lytter mig frem til hvad jeg kan lide, og det er det jeg ender med at købe...
tja jeg elsker musik men jeg har ikke noget dyrt udstyr da jeg er tilfreds med det jeg har (og også prisen på det :)
jeg har købt m$'s gamevoice, og de hørebøffer der følger med er bare gode, så dem høre jeg næsten alt min musik i, men ellers har jeg bare nogle lav kvali vikings højtalere, og de er skam også ok.
dog har jeg da oplevede dyre anlæg spille, og de var da lidt pænere at høre på men ærligt talt så synes jeg ikke at de var så meget bedre,som prisen var højere.
mvh
-kenneth
jeg har købt m$'s gamevoice, og de hørebøffer der følger med er bare gode, så dem høre jeg næsten alt min musik i, men ellers har jeg bare nogle lav kvali vikings højtalere, og de er skam også ok.
dog har jeg da oplevede dyre anlæg spille, og de var da lidt pænere at høre på men ærligt talt så synes jeg ikke at de var så meget bedre,som prisen var højere.
mvh
-kenneth
Jeg har en ældre Technics Pro Logic reciever, en Sony CD-frækkert, en Pioneer DVD-frækkert og en oldgammel pladespiller.. dertil er der tilføjet et sæt Dali 2002 højtalere, som senere skal udvides med et sæt Dali 1001 som baghøjtalere og så en center og en sub så er mit behov faktisk dækket.
Det eneste jeg så vil udskifte derefter, er min reciever, så jeg kan komme med på DD5.1 og DTS-vognen.. men det er ikke strengt nødvendigt.
Jo, mit udstyr kunne sikkert være meget bedre og jeg kunne sikkert sagtens høre forskel, men jeg synes at mine andre hobbyer: computer, film og bøger koster mig så meget, at jeg så hellere vil sætte mit lydanlæg lidt i baggrunden. :)
Det eneste jeg så vil udskifte derefter, er min reciever, så jeg kan komme med på DD5.1 og DTS-vognen.. men det er ikke strengt nødvendigt.
Jo, mit udstyr kunne sikkert være meget bedre og jeg kunne sikkert sagtens høre forskel, men jeg synes at mine andre hobbyer: computer, film og bøger koster mig så meget, at jeg så hellere vil sætte mit lydanlæg lidt i baggrunden. :)
Jeg har stiller meget stor krav til min hjemmebio da jeg bruger meget af min tid der (jeg ser omkring 5 film om ugen)så det skal være i orden , det skal kunne spille højt men vigtigs af alt så skal det være "ren" og detaljerigt lige meget om man spiller lavt eller meget højt, jeg har brugt omkring 40.000 kr på min hjemmebio som er købt hen af vejen over 4 år , jeg mener helt bestem at det med lyd er et spøgsmål om behov og jeg kan sagtens forstå dem der helt vil have en lille æske ned nogle små højtale der passe bedere ind i stuen men jeg er ikke en af dem. Jeg fortrække en god film hjemme i min gode lænestol foran mit 100" lærde frem for at se film i den dårlige unskylning af en biograf vi har i Rander
Mit anlæg ligger mig nok i omkring 12.000 kr. eksklusiv video delen. Jeg kunne sagtens bruge en dyrere forstærker, men det er der nu engang ikke råd til.
Mit problem er, at mit anlæg sagtens kan spille højt, og DVD'er klarer den rimeligt godt. Men ved høje belastninger er det ligesom at det mister pusten. Det havde ikke været noget problem, hvis ikke jeg havde et sammenligningsgrundlag, men når nu en af mine kammerater har et anlæg, der bevarer kontrollen hele vejen op til der hvor man ikke kan være i stuen længere - så bliver jeg lidt misundelig.
Jeg hører meget musik og ser mange DVD film - så jeg synes bestemt, at det er værd at bruge penge på. Jeg spenderer flere timer om ugen med musik og film end jeg gøre i bilen. Så jeg kunne jo reelt set også bruge 50.000 på anlæg...
Mit problem er, at mit anlæg sagtens kan spille højt, og DVD'er klarer den rimeligt godt. Men ved høje belastninger er det ligesom at det mister pusten. Det havde ikke været noget problem, hvis ikke jeg havde et sammenligningsgrundlag, men når nu en af mine kammerater har et anlæg, der bevarer kontrollen hele vejen op til der hvor man ikke kan være i stuen længere - så bliver jeg lidt misundelig.
Jeg hører meget musik og ser mange DVD film - så jeg synes bestemt, at det er værd at bruge penge på. Jeg spenderer flere timer om ugen med musik og film end jeg gøre i bilen. Så jeg kunne jo reelt set også bruge 50.000 på anlæg...
jaja men tilgengæld _kan_ jeg med mit anlæg høre forskel på gode og dårlige indspilninger. Det er "ulempen" når man har fået noget ordenlig lyd, så er det kun halvdelen(højest) af ens CDere der lyder ordenligt.
#27 - er helt enig. efter min mening er der ikke noget federe musik end det gamle lort black sabbath og zeppelin med flere lavede omkring '70.
det er vel et spoergsmaal om hvad man vil kalde god lyd. for mig maa det gerne stoeje lidt og ikke lyde klinisk korrekt og overproduceret som alt for meget musik goer nu om dage. og paa et godt anlaeg kan man saa ogsaa vaerdsaette, at mange af kunstnerne dengang var fantastiske musikere, og ikke bare en gang halvvejs maskin-produceret lyd.
er det, som mig, den lyd man kan lide. kan jeg garantere for at et godt anlaeg virkelig kan goere undervaerker, selv paa saa 'daarlig' en lyd. saa kan man rigtigt nyde eks hendrix's evner paa en guitar, og hoere naar der spilles lidt forkert - herlige sager!
/stone
Har Thule IA-60 forstærker, Thule CD-100 cdafspiller og et par kraftigt modificerede Piega C3 højttalere (m. Vifa XT enheder + andet og bedre delefilter.)
Højttalerne ka ses her: http://www.piega.ch/ls/c3_e.htm
Højttalerne ka ses her: http://www.piega.ch/ls/c3_e.htm
#5 sKIDROw
Hørt, mine Vega'er spiller også fortrinligt, men man kan nu tage pusten af dem, og bassen KAN godt supporteres lidt af en mere dybdegående, så tilføj en ekstra JBL 15" til hver side, så "thumbs up";) Måske er det ikke HIFI mæssigt korrekt, men for dem der ønsker HØJ/DYB musik, der er NAD/Vega, da en dejlig ting.
Hørt, mine Vega'er spiller også fortrinligt, men man kan nu tage pusten af dem, og bassen KAN godt supporteres lidt af en mere dybdegående, så tilføj en ekstra JBL 15" til hver side, så "thumbs up";) Måske er det ikke HIFI mæssigt korrekt, men for dem der ønsker HØJ/DYB musik, der er NAD/Vega, da en dejlig ting.
/me er næsten ligeglad med hvordan bassen lyder... kan måske have noget at gøre med at jeg ikke kan høre tonerne under 150 Hz, mellem 1K5 Hz og 2K Hz og over 18K Hz ret godt... Det var i hvert fald hvad sessionslægen sagde til mig (efter at naren liiige skulle jorde helt op for styrken i et af de døve områder og skifte til en, for mig, hørbar frekvens *suk*)
Anyway, har et gammelt lig af en forstærker (vi snakker 10+ år) og nogle højtalere jeg har krejlet mig til, men lortet spiller til mit behov... (overvejer dog at købe et sæt ørebøffer til ~ 800 kr)
(Offtopic: kan tinitus godt være pletvis? nogen gange bliver jeg næsten døv på det ene øre, som en susen for øret, pisse irriterende...)
Anyway, har et gammelt lig af en forstærker (vi snakker 10+ år) og nogle højtalere jeg har krejlet mig til, men lortet spiller til mit behov... (overvejer dog at købe et sæt ørebøffer til ~ 800 kr)
(Offtopic: kan tinitus godt være pletvis? nogen gange bliver jeg næsten døv på det ene øre, som en susen for øret, pisse irriterende...)
Tinitus er som sådant ikke pletvis - men hjernen filtrerer tonen/støjen fra i forskallig grad alt efter humør/stressgrad/imunsystemslevel/generel sundhed.
Jeg lider også en smule af det - hvilket er et problem for mig, da jeg har forelsket mig i en Cornet..
Jeg lider også en smule af det - hvilket er et problem for mig, da jeg har forelsket mig i en Cornet..
Tjaa..efter jeg har fået en svag tinitus af at DJ'e, så gør det ikke noget om anlæget koster en milliard million eller bare er mine hørebøffer (til en 5-700.-), så det er ganske billigt :D
I øvrigt gider jeg ikke gå helt vildt meget op i det, da det alligevel aldrig bliver stort og dyrt nok.
I øvrigt gider jeg ikke gå helt vildt meget op i det, da det alligevel aldrig bliver stort og dyrt nok.
@Raenil:
Så er det nok ikke tinitus jeg har... burde nok gå til læge med det, men det er satme svært at forklare så en læge har noget at gå efter... Det kommer bare lige pludselig ud af ingenting, og efter ca. 10 minutter til to timer efter forsvinder det igen uden jeg ligger mærke til det, det er bare væk... :-/
/me overvejer en transfer til en krop... err... nånej... :-(
Så er det nok ikke tinitus jeg har... burde nok gå til læge med det, men det er satme svært at forklare så en læge har noget at gå efter... Det kommer bare lige pludselig ud af ingenting, og efter ca. 10 minutter til to timer efter forsvinder det igen uden jeg ligger mærke til det, det er bare væk... :-/
/me overvejer en transfer til en krop... err... nånej... :-(
Cyrack: Det var sådan set også det jeg mente. Dine ører virker ikke rigtigt, men din hjerne filtrerer støjen fra. Det var i hvert fald hvad min ørelæge fortalte mig.
Mit lyd anlæg:
Et par 3 år gamle PC højtalere til 199,-
En herre gammel forstærker af mærket Sony, fik den gratis efter at den havde stået i et skur til et sommerhus i laaang tid.
Begge dele skratter når man skruer op og ned :)
Til forstærkeren har jeg et par gamle højtalere fra et billigt minianlæg som gik i stykker, fik jeg også gratis.
Gammel forstærker + skod højtalere + Winamp EQ = PRICELESS
btw. så har jeg en PC speaker (men den bliver kun brugt når jeg holder for mange knapper nede på én gang :)
Et par 3 år gamle PC højtalere til 199,-
En herre gammel forstærker af mærket Sony, fik den gratis efter at den havde stået i et skur til et sommerhus i laaang tid.
Til forstærkeren har jeg et par gamle højtalere fra et billigt minianlæg som gik i stykker, fik jeg også gratis.
Gammel forstærker + skod højtalere + Winamp EQ = PRICELESS
btw. så har jeg en PC speaker (men den bliver kun brugt når jeg holder for mange knapper nede på én gang :)
TLG:
Gjorde min forstærker også, men det kan forholdsvist let afhjælpes (hvis det er en skyde/drejemodstand), du åbner bare ind til modstanden (ikke noget med at skille den ad, de er pisse svære at sætte sammen igen ;) og renser den med en vatpind/lille klud/whatever, bare holde dig fra kemikalier, med mindre de er specielt beregnet til at rense elektronik med...
(det virkede for mig, og nu er den også mere præcis når man skruer op/ned)
Gjorde min forstærker også, men det kan forholdsvist let afhjælpes (hvis det er en skyde/drejemodstand), du åbner bare ind til modstanden (ikke noget med at skille den ad, de er pisse svære at sætte sammen igen ;) og renser den med en vatpind/lille klud/whatever, bare holde dig fra kemikalier, med mindre de er specielt beregnet til at rense elektronik med...
(det virkede for mig, og nu er den også mere præcis når man skruer op/ned)
Det skal da lige prøves, det er nemt nok at få knappen af, den falder nemlig af hele tiden af sig selv (jeg sagde det var gammelt :)
Det skal da lige prøves, det er nemt nok at få knappen af, den falder nemlig af hele tiden af sig selv (jeg sagde det var gammelt :)
Erase (og evt. andre) - Hvad synes du om de små højttalere i Dali blue-line serien, som højttalere i dit surround-sound setup? Jeg har selv et par 8008 som jeg bruger til stereo, og vil måske endda udvide til surround, så kunne det jo være interessant at høre om resten af højttalerne i blue-line, er ligeså gode som 8008'erne - jeg læste i et review, at det var de ikke...
En anden ting jeg godt kunne tænke mig at vide - HVAD får man ved at købe en voldsomt dyr DVD-afspiller, i forhold til én til 2000kr - altså kvaliteten er da fin allerede der?
En anden ting jeg godt kunne tænke mig at vide - HVAD får man ved at købe en voldsomt dyr DVD-afspiller, i forhold til én til 2000kr - altså kvaliteten er da fin allerede der?
Jeg kører NAD forstærker, Dali cd-afspiller og B&W højtalere! når de 3 ting er slået sammen (dog også til den rigtige pris) så lyder det fortræffeligt! jeg kan også gå ind på Hz på højtalere, Frekvens på forstærkeren, og dybden imellem forstærker, cd-afspiller og højtalere, men det tror jeg ikke der er så mange der vil fatte noget af...! JA! JEG ER HIFI G33K!!!!1
#45 Matron^
Dali Cd-afspiller? Kæh?? Du må være meget 1337-G33|/, for efter lang tids søgen(Da jeg blev lidt mistroisk over at dali, lavede hifi-komponenter, andet end højtallere), har jeg ikke ku finde noget nævneværdigt, kom lige med link, tak;)
"jeg kan også gå ind på Hz på højtalere, Frekvens på forstærkeren, og dybden imellem forstærker, cd-afspiller og højtalere, men det tror jeg ikke der er så mange der vil fatte noget af."
Hvis det også er noget "selvopfundet", så tror jeg du har ret, men forsøg alligevel, tror det kunne være ret underholdene.
/Jack der græmmer sig, hvis Dali, har lavet en cd-afspiller, de ikke vil kendes ved.
Og fordælen, hvor jeg hader at skulle skrive det hele igen, fordi man laver et større-end tegn, kan det på en eller anden måde, ikke slåes fra?
Dali Cd-afspiller? Kæh?? Du må være meget 1337-G33|/, for efter lang tids søgen(Da jeg blev lidt mistroisk over at dali, lavede hifi-komponenter, andet end højtallere), har jeg ikke ku finde noget nævneværdigt, kom lige med link, tak;)
"jeg kan også gå ind på Hz på højtalere, Frekvens på forstærkeren, og dybden imellem forstærker, cd-afspiller og højtalere, men det tror jeg ikke der er så mange der vil fatte noget af."
Hvis det også er noget "selvopfundet", så tror jeg du har ret, men forsøg alligevel, tror det kunne være ret underholdene.
/Jack der græmmer sig, hvis Dali, har lavet en cd-afspiller, de ikke vil kendes ved.
Og fordælen, hvor jeg hader at skulle skrive det hele igen, fordi man laver et større-end tegn, kan det på en eller anden måde, ikke slåes fra?
#44 - det du kan forvente at faa ud af en dyrer afspiller, er bedre kvalitet. baade paa konstruktionen og kompponenterne. feks aliminiums kasse istedet for plastik, og bedre billede- og lyd-kredsloeb. der er ogsaa et spoergsmaal om hvilke standarder de understoetter og hvad udgange de tilbyder.
en dyrer afspiller er naturligvis ikke altid ensbetydende med bedre kvalitet. saa ligesom med alt hifi udstyr, er det et spoergsmaal om at finde noget der passer dig.
/stone
# 44 - Som stone skriver er der jo mange ting der bliver forbedret ved dyrer DVD-afspillere. Jeg kan dog ikke rigtig se forskel på billedet på et almindeligt TV, ved de forskellige modeller, så jeg synes kun det er lyden der bliver bedre. Det skal dog lige siges at den også ændre sig MEGET!
Vil også lige tilføje, at man hvis skal også skal have et pænt dyrt fjernsyn og lydanlæg før man virkelig får noget ud af de dyre DVD-afspiller. Har man bare et alm. TV med alm. stereolyd, så er der heller ikke den store grund til at ofre meget på en DVD-afspiller.
En DVD afspiller med dual laser eller 2 laser, er mere præcis, hvilket gør at den ikke er så følsom over for ridser, fedt pletter og fejl i pladen!
Heldigvis er mange af de billigere også begyndt at få dual laser, men ikke de helt billige!!
Og så kan de meget billige også have lidt problemer med at skifte lag, på dobbelt lags plader pga. for lille processer.
Mvh.
Søren
En DVD afspiller med dual laser eller 2 laser, er mere præcis, hvilket gør at den ikke er så følsom over for ridser, fedt pletter og fejl i pladen!
Heldigvis er mange af de billigere også begyndt at få dual laser, men ikke de helt billige!!
Og så kan de meget billige også have lidt problemer med at skifte lag, på dobbelt lags plader pga. for lille processer.
Mvh.
Søren
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Afstemninger
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.