mboost-dp1
Er din nuværende version af Windows lovlig?
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Afstemninger
Den eneste version af Windows jeg ikke har købt, var da jeg i desperation "lånte" Windows 2000, for at slippe væk fra det Windows ME helvede der fulgte med min daværende PC.
Siden da er det blevet til en enkelt WinXP Pro, og Vista Ultimate 64Bit, som ikke virker.
Begge købt løst.
Siden da er det blevet til en enkelt WinXP Pro, og Vista Ultimate 64Bit, som ikke virker.
Begge købt løst.
(det forudsætter at folk er villige til at bruge en lille smule mere tid på det)
Du beder folk om at slå plat og krone.
Plat => de svarer på om de bruger lovlig Windows
Krone => de slår plat og krone igen, plat => ja, krone => nej
Med tilstrækkelig mange besvarelser vil:
ægte ja procent = 2 * (ja procent - 25%)
ægte nej procent = 2 * (nej procent - 25%)
(det forudsætter at folk er villige til at bruge en lille smule mere tid på det)
Du beder folk om at slå plat og krone.
Plat => de svarer på om de bruger lovlig Windows
Krone => de slår plat og krone igen, plat => ja, krone => nej
Med tilstrækkelig mange besvarelser vil:
ægte ja procent = 2 * (ja procent - 25%)
ægte nej procent = 2 * (nej procent - 25%)
På min nye HP stationære er den lovlig
Ud over det har jeg en Dell-bærbar og en bambus-server.. Der fulgte dog en licens med Dell-maskinen - men til dansk XP :/
Og så har jeg en (lovlig original retail!) Vista Ultimate og Office Pro 2007 til at lægge som jeg aldrig har fået pakket op og jeg sikkert aldrig får brugt.
Ud over det har jeg en Dell-bærbar og en bambus-server.. Der fulgte dog en licens med Dell-maskinen - men til dansk XP :/
Og så har jeg en (lovlig original retail!) Vista Ultimate og Office Pro 2007 til at lægge som jeg aldrig har fået pakket op og jeg sikkert aldrig får brugt.
Jeg startede med en lovlig Vista Business fra MSDN AA, men efter en del bøvl med at jeg skulle have fat i en ny nøgle hver gang jeg skiftede hardware, valgte jeg at opgradere til en ulovlig Vista Ultimate.
På min bærbare har jeg dog en lovlig XP (der fulgte med).
#2, Man er da rimelig paranoid hvis man tror at man kan komme i problemer ud fra hvad man svarer i en afstemning på newz.
På min bærbare har jeg dog en lovlig XP (der fulgte med).
#2, Man er da rimelig paranoid hvis man tror at man kan komme i problemer ud fra hvad man svarer i en afstemning på newz.
Bare se det er slet ikke så galt og hvis Microsoft bare sænkede priserne bare lidt mere ville alle stort set købe det, Sidder selv med en god og billig Oem Vista 64 til 800kr, det er lige til at få råd til :) specielt når man kan regne til en maskine og få en ny aktiveringskode lige så meget man lyster.
Kører OS X, som er lovligt, men har en bootcamp af windows xp, som ikke er lovligt. Eller det vil sige, at jeg har købt XP engang (ikke oem) men har så fået smidt licensen væk da jeg solgte en gammel computer hvor det der klistermærke sad i bunden, hvilket jeg først kom i tanke om, da jeg skulle bruge XP... Not so clever ;D
Efterhånden som vi alle udskifter vores stationære med laptops vil flere og flere have lovlig windows OEM.
Jeg har Vista Business (snart downgraded til XP Pro) og Ubuntu på den ene laptop. XP Pro og Ubuntu på den anden.
Selv da jeg havde stationær havde jeg lovlig windows (98 SE) af 2 grunde:
1) Jeg er principielt lovlig. Der er intet ulovligt på min PC.
2) Jeg er politisk aktiv. Medierne skal ikke lave en "Lars Løkke" på mig en dag.
Jeg har Vista Business (snart downgraded til XP Pro) og Ubuntu på den ene laptop. XP Pro og Ubuntu på den anden.
Selv da jeg havde stationær havde jeg lovlig windows (98 SE) af 2 grunde:
1) Jeg er principielt lovlig. Der er intet ulovligt på min PC.
2) Jeg er politisk aktiv. Medierne skal ikke lave en "Lars Løkke" på mig en dag.
ja, mit er lovlig... der for meget bøvl med det andet, og nu hvor jeg pt ikke er studerende, er der også råd til det :)
/offtopic: Goggle har fået nyt Favicon :/ w00t
/offtopic: Goggle har fået nyt Favicon :/ w00t
har lovligt:
Win XP Pro (fulgte med bærbar)
Win XP Pro (Købt Løs)
Win Vista ultimate (købt løs)
Win XP Medie Center (købt løs)
har også diverse 95 og 98,98SE, men bruger jeg ikke mere...
udover det har jeg også to stk Visual Studio 2005 licenser,
så synes da snart jeg har bidraget med mit..
Win XP Pro (fulgte med bærbar)
Win XP Pro (Købt Løs)
Win Vista ultimate (købt løs)
Win XP Medie Center (købt løs)
har også diverse 95 og 98,98SE, men bruger jeg ikke mere...
udover det har jeg også to stk Visual Studio 2005 licenser,
så synes da snart jeg har bidraget med mit..
Enig med #1 - kunne være sjovt at se hvor mange der faktisk har været ude og give knapper for en løs Windows.
HP spille maskine = Vista Lovlig*
HP bærbar = Vista Lovlig*
fujitsu siemens bærbar = lovlig XP*
Se det sjove er så at mine gamle slæder, som jeg faktisk stadigvæk bruger en del - køre nu Ubuntu - som #5 siger kunne jeg godt bruge en XP eller en Vista til mit mediecenter, men 3K nægter jeg simpelthen at give..
Resultatet blev jeg købte en Dvico (HDD multimedia afspiller) til mine film, og så har jeg installeret ubuntu på mit mediecenter - det er mest til at høre mine CD'er på..
Lidt øv TDC Play ikke virker i *nix verden btw.
*Fulgte med ved køb.
HP spille maskine = Vista Lovlig*
HP bærbar = Vista Lovlig*
fujitsu siemens bærbar = lovlig XP*
Se det sjove er så at mine gamle slæder, som jeg faktisk stadigvæk bruger en del - køre nu Ubuntu - som #5 siger kunne jeg godt bruge en XP eller en Vista til mit mediecenter, men 3K nægter jeg simpelthen at give..
Resultatet blev jeg købte en Dvico (HDD multimedia afspiller) til mine film, og så har jeg installeret ubuntu på mit mediecenter - det er mest til at høre mine CD'er på..
Lidt øv TDC Play ikke virker i *nix verden btw.
*Fulgte med ved køb.
21 skrev:Hvis man kan hente genuine advantage og microsoft bekræfter man har en genuine XP, så er den vel OK?
fuldstændig korrekt... jeg kører med vista Ultimate og er rent faktisk kun positivt overrasket over det. I må tage jer sammen jer som mener at andet er bedre... skiftede fra ubuntu, da der var alt for meget bøvl med drivere... nu er det kun grafikken som er elendig, men kan sagtens køre spil så længe jeg accepterer lilla firkanter istedet for flot grafik
Jow jow, kan høre at du har en af de positive oplevelser med Vista ;P
Er godt klar over at det enten er et driver problem, eller et grafikkort der ikke har det godt, men kunne ikke lade være.
Har selv kun haft bøvl med min surt indkøbte Vista Ultimate, og er bange for at den positive eller negative oplevelse folk har med systemet, i høj grad afhænger af deres valg af hardware og software.
Vælger du forkert fucker det gevaldigt op, og er stort set ubrugeligt, men har du valgt rigtigt kører det helt fint.
Der er jo ingen retningslinjer, og du ved det først når du står i situationen.
Jo der er retningslinjer for hvor hurtig din PC skal være, men min var ikke i kategorien "for langsom eller gammel".
lilla firkanter istedet for flot grafik
Jow jow, kan høre at du har en af de positive oplevelser med Vista ;P
Er godt klar over at det enten er et driver problem, eller et grafikkort der ikke har det godt, men kunne ikke lade være.
Har selv kun haft bøvl med min surt indkøbte Vista Ultimate, og er bange for at den positive eller negative oplevelse folk har med systemet, i høj grad afhænger af deres valg af hardware og software.
Vælger du forkert fucker det gevaldigt op, og er stort set ubrugeligt, men har du valgt rigtigt kører det helt fint.
Der er jo ingen retningslinjer, og du ved det først når du står i situationen.
Jo der er retningslinjer for hvor hurtig din PC skal være, men min var ikke i kategorien "for langsom eller gammel".
Held og lykke med at undgå det. Politik er et yderst beskidt spil, hvor det gamle ordsprog med at vennerne tæt på sig og fjenderne endnu tættere er yderst aktuelt. ;)
Medierne er bestemt ikke den eneste, eller nødvendigvis den værste fjende, man kommer til at få.
Pudsigt!... :)
For jeg er med alderen blevet mere og mere bevidst om problemerne, ved overdrevne ophavsretsrestriktioner både for udviklere og forbrugere... ;)
Held og lykke med at undgå det. Politik er et yderst beskidt spil, hvor det gamle ordsprog med at vennerne tæt på sig og fjenderne endnu tættere er yderst aktuelt. ;)
Medierne er bestemt ikke den eneste, eller nødvendigvis den værste fjende, man kommer til at få.
Er med alderen blevet mere og mere bevidst om problemerne med piratkopiering, både for udviklerne og forbrugerne.
Pudsigt!... :)
For jeg er med alderen blevet mere og mere bevidst om problemerne, ved overdrevne ophavsretsrestriktioner både for udviklere og forbrugere... ;)
Jeg har aldrig nogensinde købt noget fra windows. Enten kører jeg ubuntu, ellers er den ulovlig, og mit office er jo også ulovligt..
Det hører nok til en anden tråd, men for en selvstændig udvikler har han formentlig interesse i, at han kan tjene penge på at have udviklet et produkt. Det koster mandetimer + markedsføringspenge trods alt. Det er til gengæld skidt, hvis han træder på andres patenter, men det kan man til dato ikke opnå på software herhjemme.
Sådan er der så meget, hans bemærkning kunne bare ikke stå uimodsagt.
Jep. Det forudsætter så ikke, så ekstrem en lovgivning vi har i dag, eller de ekstreme brugsbetingelser vi ser på alting. Mindre kunne gøre det.
Nu styrer man jo selv ens omkostninger... ;)
Hvor en lille smule ophavsret har en berettigelse, så har softwarepatenter det så bestemt ikke. Men nej det er ikke godt, hvis man falder i en af disse fælder. Det kan hurtigt blive dyrt, og det man var igang med overlever ikke nødvendigvis.
Det hører nok til en anden tråd...
Sådan er der så meget, hans bemærkning kunne bare ikke stå uimodsagt.
....men for en selvstændig udvikler har han formentlig interesse i, at han kan tjene penge på at have udviklet et produkt.
Jep. Det forudsætter så ikke, så ekstrem en lovgivning vi har i dag, eller de ekstreme brugsbetingelser vi ser på alting. Mindre kunne gøre det.
Det koster mandetimer + markedsføringspenge trods alt.
Nu styrer man jo selv ens omkostninger... ;)
Det er til gengæld skidt, hvis han træder på andres patenter, men det kan man til dato ikke opnå på software herhjemme.
Hvor en lille smule ophavsret har en berettigelse, så har softwarepatenter det så bestemt ikke. Men nej det er ikke godt, hvis man falder i en af disse fælder. Det kan hurtigt blive dyrt, og det man var igang med overlever ikke nødvendigvis.
Tjah. Sidder med en (forhåbentligt) lovlig XP på min bærbar, på trods af, at den kom med Vista.
Men det er en "af skolen udleveret"-maskine, så hvis den XP der ligger på, er ulovlig, får skolen problemer. :)
Hvis det ikke var fordi der allerede var XP på, ville jeg have installeret den. Ulovlig eller ej.
Tror faktisk aldrig jeg har haft en ulovlig version af windows? Hm. Sådan er det, når man "bare" køber en ny maskine, I think.
Men det er en "af skolen udleveret"-maskine, så hvis den XP der ligger på, er ulovlig, får skolen problemer. :)
Hvis det ikke var fordi der allerede var XP på, ville jeg have installeret den. Ulovlig eller ej.
Tror faktisk aldrig jeg har haft en ulovlig version af windows? Hm. Sådan er det, når man "bare" køber en ny maskine, I think.
Min XP Pro på min stationære er ulovlig, og på min bærbare er det en lovlig XP Pro. Men lige pt sidder jeg kun ved bærbaren fordi min stationære er brudt sammen... Så har sagt lovlig...Lige PT :P
Grunden til at jeg har siddet med ulovlig er simpelt fordi jeg slet ikke har haft råd til at købe en XP med den SU løn jeg fik (udover det boede jeg ikke hjemme..), og det samme blev det også med spil.
Nu tjener jeg så en del flere penge, så alt hvad jeg køber nu er lovligt. Og min næste install på min stationære blir med en lovlig Windows.
Grunden til at jeg har siddet med ulovlig er simpelt fordi jeg slet ikke har haft råd til at købe en XP med den SU løn jeg fik (udover det boede jeg ikke hjemme..), og det samme blev det også med spil.
Nu tjener jeg så en del flere penge, så alt hvad jeg køber nu er lovligt. Og min næste install på min stationære blir med en lovlig Windows.
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Afstemninger
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.