mboost-dp1

Er din nuværende version af Windows lovlig?

Gå til bund
Gravatar #1 - Jace
30. maj 2008 17:40
Fik en med min Acer da jeg købte den.

Kunne være sjovt hvis der var to former for ja:

Ja, fik den med computeren.
Ja, købte den løs.
Gravatar #2 - arne_v
30. maj 2008 17:44
Jeg tvivler på at resultatet af denne afstemning vil være dækkende.

Der vil en være en del nej'ere som vil undlade at stemme nej af frygt for at bringe sig selv i fedtefadet.

(der findes iøvrigt metoder til at omgå dette problem)
Gravatar #3 - Jace
30. maj 2008 17:47
2 skrev:
(der findes iøvrigt metoder til at omgå dette problem)

Hvilke?
Gravatar #4 - gentox
30. maj 2008 17:48
Den eneste version af Windows jeg ikke har købt, var da jeg i desperation "lånte" Windows 2000, for at slippe væk fra det Windows ME helvede der fulgte med min daværende PC.

Siden da er det blevet til en enkelt WinXP Pro, og Vista Ultimate 64Bit, som ikke virker.
Begge købt løst.
Gravatar #5 - rackbox
30. maj 2008 17:49
Fulgte med maskinen... Mangler faktisk en løs XP Pro, men kan ikke få mig selv til at betale fuld pris for den...
Gravatar #6 - arne_v
30. maj 2008 17:51

(det forudsætter at folk er villige til at bruge en lille smule mere tid på det)

Du beder folk om at slå plat og krone.

Plat => de svarer på om de bruger lovlig Windows

Krone => de slår plat og krone igen, plat => ja, krone => nej

Med tilstrækkelig mange besvarelser vil:

ægte ja procent = 2 * (ja procent - 25%)

ægte nej procent = 2 * (nej procent - 25%)
Gravatar #7 - arne_v
30. maj 2008 17:54

Pointen er at selvom man bliver logget med både CPR nummer, finger aftryk og skostørrelse, så kan man jo altid hævde at ens nej skyldes mønten !
Gravatar #8 - J4F
30. maj 2008 18:00
På den stationære jeg sidder ved er den "ulovlig".

På min bærbar har jeg en lovlig Vista Home Premium OEM. (Fulgte med). Men jeg bruger den næsten ikke.
For jeg har også Ubuntu på maskinen. Og den er lovlig og ikke betalt :P.
Gravatar #9 - sKIDROw
30. maj 2008 18:08
Betalte ikke for Windows, den gang jeg brugte det.
Nu lader jeg bare helt være med at bruge det... ;)
Gravatar #10 - YoBilee
30. maj 2008 18:12
Ahh, hvad nu hvis newz stikker?
Gravatar #11 - mora
30. maj 2008 18:21
1stk xp pro der fulgte med en laptop
og 1 stk xp pro downgrade fra vista business der fulgte med en anden :)
Gravatar #12 - -xero-
30. maj 2008 18:22
Tivertifald.
Gravatar #13 - Ronson ⅍
30. maj 2008 18:22
På min nye HP stationære er den lovlig

Ud over det har jeg en Dell-bærbar og en bambus-server.. Der fulgte dog en licens med Dell-maskinen - men til dansk XP :/

Og så har jeg en (lovlig original retail!) Vista Ultimate og Office Pro 2007 til at lægge som jeg aldrig har fået pakket op og jeg sikkert aldrig får brugt.
Gravatar #14 - lorenzen
30. maj 2008 18:37
Ja da, og adgang til 3 x MSDN AA gør det så endnu nemmere at overkomme prisen.

Men jeg tvivler på jeg ville betale for en XP, så havde jeg nok bare helt droppet det i stedet for.
Gravatar #15 - ajust
30. maj 2008 18:39
Jeg er den ulykkelige ejer af en lovlig Vista installation, der desværre fulgte med min bærbare da jeg købte den. Ville give alt for kompatible XP-drivere!

Har (stort set) udelukkende brugt Vista det sidste år nu, og jeg føler mig ikke mere lykkelig:(
Gravatar #16 - XERXES
30. maj 2008 18:40
Windows 95 SE, Windows 98 og Windows 98 SE, kørte jeg med ulovlige. Men nu sidder jeg med en lovlig version af Windows 2000 Professional, samt en lovlig version af Office 2000 Standard.
Gravatar #17 - Tyrian
30. maj 2008 19:01
Med eget firma ville jeg ikke tage chancen, så jeg har investeret i 2 Xp pro licenser.

/OffT/
#16 Respekt til dig, for stadig at bruge Windows 2k - må jo absolut være den bedste windows version ever!
Gravatar #18 - Emil Melgaard
30. maj 2008 19:11
Jeg startede med en lovlig Vista Business fra MSDN AA, men efter en del bøvl med at jeg skulle have fat i en ny nøgle hver gang jeg skiftede hardware, valgte jeg at opgradere til en ulovlig Vista Ultimate.

På min bærbare har jeg dog en lovlig XP (der fulgte med).

#2, Man er da rimelig paranoid hvis man tror at man kan komme i problemer ud fra hvad man svarer i en afstemning på newz.
Gravatar #19 - RMJdk
30. maj 2008 20:30
Bare se det er slet ikke så galt og hvis Microsoft bare sænkede priserne bare lidt mere ville alle stort set købe det, Sidder selv med en god og billig Oem Vista 64 til 800kr, det er lige til at få råd til :) specielt når man kan regne til en maskine og få en ny aktiveringskode lige så meget man lyster.
Gravatar #20 - freesoft
30. maj 2008 20:48
Windows XP 64bit fra MSDN-AA her :-)
Gravatar #21 - holmen
30. maj 2008 20:58
Hvis man kan hente genuine advantage og microsoft bekræfter man har en genuine XP, så er den vel OK?
Gravatar #22 - hgul
30. maj 2008 21:17
Ja, men når jeg afslutter mit studie er den vist ik så lovlig længere.

Pt. er jeg dog glad for min MSDN AA adgang ;-)
Gravatar #23 - MiniatureZeus
30. maj 2008 21:57
Kører OS X, som er lovligt, men har en bootcamp af windows xp, som ikke er lovligt. Eller det vil sige, at jeg har købt XP engang (ikke oem) men har så fået smidt licensen væk da jeg solgte en gammel computer hvor det der klistermærke sad i bunden, hvilket jeg først kom i tanke om, da jeg skulle bruge XP... Not so clever ;D
Gravatar #24 - Niklas H
30. maj 2008 22:42
Kører normalt Linux, men har en Windows installeret til "nødstilfælde", og det er en lovlig Windows Vista 64-bit Business.
Gravatar #25 - mathiask
30. maj 2008 23:02
Efterhånden som vi alle udskifter vores stationære med laptops vil flere og flere have lovlig windows OEM.

Jeg har Vista Business (snart downgraded til XP Pro) og Ubuntu på den ene laptop. XP Pro og Ubuntu på den anden.

Selv da jeg havde stationær havde jeg lovlig windows (98 SE) af 2 grunde:
1) Jeg er principielt lovlig. Der er intet ulovligt på min PC.
2) Jeg er politisk aktiv. Medierne skal ikke lave en "Lars Løkke" på mig en dag.
Gravatar #26 - Beta
30. maj 2008 23:36
ja, mit er lovlig... der for meget bøvl med det andet, og nu hvor jeg pt ikke er studerende, er der også råd til det :)

/offtopic: Goggle har fået nyt Favicon :/ w00t
Gravatar #27 - AenimA
31. maj 2008 00:35
Vista Ultimate 64 bit, lovligt. Er med alderen blevet mere og mere bevidst om problemerne med piratkopiering, både for udviklerne og forbrugerne.
Gravatar #28 - Xill
31. maj 2008 01:30
kan få alt fra MS gratis fordi jeg læser IT, og de derfor gerne vil have mig til at kunne lide deres produkter ..

så derfor har jeg hentet den ulovligt, bare af princip ... ej det er gas, jeg har den lovligt
Gravatar #29 - Blank
31. maj 2008 05:20
har lovligt:
Win XP Pro (fulgte med bærbar)
Win XP Pro (Købt Løs)
Win Vista ultimate (købt løs)
Win XP Medie Center (købt løs)
har også diverse 95 og 98,98SE, men bruger jeg ikke mere...

udover det har jeg også to stk Visual Studio 2005 licenser,
så synes da snart jeg har bidraget med mit..
Gravatar #30 - cyandk
31. maj 2008 10:10
Fik endelig taget mig sammen til at købe mit ALLERFØRSTE lovlige windows, nemlig vista ultimate 32bit, igår

Første og sidste gang jeg betaler for et OS.
Gravatar #31 - DEEF
31. maj 2008 10:11
#21 Så satte jeg mit svar forkert. :P
Gravatar #32 - siliankaas
31. maj 2008 10:15
Enig med #1 - kunne være sjovt at se hvor mange der faktisk har været ude og give knapper for en løs Windows.

HP spille maskine = Vista Lovlig*
HP bærbar = Vista Lovlig*
fujitsu siemens bærbar = lovlig XP*

Se det sjove er så at mine gamle slæder, som jeg faktisk stadigvæk bruger en del - køre nu Ubuntu - som #5 siger kunne jeg godt bruge en XP eller en Vista til mit mediecenter, men 3K nægter jeg simpelthen at give..

Resultatet blev jeg købte en Dvico (HDD multimedia afspiller) til mine film, og så har jeg installeret ubuntu på mit mediecenter - det er mest til at høre mine CD'er på..

Lidt øv TDC Play ikke virker i *nix verden btw.

*Fulgte med ved køb.
Gravatar #33 - XorpiZ
31. maj 2008 10:34
Jeg har en lovlig kopi. Eller, den var hvertfald lovlig, da jeg installerede den. Havde adgang til MSDN AA i sin tid, og har ikke formateret siden.

Spørgsmålet er vel så, om den er lovlig stadigvæk?
Gravatar #34 - Wikzo
31. maj 2008 11:49
Har XP på min stationære, som fulgte med ved køb.

Bruger Ubuntu Linux på min bærbare.
Gravatar #35 - Niversen
31. maj 2008 13:08
21 skrev:
Hvis man kan hente genuine advantage og microsoft bekræfter man har en genuine XP, så er den vel OK?

fuldstændig korrekt... jeg kører med vista Ultimate og er rent faktisk kun positivt overrasket over det. I må tage jer sammen jer som mener at andet er bedre... skiftede fra ubuntu, da der var alt for meget bøvl med drivere... nu er det kun grafikken som er elendig, men kan sagtens køre spil så længe jeg accepterer lilla firkanter istedet for flot grafik
Gravatar #36 - gentox
31. maj 2008 14:26

lilla firkanter istedet for flot grafik

Jow jow, kan høre at du har en af de positive oplevelser med Vista ;P
Er godt klar over at det enten er et driver problem, eller et grafikkort der ikke har det godt, men kunne ikke lade være.

Har selv kun haft bøvl med min surt indkøbte Vista Ultimate, og er bange for at den positive eller negative oplevelse folk har med systemet, i høj grad afhænger af deres valg af hardware og software.

Vælger du forkert fucker det gevaldigt op, og er stort set ubrugeligt, men har du valgt rigtigt kører det helt fint.

Der er jo ingen retningslinjer, og du ved det først når du står i situationen.
Jo der er retningslinjer for hvor hurtig din PC skal være, men min var ikke i kategorien "for langsom eller gammel".
Gravatar #37 - sKIDROw
31. maj 2008 16:15

2) Jeg er politisk aktiv. Medierne skal ikke lave en "Lars Løkke" på mig en dag.

Held og lykke med at undgå det. Politik er et yderst beskidt spil, hvor det gamle ordsprog med at vennerne tæt på sig og fjenderne endnu tættere er yderst aktuelt. ;)

Medierne er bestemt ikke den eneste, eller nødvendigvis den værste fjende, man kommer til at få.

Er med alderen blevet mere og mere bevidst om problemerne med piratkopiering, både for udviklerne og forbrugerne.

Pudsigt!... :)
For jeg er med alderen blevet mere og mere bevidst om problemerne, ved overdrevne ophavsretsrestriktioner både for udviklere og forbrugere... ;)
Gravatar #38 - energiie
31. maj 2008 17:23
Jeg har aldrig nogensinde købt noget fra windows. Enten kører jeg ubuntu, ellers er den ulovlig, og mit office er jo også ulovligt..
Gravatar #39 - photonatic
31. maj 2008 17:50
#25: Og musik o.a.?
Gravatar #40 - photonatic
31. maj 2008 17:53

For jeg er med alderen blevet mere og mere bevidst om problemerne, ved overdrevne ophavsretsrestriktioner både for udviklere og forbrugere... ;)

Det hører nok til en anden tråd, men for en selvstændig udvikler har han formentlig interesse i, at han kan tjene penge på at have udviklet et produkt. Det koster mandetimer + markedsføringspenge trods alt. Det er til gengæld skidt, hvis han træder på andres patenter, men det kan man til dato ikke opnå på software herhjemme.
Gravatar #41 - fusk
31. maj 2008 18:03
Svaret nej, vil dog gerne have en lovlig en men synes prisen for en dansk xp pro er alt for høj til min pung som studerende.
Men skal så lige siges at min kopi af osx 10.5 heller ikke er lovlige. :s
Gravatar #42 - sKIDROw
31. maj 2008 19:21

Det hører nok til en anden tråd...

Sådan er der så meget, hans bemærkning kunne bare ikke stå uimodsagt.

....men for en selvstændig udvikler har han formentlig interesse i, at han kan tjene penge på at have udviklet et produkt.

Jep. Det forudsætter så ikke, så ekstrem en lovgivning vi har i dag, eller de ekstreme brugsbetingelser vi ser på alting. Mindre kunne gøre det.

Det koster mandetimer + markedsføringspenge trods alt.

Nu styrer man jo selv ens omkostninger... ;)

Det er til gengæld skidt, hvis han træder på andres patenter, men det kan man til dato ikke opnå på software herhjemme.

Hvor en lille smule ophavsret har en berettigelse, så har softwarepatenter det så bestemt ikke. Men nej det er ikke godt, hvis man falder i en af disse fælder. Det kan hurtigt blive dyrt, og det man var igang med overlever ikke nødvendigvis.
Gravatar #43 - kattehus
31. maj 2008 21:10
Tjah. Sidder med en (forhåbentligt) lovlig XP på min bærbar, på trods af, at den kom med Vista.
Men det er en "af skolen udleveret"-maskine, så hvis den XP der ligger på, er ulovlig, får skolen problemer. :)

Hvis det ikke var fordi der allerede var XP på, ville jeg have installeret den. Ulovlig eller ej.

Tror faktisk aldrig jeg har haft en ulovlig version af windows? Hm. Sådan er det, når man "bare" køber en ny maskine, I think.
Gravatar #44 - TwoZero
31. maj 2008 22:06
Tjah, Windows er sådan cirka det eneste lovlige på mine maskiner... Tankevækkende uh?
Gravatar #45 - tr0lle
1. jun. 2008 01:34
Jeg købte mit Windows Vista Ultimate i en brandert.. Heh.

Men udover det, har jeg fuldt bevist købt Windows XP Home, og en Windows XP Media Center Edition.
Gravatar #46 - NioBe
1. jun. 2008 08:28
Min XP Pro på min stationære er ulovlig, og på min bærbare er det en lovlig XP Pro. Men lige pt sidder jeg kun ved bærbaren fordi min stationære er brudt sammen... Så har sagt lovlig...Lige PT :P

Grunden til at jeg har siddet med ulovlig er simpelt fordi jeg slet ikke har haft råd til at købe en XP med den SU løn jeg fik (udover det boede jeg ikke hjemme..), og det samme blev det også med spil.

Nu tjener jeg så en del flere penge, så alt hvad jeg køber nu er lovligt. Og min næste install på min stationære blir med en lovlig Windows.
Gravatar #47 - bjerh
1. jun. 2008 09:39
Den ene kopi af Vista kom med min bærbar. og den anden har jeg fra MSDNAA.
Gravatar #48 - mbs
1. jun. 2008 13:44
Da jeg brugte Windows var det altid ulovligt. Dog da jeg fik min bærbar med installeret vista på, var den jo selvfølgelig lovlig.

Dog ejer jeg ikke en computer med Windows på, og har ikke i sinde at gøre :-)
Gravatar #49 - Svindleren
1. jun. 2008 13:50
min er ikke lovlig... det er en kammerats cd-key jeg bruger.. :)
Gravatar #50 - vandfarve
1. jun. 2008 14:38
#49 Så længe hans cd-key er lovlig, så er det vel lige meget? En person har købt licensen lovligt, og så er det vel et udestående mellem dig og denne person, og det kan Microsoft ikke blande sig i.

Eller er jeg fuldstændig "out on right field?"
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login